litto skrev:Om vi ska på något sätt lyckas gå upp nästa säsong så måste det här laget försvinna utom de yngre som Åberg, Gustafsson, Blomstrand och Arnesson.
Nån som har koll hur de äldres kontrakt ser ut?
Vad exakt tycker du att Blomstrand, Åberg, Arnesson och Gustafsson har gjort som är så bra?
Enligt mig handlar krav inte om ålder. Det handlar om speltid. Om en 20-åring spelar lika mycket eller mer än en 30-åring, ska samma krav ställas på honom. Annars kan man aldrig utveckla verksamheten.
Det är detta som har varit ett stort problem de senaste åren. För många juniorer som inte är tillräckligt bra har släppts upp i A-laget.
Jag håller med dig om att kraven handlar om hur mycket speltid man får. Men likt ifjol är det ju inte Gustafssons(ifjol Claessons) fel att mycket större namn har vikit ner sig och de TVINGAS ta en speltid och en roll som de ännu inte är mogen för. Med Tjärnqvist, Honken, Kyle, Printz och Bom-Bom på backsidan så skulle det inte vara möjligt att Claessons och de andra unga backarna skulle få så mycket ansvar som de fick.
Samma sak går egentligen att säga om Gustafsson i år. Timmy och Lidström främst har varit enorma besvikelser och framför allt Gustafsson har fått backa upp dessa. Jag tycker ändå att han klarar av det bra.
Din bitterhet mot juniorer lyser aldrig igenom Mäklaren
Jag tycker inte alls att Timmy har varit så dålig som du hela tiden säger. Vår poängbästa back trots att han enbart spelat 16 matcher och dessutom tycker jag att han tar många smällar för laget och spelar i utsatta situationer. Tycker helt klart att han är vår viktigaste back att ha på isen tillsammans med Murray.
När det kommer till juniorer, så älskar jag att en snubbe som Wennberg kliver upp och gör det så jävla bra. Det ska belönas. Men Åberg, vad är han bra på egentligen? Lennhammer? (Förvisso ingen junior, men har haft kontrakt i flera år trots sin uselhet), Blomstrand?
litto skrev:Om vi ska på något sätt lyckas gå upp nästa säsong så måste det här laget försvinna utom de yngre som Åberg, Gustafsson, Blomstrand och Arnesson.
Vad exakt tycker du att Blomstrand, Åberg, Arnesson och Gustafsson har gjort som är så bra?
Enligt mig handlar krav inte om ålder. Det handlar om speltid. Om en 20-åring spelar lika mycket eller mer än en 30-åring, ska samma krav ställas på honom. Annars kan man aldrig utveckla verksamheten.
Det är detta som har varit ett stort problem de senaste åren. För många juniorer som inte är tillräckligt bra har släppts upp i A-laget.
Jag håller med dig om att kraven handlar om hur mycket speltid man får. Men likt ifjol är det ju inte Gustafssons(ifjol Claessons) fel att mycket större namn har vikit ner sig och de TVINGAS ta en speltid och en roll som de ännu inte är mogen för. Med Tjärnqvist, Honken, Kyle, Printz och Bom-Bom på backsidan så skulle det inte vara möjligt att Claessons och de andra unga backarna skulle få så mycket ansvar som de fick.
Samma sak går egentligen att säga om Gustafsson i år. Timmy och Lidström främst har varit enorma besvikelser och framför allt Gustafsson har fått backa upp dessa. Jag tycker ändå att han klarar av det bra.
Jag tycker inte alls att Timmy har varit så dålig som du hela tiden säger. Vår poängbästa back trots att han enbart spelat 16 matcher och dessutom tycker jag att han tar många smällar för laget och spelar i utsatta situationer. Tycker helt klart att han är vår viktigaste back att ha på isen tillsammans med Murray.
När det kommer till juniorer, så älskar jag att en snubbe som Wennberg kliver upp och gör det så jävla bra. Det ska belönas. Men Åberg, vad är han bra på egentligen? Lennhammer? (Förvisso ingen junior, men har haft kontrakt i flera år trots sin uselhet), Blomstrand?
Just i detta oerhört fantasilösa DIF tycker jag att Åberg ofta bryter mönstret och jag gillar spelare med hans fart som vågar utmana och inte är rädd för att skjuta. Hans största styrka är ju givetvis skottet och det ska han utnyttja så mycket han kan. Han var ju riktigt nära Brynäs i somras. Vi ska vara glada att han till slut valde att stanna.
Blomstrand känns fullständigt slätstruken och medioker på allting. Han har väl okej fart men inte alls den fysik som det sägs att han ska ha. Typ en utfyllnadsspelare som inte bidrar med någonting. Kan väl säkert bli något på sikt dock. Men vettefan i vilken roll.
Lennhammer är ju som du säger inte direkt en junior. Men han är ju ingen höjdare givetvis. Men håller väl i ett tredje backpar på allsvensk nivå. Definitivt.
Just i detta oerhört fantasilösa DIF tycker jag att Åberg ofta bryter mönstret och jag gillar spelare med hans fart som vågar utmana och inte är rädd för att skjuta. Hans största styrka är ju givetvis skottet och det ska han utnyttja så mycket han kan. Han var ju riktigt nära Brynäs i somras. Vi ska vara glada att han till slut valde att stanna.
Blomstrand känns fullständigt slätstruken och medioker på allting. Han har väl okej fart men inte alls den fysik som det sägs att han ska ha. Typ en utfyllnadsspelare som inte bidrar med någonting. Kan väl säkert bli något på sikt dock. Men vettefan i vilken roll.
Lennhammer är ju som du säger inte direkt en junior. Men han är ju ingen höjdare givetvis. Men håller väl i ett tredje backpar på allsvensk nivå. Definitivt.
Inte om man vill gå upp i Elitserien och spelar mot spelare som Patrik Berglund.
Varför kan vi så sällan få fram en spelare som Marcus Nilsson i BIK förresten? Smidig, teknisk och med en fantastisk förmåga att styra PowerPlay med sitt spelsinne. Senaste var väl Krüger, när han spelade som han gjorde 09/10, då han var äckligt bra. Säsongen efter var han inte i närheten av det dock.
Risker är nog att de få som varit bra i år lämnar till nästa säsong. Förstår de som tar chansen att lämna ett sjunkande skepp i allsvenskan för elitseriespel. Wennberg, Erik Gustavsson och Åberg blir säkerligen svåra att behålla. De är unga med stor potential som i en bättre omgivning och tacksammare roll skulle göra det bra även i Elitserien. Särskilt nästa år då de fått en till sommarträning i benen.
jensa öhling skrev:Risker är nog att de få som varit bra i år lämnar till nästa säsong. Förstår de som tar chansen att lämna ett sjunkande skepp i allsvenskan för elitseriespel. Wennberg, Erik Gustavsson och Åberg blir säkerligen svåra att behålla. De är unga med stor potential som i en bättre omgivning och tacksammare roll skulle göra det bra även i Elitserien. Särskilt nästa år då de fått en till sommarträning i benen.
Ja, vi kommer inte alls ha samma ekonomiska förutsättningar att jobba med nästa år. Vi kommer nog få luta oss mot fler juniorer än vanligt. Vi ska vara riktigt glada om vi kan behålla någon av ovanstående. Blir nog riktigt svårt dock.
Än är det för tidigt att kasta yxan i sjön, det återstår ju 31 omgångar av serien även om det ser rätt dystert ut för tillfället.
DIF har tio ( 10 ) uddamålsförluster så här långt så det är inte mycket som skiljer en topplacering från den nuvarande och vi har bara 4 pinnar upp till sjundeplatsen så mycket kan hända ännu, förhoppningsvis.
DIF Småland
Blueberry hill skrev:Än är det för tidigt att kasta yxan i sjön, det återstår ju 31 omgångar av serien även om det ser rätt dystert ut för tillfället.
DIF har tio ( 10 ) uddamålsförluster så här långt så det är inte mycket som skiljer en topplacering från den nuvarande och vi har bara 4 pinnar upp till sjundeplatsen så mycket kan hända ännu, förhoppningsvis.
DIF Småland
Dumheter & verklighetsflykt att ens fundera i dessa banor.
Vi är ute på jävligt tunn is, frågan är bara om någon högre upp i ledningen inser det.
I väldigt många av dessa uddamålsförlusterna har vi varit i princip ute ur matchen & snyggat till siffrorna i slutet.
Förutom nåt individuellt glansnummer är det egentligen ingenting som fungerat rent spelmässigt.
Att tro att det ska vända av sig själv bara för att lite över halva serien återstår, det är bara självbedrägeri / struts-mentalitet.
Agera nu medan tid finns
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
pulverapa skrev:Efter förlusten mot Karlskoga har vi hemmamatch mot Leksand och sen 4 raka bortamatcher. Förbered er på den tyngsta perioden i DIF:s historia.
Leksand blir ju en nöt att knäcka givetvis men bortamatcherna är inget att oroa sig för.
Det ger bara en möjlighet att spela den hockey som krävs för att vända detta. Hemma på hovet blir dom ju utbuade varenda gång man försöker samla sig och spela upp pucken.
Dumhet det får stå för dig liksom strutsmentalitet, verklighetsflykt ? det vete fan, tabellen ser ju ut som den gör men trots det är det inte många poäng upp till bättre placering, vi har de spelare vi har, inte många av dem skulle lira i några första eller andralinor i ES.
Ser man på matcherna hittils så har de varit jämna och många av dem kunde slutat lite hur som helst.
Jag vet dock ingen individ som presterat bättre i något sammanhang efter ständigt och jämt bli kritiserade och sågade jämns fotknölarna som spelare och ledare blir nu i DIF.
DIF Småland
pulverapa skrev:Om vi inte förlänger med Ölvestad och Fimpen, slutar de med hockey då?
Fimpen lägger nog garanterat skridskorna på hyllan.
Med Jimmie är jag osäker, tror inte att han går till något Elitserielag, utan tror mer på att han eventuellt drar till Schweiz för att tjäna lite pengar innan det är dags för att dra sig tillbaka.
Dock tycker jag att vi ska fortsätta med att förlänga med Ölvestad tills han själv säger nej. Skulle kännas så jävla fel att (från DIFs sida) helt plötsligt säga nej tack, vi vill inte ha kvar dig i klubben.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
pulverapa skrev:Om vi inte förlänger med Ölvestad och Fimpen, slutar de med hockey då?
Med Jimmie är jag osäker, tror inte att han går till något Elitserielag, utan tror mer på att han eventuellt drar till Schweiz för att tjäna lite pengar innan det är dags för att dra sig tillbaka.
Dock tycker jag att vi ska fortsätta med att förlänga med Ölvestad tills han själv säger nej. Skulle kännas så jävla fel att (från DIFs sida) helt plötsligt säga nej tack, vi vill inte ha kvar dig i klubben.
Men han får inte kosta 100.000 kr/mån. Ruskigt överbetald. Dessa höga summor måste gå till poängsprutor.
Men han får inte kosta 100.000 kr/mån. Ruskigt överbetald. Dessa höga summor måste gå till poängsprutor.
Jag tror inte han kostar så mycket. Men givetvis är han nog en av de bäst betalda i DIF. Djurgården har alltid betalat trotjänare extra och så har det varit länge.
Blueberry hill skrev:Dumhet det får stå för dig liksom strutsmentalitet, verklighetsflykt ? det vete fan, tabellen ser ju ut som den gör men trots det är det inte många poäng upp till bättre placering, vi har de spelare vi har, inte många av dem skulle lira i några första eller andralinor i ES.
Ser man på matcherna hittils så har de varit jämna och många av dem kunde slutat lite hur som helst.
Jag vet dock ingen individ som presterat bättre i något sammanhang efter ständigt och jämt bli kritiserade och sågade jämns fotknölarna som spelare och ledare blir nu i DIF.
DIF Småland
Jag skulle väl inte säga att det är en slump längre att vi förlorar med uddamålet. Första gångerna det hände var det OK, men nu skulle jag hellre ta en ordentlig förlust än en uddamålsförlust. Vi är underlägsna i allting som har med målproduktion att göra, kan inte bara kriga in pucken när det behövs, utan kräver 40 skott för att ens placera 5 på mål.