Challe Berglund

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Challe Berglund

Inlägg av Magnutz »

northbluestriped skrev:Har challe sparkats/avgått än, NEJ

Hata alla vi ska kravalla
Hur gammal är du?

Inser du att din signatur är emot forumets och samhällets regler?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

norrlandsgold skrev:Vadå spelarna känns loja?

Är det inte en tränares jobb att fixa det då?

Challe har glidit med på gamla meriter. Det håller inte längre.

Att det tar så lång tid för ledningen att agera säger mig en sak. Dom vill bli av med jobben och skicka ner djurgården till div .. Är det bara en massa gnagare på kansliet eller ?

Avgå alla i djurgårdens ledning för att inte agera och ställa frågor när spelet suger.

Jag ser absolut ingen spelförändring what so ever! Samma fart upp mot mål , men ingen framför mål. Och om det skulle stå någon framför mål så är backarna nere på röd och inväntar kontring.
Vilket jävla spel ska vi spela ? Ska vi vara ett offensivt lag eller ett defensivt?

Skärpning nu alla i djurgården hockey.
Vänd på skeppet för satan.
Jo men vad fan det är proffs vi snackar om, vi snackar om spelare som vunnit poängligan i ES, som varit årets rookie i NHL som har spelat hur många matcher som helst, dessa herrar måste väl fan kunna pumpa upp och prestera utan att tränaren är på dem 24/7 eller?
Tomasm

Inlägg av Tomasm »

sthlm1891 skrev:
norrlandsgold skrev:Vadå spelarna känns loja?

Är det inte en tränares jobb att fixa det då?

Challe har glidit med på gamla meriter. Det håller inte längre.

Att det tar så lång tid för ledningen att agera säger mig en sak. Dom vill bli av med jobben och skicka ner djurgården till div .. Är det bara en massa gnagare på kansliet eller ?

Avgå alla i djurgårdens ledning för att inte agera och ställa frågor när spelet suger.

Jag ser absolut ingen spelförändring what so ever! Samma fart upp mot mål , men ingen framför mål. Och om det skulle stå någon framför mål så är backarna nere på röd och inväntar kontring.
Vilket jävla spel ska vi spela ? Ska vi vara ett offensivt lag eller ett defensivt?

Skärpning nu alla i djurgården hockey.
Vänd på skeppet för satan.
Jo men vad fan det är proffs vi snackar om, vi snackar om spelare som vunnit poängligan i ES, som varit årets rookie i NHL som har spelat hur många matcher som helst, dessa herrar måste väl fan kunna pumpa upp och prestera utan att tränaren är på dem 24/7 eller?
Förvisso men om dessa spelare vet att de presterar mer om de, t ex och grovt förenklat, åker till vänster och så säger Challe åk till höger?

De lyder tränaren, klarar det inte på rätt sätt och orkar liksom inte bry sig när de vet att det är "sämre" för precis som du säger är det en del mycket kompetenta spelare vars karriärer vi då måste sätta kontra Challes tränar-dito.

Vem bär det övergripande ansvaret?
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Det är synd att det blev som det blev med Hardy. En tränare som har gjort fruktansvärt mycket för DIF och lett oss till tre finaler med två guld som facit. Ändå är det sista säsongen som många kommer ihåg honom för och Hardy fick utstå alldeles för mycket skit, både från detta forum och från media. (inte för att jag tror att Hardy läser här inne, men ändå). En Djurgårdshjälte som jag alltid kommer att minnas för de fina stunderna. Detsamma gäller Gud #25.

Det där ska inte ske med Challe. Självklart ska vi kritisera honom, för någon kanontränare är han garanterat inte, men häcklandet och hatandet av en av våra största spelare tycker jag att vi kan hålla oss ifrån.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
VäsbyMental

Inlägg av VäsbyMental »

In med Espen och Waltin i båset
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Sv: Re: Challe Berglund

Inlägg av pulverapa »

VäsbyMental skrev:In med Espen och Waltin i båset
Nej. Ingen mer inavel, tack.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kan vi inte göra en trade med Viasat? ;)

Lückner mot Challe?

Är Niklas Czarnecki sugen kanske?
Expert.
DWPJS

Inlägg av DWPJS »

Jag har följt detta detta forum väldigt länge och tyckte det var dags att skapa ett konto.

DIF...har allsvenskans bästa trupp
DIF...har 3 vassa NHL spelare
DIF...ligger 10:a efter 21 omgångar i ALLSVENSKAN
DIF...snittar på 2,33 mål/match
DIF...har gjort aldrig gjort mer än 4 mål på 3 av 21 omgångar (2 mot lag som klivit upp från divisionen under)
DIF...har tagit en 3p senaste 8(!) matcherna
DIF...har fortfarande inget grundsystem eller spelidé framåt
DIFs...bästa målskytt har gjort 6 mål på 21 omgångar
DIFs...bästa poängkung ligger på 13p efter 21 omgångar

Denna lista kan byggas i all oändlighet känns det som. Vad kan vi se från den positiva sidan? NADA. Visst kan man inte lägga all skuld på Charles men denna man har haft ordentligt med tid att skapa någonting av vårt kära DIF. Men tyvärr misslyckats totalt. Jag var skeptiskt innan säsongen och kände redan efter 3 omgångar att detta inte kommer att bli en höjdarsäsong, så länge Charles finns kvar vid rodret.

Jag förstår bara inte hur länge detta ska behöva fortsätta. Vi har "gratis" resurser underifrån med bra erfarenheter men ändå fortsätter man skeppet gå mot en okänd destination. Vilken fantastisk styrelse vi har!

Sir Charles, det är bara att inse att du inte är rätt man för jobbet. Bevara dina goda minnen från den tid du spelade i DIF istället för att förstöra hela dig.
Användarvisningsbild
ken1968

Inlägg av ken1968 »

Mäklaren skrev:Det är synd att det blev som det blev med Hardy. En tränare som har gjort fruktansvärt mycket för DIF och lett oss till tre finaler med två guld som facit. Ändå är det sista säsongen som många kommer ihåg honom för och Hardy fick utstå alldeles för mycket skit, både från detta forum och från media. (inte för att jag tror att Hardy läser här inne, men ändå). En Djurgårdshjälte som jag alltid kommer att minnas för de fina stunderna. Detsamma gäller Gud #25.

Det där ska inte ske med Challe. Självklart ska vi kritisera honom, för någon kanontränare är han garanterat inte, men häcklandet och hatandet av en av våra största spelare tycker jag att vi kan hålla oss ifrån.
Häcklandet och hatandet får stå för dom som tycker så, Challe har gett mig med fler dom bästa hockeyminnerna som finns med hans spelande i Djurgården, och ska alltid va ihågkommen för det och stor Djurgårdshjälte. Men den situation som nu råder tror jag inte Challe klarar eller är man för. Ser gärna Challe som enbart sportchef, men att han lämnar rodret för någon annan i tränarrollen.
Användarvisningsbild
dif_uk

Inlägg av dif_uk »

Naturligtvis är det en jobbig sits Challe är i. Han bär ju (tillsammans med spelarna) faktiskt ansvaret att ta upp Sveriges största och mest ärorika hockeyklubb till Elitserien. Men i ett sånt här läge som vi befinner oss i nu är det ju ganska lätt att se att Challe kanske faktiskt inte har det som krävs för att klara uppgiften, även om det inte är kört ännu.

Vi har haft tålamod. Spelarna har haft tålamod. Men det kanske trots allt är läge att hitta en ersättare som faktiskt har kapaciteten att bära ansvaret på sina axlar?

För det ska väl inte vara så att ett hockeylag inte vill spela på hemmaplan för att pressen är för stor? I så fall är nått väldigt fel. Gör vi fans våra spelare nervösa eller rent av rädda?
Alla måste få misslyckas...till en viss grad...

Det ska tilläggas att det faktiskt såg ganska bra ut mot Västerås och vi kämpade ganska bra mot värmlänningarna nu senast, dock sabbade en dålig start våra chanser att knipa 3p.

Såhär dagen efter känns det riktigt tungt, och jag antar att Leksands-matchen kan bli avgörande för Challes framtid.
Senast redigerad av dif_uk den 2012-11-15 13:03:53, redigerad totalt 1 gånger.
Djurgårdens IF finns även i Newcastle
Bagman

Inlägg av Bagman »

Tycker det är trist att följa D.I.F denna säsong det finns bara förlorare i den här soppan som det nu har kommit att utveckla sig.

Challe är en legend inom D.I.F med ett mycket starkt personligt varumärke, han skulle vara en av Sveriges främsta sportchefer, men väljer att satsa på en roll där han verkligen riskerar allt positivt som han byggt upp kring sitt eget namn. Jag tror stenhårt på Challe även som tränare, men kombinationen med att ha ett så starkt personligt varumärke i kombination med en så pass utsatt position som elittränare i hockey så blir det snabbt till en belastning. Man måste komma ihåg att det skrivs mer om honom en någon annan tränare, när det går bra så är det säkert kanon, men när det går emot blir ju pressen och trycket enormt främst på honom men även laget får ju sin beskärda del.

En annan sak som är fullständigt obegripligt är att man inte har Johan Garpenlöv kvar i organisationen det är en person som övriga hockey Sverige drömmer om att få ha i sin organisation. Man har inte råd att slarva bort sådana personer så är det bara.

Helt klart finns det saker som kan förbättras. Tror dock fortfarande att man reder ut detta i förlängningen sedan får man nog hoppas att NHL lock outen kommer gälla för hela året annars kan det bli riktigt jobbigt.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

SirDIFalot skrev:Kan vi inte göra en trade med Viasat? ;)

Lückner mot Challe?

Seriöst alltså, det bytet skulle jag verkligen vilja se.
Lückner är en lugn & samlad strateg, lite av en hockeyprofessor men fortfarande otroligt ödmjuk.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Lee Harvey Oswald skrev:
SirDIFalot skrev:Kan vi inte göra en trade med Viasat? ;)

Lückner mot Challe?

Seriöst alltså, det bytet skulle jag verkligen vilja se.
Lückner är en lugn & samlad strateg, lite av en hockeyprofessor men fortfarande otroligt ödmjuk.
Och Mora gav honom sparken... Och resten av Hockeyvärlden tänkte "Eh, Mora.. Ert problem är inte att Lückner inte håller hög nog klass. Ert problem är att Lückner är det enda i Mora som håller hög nog klass"

Riktigt klok tränare. Grunderna först. Sedan skulle han väl få fart på Hank igen. Som han hade i Mora.
Expert.
Div1Norra

Inlägg av Div1Norra »

Många önskar förändring och att vi ska byta ut stora delar av organisationen och bygga nytt. Men vad skulle hända om vi gav nuvarande styrelse och Challe det förtroendet - att bygga något nytt med föreningen och laget vi har nu?

Vi frågar efter långsiktighet men begär samtidigt att alla ska avgå efter 6 månaders arbete. Det är inte långsiktigt enligt mig. Vad är det som säger att vi hittar nytt folk som kan göra detta bättre?

Jag anser att både styrelsen och lagledningen grovt har underskattat svårigheterna att ta sig upp igen och inte förberett spelarna på det på ett bra sätt. Målsättningen att gå upp igen var man dock tvugna att ha (eller?) - hur skulle det ha låtit på detta forum annars? Bättre hade varit om man sagt; "Vi måste arbeta med laget och föreningen på lång sikt och vi har potential att ta oss tillbaks redan i år - men det kommer att bli mycket tufft ens att ta oss till kvalserien." Det händer ju självklart inte i mesta mästarna DIF, som är vana att ligga i toppen. Nu sätter vi en tokigt stor press på oss - det råder panik och alla beslut präglas av det - även spelarnas agerande på isen.

Däremot har vi fått ihop ett lag som på sikt har potential att bli riktigt bra (särskilt om vi inom några år kan fasa ut vårat äldre garde med stora DIF-hjärtan och hitta nya talanger). Dessutom har vi höjt spelnivån rejält sen inledningen av serien. Även om det finns brister. Dock är många av spelarna mentalt slutkörda och fortfarande inte redo att möta allsvenskt motstånd. Vad händer med laget om vi byter lagledning nu? Jag är inte säker på att det skulle ge positiv effekt och jag tror at Challe är en mycket nyttig person för att lyfta både laget och föreningen på sikt.

Långsiktighet gör ont inledningsvis, men tillslut ger det betalt och då djävlar är vi med och slåss om SM-bucklan igen!
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Challe Berglund

Inlägg av BaronVonDif »

Div1Norra skrev:Många önskar förändring och att vi ska byta ut stora delar av organisationen och bygga nytt. Men vad skulle hända om vi gav nuvarande styrelse och Challe det förtroendet - att bygga något nytt med föreningen och laget vi har nu?

Vi frågar efter långsiktighet men begär samtidigt att alla ska avgå efter 6 månaders arbete. Det är inte långsiktigt enligt mig. Vad är det som säger att vi hittar nytt folk som kan göra detta bättre?

Jag anser att både styrelsen och lagledningen grovt har underskattat svårigheterna att ta sig upp igen och inte förberett spelarna på det på ett bra sätt. Målsättningen att gå upp igen var man dock tvugna att ha (eller?) - hur skulle det ha låtit på detta forum annars? Bättre hade varit om man sagt; "Vi måste arbeta med laget och föreningen på lång sikt och vi har potential att ta oss tillbaks redan i år - men det kommer att bli mycket tufft ens att ta oss till kvalserien." Det händer ju självklart inte i mesta mästarna DIF, som är vana att ligga i toppen. Nu sätter vi en tokigt stor press på oss - det råder panik och alla beslut präglas av det - även spelarnas agerande på isen.

Däremot har vi fått ihop ett lag som på sikt har potential att bli riktigt bra (särskilt om vi inom några år kan fasa ut vårat äldre garde med stora DIF-hjärtan och hitta nya talanger). Dessutom har vi höjt spelnivån rejält sen inledningen av serien. Även om det finns brister. Dock är många av spelarna mentalt slutkörda och fortfarande inte redo att möta allsvenskt motstånd. Vad händer med laget om vi byter lagledning nu? Jag är inte säker på att det skulle ge positiv effekt och jag tror at Challe är en mycket nyttig person för att lyfta både laget och föreningen på sikt.

Långsiktighet gör ont inledningsvis, men tillslut ger det betalt och då djävlar är vi med och slåss om SM-bucklan igen!
Laget vi har är inte byggt för framtiden utan för omedelbart avancemang till ES, gamla gänget sjunger på sista versen och dom unga drar iväg på nya äventyr. Vi har ingenting att bygga på.

Skickat från min GT-I9305N
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Skriv svar