BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
janne08

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Inlägg av janne08 »

Jag har sagt det förut och jag säjer det igen.

En hockeyförening skiljer sig inte nämnvärd från ett företag när det gäller ledarskap
Ett dåligt ledarskap ger en dålig organisation och tvärt om.

En stark och kunnig ledning är ett absolut måste, det är deras drivkraft, kunskap och styrka som ledare som skapar den sammanhållningen som sätter prägel på hela organisationen.

Det är deras uppgift att sätta mål – visioner - strategier för organisationen och ha förmågan att motiver och inspirera organisationen att ställa sig bakom den plan som man skapat.
Det måste finnas tydliga krav som förmedlas ut till organisationen och man måste följa upp resultatet och vara beredd att genomföra förändringar i organisationen när så behövs.

Ledarens roll är glasklar han styr skutan och till det behöver han en fungerande besättning som måste dela hans syn och värderingar om vart man är på väg och vad som kommer att krävas av alla för att nå dit.
Detta kommer inte av sig själv utan det kräver hårt arbete och fast hand. Han måste ha förmågan att fatta de beslut som krävs för att uppnå den förändring som behövs när skutan avviker från kurs och mål

Har DIF ett dåligt lag? Jag anser inte det, men vi har ett dåligt fungerande lag med skralt självförtroende och det är enligt min mening ett ledarskapsproblem.

Så hur får man alla att samtidigt gå mot samma mål och vara beredda att ge allt som krävs.
Min bedömning är att man måste göra radikala förändringar och börja om från början, städa undan det gamla och hitta den eller dom som brinner för DIF hockey och är beredda att ge allt för att skapa den anda som krävs för att DIF skall komma tillbaka till sin forna storhet.
Tyvärr är det ingen snabb process men som det ser ut nu ser jag ingen annan lösning

Förändringar måste alltid komma från toppen och ner genom organisationen.

:cry:
Användarvisningsbild
zetterberg_88
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av zetterberg_88 »

Hur fan orkar ni mala om exakt samma saker match efter match. Ni tröttnar aldrig på erat upprepande? Varför bytter ni inte bara namn på föregående match och låser tråden så kan alla läsa den om och om igen.
Användarvisningsbild
JohanPez
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av JohanPez »

zetterberg_88 skrev:Hur fan orkar ni mala om exakt samma saker match efter match. Ni tröttnar aldrig på erat upprepande? Varför bytter ni inte bara namn på föregående match och låser tråden så kan alla läsa den om och om igen.
Ingen nyhet att det är lättare att bearbeta något om man får ur sig det.
Jag försvarar det inte och håller med dig men det tror jag är den enkla förklaringen.
Staten

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Inlägg av Staten »

Upp med Krossa Leksand-tråd nu då.
Skriv svar