BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Tibbe
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Inlägg av Tibbe »

svarttaxi skrev:Vore kul om vi kunde hålla en jämn nivå genom hela matchen! Laget börjar alltid sjukt taggat, öser puckar på mål men som vanligt gäller murphys law i period 1 för oss. Tänk vad skönt det skulle va om vi fick lite utdelning ibörjan. Får vi det och kan hålla en jämn nivå kan det bli kul med hockey igen.
Jag tyckte vi höll en jämt och bra nivå mot Västerås. Men det måste ta psykiskt att ösa på och sedan kontrar motståndarna in 1-0 på deras första eller andra skott. Det känns ju nästan hopplöst!
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Lidingö DIF »

Att vara positiv är ju helt omöjligt. Är du positiv till DIFs nästa match så lider du antingen av självskadebeteende eller är en idiot. Däremot så kanske DIF kan locka fram lite andlighet. Har sjunkigt så lågt i mina förväntningar på detta lag att jag kommit på mig själv sitta på A11 med knutna händer och genuint be. Och jag är minsann en fullblods-agnostiker. Hitintills så har mina böner fallit på dövörat, men idag råkade jag passera en kyrka i Vällingby och gick in satte mig ner och bad. Blir mina böner besvarade mot BIKen så åker jag tillbaka och lägger i kollekten. Jag svär!
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Lidingö DIF skrev:Att vara positiv är ju helt omöjligt. Är du positiv till DIFs nästa match så lider du antingen av självskadebeteende eller är en idiot. Däremot så kanske DIF kan locka fram lite andlighet. Har sjunkigt så lågt i mina förväntningar på detta lag att jag kommit på mig själv sitta på A11 med knutna händer och genuint be. Och jag är minsann en fullblods-agnostiker. Hitintills så har mina böner fallit på dövörat, men idag råkade jag passera en kyrka i Vällingby och gick in satte mig ner och bad. Blir mina böner besvarade mot BIKen så åker jag tillbaka och lägger i kollekten. Jag svär!
Hahaha klassinlägg, Lidingö! :) :) :)
Användarvisningsbild
dif_henkan

Inlägg av dif_henkan »

Jag bor i karlskoga sedan 6 år sedan tillbaka men har alltid varit en trogen Djurgårdare. Jag ser mycket matcher i nobelhallen och har ett extra öga öppet för både Leksand och Örebro då jag har många kollegor som är bikare, knäckesupportar och gnällbältes töntar.

En sak jag tänker konstatera är, i varje jävla ögonblick när spelare från dessa lag blir intervjuade eller tillfrågade saker, eller när dessa möter vårt kära Djurgården så har dem en jävla inställning som liknar en rottweiler,pitbull eller dobberman som ser ett hängande köttben i ett träd. De har blicken och attityden som krävs för att spela som ett lag och de njuter av det till 110%!

Detta är något som verkligen saknas i DIF, attityden i båset (sitter, det ordnar sig) och den långsamma blygsamma attityden i varje intervju känns så jävla tråkig, ingen passion eller glöd.

ÄNDRING! Ut och kämpa som det vore det sista du gör i ditt liv. fighting spirit!

Ses i Nobelhallen ikväll gott folk!?!?

ps, blir det mycket folk borta i Örebro?
Jimmie, Jimmie, Jimmie!
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Tycker att matchen mot Västerås var väldigt bra och grabbarna såg otroligt taggade ut. Helt klart på rätt väg enligt min uppfattning. Om det spelar som det gjorde mot Västerås och med Reiderborn i målet tror jag det helt klart blir 3 poäng.
Användarvisningsbild
zetterberg_88

Inlägg av zetterberg_88 »

Benjamin L. Willard skrev:Tycker att matchen mot Västerås var väldigt bra och grabbarna såg otroligt taggade ut. Helt klart på rätt väg enligt min uppfattning. Om det spelar som det gjorde mot Västerås och med Reiderborn i målet tror jag det helt klart blir 3 poäng.
Samt om vi hade haft ordinarie backar.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Mina kollegor (SSK) fullkomligt hatar detta lag. Spelförstörande ryggsäckshockey som tråkar ner matcherna till den grad att de nästan kräver återbetalning av biljett när SSK har hemmamatch mot detta gäng.

Kan vi råda bot på ovanstående vinner vi, annars ej.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
mutation

Inlägg av mutation »

Av någon anledning känns kritiken här inne mot Pickard som en fet deja vu med den som riktades mot Wesslau. Och vi vet alla vad det blev av den mannen...

Dock håller jag med om att Reideborn ska få chansen ikväll. Han är verkligen värd det.
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

SirDIFalot skrev:
Magnutz skrev:
SirDIFalot skrev:
Magnutz skrev:Har inte läst så mycket SKIT sedan Eldkvarn brann. Otroligt vilken nivå som tangeras här, redan. Bajare och gnihare måste älska detta forum...

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Ska du såga massa skribenters poster kan du väl i alla fall vara schyst nog att specificera vad du tycker är så mycket "SKIT". Inte särskilt snällt att skriva bara sådär.
Det finns ju enbart negativ energi här. Alla väljer att vara negativa. Sånt påverkar. Jag blir inte upplyft av stämningen här. Tvärtom. Det är skit i min bok.

I min värld kan man inte välja mellan att känna sig positiv eller negativ. Det är en genuin och äkta känsla man har bara. Antingen är den negativ eller positiv. Man väljer inte det ena eller det andra.

Om man inte tål att folk är negativa när man som mesta mästare ligger 10:a i allsvenskan med series största lönebudget plus tre NHL-spelare så bör man nog antingen börja hålla på Skellefteå eller HV71 eller något annat topplag. Eller börja hålla på ett lag helt utan ambitioner som är nöjda med att bara existera. Typ Timrå.
Men det är stor skillnad på att uttrycka missnöje och att punktmarkera vissa personer med osaklig kritik och påståenden. Är på Magnutz linje och tycker att många härinne (väljer att inte utpeka någon) bör sätta sig ner och andas lite innan man hamrar iväg på tangentbordet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lidingö DIF skrev:Att vara positiv är ju helt omöjligt. Är du positiv till DIFs nästa match så lider du antingen av självskadebeteende eller är en idiot. Däremot så kanske DIF kan locka fram lite andlighet. Har sjunkigt så lågt i mina förväntningar på detta lag att jag kommit på mig själv sitta på A11 med knutna händer och genuint be. Och jag är minsann en fullblods-agnostiker. Hitintills så har mina böner fallit på dövörat, men idag råkade jag passera en kyrka i Vällingby och gick in satte mig ner och bad. Blir mina böner besvarade mot BIKen så åker jag tillbaka och lägger i kollekten. Jag svär!

:lol: :lol:
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

supreme skrev:
SirDIFalot skrev:
Magnutz skrev:
SirDIFalot skrev:
Magnutz skrev:Har inte läst så mycket SKIT sedan Eldkvarn brann. Otroligt vilken nivå som tangeras här, redan. Bajare och gnihare måste älska detta forum...

Ska du såga massa skribenters poster kan du väl i alla fall vara schyst nog att specificera vad du tycker är så mycket "SKIT". Inte särskilt snällt att skriva bara sådär.
Det finns ju enbart negativ energi här. Alla väljer att vara negativa. Sånt påverkar. Jag blir inte upplyft av stämningen här. Tvärtom. Det är skit i min bok.

I min värld kan man inte välja mellan att känna sig positiv eller negativ. Det är en genuin och äkta känsla man har bara. Antingen är den negativ eller positiv. Man väljer inte det ena eller det andra.

Om man inte tål att folk är negativa när man som mesta mästare ligger 10:a i allsvenskan med series största lönebudget plus tre NHL-spelare så bör man nog antingen börja hålla på Skellefteå eller HV71 eller något annat topplag. Eller börja hålla på ett lag helt utan ambitioner som är nöjda med att bara existera. Typ Timrå.
Men det är stor skillnad på att uttrycka missnöje och att punktmarkera vissa personer med osaklig kritik och påståenden. Är på Magnutz linje och tycker att många härinne (väljer att inte utpeka någon) bör sätta sig ner och andas lite innan man hamrar iväg på tangentbordet.
Är också inne på Magnutz linje. Konstruktiv kritik är väl ok, men fan inte när det blir på gränsen till lynchmobbning, vilket jag tycker det börjar likna mer och mer på detta forum.
Support = stöd. Det tycker jag är raka motsatsen till mobbning vilket är en vidrig företeelse.
Jag kan förstå frustrationen när laget vi alla älskar inte får till det, men det får fan i mig inte övergå i rena personangrepp. Så viktigt kan idrott aldrig bli i min bok.
Användarvisningsbild
-daniel-

Re: Sv: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Inlägg av -daniel- »

Jag förstår inte vad du gnäller på. Helt oförståeligt hur man kan välja att stoppa-huvudet-i-sanden och låtsas som allt är under kontroll och sen ha mage att ha synpunkter på folk som inte är nöjda med att ligga 10:a (!) i Hockeyallsvenskan...

EDIT: Gick tillbaka och läste vad jag skrev och det lät kanske något för otrevligt, var faktiskt inte meningen. Men faktum kvarstår att jag inte riktigt förstår hur du resonerar.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Lucky Luke skrev: Är också inne på Magnutz linje. Konstruktiv kritik är väl ok, men fan inte när det blir på gränsen till lynchmobbning, vilket jag tycker det börjar likna mer och mer på detta forum.
Support = stöd. Det tycker jag är raka motsatsen till mobbning vilket är en vidrig företeelse.
Jag kan förstå frustrationen när laget vi alla älskar inte får till det, men det får fan i mig inte övergå i rena personangrepp. Så viktigt kan idrott aldrig bli i min bok.
Jag tycker tvärtom. Det pågår mycket kritik. Men den är befogad och är i alla fall saklig. Det handlar om det sportsliga. Det är inga påhopp där "Avgå challe då din jävla fitta" eller dylikt.

Vilket både är ganska förvånande och skönt.
Expert.
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

SirDIFalot skrev:
Lucky Luke skrev: Är också inne på Magnutz linje. Konstruktiv kritik är väl ok, men fan inte när det blir på gränsen till lynchmobbning, vilket jag tycker det börjar likna mer och mer på detta forum.
Jag tycker tvärtom. Det pågår mycket kritik. Men den är befogad och är i alla fall saklig. Det handlar om det sportsliga. Det är inga påhopp där "Avgå challe då din jävla fitta" eller dylikt.

Vad är det du tycker tvärtom då? Menar du att idrott är så viktigt att det är ok med personangrepp eller vad?
Jag skrev att jag tycker det är ok med kritik så länge det är konstruktiv kritik men jag kan ALDRIG acceptera mobbning i någon form. Har alltför dålig erfarenhet av sådant beteende.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Lucky Luke skrev:
SirDIFalot skrev:

Vad är det du tycker tvärtom då? Menar du att idrott är så viktigt att det är ok med personangrepp eller vad?
Jag skrev att jag tycker det är ok med kritik så länge det är konstruktiv kritik men jag kan ALDRIG acceptera mobbning i någon form. Har alltför dålig erfarenhet av sådant beteende.
Vad snackar du om? Jag säger att jag är glad för att det inte pågår personangrepp och skit som pågick mot Hardy och andra under fjolårets säsong. 99% av all kritik som ventileras här är saklig nu för tiden. Och det är jag glad och lättad för.
Expert.
Skriv svar