Det där låter riktigt illa. Ska man lyfta något positivt så är det att vi endast ligger 3 p från kval, trots värdelös inledning på serien.minalman skrev:Rent matematiskt. Vi har 28 poäng. 32 omgångar kvar. Vi tar två poäng i snitt från och med nu (med dagens spel räcker det långt, varannan tre p, varannan 1p). Det blir 28+64=92. Det hade räckt till femte plats förra året, men jag är inte bara positiv, jag är optimist också.SirDIFalot skrev:Vad grundar du det på? Vore intressant att höra något resonemang kring det. Eller är det bara det där "känns bättre att vara positiv" ?minalman skrev:Vi blir sämst fyra.
Operation: Säkra allsvenskt kontrakt
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Operation: Säkra allsvenskt kontrakt
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Haha ja, blev förvånad när han skrev det som att det vore något positivt. Om vi tar två poäng per match i snitt nu skulle vi komma 5:a med fjolårets tabell? Det känns inte bra att se dom siffrorna tyvärr...BOMBOM BOUCHARD skrev:Det där låter riktigt illa. Ska man lyfta något positivt så är det att vi endast ligger 3 p från kval, trots värdelös inledning på serien.minalman skrev:Rent matematiskt. Vi har 28 poäng. 32 omgångar kvar. Vi tar två poäng i snitt från och med nu (med dagens spel räcker det långt, varannan tre p, varannan 1p). Det blir 28+64=92. Det hade räckt till femte plats förra året, men jag är inte bara positiv, jag är optimist också.SirDIFalot skrev:Vad grundar du det på? Vore intressant att höra något resonemang kring det. Eller är det bara det där "känns bättre att vara positiv" ?minalman skrev:Vi blir sämst fyra.
Fan, jag vill så gärna se vad detta material kan göra under en annan tränare snart.
Expert.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Ja, vi får hoppas att serien är jämnare i år och att fler lag tar poäng av varandra. Fick nästan ångest när jag först läste den där matematiska analysen.SirDIFalot skrev:Haha ja, blev förvånad när han skrev det som att det vore något positivt. Om vi tar två poäng per match i snitt nu skulle vi komma 5:a med fjolårets tabell? Det känns inte bra att se dom siffrorna tyvärr...BOMBOM BOUCHARD skrev:Det där låter riktigt illa. Ska man lyfta något positivt så är det att vi endast ligger 3 p från kval, trots värdelös inledning på serien.minalman skrev:Rent matematiskt. Vi har 28 poäng. 32 omgångar kvar. Vi tar två poäng i snitt från och med nu (med dagens spel räcker det långt, varannan tre p, varannan 1p). Det blir 28+64=92. Det hade räckt till femte plats förra året, men jag är inte bara positiv, jag är optimist också.SirDIFalot skrev:Vad grundar du det på? Vore intressant att höra något resonemang kring det. Eller är det bara det där "känns bättre att vara positiv" ?minalman skrev:Vi blir sämst fyra.
Fan, jag vill så gärna se vad detta material kan göra under en annan tränare snart.
Jag hoppas lockouten håller i sig minst en månad till och att vi kan börja bygga upp lagets prestationer innan proffsen lämnar.
Även om det mesta ser mörkt ut nu så vet man hur mycket självförtroende och flyt hänger ihop. Gäller att vi nu orkar vända detta.
Jag tror fortfarande vi kan fixa detta. Matchen igår var inte så illa. Synd att Murray och Timmy var borta. Vi gjorde några riktiga juniormisstag igår som kostade både mål bakåt och kraft framåt. Tror vi hade vunnit med dessa i laget.
Hursom, jag är mest tveksam till att vi har rätt tränare. Men vi får helt enkelt ge Challe några matcher till.
Jag skulle gråta av glädje om jag till våren får se en segerglad Challe som intervjuas efter den säkrade Elitserieplatsen. Den drömmen är inte släckt hos mig, inte än....
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- minalman
Jag ser inte positivt på att vi blir femma. Vad jag är optimistisk om är att vi blir fyra även om poängen enligt analysen bara räckt till femte plats förra säsongen. Men va fan, rögle kom femma i fjol.minalman skrev:Rent matematiskt. Vi har 28 poäng. 32 omgångar kvar. Vi tar två poäng i snitt från och med nu (med dagens spel räcker det långt, varannan tre p, varannan 1p). Det blir 28+64=92. Det hade räckt till femte plats förra året, men jag är inte bara positiv, jag är optimist också.SirDIFalot skrev:Vad grundar du det på? Vore intressant att höra något resonemang kring det. Eller är det bara det där "känns bättre att vara positiv" ?minalman skrev:Vi blir sämst fyra.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Kom de inte 7:a?minalman skrev:Jag ser inte positivt på att vi blir femma. Vad jag är optimistisk om är att vi blir fyra även om poängen enligt analysen bara räckt till femte plats förra säsongen. Men va fan, rögle kom femma i fjol.minalman skrev:Rent matematiskt. Vi har 28 poäng. 32 omgångar kvar. Vi tar två poäng i snitt från och med nu (med dagens spel räcker det långt, varannan tre p, varannan 1p). Det blir 28+64=92. Det hade räckt till femte plats förra året, men jag är inte bara positiv, jag är optimist också.SirDIFalot skrev:Vad grundar du det på? Vore intressant att höra något resonemang kring det. Eller är det bara det där "känns bättre att vara positiv" ?minalman skrev:Vi blir sämst fyra.
- minalman
Örebro HKBOMBOM BOUCHARD skrev:Kom de inte 7:a?minalman skrev:Jag ser inte positivt på att vi blir femma. Vad jag är optimistisk om är att vi blir fyra även om poängen enligt analysen bara räckt till femte plats förra säsongen. Men va fan, rögle kom femma i fjol.minalman skrev:Rent matematiskt. Vi har 28 poäng. 32 omgångar kvar. Vi tar två poäng i snitt från och med nu (med dagens spel räcker det långt, varannan tre p, varannan 1p). Det blir 28+64=92. Det hade räckt till femte plats förra året, men jag är inte bara positiv, jag är optimist också.SirDIFalot skrev:Vad grundar du det på? Vore intressant att höra något resonemang kring det. Eller är det bara det där "känns bättre att vara positiv" ?minalman skrev:Vi blir sämst fyra.
Leksands IF
Bofors IK
Karlskoga
VIK Västerås HK
Rögle BK
IK Oskarshamn
IF Malmö Redhawks
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Ok, de slutade alltså 6:a då.
Men vill minnas att de grejade kvalplatsen i sista omgången.
Å andra sidan. Rögle var väl största skrällen sedan Vilda Väsby gick upp. Knappast en fördel att hamna utanför top 3.
Å andra sidan. Rögle var väl största skrällen sedan Vilda Väsby gick upp. Knappast en fördel att hamna utanför top 3.
- SirDIFalot
Ja, det grejade väl sista kvalplatsen genom att vinna med typ 7-8 mål mot Oskarshamn(?) vilket gjorde att Malmö missade kvalserien och Linus Klasen kallade Oskarshamn-spelarna för "ett gäng horor"BOMBOM BOUCHARD skrev:Ok, de slutade alltså 6:a då.
Expert.
- Tapout1891
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
AVGÅ TS!
Sämsta jävla skit jag läst!
"A fast body-contact game played by men with clubs in their hands and knives laced to their feet.” - Paul Gallico
- SirDIFalot
Vem är TS?Tapout1891 skrev:AVGÅ TS!
Expert.
- minalman
Jag kommer ihåg hur man observerade det där på ett avlägset sätt, som om det hände på en annan planet.....SirDIFalot skrev: Ja, det grejade väl sista kvalplatsen genom att vinna med typ 7-8 mål mot Oskarshamn(?) vilket gjorde att Malmö missade kvalserien och Linus Klasen kallade Oskarshamn-spelarna för "ett gäng horor"
- northbluestriped
TrådStartarenSirDIFalot skrev:Vem är TS?Tapout1891 skrev:AVGÅ TS!
FFF-HTB
JA MAMMA VI LIGGER I BOTTEN AV HOCKEYALLSVENSKAN - VAD BLEV DAGENS DUBBEL IKVÄLL
AVGÅ CHALLE, INNAN FOLK TAR TILL VÅLD OCH TVINGAR BORT DIG, FÖR DITT EGET BÄSTA
JA MAMMA VI LIGGER I BOTTEN AV HOCKEYALLSVENSKAN - VAD BLEV DAGENS DUBBEL IKVÄLL
AVGÅ CHALLE, INNAN FOLK TAR TILL VÅLD OCH TVINGAR BORT DIG, FÖR DITT EGET BÄSTA
- Tapout1891
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
Trådskaparen, detta är inte en fråga vi ska fokusera på förrän möjligtvis 30 matcher framåt och vi ligger i botten.SirDIFalot skrev:Vem är TS?Tapout1891 skrev:AVGÅ TS!
"A fast body-contact game played by men with clubs in their hands and knives laced to their feet.” - Paul Gallico
Tapout1891 skrev:Trådskaparen, detta är inte en fråga vi ska fokusera på förrän möjligtvis 30 matcher framåt och vi ligger i botten.SirDIFalot skrev:Vem är TS?Tapout1891 skrev:AVGÅ TS!

- SirDIFalot
alltså när serien är över?Tapout1891 skrev:Trådskaparen, detta är inte en fråga vi ska fokusera på förrän möjligtvis 30 matcher framåt och vi ligger i botten.SirDIFalot skrev:Vem är TS?Tapout1891 skrev:AVGÅ TS!
Expert.