Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jepe »

Haha där var den.. Vilket jäkla minne man har även fast man snart är 30...
2014-04-07, vad hände?
Staten

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Staten »

SirDIFalot skrev:En back som kan gå in och lyfta vårt PP hade varit det absolut bästa som kan hända.
Förstår inte varför vi inte testar Bohman. Han har ju en poäng per match i J20 så något måste han göra rätt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Staten skrev:
SirDIFalot skrev:En back som kan gå in och lyfta vårt PP hade varit det absolut bästa som kan hända.
Förstår inte varför vi inte testar Bohman. Han har ju en poäng per match i J20 så något måste han göra rätt.
Gärna för mig. Men igår hade vi fyra backar skadade och han var bara med som extraspelare. Verkar inte ligga högt upp i rangordningen.
Expert.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Staten skrev:
Det skiljer väldigt mycket mellan J20 och Allsvenskan. Dessutom om man ska in som ung back och producera.
Jag ser inte att ännu en juniorback skulle vara lösningen.

Vi har två tunga skador på Timmy och Murray. De kommer självklart lyfta laget när de är tillbaka.
(jaja, jag vet att Timmy är mångas hackkyckling men för mig är han given i laget)
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
northbluestriped

Inlägg av northbluestriped »

mark in da park Jr från Borås, hur är han egentligen?
FFF-HTB

JA MAMMA VI LIGGER I BOTTEN AV HOCKEYALLSVENSKAN - VAD BLEV DAGENS DUBBEL IKVÄLL

AVGÅ CHALLE, INNAN FOLK TAR TILL VÅLD OCH TVINGAR BORT DIG, FÖR DITT EGET BÄSTA
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Staten skrev:
Det skiljer väldigt mycket mellan J20 och Allsvenskan. Dessutom om man ska in som ung back och producera.

Vi har två tunga skador på Timmy och Murray. De kommer självklart lyfta laget när de är tillbaka.
(jaja, jag vet att Timmy är mångas hackkyckling men för mig är han given i laget)
Timmy är inte slut. Men han ska kanske inte var DEN backen som man alltid lutar sig mot. Kanske skära ner lite i istid och spela i ett andra eller tredjebackpar.

Jag funderar ofta kring om det verkligen är så att Linkan är slut.. Jag tror fan inte det. Jag tror att han underpresterar av samma anledning som Johner, Hank, Jimmie osv. Vill inte säga att det ÄR Challe. Men det är ju någon gemensam nämnare som gör att ingen kommer upp i förväntad kvalité. Där ibland Linkan.
Expert.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

SirDIFalot skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Staten skrev:

Timmy är inte slut. Men han ska kanske inte var DEN backen som man alltid lutar sig mot. Kanske skära ner lite i istid och spela i ett andra eller tredjebackpar.

Jag funderar ofta kring om det verkligen är så att Linkan är slut.. Jag tror fan inte det. Jag tror att han underpresterar av samma anledning som Johner, Hank, Jimmie osv. Vill inte säga att det ÄR Challe. Men det är ju någon gemensam nämnare som gör att ingen kommer upp i förväntad kvalité. Där ibland Linkan.
Håller med. Alla våra namnkunniga spelare kan inte ha tagit slut samma säsong. Det handlar istället om att laget inte fungerar. Då ser de flesta ut att var usla helt plötsligt.
Vi underspresterar just nu. Inte för att spelare saknar vilja eller kunnande utan för att vårt spel saknar harmoni (klart bättre igår dock).

Jag varnade mycket för ET. Ansåg att det var fel att bara möta "kvalificerat" motstånd. Svårt att nöta in ett eget spel mot bättre lag.
Detta bidrog till en dålig start i AS. Det leder till stress, resten kan alla räkna ut.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

northbluestriped skrev:mark in da park Jr från Borås, hur är han egentligen?
Var helt okej i Timrås J20. Rätt tuff spelare, stor. Gjorde väl en del matcher med Timrås A-lag?

Sägs dock att han är lite lack på DIF efter något strul vid intagningen till hockeygymnasiet, men det har jag ingen aning om det stämmer.

Hur han är nuförtiden har jag ingen aning om. Är väl dock klar (tryout) för något AHL-lag?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
SirDIFalot skrev: Timmy är inte slut. Men han ska kanske inte var DEN backen som man alltid lutar sig mot. Kanske skära ner lite i istid och spela i ett andra eller tredjebackpar.

Håller med. Alla våra namnkunniga spelare kan inte ha tagit slut samma säsong. Det handlar istället om att laget inte fungerar. Då ser de flesta ut att var usla helt plötsligt.
Vi underspresterar just nu. Inte för att spelare saknar vilja eller kunnande utan för att vårt spel saknar harmoni (klart bättre igår dock).

Jag varnade mycket för ET. Ansåg att det var fel att bara möta "kvalificerat" motstånd. Svårt att nöta in ett eget spel mot bättre lag.
Detta bidrog till en dålig start i AS. Det leder till stress, resten kan alla räkna ut.
Det är för enkelt att skriva av Linkan som "slut" bara för att han är 39 år. ALLA i laget underpresterar ju. Det är väl högst troligt att han underpresterar av samma anledning som resten. Vad det nu är...
Expert.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Känslan är att vi brukar vara sämst på hösten (finns undantag), hoppas det stämmer nu också. Linkan mfl kanske kommer igång? Lite bättre blir det nog iaf, synd att vi halkat efter så mycket.
Användarvisningsbild
Alexander

Re: Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av Alexander »

SkönaDjurgårn skrev:Känslan är att vi brukar vara sämst på hösten (finns undantag), hoppas det stämmer nu också. Linkan mfl kanske kommer igång? Lite bättre blir det nog iaf, synd att vi halkat efter så mycket.
Svårt att säga men jag hoppas Hörnqvist och Linkan ska funka bra tillsammans, förutsatt att dem lirar tillsammans dvs
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Re: Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Alexander skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Känslan är att vi brukar vara sämst på hösten (finns undantag), hoppas det stämmer nu också. Linkan mfl kanske kommer igång? Lite bättre blir det nog iaf, synd att vi halkat efter så mycket.
Svårt att säga men jag hoppas Hörnqvist och Linkan ska funka bra tillsammans, förutsatt att dem lirar tillsammans dvs
Vore märkligt om man inte ens provade! Det hoppas jag att man gör i någon match iaf men annars var ju Hörnqvists kedja bra i förrgår också. Riktigt skön kedja.
Men man måste försöka få igång Linkan också, och har vi tur så funkar fortfarande det gamla radarparet.
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

SkönaDjurgårn skrev:
Alexander skrev:
Vore märkligt om man inte ens provade! Det hoppas jag att man gör i någon match iaf men annars var ju Hörnqvists kedja bra i förrgår också. Riktigt skön kedja.
Men man måste försöka få igång Linkan också, och har vi tur så funkar fortfarande det gamla radarparet.
Precis så här resonerar jag också.
Linkan kändes taggad i början men när han upptäckte att hans fina framspelningar ändå aldrig blev mål försvann han något. Bengan kanske gör bättre ifrån sig med Lande men jag ser hellre att Bengan gör 14 poäng och Linkan 10 än att Bengan gör 18 poäng och Linkan 4.
litto

Inlägg av litto »

Vet inte om Linkan lirar ikväll men annars skulle det vara trevligt att se Bengan-Lande-Linkan.

För en gångs skull kan någon ta emot Linkans passning utan att tappa pucken...
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

litto skrev:Vet inte om Linkan lirar ikväll men annars skulle det vara trevligt att se Bengan-Lande-Linkan.

För en gångs skull kan någon ta emot Linkans passning utan att tappa pucken...
Byt ut Lande mot Otto. Det vill jag se, åtminstone på prov. Landeskog ska vara ute på kanten.
Låst