Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Nu kanske jag inte ska gnälla då jag alltid är på sittplats med gubbarna och snackar skit under matcherna men är det inte sjukt många på STÅplats som sitter ner hela matcherna? Det borde fan vara olagligt att sitta ner under matcherna, så jäkla länge håller inte matcherna på. Nog orkar folk stå upp när perioderna spelas? fan pinsamt att se att 50%(som det ser ut från sittplats) sitter ner på ståplats hela matcherna. Dags att ta bort halva ståplats och sälja som sittplatsbiljetter? Tror att om de som står och sjunger trycks ihop med gör att det blir ännu bättre drag.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
- SirDIFalot
Är det bara jag som inte ser några som sitter ner?Pogue Mahone skrev:Nu kanske jag inte ska gnälla då jag alltid är på sittplats med gubbarna och snackar skit under matcherna men är det inte sjukt många på STÅplats som sitter ner hela matcherna? Det borde fan vara olagligt att sitta ner under matcherna, så jäkla länge håller inte matcherna på. Nog orkar folk stå upp när perioderna spelas? fan pinsamt att se att 50%(som det ser ut från sittplats) sitter ner på ståplats hela matcherna. Dags att ta bort halva ståplats och sälja som sittplatsbiljetter? Tror att om de som står och sjunger trycks ihop med gör att det blir ännu bättre drag.
Expert.
Klacktråden - Järnkaminerna
Visst finns det folk där som sitter men det handlar inte om några 50%.SirDIFalot skrev:Är det bara jag som inte ser några som sitter ner?Pogue Mahone skrev:Nu kanske jag inte ska gnälla då jag alltid är på sittplats med gubbarna och snackar skit under matcherna men är det inte sjukt många på STÅplats som sitter ner hela matcherna? Det borde fan vara olagligt att sitta ner under matcherna, så jäkla länge håller inte matcherna på. Nog orkar folk stå upp när perioderna spelas? fan pinsamt att se att 50%(som det ser ut från sittplats) sitter ner på ståplats hela matcherna. Dags att ta bort halva ståplats och sälja som sittplatsbiljetter? Tror att om de som står och sjunger trycks ihop med gör att det blir ännu bättre drag.
Uppskattat varierat mellan 2-15 pers kanske.
-
Glöm inte "alla suger kuk i XX" som tyvärr har börjat köras var och varannan match. Pinsamt att stå i klacken då. Kan inte påstå att tjockis-fetto växelramsan är så skoj den heller. Väligt många verkar dock haka på precis vad som helst om ett fåtal börjar sjunga.SirDIFalot skrev:Tycker det är mest tragiskt att nivån på ramsor har sjunkit så enormt. Backlund tar den i tvåan? Berglund är en hora? Noll känsla och skämskudde långa stunder.
- Hajduk
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
Det är way to many som sitter ner. Nu stod vi lite längre upp på A18 och jag såg 12 pers som satt ner runt omkring oss. De flesta satt inte hela matchen utan framåt tredje blev det mer och mer. Antar att de skulle skylla på trötthet eller skador. Även om folk står så såg jag desto fler som ofta stod tysta.JohanPez skrev:Visst finns det folk där som sitter men det handlar inte om några 50%.SirDIFalot skrev:Är det bara jag som inte ser några som sitter ner?Pogue Mahone skrev:Nu kanske jag inte ska gnälla då jag alltid är på sittplats med gubbarna och snackar skit under matcherna men är det inte sjukt många på STÅplats som sitter ner hela matcherna? Det borde fan vara olagligt att sitta ner under matcherna, så jäkla länge håller inte matcherna på. Nog orkar folk stå upp när perioderna spelas? fan pinsamt att se att 50%(som det ser ut från sittplats) sitter ner på ståplats hela matcherna. Dags att ta bort halva ståplats och sälja som sittplatsbiljetter? Tror att om de som står och sjunger trycks ihop med gör att det blir ännu bättre drag.
Uppskattat varierat mellan 2-15 pers kanske.
Sv: Klacktråden - Järnkaminerna
Det är ju inte precis någon nyhet att våran klack är fylld med massa "turister". Biljetterna är billiga vilket folk uttnyttjar sen så står en massa jävla småglin i klacken som tycker de är hur coola som helst för att de står i klacken. Ingen av dessa kan någon ramsa och även om de kan den så kommer de inte sjunga. Istället står man förbluffad över hur bra klacken är, fotar isen och instagramar bilden så att alla ens vänner ser hur cool man är. Har stått överallt i klacken den här säsongen och vart man än står är det såhär. Hjälper inte att säga till heller för då blir man idiotförklarqd och personerna bara byter plats.
Kommer själv stå på A18 nedre nästa match och sjunga arslet av mig. Hoppas vi kan skapa en kärna för det behövs just nu.
Sorry för ett väldigt rörigg inlägg, hehe.
Kommer själv stå på A18 nedre nästa match och sjunga arslet av mig. Hoppas vi kan skapa en kärna för det behövs just nu.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Re: Sv: Klacktråden - Järnkaminerna
Jag tycker inte det var rörigt, det var snarare en klockren analys, tyvärr. Men jo, fortsätt säga till och håna packet som sitter ner!David1891 skrev:Det är ju inte precis någon nyhet att våran klack är fylld med massa "turister". Biljetterna är billiga vilket folk uttnyttjar sen så står en massa jävla småglin i klacken som tycker de är hur coola som helst för att de står i klacken. Ingen av dessa kan någon ramsa och även om de kan den så kommer de inte sjunga. Istället står man förbluffad över hur bra klacken är, fotar isen och instagramar bilden så att alla ens vänner ser hur cool man är. Har stått överallt i klacken den här säsongen och vart man än står är det såhär. Hjälper inte att säga till heller för då blir man idiotförklarqd och personerna bara byter plats.
Blir det något klackfolk på matchen mot BIK Karlskoga på onsdag?
Jag skall dit men är väll inte modig nog att sjunga helt själv.
Fy fan, är det match imorgon igen? Helvete.. Aldrig ska man få må bra..brsk skrev:Blir det något klackfolk på matchen mot BIK Karlskoga på onsdag?
Och inte fan blev det bättre av att skiten visas på Viasat Hockey.. Måste ju i princip se den när man betalar hutlösa jävla summor till Viasat.
-
Står som sagt på A15 varje match, långt till vänster i närheten av trappan där jag anser att det står ett gäng sköna lirare varför jag alltid är där.David1891 skrev:Det är ju inte precis någon nyhet att våran klack är fylld med massa "turister". Biljetterna är billiga vilket folk uttnyttjar sen så står en massa jävla småglin i klacken som tycker de är hur coola som helst för att de står i klacken. Ingen av dessa kan någon ramsa och även om de kan den så kommer de inte sjunga. Istället står man förbluffad över hur bra klacken är, fotar isen och instagramar bilden så att alla ens vänner ser hur cool man är. Har stått överallt i klacken den här säsongen och vart man än står är det såhär. Hjälper inte att säga till heller för då blir man idiotförklarqd och personerna bara byter plats.
Hursomhelst, igår var det tyst på A16 stora delar av matchen. I princip halva klacken var ju dödstyst från att Västerås gjorde 0-1 tills att vi kvitterade och det är fan pinsamt. Går man på matcher i Hockeyallsvenskan ska man väl ändå inte vara något jävla medgångarsvin.
Skulle vara schysst om man blev ett gäng som kunde skrika lite på de tysta jävlarna så de skiter ner sig. Då kanske vi a) slipper de tysta i klacken fortsättningsvis, eller b) faktiskt har en hel klack som sjunger.
Ofta är det också jidder om att Övre alltid är bättre än Nedre. Ni är inte bättre än någon annan. Kör upp en kåldolme i röven nästa gång ni ska klaga på det.
25/4-2025
- Amadeus
Minns Rögle, första matchen i kvalet då klacken var riktigt bra. De fick ju ta timeout efter bara några minuter för att de var "skärrade" av klacken. Ja, visserligen funkade den timeouten, men det visar också att en riktigt bra klack kan skrämma skiten ur ett lag som inte är van.förevigtdjurgården skrev:Står som sagt på A15 varje match, långt till vänster i närheten av trappan där jag anser att det står ett gäng sköna lirare varför jag alltid är där.David1891 skrev:Det är ju inte precis någon nyhet att våran klack är fylld med massa "turister". Biljetterna är billiga vilket folk uttnyttjar sen så står en massa jävla småglin i klacken som tycker de är hur coola som helst för att de står i klacken. Ingen av dessa kan någon ramsa och även om de kan den så kommer de inte sjunga. Istället står man förbluffad över hur bra klacken är, fotar isen och instagramar bilden så att alla ens vänner ser hur cool man är. Har stått överallt i klacken den här säsongen och vart man än står är det såhär. Hjälper inte att säga till heller för då blir man idiotförklarqd och personerna bara byter plats.
Hursomhelst, igår var det tyst på A16 stora delar av matchen. I princip halva klacken var ju dödstyst från att Västerås gjorde 0-1 tills att vi kvitterade och det är fan pinsamt. Går man på matcher i Hockeyallsvenskan ska man väl ändå inte vara något jävla medgångarsvin.
Skulle vara schysst om man blev ett gäng som kunde skrika lite på de tysta jävlarna så de skiter ner sig. Då kanske vi a) slipper de tysta i klacken fortsättningsvis, eller b) faktiskt har en hel klack som sjunger.
Ofta är det också jidder om att Övre alltid är bättre än Nedre. Ni är inte bättre än någon annan. Kör upp en kåldolme i röven nästa gång ni ska klaga på det.
En halvdassig jävla klack som skriker att man suger kuk i västerås eller att en spelare är hora skrämmer inga spelare. Det ger de bara mer tändvätska att spöa oss.
Tycker att det är för jävligt att vi som står i klacken OCH sjunger nästintill blir idiotförklarade.
Jag har tom blivit tillsagd att sitta ner för att de bakom inte ser!!!!!
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Fimpen
-
Det verkar ju tyvärr så att allt för många inte vill komma tillbaks till hockeyn ännu och det måste fan lösas, för som det är just nu i klacken blir det inte många nya som tillkommer som kan bidra, enbart sådana som sätter sig ner och tycker de fick ett bra pris på biljetten. Jag har personligen flera kompisar som jag går på fotboll med och har gjort sen jag var liten grabb som inte kommit tillbaks till hockeyn. Hoppas det blir ändringar.
Hörde fan VIK klacken lika ofta som DIF, inte lika högt men minst lika jäkla ofta.
Hörde fan VIK klacken lika ofta som DIF, inte lika högt men minst lika jäkla ofta.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
- MartinDIF51
Vill ni sjunga, ställ er längst ner vid A18 och starta kärna där. Sitter någon ner, släng ut dem på en gång! Jag är trött på både resultaten men nu även klacken. Svara vad ni vill, men finns ingen ursäkt på hur dåligt det är nu.
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
Om man blir tillsagd att sitta ner i klacken, då är det illaAmadeus skrev:Minns Rögle, första matchen i kvalet då klacken var riktigt bra. De fick ju ta timeout efter bara några minuter för att de var "skärrade" av klacken. Ja, visserligen funkade den timeouten, men det visar också att en riktigt bra klack kan skrämma skiten ur ett lag som inte är van.förevigtdjurgården skrev:Står som sagt på A15 varje match, långt till vänster i närheten av trappan där jag anser att det står ett gäng sköna lirare varför jag alltid är där.David1891 skrev:Det är ju inte precis någon nyhet att våran klack är fylld med massa "turister". Biljetterna är billiga vilket folk uttnyttjar sen så står en massa jävla småglin i klacken som tycker de är hur coola som helst för att de står i klacken. Ingen av dessa kan någon ramsa och även om de kan den så kommer de inte sjunga. Istället står man förbluffad över hur bra klacken är, fotar isen och instagramar bilden så att alla ens vänner ser hur cool man är. Har stått överallt i klacken den här säsongen och vart man än står är det såhär. Hjälper inte att säga till heller för då blir man idiotförklarqd och personerna bara byter plats.
En halvdassig jävla klack som skriker att man suger kuk i västerås eller att en spelare är hora skrämmer inga spelare. Det ger de bara mer tändvätska att spöa oss.
Tycker att det är för jävligt att vi som står i klacken OCH sjunger nästintill blir idiotförklarade.
-
Dags att skrämma turisterna, med andra ord.Alexander skrev:Om man blir tillsagd att sitta ner i klacken, då är det illaAmadeus skrev:Minns Rögle, första matchen i kvalet då klacken var riktigt bra. De fick ju ta timeout efter bara några minuter för att de var "skärrade" av klacken. Ja, visserligen funkade den timeouten, men det visar också att en riktigt bra klack kan skrämma skiten ur ett lag som inte är van.förevigtdjurgården skrev:Står som sagt på A15 varje match, långt till vänster i närheten av trappan där jag anser att det står ett gäng sköna lirare varför jag alltid är där.David1891 skrev:Det är ju inte precis någon nyhet att våran klack är fylld med massa "turister". Biljetterna är billiga vilket folk uttnyttjar sen så står en massa jävla småglin i klacken som tycker de är hur coola som helst för att de står i klacken. Ingen av dessa kan någon ramsa och även om de kan den så kommer de inte sjunga. Istället står man förbluffad över hur bra klacken är, fotar isen och instagramar bilden så att alla ens vänner ser hur cool man är. Har stått överallt i klacken den här säsongen och vart man än står är det såhär. Hjälper inte att säga till heller för då blir man idiotförklarqd och personerna bara byter plats.
25/4-2025