Djurgårdens IF - Västerås IK 12/11 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Västerås IK 12/11 2012

Inlägg av -daniel- »

seppuko skrev:Nej, men återigen. Antingen är du alltid utspelad eller så har du alltid spelet. Vilken grund av de två påståenden väljer du? Skulle det vara motsatt och vi alltid var utspelade skulle vi garanterad torska med större siffror vid varje torsk, och då är jag helt övertygad om att vi hade varit mer deprimerade än vad vi är idag.
Utspelade? Handlar om att värdera lägena och framförallt förvalta chanserna som bjuds. Vilket i praktiken vartenda lag som kommer till Hovet lyckats med den här säsongen.

Vi har förövrigt själva varit som bäst då vi på bortaplan spelat mer defensivt utpräglat och inte bjudit på några tokchanser (som våra backar / forwards ALLTID bjuder på när vi är på hemmaplan för att vi vill för mycket och går bort oss).

Våra spelar klarar helt enkelt inte att föra matcherna till den grad man så gärna vill. Helt övertygad om att vi egentligen har spelarmaterial för att lyckas med just det, så de största bristerna ligger nog i ledarskapet och de som byggt vår spelidé...

Sen hjälper det naturligtvis inte att det även är en mental fråga för många av våra spelare. Det finns ingen glädje kvar att spela i Djurgården. Det är mer betungande, en börda som man måste bära. Ett nödvändigt ont. Vinner man verkar man mer lättad än taggad för nästa match, förlorar man är man nersopad i skorna, bedrövad och halvt utslagen.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Jag är i alla fall helt övertygad om att ledare och spelare ser det som en styrka att man är såpass bra fast man är "dålig". Att det är lättare att vända till något positivt bara man får till en kyla i avsluten. Hade varit så mycket värre om det varit tvärtom. Men det är ju kul att vi skiljer oss lite och får till lite konstruktiva diskussioner :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

seppuko skrev:Jag är i alla fall helt övertygad om att ledare och spelare ser det som en styrka att man är såpass bra fast man är "dålig". Att det är lättare att vända till något positivt bara man får till en kyla i avsluten. Hade varit så mycket värre om det varit tvärtom. Men det är ju kul att vi skiljer oss lite och får till lite konstruktiva diskussioner :)
Tror faktiskt också man försöker göra något positivt av just det resonemanget, men det är lite det som skrämmer mig. Ganska övertygad om att man försöker intala sig själva att man är bättre än vad resultatet visar, enkom för att man tycker man för matcherna. Hockey handlar ju dock om att vinna (nähä?).

Om just det där resonemanget skulle bita på de mentala spöken som finns så vore det kanske på något vis rättfärdigat, men jag tycker mig inte se en enda förbättring i spelet vi visar upp. Känns som vi inte har några linjer i vårt anfallsspel. Inget tydligt grundspel som vi kan falla tillbaka på när det behövs.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
seppuko skrev:Jag är i alla fall helt övertygad om att ledare och spelare ser det som en styrka att man är såpass bra fast man är "dålig". Att det är lättare att vända till något positivt bara man får till en kyla i avsluten. Hade varit så mycket värre om det varit tvärtom. Men det är ju kul att vi skiljer oss lite och får till lite konstruktiva diskussioner :)
Tror faktiskt också man försöker göra något positivt av just det resonemanget, men det är lite det som skrämmer mig. Ganska övertygad om att man försöker intala sig själva att man är bättre än vad resultatet visar, enkom för att man tycker man för matcherna. Hockey handlar ju dock om att vinna (nähä?).

Om just det där resonemanget skulle bita på de mentala spöken som finns så vore det kanske på något vis rättfärdigat, men jag tycker mig inte se en enda förbättring i spelet vi visar upp. Känns som vi inte har några linjer i vårt anfallsspel. Inget tydligt grundspel som vi kan falla tillbaka på när det behövs.
Ja, det är ju enda anledningen till att Challe säger att han inte räknar in straff och övertidsförluster som riktiga förluster. Det resonemanget är ju endast OK om man inte heller räknar in straff och övertidsvinster som vinster då.
Expert.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

-daniel- skrev:

Nä det har du ju såklart rätt i. Men frågan är om en annan tränare vore det rätta, kanske kanske inte. Så jäkla orätt att vara efterklok sedan och tycka att fan, Challe skulle nog varit kvar. Det är en jäkla gambling det där :D
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jag börjar tro att laget måste börja träna medvetet med dåligt backspel för att boosta anfallets självförtroende... Se till att tvinga dem att gå in på kassen.. nöt in det. Den enda vägen in är mot kassen, alltid mot mål.

Ställ Säcken i mål i en kjol. Se till att göra mål. Se till att göra detta för som spelarna sagt till mig (de jag pratat med) "Man spelar match som man tränar."

/Lunch
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

seppuko skrev:
-daniel- skrev:

Nä det har du ju såklart rätt i. Men frågan är om en annan tränare vore det rätta, kanske kanske inte. Så jäkla orätt att vara efterklok sedan och tycka att fan, Challe skulle nog varit kvar. Det är en jäkla gambling det där :D
Det är naturligtvis jävligt lätt att vara efterklok, men om vi tar som exempel förra säsongen; Jag var galet skeptisk till Hardy hela säsongen, men tyckte det kändes åt helvete för sent när han väl fick kicken. Är livrädd vi gör om exakt samma misstag igen... vid jul när vi fortfarande ligger och harvar kring 10-8:e platsen kommer man byta tränare, för att sen sjunka som ett jävla skepp än längre ner i misären.

En ny tränare behöver tid att sätta sin prägel på laget och få alla att köpa hans spelsätt. Uppehållet hade varit lägligt.
Användarvisningsbild
minalman

Djurgårdens IF - Västerås IK 12/11 2012

Inlägg av minalman »

-daniel- skrev:
En ny tränare behöver tid att sätta sin prägel på laget och få alla att köpa hans spelsätt. Uppehållet hade varit lägligt.
Janne Karlsson i karlskrona blir intressant att följa. Killen har fått massor med beröm här i forumet, plus att han får mer än två tredjedelar av säsongen till sitt förfogande. Lyfter han khk upp mot en playoff-plats är allt snack om hur mycket tränaren betyder värt att ta på allvar.
Senast redigerad av minalman den 2012-11-13 13:08:45, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

minalman skrev:
-daniel- skrev:
Janne Karlsson i Karlskrona blir intressant att följa. Killen har fått massor med beröm här i forumet, plus att han får mer än två tredjedelar av säsongen till sitt förfogande. Lyfter han khk upp mot en playoff-plats är allt snack om hur mycket tränaren betyder värt att ta på allvar.
Undviker han att åka ur med Karlskrona ska han ha mycket cred.
Expert.
Blueberry hill

Inlägg av Blueberry hill »

Näsblod
Jepe skrev:Fan va fult P Berglund spelar, grym hockeyspelare men ruskigt ful. Efter varje avblåsning var en McDonaldssnubbe framme och tjatade på domaren.

Domarinsatsen idag går ju att ifrågasätta rätt rejält, varför fick Holm 2+2? Klubban träffade ju rakt på visiret, såg inget blod.

ARSLE!!!!!
Användarvisningsbild
Amadeus

Inlägg av Amadeus »

Jepe skrev:Fan va fult P Berglund spelar, grym hockeyspelare men ruskigt ful. Efter varje avblåsning var en McDonaldssnubbe framme och tjatade på domaren.

Domarinsatsen idag går ju att ifrågasätta rätt rejält, varför fick Holm 2+2? Klubban träffade ju rakt på visiret, såg inget blod.

ARSLE!!!!!
Blev också förvånad att han spelade så jävla fult
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Användarvisningsbild
AdamPickard

Inlägg av AdamPickard »

Är det bara jag som beskyller Chet helt och hållet på sista målet i OT?
Tycker han står väldigt, väldigt långt ut och då blev ju målet totalöppet för berglund
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

AdamPickard skrev:Är det bara jag som beskyller Chet helt och hållet på sista målet i OT?
Tycker han står väldigt, väldigt långt ut och då blev ju målet totalöppet för berglund
Han står åt helvete för långt ut, men vad fan spelar det för jävla roll. 1p eller 2p är lika jävla värdelöst som vanligt.

I övrigt var det någon som snackade om skottstatistiken vi har.

Vi är alltså ett f.d Elitserielag, vinner varje match med ungefär 20-22 skott, och gör ändå 2 mål per match. Av våra 40 skott igår tror jag inte fler än 4-5 stycken var ordentliga chanser; två stycken mål och tre farliga situationer.

Efter första perioden hade vi fortfarande knappt haft en enda målchans, i andra perioden blev det rakare (och vem det än var som snackade om flippass och direktskott, #56s kvittering var just ett sånt(?)), och i tredje perioden släpper vi in dem i matchen igen. Kanske mycket tack vare snedknullade åsnejäveln Pehr Claessons extrema inkonsekvens (släpper slashing och tar en 2+2 för en mindre grav situation som blir direkt matchavgörande/saboterande) men å andra sidan tror jag inte vi hade fått in pucken ändå. Vi är helt enkelt för jävla dåliga och Challe nöjer sig med alldeles för lite.

Nu får vi höra hur vi har gjort en bra match mot VIK och låtit bli att svaja efter förlusten mot BIK Karlskoga på Onsdag, 1p hemma mot Leksand på Söndag (där vi börjar om igen).

Så jävla trött på den här skiten att man vill klippa sönder säsongskortet för att slippa skämmas. Både för klacken, och för spelet. Och för att man står bakom båda delar...

Kommer hem efter var- och varannan match med en jävla klump i magen. Sover skit, mår skit. DIF Hockey är fan inte roligt just nu.

VARFÖR FÅR INTE REIDEBORN STÅ -- VARFÖR!?
25/4-2025
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

precis VARFÖR FÅR INTE REIDEBORN STÅ -- VARFÖR!?
Magnutz

Sv: Re: Djurgårdens IF - Västerås IK 12/11 2012

Inlägg av Magnutz »

tomten skrev:precis VARFÖR FÅR INTE REIDEBORN STÅ -- VARFÖR!?
Han kanske läcker som ett såll på träningarna.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar