Förstår inte riktigt vad du snackar om men min poäng är att vi knappast kan gnälla på domarna när vi har fått mest PP i hela serien. Idag hade vi ju ärligt talat en hemmadomare.förevigtdjurgården skrev:Våra powerplayminutrar är frukten av anfallszonsarbete. När vi kommer till något så blir vi nedhuggna.SirDIFalot skrev:Är det någonting vi inte kan klaga på i år är det domarna. Vi har haft mest tid i PP av alla lag i hela serien. 157 minuter. Jämför det med Karlskronas 97 minuter. Västerås har 111 minuter.
Att försvara domaren är så jävla svenskt. Han ska ta det han ska ta och lite till. Inget jävla tjatter om att han "ger oss PP" för en situation. Tar han i en 50/50-situation ska han ta allt över 50/50 också.
E:/ Min trötta Svenska fungerar inte så bra och krävde korrigering.
Djurgårdens IF - Västerås IK 12/11 2012
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens IF - Västerås IK 12/11 2012
Expert.
Var vi utspelade idag?förevigtdjurgården skrev:Hur menar du nu? Vi blir utspelade i var och varannan match. De matcherna vi får med oss 3p är turliga, de vi tar poäng i är mestadels tur, och förlusterna är vad som kommer till oss när vi inte har en tursam studs på det fyrtiosjunde skottet i det tvåhundrafyrtiofjärde powerplayet för dagen.#10 skrev:Jag respekterar din åsikt och menar inte att vi ligger där vi ligger pga otur, men jag tycker personligen att vi har förtjänat mer poäng än vad vi har i dagsläget!Jim Morrison skrev:Tycker du att vi har förtjänat någon tur i år? Vi är inte bra nog helt enkelt. Sluta snacka massa skit om tur/otur.#10 skrev: Tycker du vi har haft tur i år?
- SirDIFalot
Nej, det är fruktansvärt inkonsekvent nivå. Men det har ju definitivt varit till vår fördel. Det bevisar ju statistiken.Jepe skrev:Ja jävlar då är ju domarna asbra! Handlar ju även om hur de blåser sönder och inte blåser i matcherna. Nivån är alldeles för ojämn och det missar väldigt mycket solklara utv som de tar helt oförståeliga. HA behöver fyradomarsystem, jag ser det inte enbart ur DIF ögonen utan hur de sköter sig rent generellt.SirDIFalot skrev:Är det någonting vi inte kan klaga på i år är det domarna. Vi har haft mest tid i PP av alla lag i hela serien. 157 minuter. Jämför det med Karlskronas 97 minuter. Västerås har 111 minuter.
Expert.
Jag är tamejfan bara bedrövad och uppgivet nedstämd.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Jim Morrison
I alla matcher som vi inte blir utspelade så kan vi istället inte konvertera chanserna vi får. Så påminn oss alla mindre kunniga, hur i helvete förtjänar vi mer poäng?#10 skrev:Var vi utspelade idag?förevigtdjurgården skrev:Hur menar du nu? Vi blir utspelade i var och varannan match. De matcherna vi får med oss 3p är turliga, de vi tar poäng i är mestadels tur, och förlusterna är vad som kommer till oss när vi inte har en tursam studs på det fyrtiosjunde skottet i det tvåhundrafyrtiofjärde powerplayet för dagen.#10 skrev:Jag respekterar din åsikt och menar inte att vi ligger där vi ligger pga otur, men jag tycker personligen att vi har förtjänat mer poäng än vad vi har i dagsläget!Jim Morrison skrev:Tycker du att vi har förtjänat någon tur i år? Vi är inte bra nog helt enkelt. Sluta snacka massa skit om tur/otur.#10 skrev: Tycker du vi har haft tur i år?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Fast eftersom vi har så fruktansvärt uselt PP så är det ju mer till vår nackdel eftersom vi tappar tempo i PP.SirDIFalot skrev:Nej, det är fruktansvärt inkonsekvent nivå. Men det har ju definitivt varit till vår fördel. Det bevisar ju statistiken.Jepe skrev:Ja jävlar då är ju domarna asbra! Handlar ju även om hur de blåser sönder och inte blåser i matcherna. Nivån är alldeles för ojämn och det missar väldigt mycket solklara utv som de tar helt oförståeliga. HA behöver fyradomarsystem, jag ser det inte enbart ur DIF ögonen utan hur de sköter sig rent generellt.SirDIFalot skrev:Är det någonting vi inte kan klaga på i år är det domarna. Vi har haft mest tid i PP av alla lag i hela serien. 157 minuter. Jämför det med Karlskronas 97 minuter. Västerås har 111 minuter.

2014-04-07, vad hände?
Ja, fler nötter som inte tillför mer än att vara i vägen. I ES håller jag med dig men domarna på den här nivån är inte för få - de är för usla.Jepe skrev:Ja jävlar då är ju domarna asbra! Handlar ju även om hur de blåser sönder och inte blåser i matcherna. Nivån är alldeles för ojämn och det missar väldigt mycket solklara utv som de tar helt oförståeliga. HA behöver fyradomarsystem, jag ser det inte enbart ur DIF ögonen utan hur de sköter sig rent generellt.SirDIFalot skrev:Är det någonting vi inte kan klaga på i år är det domarna. Vi har haft mest tid i PP av alla lag i hela serien. 157 minuter. Jämför det med Karlskronas 97 minuter. Västerås har 111 minuter.
Typisk match, vi leder med ett mål, inte en jävel tror väl på att vi kommer vinna. Vi blir skitnödiga som vanligt och släpper in. I OT är vi lika virriga som vanligt, man kan tro att vi har BP vid 3-2 målet som markeringen ser ut.
- SirDIFalot
Alltså det enda som vi skapar som PÅ RIKTIGT känns farligt framåt är via individuella prestationer från Landeskog och Hörnqvist.
Vad fan ska vi ta oss till om lockouten tar slut?
Expert.
Till er som skyller på otur:
Otur är något förlorare hittat på för att ha något att skylla på....
DIF är ett skitgäng som knappast förtjänar att ligga i den serie vi gör. Varför? Det sitter inte i pappret. Det sitter i skallen på våra "så kallade" järnkaminer!
Järnkaminerna dog för två år sedan. Ett lag där vinna var viktigast, ett lag där man tamefan gjorde det som krävdes, ett lag där man inte vänder upp arslet som ett satans tvåtimmarsfnask. Det anser jag att man gör när man låter äcklet Berglund våldta våran spelare utan någon som helst straff. Det är så in i helvete dags för spelarna att få en hjärnskrynklare som förklarar för dem vad en vinnare är för någonting. Allihopa! Förutom Chet han kan sätta sig på ett plan och fortsätta drömma om när han var lovande och hade chans att bli någonting inom den här karriären.
Tror även några härinne skulle behöva det. Gnälla på spelare som Tim efter en match som idag. Jesus, inte hans fel att han tvingas lira med en puckinvalid som Sörensen som inte kan pricka vatten ståendes i en båt.
Finns det då någonting som är lovande? Njaa, kanske om blixten slår ner i Challe så han inser att vi faktiskt har en målvakt som för närvarande samlar damm vid båsdörren. Om blixten slår ner i ledningen så man avlägsnar den stolta kärringen som för närvarande samlar damm bakom spelarna. Om blixten slår ner i Lennhammers huvud så han börjar bete sig som en hockeyspelare i hans ålder ska göra.
Nu slår inte blixten ner så ofta som man kan hoppas. Så på frågan om någonting med den här jävla föreningen ser lovande ut? Är svaret helt klart nej, och jag överväger tamefan att pröjsa någon för att ta min Leksands-biljett ur nävarna på mig....
Otur är något förlorare hittat på för att ha något att skylla på....
DIF är ett skitgäng som knappast förtjänar att ligga i den serie vi gör. Varför? Det sitter inte i pappret. Det sitter i skallen på våra "så kallade" järnkaminer!
Järnkaminerna dog för två år sedan. Ett lag där vinna var viktigast, ett lag där man tamefan gjorde det som krävdes, ett lag där man inte vänder upp arslet som ett satans tvåtimmarsfnask. Det anser jag att man gör när man låter äcklet Berglund våldta våran spelare utan någon som helst straff. Det är så in i helvete dags för spelarna att få en hjärnskrynklare som förklarar för dem vad en vinnare är för någonting. Allihopa! Förutom Chet han kan sätta sig på ett plan och fortsätta drömma om när han var lovande och hade chans att bli någonting inom den här karriären.
Tror även några härinne skulle behöva det. Gnälla på spelare som Tim efter en match som idag. Jesus, inte hans fel att han tvingas lira med en puckinvalid som Sörensen som inte kan pricka vatten ståendes i en båt.
Finns det då någonting som är lovande? Njaa, kanske om blixten slår ner i Challe så han inser att vi faktiskt har en målvakt som för närvarande samlar damm vid båsdörren. Om blixten slår ner i ledningen så man avlägsnar den stolta kärringen som för närvarande samlar damm bakom spelarna. Om blixten slår ner i Lennhammers huvud så han börjar bete sig som en hockeyspelare i hans ålder ska göra.
Nu slår inte blixten ner så ofta som man kan hoppas. Så på frågan om någonting med den här jävla föreningen ser lovande ut? Är svaret helt klart nej, och jag överväger tamefan att pröjsa någon för att ta min Leksands-biljett ur nävarna på mig....
Senast redigerad av Manijock den 2012-11-12 23:32:49, redigerad totalt 1 gånger.
Kanske ställer sig laget upp då. Kanske viker vi oss när det finns spelare som ska göra allt jobb? Jag vet ärligt talat varken ut eller in...SirDIFalot skrev:Alltså det enda som vi skapar som PÅ RIKTIGT känns farligt framåt är via individuella prestationer från Landeskog och Hörnqvist.
Kikade precis på PK. Det är smärtsamt att se Challe sitta där i vanmaktens grepp...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Jim Morrison
Till och med du, försvararen av allt DIF, måste väl nu hålla med om att Challe måste bort fort?Magnutz skrev:Kanske ställer sig laget upp då. Kanske viker vi oss när det finns spelare som ska göra allt jobb? Jag vet ärligt talat varken ut eller in...SirDIFalot skrev:Alltså det enda som vi skapar som PÅ RIKTIGT känns farligt framåt är via individuella prestationer från Landeskog och Hörnqvist.
Kikade precis på PK. Det är smärtsamt att se Challe sitta där i vanmaktens grepp...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Lidingö DIF
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hatar PP. Fattar inte varför alla skriker efter det hela tiden. Vi suger pung i PP. Jag har börjat skrika för utvisning på DIF istället. För i boxplay är vi så jävla bra. Totalt ologiskt, men ologiskt har DIF varit i tre säsonger snart.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
-
Det jag menar är att statistiken inte nödvändigtvis beskriver hela bilden i en sån här situation.SirDIFalot skrev:Förstår inte riktigt vad du snackar om men min poäng är att vi knappast kan gnälla på domarna när vi har fått mest PP i hela serien. Idag hade vi ju ärligt talat en hemmadomare.förevigtdjurgården skrev:Våra powerplayminutrar är frukten av anfallszonsarbete. När vi kommer till något så blir vi nedhuggna.SirDIFalot skrev:Är det någonting vi inte kan klaga på i år är det domarna. Vi har haft mest tid i PP av alla lag i hela serien. 157 minuter. Jämför det med Karlskronas 97 minuter. Västerås har 111 minuter.
Att försvara domaren är så jävla svenskt. Han ska ta det han ska ta och lite till. Inget jävla tjatter om att han "ger oss PP" för en situation. Tar han i en 50/50-situation ska han ta allt över 50/50 också.
E:/ Min trötta Svenska fungerar inte så bra och krävde korrigering.
Vi har säkerligen något runt mest tid i anfallszon i Allsvenskan, skjuter mycket och skapar mycket 'utvisningssituationer' jämfört med andra lag.
Om domaren då tar 144 minuter där mängden är 50/50 utvisningar, dvs han kan släppa likväl som han kan ta, så bör han följdaktligen också plocka på allting som är tydligare utvisningar. Detta tycker inte jag speglar verkligheten i Allsvenskan, utan det känns mer som att i en situation kan vi ta på en sak, och släppa samma sak i nästa. Det är inkonsekvensen som stör mig.
25/4-2025
- SkönaDjurgårn
Sv: Djurgårdens IF - Västerås IK 12/11 2012
Orka gnälla på domaren när vi får spela i PP typ hela tiden i de första två perioderna. Och att han tar Holm för interference där var inte så märkligt då domaren verkligen letade efter en kompensationsutvisning just då (med rätta). No biggie.
Vore så skönt att bara kasta våra fem sämsta spelare i soptunnan. Ett par backar som inte håller och några forwards som är helt meningslösa och inte kommer göra en jävla kasse till i år.
Annars gillade jag matchen i sig. Bra underhållning, hetsigt humör och kämpande i nästan 60min. Att vi är dåliga på att göra mål är väl inget nytt direkt...
In med Adam!
Vore så skönt att bara kasta våra fem sämsta spelare i soptunnan. Ett par backar som inte håller och några forwards som är helt meningslösa och inte kommer göra en jävla kasse till i år.
Annars gillade jag matchen i sig. Bra underhållning, hetsigt humör och kämpande i nästan 60min. Att vi är dåliga på att göra mål är väl inget nytt direkt...
In med Adam!