Tycker du att vi har förtjänat någon tur i år? Vi är inte bra nog helt enkelt. Sluta snacka massa skit om tur/otur.#10 skrev: Tycker du vi har haft tur i år?
Djurgårdens IF - Västerås IK 12/11 2012
- Jim Morrison
Re: Djurgårdens IF - Västerås IK 12/11 2012
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Tar den för interference och släpper 33 i VIKs solklara huggslash. Skönt.Jepe skrev:Han tar den för interferens eftersom vik spelaren släppt pucken en halvsekund innan. Helt horribel utvisning och domarnivån var sjukt ojämn idag.Djurgårn skrev:Alexander skrev:Erkänner min okunnighet och undrar därför vad Philip Holm (tror jag?) blev utvisad för, såg ut som en höfttackling enligt mig =/
Den utvisningen är jag oförstående om. En klockren höfttackling enligt vad jag kunde se.
25/4-2025
- -daniel-
Helt enig. Domarbedömningar jämnar ut sig. Tur / otur jämnar ut sig.Jim Morrison skrev:Tycker du att vi har förtjänat någon tur i år? Vi är inte bra nog helt enkelt. Sluta snacka massa skit om tur/otur.#10 skrev: Tycker du vi har haft tur i år?
Det enda man med all säkerhet vet är att tabellen inte ljuger 20 matcher in i en serie.
Tyckte den var jämn, pendlade lite mellan urusel och värdelös men som sagt ändå jämn.Jepe skrev:Han tar den för interferens eftersom vik spelaren släppt pucken en halvsekund innan. Helt horribel utvisning och domarnivån var sjukt ojämn idag.Djurgårn skrev:Alexander skrev:Erkänner min okunnighet och undrar därför vad Philip Holm (tror jag?) blev utvisad för, såg ut som en höfttackling enligt mig =/
Den utvisningen är jag oförstående om. En klockren höfttackling enligt vad jag kunde se.
-
En till sak:
pissigaste med att vi tar ledningen och sen förlorar är att vi därmed kommer behöva lyssna på Challe förklara hur bra period vi ändå gör mot Västerås, att vi verkligen ska ta med oss det, och få det inpräntat i skallen i fem matcher till nu.
Suck.
pissigaste med att vi tar ledningen och sen förlorar är att vi därmed kommer behöva lyssna på Challe förklara hur bra period vi ändå gör mot Västerås, att vi verkligen ska ta med oss det, och få det inpräntat i skallen i fem matcher till nu.
Suck.
25/4-2025
Bra tryck mot mål, dålig kvalité och fokus i avsluten. Får man en puck mitt i slottet ska den fan inte sitta på magplattan på målvakten eller över.
Man dribblar inte i egen zon, aldrig. Spela rakt och enkelt istället. Hade vi gjort det hade 2-3 målet aldrig kommit (åtminstone inte i den situationen).
Härligt att se grabbarna stå upp och ta en fight. Illa att zebran vill komma in och förstöra den fantastiska hockeystämningen som det faktiskt kunde blivit av den här matchen.
Kass publikinsats. Vad gör ni i kurvan egentligen? Gillar hånsångerna men ärligt "alla suger kuk i Västerås" - Finns det inget mer kreativt att sjunga?
Skulle vara intressant att se Adam vakta buren nu. Personligen tycker jag försvarspelet ser stabilare ut med Adam i mål.
Man dribblar inte i egen zon, aldrig. Spela rakt och enkelt istället. Hade vi gjort det hade 2-3 målet aldrig kommit (åtminstone inte i den situationen).
Härligt att se grabbarna stå upp och ta en fight. Illa att zebran vill komma in och förstöra den fantastiska hockeystämningen som det faktiskt kunde blivit av den här matchen.
Kass publikinsats. Vad gör ni i kurvan egentligen? Gillar hånsångerna men ärligt "alla suger kuk i Västerås" - Finns det inget mer kreativt att sjunga?
Skulle vara intressant att se Adam vakta buren nu. Personligen tycker jag försvarspelet ser stabilare ut med Adam i mål.
Tyckte den var bra i en 15 minuters period efter första perioden och en 15 minuters period efter andra perioden. Precis innan alla spelare kom ut på isen igen...JohanPez skrev:Tyckte den var jämn, pendlade lite mellan urusel och värdelös men som sagt ändå jämn.Jepe skrev:Han tar den för interferens eftersom vik spelaren släppt pucken en halvsekund innan. Helt horribel utvisning och domarnivån var sjukt ojämn idag.Djurgårn skrev:Alexander skrev:Erkänner min okunnighet och undrar därför vad Philip Holm (tror jag?) blev utvisad för, såg ut som en höfttackling enligt mig =/
2014-04-07, vad hände?
- SirDIFalot
Vi hade haft fyra powerplay i rad och Holms tackling är på gränsen till interference och det blir förstås utvisning med tanke på att vi haft fyra PP i rad. Så det funkar. Bara att acceptera.Alexander skrev:Erkänner min okunnighet och undrar därför vad Philip Holm (tror jag?) blev utvisad för, såg ut som en höfttackling enligt mig =/
Expert.
Jag respekterar din åsikt och menar inte att vi ligger där vi ligger pga otur, men jag tycker personligen att vi har förtjänat mer poäng än vad vi har i dagsläget!Jim Morrison skrev:Tycker du att vi har förtjänat någon tur i år? Vi är inte bra nog helt enkelt. Sluta snacka massa skit om tur/otur.#10 skrev: Tycker du vi har haft tur i år?
- SirDIFalot
Är det någonting vi inte kan klaga på i år är det domarna. Vi har haft mest tid i PP av alla lag i hela serien. 157 minuter. Jämför det med Karlskronas 97 minuter. Västerås har 111 minuter.
Expert.
- -daniel-
Förtjänar mer poäng?#10 skrev:Jag respekterar din åsikt och menar inte att vi ligger där vi ligger pga otur, men jag tycker personligen att vi har förtjänat mer poäng än vad vi har i dagsläget!Jim Morrison skrev:Tycker du att vi har förtjänat någon tur i år? Vi är inte bra nog helt enkelt. Sluta snacka massa skit om tur/otur.#10 skrev: Tycker du vi har haft tur i år?

Ursäkta att jag skrattar men finner det där rätt komiskt. Vaddå förtjänat mer poäng? Varför? På vilket sätt?
-
Hur menar du nu? Vi blir utspelade i var och varannan match. De matcherna vi får med oss 3p är turliga, de vi tar poäng i är mestadels tur, och förlusterna är vad som kommer till oss när vi inte har en tursam studs på det fyrtiosjunde skottet i det tvåhundrafyrtiofjärde powerplayet för dagen.#10 skrev:Jag respekterar din åsikt och menar inte att vi ligger där vi ligger pga otur, men jag tycker personligen att vi har förtjänat mer poäng än vad vi har i dagsläget!Jim Morrison skrev:Tycker du att vi har förtjänat någon tur i år? Vi är inte bra nog helt enkelt. Sluta snacka massa skit om tur/otur.#10 skrev: Tycker du vi har haft tur i år?
25/4-2025
-
Våra powerplayminutrar är frukten av anfallszonsarbete. När vi kommer till något så blir vi nedhuggna.SirDIFalot skrev:Är det någonting vi inte kan klaga på i år är det domarna. Vi har haft mest tid i PP av alla lag i hela serien. 157 minuter. Jämför det med Karlskronas 97 minuter. Västerås har 111 minuter.
Att försvara domaren är så jävla svenskt. Han ska ta det han ska ta och lite till. Inget jävla tjatter om att han "ger oss PP" för en situation. Tar han i en 50/50-situation ska han ta allt över 50/50 också.
E:/ Min trötta Svenska fungerar inte så bra och krävde korrigering.
25/4-2025
- Jim Morrison
Herregud.#10 skrev:Jag respekterar din åsikt och menar inte att vi ligger där vi ligger pga otur, men jag tycker personligen att vi har förtjänat mer poäng än vad vi har i dagsläget!Jim Morrison skrev:Tycker du att vi har förtjänat någon tur i år? Vi är inte bra nog helt enkelt. Sluta snacka massa skit om tur/otur.#10 skrev: Tycker du vi har haft tur i år?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Ja jävlar då är ju domarna asbra! Handlar ju även om hur de blåser sönder och inte blåser i matcherna. Nivån är alldeles för ojämn och det missar väldigt mycket solklara utv som de tar helt oförståeliga. HA behöver fyradomarsystem, jag ser det inte enbart ur DIF ögonen utan hur de sköter sig rent generellt.SirDIFalot skrev:Är det någonting vi inte kan klaga på i år är det domarna. Vi har haft mest tid i PP av alla lag i hela serien. 157 minuter. Jämför det med Karlskronas 97 minuter. Västerås har 111 minuter.
2014-04-07, vad hände?