Djurgårdens IF - Västerås IK 12/11 2012
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Det som är sorgligt är att vi alltid är lite sämre än de vi möter, oavsett om det är karlskrona eller leksand. Kunde vi hålla den nivå vi hade idag, mot ett av seriens formstarkaste lag, vinner vi mot de flesta andra lag. Men vi kommer anpassa insatsen efter motståndet och förlora knappt, mot varje tänkbar motståndare.
Senast redigerad av minalman den 2012-11-12 22:53:32, redigerad totalt 2 gång.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Lidingö DIF
Re: Djurgårdens IF - Västerås IK 12/11 2012
Ja, Djurgården har ju gett förlorarskapet en helt ny dimension. Känns alltid skönt med den banbrytande uselheten som DIF Hockey presterar. Nyskapande ska man se upp till och Challes grabbar är minsann nyskapande när det kommer till att snurra runt och inte åstakomma ett jävla skit. Nästan 7000 på läktarna. Fantastiskt! Publiken ska ha fem plus även fast vi alla kommer få skäll av säsongskorts-Jesper därför Blue Brigade utnyttjade yttrandefriheten rejält ikväll. Personligen älskar jag dessa grabbar och deras ironiska hån.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
-
Du vet vem som skötte värvningen av Pickard va?Manijock skrev:Nästa fråga är, varför har Henrik Eriksson fortfarande kontrakt? Varför har fortfarande Lennhammer kontrakt? Och varför har Pickard kontrakt? Avslutningsvis varför har Challe kontrakt?
I övrigt. Första gången jag inte ska kritisera Erik Gustafsson efter en match. Tycker #56 gör ett stabilt arbete sett över hela matchen. Målet är liksom grädden på moset. Tar fighter, plockar bort spelare osv. Resolut. Idag riktar jag snarare uppmärksamheten till Granath som inte hade ett rätt i min bok idag. Drällde alldeles för mycket med pucken i egen zon (vilket tragiskt nog är problemet med i princip hela backformationen).
Chet "Dembo" Pickard kan vi gärna bänka ett gäng matcher. Även om Challe värvade honom och vi därmed vet om att det aldrig kommer hända kan man ju få hoppas på Forum iallafall. Reideborn sprider en annan säkerhet.
Anfallsmässigt. Tim, Bengan, Åberg, till viss del Otto och Ölvestad tycker jag ska ha cred för matchen idag. Bengan var väl förvisso ingen överraskning, och Åberg har vuxit mer och mer. Tycker, till skillnad från många här, att han gör skäl för sin speltid.
Klackmässigt. Allvarligt. En bra insats? Var någon av er vakna efter 0-1? Det var för fan dödstyst resterande första, halva andra (fram till kvitteringen och ledningsmålet), bortsett från ett fåtal tappra krigare på nedre. Nedre A15 fyllt av ett gäng turister. Tittade under flera ramsor ditåt och det var tyst som på en jävla begravning. Förvisso är DIF Hockey just nu något av en begravning, men kommer man till Hovet med klackbiljett ska man fan sjunga också. Vi tänder till när vi gör 1-1 och 2-1 och efter det är det bra - men det är medgångssupportrarna som följer med i ramsorna som gör det. Om de inte står å håller käften halva matchen så har vi ruskigt tryck hela tiden.
Domarinsatsen som vanligt alldeles för dålig. Läderlappen till keeper i VIKs mål fick ett skott på sig, uppstår en situation, njäe, vi blåser nu. Matchen hettar till? Vi väntar med tekningen. VIK åker offside? Vänta, vafan var offside nu igen?
Slashingen i tredje perioden från en maskerad fulfjolla tar ändå priset. Hur man kan släppa den och sen ta en 2+2 i 12e minuten är för mig ett jävla mysterium.
Det som dock tar hem priset för dagen är nedre A16. Står en kille med en tjej och allt är frid och fröjd. I andra perioden när matchen blev hatisk (och det var tryck, hatramsor osv osv) så tröttnar tjejen. Hon börjar gnälla om hur osmakligt det är med folk som betalar pengar för att stå å skrika på varandra, snackar om att ta av sig sin DIF ziptröja, och hur hon hellre skulle stå med Västerås (för de klappar och hejar på sitt lag istället. LOL). När andraperioden är slut går hon därifrån, kommer tillbaka två minuter senare och hämtar sin toffel till pojkvän, och frågar vad fan han håller på med. Vänder mig om i tredje perioden, och otroligt nog så är de inte kvar längre. De hade nog gått hem. Usch.
Näe. Gör man två mål framåt kan man inte ha Pickard i målet, och har man Pickard i målet kan man inte bara göra två mål. Det är en paradox. Släpp in Reideborn, sprid lite säkerhet och börja ta lite poäng.
Frågan är hur länge vi får ha kvar 5000-6000 på läktarna innan vi blir ett jävla pissallsvenskanlag även där och snittar 3000...
Challe, för fan.
25/4-2025
Klart som fan att vi var bättre, men oturen grinar oss i ansiktet som den gjort större delen av säsongen, vore ju kul om vi kunde få lite puckar som går våran väg och lite enkla mål!sensei skrev:Haha, roligt formulerat men känner du inte lite att dina punkter inte alls står i proportion till det faktiska resultatet? Jag menar, nu när vi faktiskt var bättre än det etablerade topplaget vik?-daniel- skrev: Spelet ser bra ut. Uncheck.
Anfallen känns farligare. Extremt uncheck.
Vårt backspel är det sämsta och mest virriga i HA. Väldigt mycket check.
- Jim Morrison
Otur?#10 skrev:Klart som fan att vi var bättre, men oturen grinar oss i ansiktet som den gjort större delen av säsongen, vore ju kul om vi kunde få lite puckar som går våran väg och lite enkla mål!sensei skrev:Haha, roligt formulerat men känner du inte lite att dina punkter inte alls står i proportion till det faktiska resultatet? Jag menar, nu när vi faktiskt var bättre än det etablerade topplaget vik?-daniel- skrev: Spelet ser bra ut. Uncheck.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Alltså ärligt talat så är vik's 2-2 rent flyt. Och vi får nog kalla det otur att inte Gabbe lyckas lyfta in puckjäveln i overtime.Jim Morrison skrev:Otur?#10 skrev:Klart som fan att vi var bättre, men oturen grinar oss i ansiktet som den gjort större delen av säsongen, vore ju kul om vi kunde få lite puckar som går våran väg och lite enkla mål!sensei skrev:Haha, roligt formulerat men känner du inte lite att dina punkter inte alls står i proportion till det faktiska resultatet? Jag menar, nu när vi faktiskt var bättre än det etablerade topplaget vik?-daniel- skrev: Spelet ser bra ut. Uncheck.
Sen jämnar det ut sig i det långa loppet givetvis, men nog känner jag att vik hade flytet idag.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- SirDIFalot
Otur. Där har vi det.#10 skrev:Klart som fan att vi var bättre, men oturen grinar oss i ansiktet som den gjort större delen av säsongen, vore ju kul om vi kunde få lite puckar som går våran väg och lite enkla mål!sensei skrev:Haha, roligt formulerat men känner du inte lite att dina punkter inte alls står i proportion till det faktiska resultatet? Jag menar, nu när vi faktiskt var bättre än det etablerade topplaget vik?-daniel- skrev: Spelet ser bra ut. Uncheck.
Expert.
Tycker du vi har haft tur i år?Jim Morrison skrev:Otur?#10 skrev:Klart som fan att vi var bättre, men oturen grinar oss i ansiktet som den gjort större delen av säsongen, vore ju kul om vi kunde få lite puckar som går våran väg och lite enkla mål!sensei skrev:Haha, roligt formulerat men känner du inte lite att dina punkter inte alls står i proportion till det faktiska resultatet? Jag menar, nu när vi faktiskt var bättre än det etablerade topplaget vik?-daniel- skrev: Spelet ser bra ut. Uncheck.
- -daniel-
Då kan man ju debattera för att Bengans 2-1 puck var lika mycket flyt?sensei skrev:Alltså ärligt talat så är vik's 2-2 rent flyt. Och vi får nog kalla det otur att inte Gabbe lyckas lyfta in puckjäveln i overtime.Jim Morrison skrev:Otur?#10 skrev:Klart som fan att vi var bättre, men oturen grinar oss i ansiktet som den gjort större delen av säsongen, vore ju kul om vi kunde få lite puckar som går våran väg och lite enkla mål!sensei skrev:Haha, roligt formulerat men känner du inte lite att dina punkter inte alls står i proportion till det faktiska resultatet? Jag menar, nu när vi faktiskt var bättre än det etablerade topplaget vik?-daniel- skrev: Spelet ser bra ut. Uncheck.
Sen jämnar det ut sig i det långa loppet givetvis, men nog känner jag att vik hade flytet idag.
Erkänner min okunnighet och undrar därför vad Philip Holm (tror jag?) blev utvisad för, såg ut som en höfttackling enligt mig =/
Det kanske man kan. Jag har ännu inte sett reprisen. Men det väsentliga vid det målet är ju att han tillsammans med Landeskog sätter en korrekt press, vilket våra småväxta spelare inte klarar av eller törs.-daniel- skrev: Då kan man ju debattera för att Bengans 2-1 puck var lika mycket flyt?
Vik's pissmål var ju bara flyt rakt igenom, en skitpuck som styrs på klubban helt utan avsikter.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Alexander skrev:Erkänner min okunnighet och undrar därför vad Philip Holm (tror jag?) blev utvisad för, såg ut som en höfttackling enligt mig =/
Den utvisningen är jag oförstående till. En klockren höfttackling enligt vad jag kunde se.
Senast redigerad av Djurgårn den 2012-11-12 23:03:20, redigerad totalt 1 gånger.
- -daniel-
Interference, som kändes väldigt märklig skall tilläggas.Alexander skrev:Erkänner min okunnighet och undrar därför vad Philip Holm (tror jag?) blev utvisad för, såg ut som en höfttackling enligt mig =/
Men domarnivån är ojämn, bara att acceptera. Det är lika för alla lag som tur är.
Iofs så går Holm ganska långt i sidled för att flytta bort VIK spelaren. Kan förstå varför det blev utvisning.
Han tar den för interferens eftersom vik spelaren släppt pucken en halvsekund innan. Helt horribel utvisning och domarnivån var sjukt ojämn idag.Djurgårn skrev:Alexander skrev:Erkänner min okunnighet och undrar därför vad Philip Holm (tror jag?) blev utvisad för, såg ut som en höfttackling enligt mig =/
Den utvisningen är jag oförstående om. En klockren höfttackling enligt vad jag kunde se.
2014-04-07, vad hände?