Challe Berglund
Re: Challe Berglund
Rolig match där DIF dominerade stort, jag tyckte ändå jag såg en viss förändring. helt klart bästa matchen för iår spelmässigt sett.. vik fick slå ifrån i 3 perioder. Sen till problemet att vi inte kan göra mål.
Men måste ändå säga att spelet idag såg helt annurlunda ut alla åkte skridskor jämfört med tidigare.. nej samma kämpa glöd varje match åh vi kommer 6a..
DIF är d ända laget som är närmare 3 poäng än 0 men ändå förlorar...
Men måste ändå säga att spelet idag såg helt annurlunda ut alla åkte skridskor jämfört med tidigare.. nej samma kämpa glöd varje match åh vi kommer 6a..
-
- Säsongskort: Ja
10e plats Challe. Efter 20 omgångar. I Allsvenskan. Ser inte en match till på plats innan Challe e borta
Djurgårdens IF
-
Jag önskar att jag kunde tänka som du. Men det har gått 20 omgångar. Vi behöver 3 poängare inga fall framåtnyllet skrev:Rolig match där DIF dominerade stort, jag tyckte ändå jag såg en viss förändring. helt klart bästa matchen för iår spelmässigt sett.. vik fick slå ifrån i 3 perioder. Sen till problemet att vi inte kan göra mål.
Djurgårdens IF
Köp loss Janne Karlsson nu för fan. Challe kan varken coachning eller taktik, bort med han nu då!
- SirDIFalot
Det har gått 20 omgångar. Det går inte lägre att skylla på att vi inte är samspelta eller har hittat femmorna. Det räcker alltså. Vi har ofantligt bra trupp till förfogande med tre NHL-snubbar i truppen men klarar ändå inte av att vara bättre än 10:a i allsvenskan. Och vi ser NOLL förbättring.
Expert.
Men är det någon som är förvånad över dagen resultat? Vad har hänt över uppehållet egentligen? Vi fick höra att spelarna inte följer gameplan, vi fick höra det vi alla redan visste (att vi har svårt att producera och att PP är rätt kass) samt att Challe något överraskande väljer sin tränarroll, med stort förtroende från styrelsen.
Sedan fick vi lite lullull här på sajten om att spelarna tränade under landskampsuppehållet (gjorde nog Leksand, Västerås, Almtuna och alla andra lag också). Vi fick höra att det var kul att vara grannar med varandra och att junisarna var skojiga att träna med.
Lärdomen är nog att det fortfarande är skillnad på snack och verkstad. Allt gullande med fansen här på sajten känns mer som billiga PR-trick för att lugna situationen en stund, synd bara att det blir en vardag och att vi måste vakna och inse att taket fortfarande läcker.
Jag tror att detta går att vända, att puckarna kan trilla in, men det kommer krävas mer än skojiga artiklar på sajten. Käka järn och skit taggtråd nu för fan DIF!!!
Sedan fick vi lite lullull här på sajten om att spelarna tränade under landskampsuppehållet (gjorde nog Leksand, Västerås, Almtuna och alla andra lag också). Vi fick höra att det var kul att vara grannar med varandra och att junisarna var skojiga att träna med.
Lärdomen är nog att det fortfarande är skillnad på snack och verkstad. Allt gullande med fansen här på sajten känns mer som billiga PR-trick för att lugna situationen en stund, synd bara att det blir en vardag och att vi måste vakna och inse att taket fortfarande läcker.
Jag tror att detta går att vända, att puckarna kan trilla in, men det kommer krävas mer än skojiga artiklar på sajten. Käka järn och skit taggtråd nu för fan DIF!!!
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Murray,Bremberg,Linus och Pettersson hade säkert inte skadat? Bullshit,men det blir Challes ursäkt.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Vi tar orskarshamn 7 platts d sätter jag allt på.. Men tyvärr går vi inte till kvalet... men vi kommer ha chansen iaf..
Kolla rögle förra året tog inte dom 7e plattsen i sista omgången åh gick upp till elitserien ?
Kolla rögle förra året tog inte dom 7e plattsen i sista omgången åh gick upp till elitserien ?
- northbluestriped
FFF-HTB
JA MAMMA VI LIGGER I BOTTEN AV HOCKEYALLSVENSKAN - VAD BLEV DAGENS DUBBEL IKVÄLL
AVGÅ CHALLE, INNAN FOLK TAR TILL VÅLD OCH TVINGAR BORT DIG, FÖR DITT EGET BÄSTA
JA MAMMA VI LIGGER I BOTTEN AV HOCKEYALLSVENSKAN - VAD BLEV DAGENS DUBBEL IKVÄLL
AVGÅ CHALLE, INNAN FOLK TAR TILL VÅLD OCH TVINGAR BORT DIG, FÖR DITT EGET BÄSTA
Felet är nog inte att spelarna skiter i "gameplan" utan att den inte passar laget. Frågan när Kapten "Challe" Ahab skall inse det. Aldrig skulle jag gissa, men styrelsen får väl panik vid 40 omgångar och en 12:e placering.
Men visst, fortsätt att vara envis och jaga Moby Dick Challe tills ni båda dras ner i djupet.
Men visst, fortsätt att vara envis och jaga Moby Dick Challe tills ni båda dras ner i djupet.
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
- BaronVonDif
Jepp, "Situation Djurgåren"..köp ditt ex..rädda hemlösa Djurgårdare nu!Eriksson skrev:Felet är nog inte att spelarna skiter i "gameplan" utan att den inte passar laget. Frågan när Kapten "Challe" Ahab skall inse det. Aldrig skulle jag gissa, men styrelsen får väl panik vid 40 omgångar och en 12:e placering.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
- minalman
Challe Berglund
De kom femma.nyllet skrev:Vi tar orskarshamn 7 platts d sätter jag allt på.. Men tyvärr går vi inte till kvalet... men vi kommer ha chansen iaf..
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Den som överhuvudtaget har uppfattat någon tydlig gameplan, främst i uppspelen, får gärna redogöra för mig vad tanken är för det ser mest ut som tuta-och-kör och alltför många spelare som inte vill ha puck eller kan åka fort?Eriksson skrev:Felet är nog inte att spelarna skiter i "gameplan" utan att den inte passar laget. Frågan när Kapten "Challe" Ahab skall inse det. Aldrig skulle jag gissa, men styrelsen får väl panik vid 40 omgångar och en 12:e placering.
Truppen är ju, i mina ögon, vida överlägsen alla andra i denna serie och att inte kunna omsätta detta i fler poäng är, helt ärligt, inte OK.
- BaronVonDif
Lag som inte satsar 100 och saknar press går upp, t.e.x Ajk som t.o.m ville bli ryssar och Rögle, lag som satsar häcken av sig och har förväntningar att leva upp till stupar,typ Malmö,Leksand....DIF.minalman skrev:De kom femma.nyllet skrev:Vi tar orskarshamn 7 platts d sätter jag allt på.. Men tyvärr går vi inte till kvalet... men vi kommer ha chansen iaf..
Vi pallar inte pressen,simple math.
Senast redigerad av BaronVonDif den 2012-11-12 22:48:28, redigerad totalt 1 gånger.
-