Djurgårdens IF - Västerås IK 12/11 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Kall-El

Re: Djurgårdens IF - Västerås IK 12/11 2012

Inlägg av Kall-El »

Gnälla på Tim efter denna match känns bara fel.

Killen är en av få i DIF som faktiskt klarar av att skapa heta målchanser åt sina lagkamrater.

Att sedan Sörensen bränner ett superläge utan like är knappast Tims fel.

Mål där och vi hade vunnit matchen.

Även om spelet toksuger rent taktiskt fanns det i alla fall en liten glädjande sak att ta med sig från denna match och det var att vi kämpade och krigade under 60 minuter. Inte ofta man sett detta under säsongen. Fortsätter vi med att göra just det förtjänar spelarna inte att buas ut.

En som däremot skall buas ut är vår "demontränare" som inte lyckas få mer än kanske 50% av materialet han har tillgång till vilket kort och gott är tväruselt. Att vi dessutom inte gör mål i spel 5-3 är lika uselt det.

Spelar nog tyvärr ingen roll vilka spelare vi plockar in så länge som samma tränare håller i trådarna rent taktiskt.
Gode
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Gode »

polarens flickvän som såg sin livs första hockeymatch ifrågasatte om de tränade ihop för de såg så förvirrade ut. säger nog en del om vårat spel..
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Försöker på något vänster banka in i min hjärna att det faktiskt såg bättre ut idag, att vi kanske kan klara oss till förkval. Kanske till och med till kvalserien. Men nej. Våra uppspel är fortfarande sjukt ostrukturerade, våra backar är fortfarande alldeles för långsamma i sin beslutstagning, och Chet går fortfarande inte att lita på. Ser fan bara mörker.

Våra skott är pinsamma, tänk om vi kunde ägna 20-30 minuter varje dag åt att skjuta, då skulle vi gjort 3-4 mål idag.

Patrik Berglund har någon sorts bokstavskombination, vidrig spelare.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev:
sensei skrev:
-daniel- skrev:Tycker verkligen inte vi gör en speciellt bra match heller. Vi skjuter över 40 skott, men på allvar nu; hur många är farliga? Kändes däremot livsfarligt i varenda situation våra drällkåta backar har pucken i egen zon.

Det är för sorgligt att bevittna det här kantrade jävla skeppet till lag.
Trots att vi har svagheter i våra ungdomar / mindre fullvuxna spelare så spelar vi jämnt, till och med fördel oss, mot ett ledande lag. Tycker inte att just dagens insats är så mycket att bråka om. Vi måste börja spela vissa backar lite mindre, och Murray får gärna bli frisk nu. Då kan poängen börja komma in på allvar. Hoppas jag.
Tror du var förblindad av NHL-invasionen och såg lite vad du ville se... ;)
Oavsett vad jag såg håller du rimligen med om att matchen var jämn och att vik är ett topplag?

Jag vidhåller att vi nu generellt ser bra ut, spelet ser OK ut, anfallen känns farligare, spelarna känns hetar. Tyvärr måste vissa spelare spelas lite mindre, och jag ger gärna chansen till Blomstrand igen. Jodå, idag kändes det bättre.

En annan ljuspunkt är Ljungh idag, det var roligt (inte minst för mig) att se honom bättre än på länge.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Tibbe
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Tibbe »

Måste säga att det såg betydligt bättre ut idag än många matcher tidigare. VIKs målvakt var faktiskt jävligt stabil också. Släppte inte många returer och agerade säkert i mål. Tvärtom vad man kan säga om Chet. Kille fladdrar ju runt som jag vet inte vad. Ligger ju och simmar på isen. Känns som allt går lite på vinst och förlust. Nu måste ju bara Adam få chansen mer än en match. Ge Adam minst fem matcher i rad och utvärdera efter det. Kan inte bli sämre än vad det är nu. Tror att våra backar blir osäkra pga av att Chet släpper puckar rätt ut etc.
Användarvisningsbild
Jepe

Djurgårdens IF - Västerås IK 12/11 2012

Inlägg av Jepe »

Glöm inte att det inte är en förlust om man "förlorar" på övertid eller straffar...
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
-daniel- skrev:
sensei skrev:
-daniel- skrev:Tycker verkligen inte vi gör en speciellt bra match heller. Vi skjuter över 40 skott, men på allvar nu; hur många är farliga? Kändes däremot livsfarligt i varenda situation våra drällkåta backar har pucken i egen zon.

Trots att vi har svagheter i våra ungdomar / mindre fullvuxna spelare så spelar vi jämnt, till och med fördel oss, mot ett ledande lag. Tycker inte att just dagens insats är så mycket att bråka om. Vi måste börja spela vissa backar lite mindre, och Murray får gärna bli frisk nu. Då kan poängen börja komma in på allvar. Hoppas jag.
Oavsett vad jag såg håller du rimligen med om att matchen var jämn och att vik är ett topplag?

Jag vidhåller att vi nu generellt ser bra ut, spelet ser OK ut, anfallen känns farligare, spelarna känns hetar. Tyvärr måste vissa spelare spelas lite mindre, och jag ger gärna chansen till Blomstrand igen. Jodå, idag kändes det bättre.

En annan ljuspunkt är Ljungh idag, det var roligt (inte minst för mig) att se honom bättre än på länge.
Matchen var ganska jämn. Check.

VIK är ett topplag. Check.

Spelet ser bra ut. Uncheck.

Anfallen känns farligare. Extremt uncheck.

Spelarna känns hetare. Check.

Vårt backspel är det sämsta och mest virriga i HA. Väldigt mycket check.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kentta skrev:
Japp, KBÄADS-syndromet. Klasser Bättre Än Alla Djurgårdens Spelare.
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

sensei skrev:
-daniel- skrev:
sensei skrev:

Var det inte han som stod och tittade puck i stället för att markera framför mål på 2-2. Det är INTE ok...
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

-daniel- skrev:
Kentta skrev:
Visst är det så, men jag pallar inte med spelare som konstant ska käfta efter varje avblåsning. Warg var likadan.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev: Spelet ser bra ut. Uncheck.
Haha, roligt formulerat men känner du inte lite att dina punkter inte alls står i proportion till det faktiska resultatet? Jag menar, nu när vi faktiskt var bättre än det etablerade topplaget vik?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Kentta skrev:
-daniel- skrev:
Kentta skrev:
Visst är det så, men jag pallar inte med spelare som konstant ska käfta efter varje avblåsning. Warg var likadan.
Det fungerade ju?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
-daniel- skrev: Spelet ser bra ut. Uncheck.
Haha, roligt formulerat men känner du inte lite att dina punkter inte alls står i proportion till det faktiska resultatet? Jag menar, nu när vi faktiskt var bättre än det etablerade topplaget vik?
Vi har hemmaplan. Spelar inför 6500 rabiata fans. Spelar för våra liv och den framtida existensen av klubben (något överdramatiserat). Har precis fått in en energiboost av att få Bengan i laget.

Vi gör en någorlunda jämn match, men jag tycker inte vi var bättre än VIK på något den här tillställningen om jag skall vara ärlig.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Snart vänder det!!!
Användarvisningsbild
Jokester

Inlägg av Jokester »

Lennhammer håller helt enkelt inte på denna nivå, så är det bara och det syntes extremt tydligt mot ett skickligt VIK. Samma gäller för Falk. Tycker dessutom Reideborn förtjänat en ordentlig chans nu.
Skriv svar