nästa , slutspelsstrecket
-
nästa , slutspelsstrecket
En ny back som betalar sig direkt, verkar som förvärven rullade in , hoppas vi får se Sjögren snart, hoppas att slutspelsstrecket är nästa....
-
ok
Givetvis vore det roligt om vi kom dit, men vi ska inte börja sväva på moln bara för att vi vann mot ES sämsta hemmalag. Börjar vi ta poäng borta och segrar hemma så är det fullt möjligt att vi snart kommer upp på slutspelsplats. Men tills dess är det bara att stödja grabbarn så gott det går och visa vårt förtroende för dem.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Visst är det skönt att vi vann mot malmoe men slutspel ? nja... det är lite väl tidigt att skrika om det... vi har trots allt två matcher mer än mora och att vinna över malmoe borta är inte mer än en dag på jobbet... efter vinst mot modo, ajk och frölunda nu så ska jag också börja hoppas på slutspel... extra skönt för nya tjeck-backen att börja med balja och vinst...
Men jag har en fundering till... om eventuellt slutspel ingår i säs-kortet ingår då också ett eventuellt kvalspel i säs-kortet ??? lite som bra eller anus... man vet att man får något...
Men jag har en fundering till... om eventuellt slutspel ingår i säs-kortet ingår då också ett eventuellt kvalspel i säs-kortet ??? lite som bra eller anus... man vet att man får något...
Jag tror tyvärr att vi missat slutspelet för länge sen. T.o.m. en obotlig optimist som mig själv har svårt att se att vi kan nå slutspel. Just nu måste målet var att inte ligga på kvalplats när Mora och Skellefteå ligger på lika många spelade matcher som oss. När vi sen är på säker mark och inte kan hamna på kvalplats igen då kan vi börja snacka slutspelsplats.
Gripen, jag förutsätter att eventuella kvalmatcher ingår i sässplåten. Men dit ska vi ju inte, så varför oroa sig i onödan
Gripen, jag förutsätter att eventuella kvalmatcher ingår i sässplåten. Men dit ska vi ju inte, så varför oroa sig i onödan

Lycka är att vara djurgårdare
Var för fyra, fem omgångar sedan säker på att slutspelet var kört. Men nu har vi vunnit tre av de fyra senaste och är två poäng från slutspel. Visserligen har olika lag någon match mindre spelad, och det är Frölunda som är närmaste slutspelslag, vilka jag tror kommer hålla ut relativt enkelt och antagligen placera sig åtminstone topp fem när serien tar slut. Fast DIF är onekligen i hyfsad form och det är, sjukt nog, 63 jävla poäng kvar att spela om. Det är så långt ifrån kört som det kan bli (nåja). En bra dag slår vi alla, tvivlar inte att säga att vi är att av seriens bästa lag när vi når maxnivå. Det gäller bara att "Säcken" och Challe lyckas formtoppa laget under en längre tid så det inte blir platt fall matchen efter.Rash skrev:Jag tror tyvärr att vi missat slutspelet för länge sen. T.o.m. en obotlig optimist som mig själv har svårt att se att vi kan nå slutspel. Just nu måste målet var att inte ligga på kvalplats när Mora och Skellefteå ligger på lika många spelade matcher som oss. När vi sen är på säker mark och inte kan hamna på kvalplats igen då kan vi börja snacka slutspelsplats.
Men jag börjar fan tro på DIF igen. Och levererar vi på läktaren i fortsättningen också(Tror på ett ännu större uppsving läktarmässigt sista 10 omgångarna då JK lär hetsa som fan) så kan det gå vägen.
DIF!
Framförallt inte Mora som i de kommande matcherna möter Frölunda, LHC och Färjestad borta...hardrocker35 skrev:Inte säkert att dessa lag vinner just dom matchernaBoråsaren skrev:Självklart hoppas man på slutspel, men kom ihåg att skellefteå har en mindre spelad, så även frölunda. Mora har två mindre matcher spelade så...!
Skellefteå kan vi ju komma ikapp i och med att vi möter dem den fjärde. Dessutom möter de FBK nästa match.
Och frölunda möter vi den sjätte.
Fortsätter vi spela som föregående match så kommer vi ha goda chanser att ta oss förbi de tre lagen. Iaf skellefteå och mora.
i