Djurgårdens IF - Västerås IK 12/11 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Västerås IK 12/11 2012

Inlägg av Manijock »

Mäklaren skrev:
Manijock skrev:Tycker dagens flickor på backsidan + äckel-Pickard ska ge fan i att ta lön för resterande delen av säsongen så vi kan plocka in Printz + någon till. Det är de fan skyldiga oss efter deras ständiga guldduschar i plytet på oss.

Bara dra åt helvete
Vad gjorde Pickard för fatalt fel idag?

Inte direkt hans fel att en 14-årig back slår en frivolt i mittzon och en av Europas bästa målskyttar får friläge.

Inget fatalt men första målet är ett fruktansvärt dåligt avslut. Reideborn tar den alla dagar! Tror även att han tar kvitteringspucken då Chet är den enda målvakten som STÄNDIGT sitter på knäna...

Faktum kvarstår, han är ingen vinnare. Vi behöver en vinnare på sista utposten!

Åberg är okej idag. Angående Sörensen så är jag övertygad om att SirDIFalot förväxlat nr 66 med nr 26. Sörensen snurrar, snurrar och kommer ingenstans. Dessutom en horribel avslutare! Tim snurrar, snurrar och levererar en passning ingen annan (undantaget Linkan och Otto) i detta laget kan få fram. Ser man inte det idag, när det är som tydligast, är man tamefan lika snestekt som Berglund!
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Mindrocker skrev:Vårt nuvarande skepp skall vända laget.
Hahahahahahahahaha
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Mäklaren skrev:Fem som får plus idag:
+ Jimmie. En av hans bättre matcher. Tacklar, åker, tacklar åker.
+ Otto. Lagets bästa hockeyspelare.
+ Gustafsson. Fantastiskt fint mål. Dräller som vanligt mycket, men gör det bra överlag.
+ Johner. Vass och kreativ, så här ska han spela.
+ Hörnqvist. Enormt slit. Turligt mål.

Fem som får minus idag:
- Lennahmmer. Stel, orörlig och slarvig. Inte många rätt, som vanligt.
- Falk. Nja, gör sin sämsta insats i A-lagströjan. Väldigt junioraktig i sitt spel.
- Åberg. Förstör flera anfall med huvudlösa avslut.
- Sörensen. Helt ofarlig, väger lätt.
- Hank. Otroligt dålig, som alltid.
Kom igen nu.
Åberg & Sörensen kan omöjligt få minus.

0-1 målet är knappas ett ren friläge, snett utifrån kanten i usel vinkel, & ett fös-skott.
Såna puckar får liksom inte gå rätt igenom.
1-0 till DIF där så......hade vi förlorat med 2-3 iaf
Haha, vad är det med dig då? :P Klart som korvspad att man kan kritisera Åberg och Sörensen. Framförallt den förstnämnde som får mycket speltid.
Sörensen gör i mina ögon sin bästa match för säsongen, så förstår inte hur du kan såga just honom.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Mindrocker skrev:Vårt nuvarande skepp skall vända laget.
Challe ska få det här laget att flyga.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Fan va fult P Berglund spelar, grym hockeyspelare men ruskigt ful. Efter varje avblåsning var en McDonaldssnubbe framme och tjatade på domaren.

Domarinsatsen idag går ju att ifrågasätta rätt rejält, varför fick Holm 2+2? Klubban träffade ju rakt på visiret, såg inget blod.

ARSLE!!!!!
2014-04-07, vad hände?
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Manijock skrev:
Mäklaren skrev:
Manijock skrev:Tycker dagens flickor på backsidan + äckel-Pickard ska ge fan i att ta lön för resterande delen av säsongen så vi kan plocka in Printz + någon till. Det är de fan skyldiga oss efter deras ständiga guldduschar i plytet på oss.

Bara dra åt helvete
Vad gjorde Pickard för fatalt fel idag?

Inte direkt hans fel att en 14-årig back slår en frivolt i mittzon och en av Europas bästa målskyttar får friläge.

Inget fatalt men första målet är ett fruktansvärt dåligt avslut. Reideborn tar den alla dagar! Tror även att han tar kvitteringspucken då Chet är den enda målvakten som STÄNDIGT sitter på knäna...
Håller med. Har inte sett repris på målet än men deras första mål såg ut som ett "Chet mål" dvs ett mål som en normal målvakt tar men som Chet inte tar.

Varför får inte Adam stå?
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

På vilket sätt gör Sörensen sin bästa match? Det faktum att han bränner ett klart läge mitt i slottet bör knappast ge pluspoäng.

edit: är förresten beredd att göra en helomvändning. Detta kanske var Sörensens bästa match, vilket om något poängterar hur värdelös han har varit hittills.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Jepe skrev:Fan va fult P Berglund spelar, grym hockeyspelare men ruskigt ful. Efter varje avblåsning var en McDonaldssnubbe framme och tjatade på domaren.

Domarinsatsen idag går ju att ifrågasätta rätt rejält, varför fick Holm 2+2? Klubban träffade ju rakt på visiret, såg inget blod.

ARSLE!!!!!
VIK och Berglund gör det som krävs för att vinna, helt enkelt.

Klubban träffade rakt i fejjan med blodvite som följd. Syntes tydligt på TV-bilder.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Rudi

Inlägg av Rudi »

Chet tar väl ändå det han ska idag? Första målet såg inte otagbart ut, men Berglund var trots allt fri. Vidare är det en ganska tuff uppgift att vakta målet i ett hockeylag som gör cirkus två mål per match framåt. Chet har blivit en käpphäst för vissa här och jag kan inte riktigt påstå att jag förstår varför. Lira Adam då, tycker ni, men även om Adam har varit jäkligt bra i två matcher så är ju frågan hur hans siffror skulle stå sig i förhållande till Chets efter 17 matcher? Jag tycker också att Reideborn ska få spela mer, men jag vore nog mer sugen på att bänka Hank och sätta upp Adam som forward. Det är ju ändå där problemet ligger, eller?
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Visst är jag förbannat missnöjd med att vi förlorade som alla andra. Men denna match var väl ändå säsongens bästa? Jag har fortfarande hopp.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Mattias_87 skrev:Visst är jag förbannat missnöjd med att vi förlorade som alla andra. Men denna match var väl ändå säsongens bästa? Jag har fortfarande hopp.
Jaaa fan vad bra match alltså
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Jag har faktiskt svårt att dissa någon i kväll. Insatsen och viljan är det bästa hittills. Ett par-tre grova misstag räckte till tre mål i baken. Max utdelning för vik. Vad är då fel? Jo, att även om var och en lirar på sitt max, så klickar inte kuggarna i varandra. Det blir inget lagspel där passen går mellan spelare med fart som hittar varandra. Inga situationer då närkamper vid sargen ger puckvinst och spel på ledig medspelare (som visste att han skulle stå där). Inga vunna tekningar som går till spelare som visste vart pucken skulle hamna. Inga skott på målvakt där en returtagare vet var pucken studsar ut och är på plats. Vi är inget lag, trots snygga namn i laguppställningen. Hoppas de hittar varandra snart och att de börjar kugga i varandra. Men det måste börja med slut på allt backschabbel. Viljan finns, men skicklighet att få ihop ett lagspel?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
svarttaxi

Inlägg av svarttaxi »

Bara jag som tycker att domarna var helt värdelösa och hade en ojämn nivå? Ett gäng förståndshandikappade bönder från en jävla bidragskommun.

Nästa gång är det bra om linjedomaren kan räkna högre än till fem.
tomten

Inlägg av tomten »

Jim Morrison skrev:
Mattias_87 skrev:Visst är jag förbannat missnöjd med att vi förlorade som alla andra. Men denna match var väl ändå säsongens bästa? Jag har fortfarande hopp.
Jaaa fan vad bra match alltså
Jo, hyffsat bra match, tråkigt att de inte kan göra fler mål med så många chanser. :/
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Mot så här bra motstånd så avgörs tyvärr matchen av våra enskilda spelare som inte riktigt håller tillräcklig nivå. Jag menar inget ont i det, en juniorback i duell mot en etablerad NHL-spelare, det är ju knappast chockerande med ett mål bakåt där.

Tyvärr spelas dock spelare som jag enligt mitt sett att se det av olika anledningar inte räcker till. Sörensen, Tim Eriksson. Nej, det funkar inte. Hur många matcher till skall vi behöva bevittna Tims poänglösa snurrande? Hur många år till? Som grädde på moset, slänger Challe in Tim och Johner som 3:e pass mot Berglund. Vi hörs. Återigen, utgången inte direkt chockerande.

I allt annat är jag faktiskt jäkligt nöjd med laginsats, underhållning, klack, publiksiffran och det faktumet att jag fick gratisparkering idag på hovet. Bara en sån sak.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skriv svar