Djurgårdens IF - Västerås IK 12/11 2012
Re: Djurgårdens IF - Västerås IK 12/11 2012
Landeskog är ju ingen center och att spela honom i den rollen är egentligen bara korkat i min bok.
Om nu nödvändigtvis Landeskog skall spela ihop med Bengan sätt dem mellan en center som Ljungh då i alla fall så man får lite balans på linorna.
Om nu nödvändigtvis Landeskog skall spela ihop med Bengan sätt dem mellan en center som Ljungh då i alla fall så man får lite balans på linorna.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Jim Morrison
Samma gamla ineffektivitet. Hej hej
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
sämsta laget i hela världen bra att återigen ge bort 3 poäng
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Jaha, detta var ju oväntat. Ineffektivt.
- norrlandsgold
Vae ? Känns spelet igen?
Första 10min grymma på isen.
40 skott på mål!! 2 sitter bakom målramen.
*Challe!
Ser att veckan varit en grym semester. Inget har hänt alls.
2 matcher kvar.
Challe ring försäkringskassan redan nu så du får ersättning när du blir av med jobbet!
Första 10min grymma på isen.
40 skott på mål!! 2 sitter bakom målramen.
*Challe!
Ser att veckan varit en grym semester. Inget har hänt alls.
2 matcher kvar.
Challe ring försäkringskassan redan nu så du får ersättning när du blir av med jobbet!
Det finns bara ett mål.. Träffa det!
Vi kan totalt glömma top 3 nu. Kanske kanske kanske kan vi kriga oss till en förkvalsplats, men jag tvivlar... så sjukt apatiskt, svart och tomt.
Vill inte höra ursäkter om att det såg bra ut första 10, vi har många skadade etc.
Vill inte höra ursäkter om att det såg bra ut första 10, vi har många skadade etc.
det är ju för fan helt sjukt hur dåliga vi är, vi passar bra i allsvenskan, där kommer vi vara länge till 

- norrlandsgold
tomten skrev:Släpper Pickard ett till skitmål under dagens match går jag hem.....
Du gick hem rätt tidigt då efter den "blundern" då antar jag ?
Det finns bara ett mål.. Träffa det!
Mycket oväntad utgång av övertiden...
Nej, med denna backuppsättning blir det ingen elitserie. Man är så JÄVLA less!
Nej, med denna backuppsättning blir det ingen elitserie. Man är så JÄVLA less!
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
adam n'sta match annars går ja fan under!
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Det är, precis som Leffe Strömberg säger, ett stort problem att våra unga backar dräller så oerhört med pucken som de gör. Det kanske inte blir jättefarligt och mål bakåt varje gång, men deras drällande skapar en oerhörd osäkerhet i ett lag som redan är nedtryckt i skorna. Jag tycker att Lennhammer och Falk är de som demonstrerar detta osäkra backspel bäst av alla. Lennhammer är väldigt risig på rören och slarvig med klubban.
Som vanligt har vi fantastiskt svårt att spela oss in till kassen och bra målchanser och det är väl egentligen bara Tim Eriksson som har förmågan att slå sköna mackor in i slottet. Landeskog bryter ofta in på mål, men jag tycker att hans spel är alldeles för enformigt att lättläst i dagsläget.
Åtta poäng ner nu. Kvalet till division 1 blir mer och mer realistiskt.
Som vanligt har vi fantastiskt svårt att spela oss in till kassen och bra målchanser och det är väl egentligen bara Tim Eriksson som har förmågan att slå sköna mackor in i slottet. Landeskog bryter ofta in på mål, men jag tycker att hans spel är alldeles för enformigt att lättläst i dagsläget.
Åtta poäng ner nu. Kvalet till division 1 blir mer och mer realistiskt.
Senast redigerad av Mäklaren den 2012-11-12 21:36:52, redigerad totalt 2 gång.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Apatiskt tycker inte jag, alla kämpade nog bäst de kan men laget blir livrädda så fort det sätts under press.
Men det är nog dax att ta sig en allvarlig funderare nu för de som bestämmer vem som ska leda laget nu från båset.
Med de forwards som finns måste DIF mäkta med mer en två mål per match, det är underkänt. Sedan tror jag tyvärr att vi inte har seriens bästa backuppsättning tyvärr, de blir för stirriga när motsåndarforwards trycker på
Nä, det här känns surt nu...
DIF Småland
Men det är nog dax att ta sig en allvarlig funderare nu för de som bestämmer vem som ska leda laget nu från båset.
Med de forwards som finns måste DIF mäkta med mer en två mål per match, det är underkänt. Sedan tror jag tyvärr att vi inte har seriens bästa backuppsättning tyvärr, de blir för stirriga när motsåndarforwards trycker på
Nä, det här känns surt nu...
DIF Småland
- Lee Harvey Oswald
DIF uppträder som ett flicklag i egen zon, klasskillnad mot VIK där.
Annars som väntat väldigt jämnt när vi möter topplag, med sedvanligt skenbart övertag i puckinnehav för DIF som inte aldrig ger nåt till slut.
Att vi sedan tappar 2-1 till ännu en förlust i 3:e är bara helt programenligt.
Vi snudd på max-presterar idag, det räcker till 1p hemma mot ett jävla bandylag.
Det är en sjuk värld vi lever i
0-1 ska Dembo ta (även om det är Fjun-Falks snubbel som ligger bakom), dålig vinkel, klent skott
Vilket lag vi har på pappret, Fantastiskt!
Nåt att minnas & se tillbaka på sedan i lägre seriesystem
-Kommer ni ihåg när Hörqvist & bla bla...
Annars som väntat väldigt jämnt när vi möter topplag, med sedvanligt skenbart övertag i puckinnehav för DIF som inte aldrig ger nåt till slut.
Att vi sedan tappar 2-1 till ännu en förlust i 3:e är bara helt programenligt.
Vi snudd på max-presterar idag, det räcker till 1p hemma mot ett jävla bandylag.
Det är en sjuk värld vi lever i
0-1 ska Dembo ta (även om det är Fjun-Falks snubbel som ligger bakom), dålig vinkel, klent skott
Vilket lag vi har på pappret, Fantastiskt!
Nåt att minnas & se tillbaka på sedan i lägre seriesystem
-Kommer ni ihåg när Hörqvist & bla bla...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Lennhammer uppträder som jävla anka i egen zon. Ett seriöst skämt! Pickard fortsätter sprida osäkerhet när han likt en innebandymålvakt sitter på knäna som en smalbenslös bajare.
Återigen torsk mot ett lag som spelar sämre än oss. Heja Djurgårn! Fyfan va trött jag blir på att gång på gång på förhand kunna veta exakt vad som kommer hända under en Djurgårdsmatch.
Sen är det frågan var ryggraden sitter på våra spelare. En f*tta som Berglund försöker bryta nacken på en av våra grabbar och vi gör inget åt det. I bytet efteråt SKA äcklet ligga blödandes utan tänder i ett av våra sarghörn. Skada före du själv blir skadad, gäller samma som i krig! Tyvärr har vi bara ballerinor i det här laget som inte törs peta vingarna av en fluga ens en gång. Mesar!
Nästa fråga är, varför har Henrik Eriksson fortfarande kontrakt? Varför har fortfarande Lennhammer kontrakt? Och varför har Pickard kontrakt? Avslutningsvis varför har Challe kontrakt?
Och varför lirar inte Tim i powerplay när han så uppenbart är den enda i detta lag som kan slå passningar?
Återigen torsk mot ett lag som spelar sämre än oss. Heja Djurgårn! Fyfan va trött jag blir på att gång på gång på förhand kunna veta exakt vad som kommer hända under en Djurgårdsmatch.
Sen är det frågan var ryggraden sitter på våra spelare. En f*tta som Berglund försöker bryta nacken på en av våra grabbar och vi gör inget åt det. I bytet efteråt SKA äcklet ligga blödandes utan tänder i ett av våra sarghörn. Skada före du själv blir skadad, gäller samma som i krig! Tyvärr har vi bara ballerinor i det här laget som inte törs peta vingarna av en fluga ens en gång. Mesar!
Nästa fråga är, varför har Henrik Eriksson fortfarande kontrakt? Varför har fortfarande Lennhammer kontrakt? Och varför har Pickard kontrakt? Avslutningsvis varför har Challe kontrakt?
Och varför lirar inte Tim i powerplay när han så uppenbart är den enda i detta lag som kan slå passningar?
Senast redigerad av Manijock den 2012-11-12 21:35:47, redigerad totalt 1 gånger.