Finner två rimliga förklaringar till detta.SirDIFalot skrev:Wennberg, Åberg och Arnesson spelade ju faktiskt match igår. Är det verkligen redo för spel idag?
1. Laget har tränat så hårt och gått in i den berömda bubblan att man glömt bort kvällens match. Blir i så fall intressant vilken "sista minuten"-uppställning som Challe mönstrar ikväll...
2. Efter lunch kommer BOMBEN att Strömberg OCH Hanulla signat ett en-matcherskontrakt och därmed är Wennberg och Åberg förpassade till platser med skymd sikt (eftersom övriga platser snart är slut...).
Känslan är att kvällen kommer återspegla den bergochdalbana av känslor som präglat säsongen. Ikväll blir det bra drag på läktaren, DIF kommer ut som ett nytt lag och kör över VIK i två perioder (5-0). Klacken är helt magisk i början på tredje när hela Hovet hoppar till ole-ole och den ganska vältaliga VIK-klacken lämnar arenan. Sen råkar DIF falla tillbaks i gamla synder, tredje perren blir en orgie i misstag och tavlor. Klacken skriker "Challe Berglunds järnkaniner", men laget tänder till ändå och DIF håller dock undan och det slutar 5-4. Och så går man från Hovet med samma känsla som efter premiären mot Almtuna - Säsongen kan gå hur som helst. Men vafan, vi fick tre poäng, dem kan ingen ta ifrån oss - NU VÄNDER DET!
Nån mer än jag som börjar bli schizofren av det här? Själv sitter jag på långsidan idag, så ge mig lite sånger att sjunga med i tack! FORZA Djurgårn!