Challe Berglund
Re: Challe Berglund
Difhockey.se har blivit en liten hållplats för okunniga snorungar som vill skriva av sin vrede gentemot mamma som inte låter de stillbildsrunka i lädersoffan... Wake me up before you go go!
Glimt i ögat skadar inte i kritiken, minns de visa orden...
Senast redigerad av Manijock den 2012-11-11 18:59:37, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Håller med dig. Känns som vissa tävlar i att få håna o kasta skit ala nått dokusåpa program.Magnutz skrev:Det är dags att forumet nyanserar sig rätt rejält. Ni gnäller på skvallerpressen och ojjar er över hur de agerar. Låt mig tala om för er en sanning: Ni är precis lika stora energi-parasiter som expressens/aftonbladets reportrar och deras artiklar är. Allt som strömmar ut ur era fibeoptiska gamnackar är bröl om hur vår förening är skräp och att vår Challe - som jobbar röven av sig - ska kasta in handsken och ge upp.
Nu är det dags för detta forum att sluta upp med skitsnacket som påverkar vår klubb negativt. Ni blir enbart ytterilgare en negativ källa som inte ger oss ett dyft.
/Mange
Folk slutar att komma hit på grund av ett fåtal av våra skribenters agerande. Inte OK.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Re: Sv: Re: Challe Berglund
Amen broder! Imorgon ska djurgårn göra slarvsylta av Västerås.minalman skrev:Jag är djävligt trött på allt gnäll. Det kanske inte glimrar guld om oss längre, men vi är Djurgården. Vi kanske inte vinner överlägset, men vi är Djurgården! När jag ser min familj spela stöttar jag. När jag ser mitt lag spela stöttar jag. Ni som inte tror längre kan väl åtminstone vara konstruktiva när ni kritiserar.Nu känns det mer som en mobb än en supporterskara.Lucky Luke skrev:Helt rätt Mange!!! 100+Magnutz skrev:Det är dags att forumet nyanserar sig rätt rejält. Ni gnäller på skvallerpressen och ojjar er över hur de agerar. Låt mig tala om för er en sanning: Ni är precis lika stora energi-parasiter som expressens/aftonbladets reportrar och deras artiklar är. Allt som strömmar ut ur era fibeoptiska gamnackar är bröl om hur vår förening är skräp och att vår Challe - som jobbar röven av sig - ska kasta in handsken och ge upp.
Nu är det dags för detta forum att sluta upp med skitsnacket som påverkar vår klubb negativt. Ni blir enbart ytterilgare en negativ källa som inte ger oss ett dyft.
/Mange
Folk slutar att komma hit på grund av ett fåtal av våra skribenters agerande. Inte OK.
Re: Sv: Re: Challe Berglund
Okej vi kanske ska vara realistiska även om jag håller med om att det är lite väl mycket kärringgnäll härinneMarre Greenleaf skrev:Amen broder! Imorgon ska djurgårn göra slarvsylta av Västerås.minalman skrev:Jag är djävligt trött på allt gnäll. Det kanske inte glimrar guld om oss längre, men vi är Djurgården. Vi kanske inte vinner överlägset, men vi är Djurgården! När jag ser min familj spela stöttar jag. När jag ser mitt lag spela stöttar jag. Ni som inte tror längre kan väl åtminstone vara konstruktiva när ni kritiserar.Nu känns det mer som en mobb än en supporterskara.Lucky Luke skrev:Helt rätt Mange!!! 100+Magnutz skrev:Det är dags att forumet nyanserar sig rätt rejält. Ni gnäller på skvallerpressen och ojjar er över hur de agerar. Låt mig tala om för er en sanning: Ni är precis lika stora energi-parasiter som expressens/aftonbladets reportrar och deras artiklar är. Allt som strömmar ut ur era fibeoptiska gamnackar är bröl om hur vår förening är skräp och att vår Challe - som jobbar röven av sig - ska kasta in handsken och ge upp.
/Mange

Göra slarvsylta? Djurgården? Njaa, men vi kan hoppas på en trevlig match

- SirDIFalot
Det här forumet är nog det som kastat minst kritik mot DIF hockey om jämför med övriga forum.
Ärligt talat. Saker är skit. Klart man ska få säga det. Bara man håller sig till saklig kritik och pratar om det sportsliga och inte går över gränsen så som ofta var fallet ifjol då spelare var "fitta" och "hora" konstant.
Det här är ändå en plats med syfte för att diskutera DIF hockey, som just nu mår sämre än på flera decennier. Inte en plats vars syfte är att promota DIF hockey till något bra när saker och ting är skit.
Ärligt talat. Saker är skit. Klart man ska få säga det. Bara man håller sig till saklig kritik och pratar om det sportsliga och inte går över gränsen så som ofta var fallet ifjol då spelare var "fitta" och "hora" konstant.
Det här är ändå en plats med syfte för att diskutera DIF hockey, som just nu mår sämre än på flera decennier. Inte en plats vars syfte är att promota DIF hockey till något bra när saker och ting är skit.
Expert.
- minalman
Sv: Challe Berglund
Det som varit bra i höst:
När vi förlorat har vi förlorat knappt
Om vi haft litet tur med ribba och stolpe i bara en match hade vi legat sjua
Vi har två NHL-proffs som vill lira med oss. Tre med Bengan. Fyra med Nicke.
Vi har ett imponerande publiksnitt.
Vi har två jämnstarka målvakter
Otto är bättre än på många år
Vi har formsvacka nu och inte sen!
Vi har hittat till alla nya adresser i obygden för bortamatcherna
Vi är snyggare
Vi har fans i hela landet
Vi har en ekonomi som verkar vara i balans
Vi har en djävla potential när det väl lossnar
Killarna blir bättre för varje match
En av HAs poängkungar de senaste åren förhandlar med oss
Så där går det att fortsätta länge
När vi förlorat har vi förlorat knappt
Om vi haft litet tur med ribba och stolpe i bara en match hade vi legat sjua
Vi har två NHL-proffs som vill lira med oss. Tre med Bengan. Fyra med Nicke.
Vi har ett imponerande publiksnitt.
Vi har två jämnstarka målvakter
Otto är bättre än på många år
Vi har formsvacka nu och inte sen!
Vi har hittat till alla nya adresser i obygden för bortamatcherna
Vi är snyggare
Vi har fans i hela landet
Vi har en djävla potential när det väl lossnar
En av HAs poängkungar de senaste åren förhandlar med oss
Så där går det att fortsätta länge
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- SirDIFalot
Re: Sv: Challe Berglund
Dom där kan du väl inte tro på själv?minalman skrev: Vi har formsvacka nu och inte sen!
Det är ju som att säga att Asplöven helt klart kommer gå upp då de torskat alla matcherna hittills så de borde vinna resten.
Vår ekonomi är givetvis sämre än på många år och då har det ändå varit dåligt innan. Men det är ju förståeligt med tanke på degraderingen.
Kan du ärligt talat, på riktigt, säga att du tycker att du ser en förbättring i spelet för varje match som går? Det är väl EXAKT det som är så oroande? Att vi ser NOLL förbättring. Som Garpenlöv sa.
Expert.
- minalman
Sv: Re: Sv: Challe Berglund
Man väljer själv hur man ska se på det som händer! Det tjatas om mental coachning. Men det är ju precis detta det handlar om! Som supporter väljer jag alltid uppsidan. Det kan bli värre. Det kan fortsätta oförändrat. Men jag väljer att tro att det vänder! Jag är supporter inte realist.SirDIFalot skrev:Dom där kan du väl inte tro på själv?minalman skrev: Vi har formsvacka nu och inte sen!
Det är ju som att säga att Asplöven helt klart kommer gå upp då de torskat alla matcherna hittills så de borde vinna resten.
Vår ekonomi är givetvis sämre än på många år och då har det ändå varit dåligt innan. Men det är ju förståeligt med tanke på degraderingen.
Kan du ärligt talat, på riktigt, säga att du tycker att du ser en förbättring i spelet för varje match som går? Det är väl EXAKT det som är så oroande? Att vi ser NOLL förbättring. Som Garpenlöv sa.
- SirDIFalot
Re: Sv: Re: Sv: Challe Berglund
Ja, du tycker ju som du vill. Hoppades bara på en diskussion där du lite mer ingående kunde förklara vilka element i spelet som har sett en förbättring varje match och på vilket sätt ekonomin ser bättre ut än på många år och framför allt varför vi skulle ha lättare att vinna kommande matcher för att vi redan förlorat massa.minalman skrev:Man väljer själv hur man ska se på det som händer! Det tjatas om mental coachning. Men det är ju precis detta det handlar om! Som supporter väljer jag alltid uppsidan. Det kan bli värre. Det kan fortsätta oförändrat. Men jag väljer att tro att det vänder! Jag är supporter inte realist.SirDIFalot skrev:Dom där kan du väl inte tro på själv?minalman skrev: Vi har formsvacka nu och inte sen!
Expert.
-
Jag vill ju inte vara någon messerschmitt, det sköter andra betydligt bättre härinne. Men ska det inte vara ”Whip me up before you go go”?Manijock skrev:Difhockey.se har blivit en liten hållplats för okunniga snorungar som vill skriva av sin vrede gentemot mamma som inte låter de stillbildsrunka i lädersoffan... Wake me up before you go go!

Avgå DJ Yes!
Re: Sv: Re: Sv: Challe Berglund
Försvaret ser bättre och bättre ut för varje match, uppspelet ser bättre ut nu än omgång 4-5. Inte bra nog men bättre. Avsluten är fortfarande dåliga men kommer även de bli bättre. Vi har bättre PP nu än då, kanske inte verkar som det men vi har faktiskt det.SirDIFalot skrev:Ja, du tycker ju som du vill. Hoppades bara på en diskussion där du lite mer ingående kunde förklara vilka element i spelet som har sett en förbättring varje match och på vilket sätt ekonomin ser bättre ut än på många år och framför allt varför vi skulle ha lättare att vinna kommande matcher för att vi redan förlorat massa.minalman skrev:Man väljer själv hur man ska se på det som händer! Det tjatas om mental coachning. Men det är ju precis detta det handlar om! Som supporter väljer jag alltid uppsidan. Det kan bli värre. Det kan fortsätta oförändrat. Men jag väljer att tro att det vänder! Jag är supporter inte realist.SirDIFalot skrev:Dom där kan du väl inte tro på själv?minalman skrev: Vi har formsvacka nu och inte sen!
Ekonomin är inte bra, men den verkar vara i balans. Vi håller inte på att gå i konkurs för tillfället iallafall.
Och vi har en formsvacka, vi har sett hur vi kan spela. T.ex tredje perioden mot Malmö. Vi KAN spela så, bara det släpper. Bara spelarna släpper handbromsen och bara kör.
Förlåt att jag svarar för honom, men jag tänkte dela med mig mina tankar när det gäller de punkterna.
- minalman
Challe Berglund
Tack! Jag är alldeles för entusiastisk inför matchen i morgon så att jag inte kan formulera mig sakligt. Men du skrev precis som jag tänker!Axel_K skrev:Försvaret ser bättre och bättre ut för varje match, uppspelet ser bättre ut nu än omgång 4-5. Inte bra nog men bättre. Avsluten är fortfarande dåliga men kommer även de bli bättre. Vi har bättre PP nu än då, kanske inte verkar som det men vi har faktiskt det.SirDIFalot skrev:Ja, du tycker ju som du vill. Hoppades bara på en diskussion där du lite mer ingående kunde förklara vilka element i spelet som har sett en förbättring varje match och på vilket sätt ekonomin ser bättre ut än på många år och framför allt varför vi skulle ha lättare att vinna kommande matcher för att vi redan förlorat massa.minalman skrev:Man väljer själv hur man ska se på det som händer! Det tjatas om mental coachning. Men det är ju precis detta det handlar om! Som supporter väljer jag alltid uppsidan. Det kan bli värre. Det kan fortsätta oförändrat. Men jag väljer att tro att det vänder! Jag är supporter inte realist.SirDIFalot skrev:Dom där kan du väl inte tro på själv?minalman skrev: Vi har formsvacka nu och inte sen!
Ekonomin är inte bra, men den verkar vara i balans. Vi håller inte på att gå i konkurs för tillfället iallafall.
Och vi har en formsvacka, vi har sett hur vi kan spela. T.ex tredje perioden mot Malmö. Vi KAN spela så, bara det släpper. Bara spelarna släpper handbromsen och bara kör.
Förlåt att jag svarar för honom, men jag tänkte dela med mig mina tankar när det gäller de punkterna.
- minalman
Challe Berglund
För övrigt gläder det mig att du inte ifrågasätter att vi är snyggast! Jag visste att det finns en liten gnista av hopp kvar i dig!SirDIFalot skrev:Dom där kan du väl inte tro på själv?minalman skrev: Vi har formsvacka nu och inte sen!
- zetterberg_88
Vi har en stor del av säsongen kvar räcker egentligen med en topp 7 placeringen vilket vi garanterat kommer få. Sen behöver vi hitta den absoluta formtoppen till nästa år.
- minalman
Challe Berglund
Fyran i HA får fyra startpoäng i playoff. Sjuan bara en. Så litet bättre än sjua är säkrast att sikta på!zetterberg_88 skrev:Vi har en stor del av säsongen kvar räcker egentligen med en topp 7 placeringen vilket vi garanterat kommer få. Sen behöver vi hitta den absoluta formtoppen till nästa år.