DIF i Media
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: DIF i Media
Håller med om Wennberg.
Blomstrand är ju lite en Jimmie-fast-sämre-på-rören spelare. Kan säkert bli bra och fylla en roll i framtiden men han har verkligen gjort noll intryck sen han fick chansen på allvar.
Hank har det definitivt låst sig för mentalt. Han har inte vågat släppa på bromsen i DIF och vågar inte grisa till sig den rollen han skall ha fullt ut.
Blomstrand är ju lite en Jimmie-fast-sämre-på-rören spelare. Kan säkert bli bra och fylla en roll i framtiden men han har verkligen gjort noll intryck sen han fick chansen på allvar.
Hank har det definitivt låst sig för mentalt. Han har inte vågat släppa på bromsen i DIF och vågar inte grisa till sig den rollen han skall ha fullt ut.
DIF i Media
Blomstrand är grymt bra på rören för sin storlek. Tänk att han väger 10-15 kg mer än Jimmie. Tänk också att han fortfarande är junior.
Född till sportchef.
- -daniel-
Jag tycker inte alls han har samma acceleration som #19, och inte samma toppspeed heller. Att han väger mer är ju irrelevant i just det här sammanhanget.android skrev:Blomstrand är grymt bra på rören för sin storlek. Tänk att han väger 10-15 kg mer än Jimmie. Tänk också att han fortfarande är junior.
Visst är han junior och kan och kommer säkert utvecklas en hel del, men jag bedömde vad jag tycker om honom just nu. Helt ärligt så tycker jag inte han visat att han är värd speltid i nuläget.
Jag menar att att det är i Blomstrand tillsammans med Arnesson vi har störst potential. Hur man sen ska förvalta det på bäst sätt är ju upp till lagledningen. Just nu spelar inte Blomstrand speciellt mycket vilket jag tycker är synd.-daniel- skrev:Jag tycker inte alls han har samma acceleration som #19, och inte samma toppspeed heller. Att han väger mer är ju irrelevant i just det här sammanhanget.android skrev:Blomstrand är grymt bra på rören för sin storlek. Tänk att han väger 10-15 kg mer än Jimmie. Tänk också att han fortfarande är junior.
Visst är han junior och kan och kommer säkert utvecklas en hel del, men jag bedömde vad jag tycker om honom just nu. Helt ärligt så tycker jag inte han visat att han är värd speltid i nuläget.
Sen blir ju ingen gladare än jag om spelare som Wennberg också slår igenom framöver. Men extrem talang i alla ära, problemet är ju att det finns motståndare också på isen. Wennberg (och sörensen) ser på tok för lättviktiga och pojkiga ut just nu.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- SirDIFalot
Fast man ska inte överskatta storlek. Wennberg har en enorm speed, puckskicklighet och en smartness som Blomstrand inte besitter. Se på Marcus Krüger. Han har kommit långt tack vare sin hockeyhjärna.sensei skrev:Jag menar att att det är i Blomstrand tillsammans med Arnesson vi har störst potential. Hur man sen ska förvalta det på bäst sätt är ju upp till lagledningen. Just nu spelar inte Blomstrand speciellt mycket vilket jag tycker är synd.-daniel- skrev:Jag tycker inte alls han har samma acceleration som #19, och inte samma toppspeed heller. Att han väger mer är ju irrelevant i just det här sammanhanget.android skrev:Blomstrand är grymt bra på rören för sin storlek. Tänk att han väger 10-15 kg mer än Jimmie. Tänk också att han fortfarande är junior.
Sen blir ju ingen gladare än jag om spelare som Wennberg också slår igenom framöver. Men extrem talang i alla ära, problemet är ju att det finns motståndare också på isen. Wennberg (och sörensen) ser på tok för lättviktiga och pojkiga ut just nu.
Expert.
Wennberg är 185 och väger 83kg. Lite lite kanske men inte fan är han lättviktig som Sörensen, typ.sensei skrev:Jag menar att att det är i Blomstrand tillsammans med Arnesson vi har störst potential. Hur man sen ska förvalta det på bäst sätt är ju upp till lagledningen. Just nu spelar inte Blomstrand speciellt mycket vilket jag tycker är synd.-daniel- skrev:Jag tycker inte alls han har samma acceleration som #19, och inte samma toppspeed heller. Att han väger mer är ju irrelevant i just det här sammanhanget.android skrev:Blomstrand är grymt bra på rören för sin storlek. Tänk att han väger 10-15 kg mer än Jimmie. Tänk också att han fortfarande är junior.
- SirDIFalot
Jag tror inte vikten på Sörensen stämmer. Wennberg hade liknande siffror innan android påpekade att Wennberg sagt till honom att han väger 83 kg. Då ändrades det på sidan.Axel_K skrev:Wennberg är 185 och väger 83kg. Lite lite kanske men inte fan är han lättviktig som Sörensen, typ.sensei skrev:Jag menar att att det är i Blomstrand tillsammans med Arnesson vi har störst potential. Hur man sen ska förvalta det på bäst sätt är ju upp till lagledningen. Just nu spelar inte Blomstrand speciellt mycket vilket jag tycker är synd.-daniel- skrev:Jag tycker inte alls han har samma acceleration som #19, och inte samma toppspeed heller. Att han väger mer är ju irrelevant i just det här sammanhanget.android skrev:Blomstrand är grymt bra på rören för sin storlek. Tänk att han väger 10-15 kg mer än Jimmie. Tänk också att han fortfarande är junior.
Expert.
Sörensen ser lättviktig ut när han är på isen dock, det tycker jag inte riktigt att Wennberg gör. Tycker att Wennberg tacklas rätt så mycket och på ett bra sätt, han vinner sina närkamper tillskillnad från... typ alla andra. Fast det är säkert jag som har optimist-glasögonen på mig och att han spelar dåligt som sensei säger.SirDIFalot skrev:Jag tror inte vikten på Sörensen stämmer. Wennberg hade liknande siffror innan android påpekade att Wennberg sagt till honom att han väger 83 kg. Då ändrades det på sidan.Axel_K skrev:Wennberg är 185 och väger 83kg. Lite lite kanske men inte fan är han lättviktig som Sörensen, typ.sensei skrev:Jag menar att att det är i Blomstrand tillsammans med Arnesson vi har störst potential. Hur man sen ska förvalta det på bäst sätt är ju upp till lagledningen. Just nu spelar inte Blomstrand speciellt mycket vilket jag tycker är synd.-daniel- skrev:Jag tycker inte alls han har samma acceleration som #19, och inte samma toppspeed heller. Att han väger mer är ju irrelevant i just det här sammanhanget.android skrev:Blomstrand är grymt bra på rören för sin storlek. Tänk att han väger 10-15 kg mer än Jimmie. Tänk också att han fortfarande är junior.
- SirDIFalot
Jag tror båda väger ungefär lika mycket. Wennberg är lite smartare och har en bättre balans dock. Vänder och vrider ofta skickligt för att kunna ta smällen utan att ramla.
Expert.
Tyckte Sörensen såg ut som en pinne medans Wennberg såg ut som en biff i omklädningsrummet iallafall...
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
- -daniel-
...och hur tycker du Blomstrand har sett ut all den speltid han har fått? Kan knappast gnälla på speltiden där.sensei skrev:Jag menar att att det är i Blomstrand tillsammans med Arnesson vi har störst potential. Hur man sen ska förvalta det på bäst sätt är ju upp till lagledningen. Just nu spelar inte Blomstrand speciellt mycket vilket jag tycker är synd.-daniel- skrev:Jag tycker inte alls han har samma acceleration som #19, och inte samma toppspeed heller. Att han väger mer är ju irrelevant i just det här sammanhanget.android skrev:Blomstrand är grymt bra på rören för sin storlek. Tänk att han väger 10-15 kg mer än Jimmie. Tänk också att han fortfarande är junior.
Det är klart att vi ännu inte har sett takterna från ET. Så jag tror och hoppas att det kan lossna mer för Blomstrand med fler chanser och gör det så tror jag som sagt att han skulle vara en jobbig motståndare för våra konkurrenter. Skulle dock vara intressant om android eller någon annan som följer juniorspelarna hade lite input om detta.-daniel- skrev: ...och hur tycker du Blomstrand har sett ut all den speltid han har fått? Kan knappast gnälla på speltiden där.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
*letar efter hagebössan*...
Tomas Ros på twitter @rosenrasande skrev:Ojdå, Djurgården har visst ytterligare en sida hos Skatteverket, Fogden. pic.twitter.com/whkgCimJ
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
DIF i Media
@Rosenrasande: Dif hockey har dock fixat de flesta anmärkningar hos KFM. Aktuellt skuldsaldo just nu är 7000 kronor. Slarvigt dock att ett A4 hos fogden.
2014-04-07, vad hände?