Djurgårdens IF - Västerås IK 12/11 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
StockholmDjurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Västerås IK 12/11 2012

Inlägg av StockholmDjurgårn »

zetterberg_88 skrev:Jag tror oavsett vem som drar sista stråt kommer det vara en grym match.

Men DIF vinner med 4-2 sista målet i öppen kasse.
Är du inte lite väl optimistisk nu? De har ju Berglund och Backlund, tippar på 0-4 till Västerås.

Alltid Oavsett
Användarvisningsbild
AdamPickard
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av AdamPickard »

Throttle skrev:DIF - VIK 0-10

0-1 Patrik Berglund
0-2 Patrik Berglund
0-3 Patrik Berglund
0-4 Patrik Berglund
0-5 Patrik Berglund
0-6 Patrik Berglund
0-7 Patrik Berglund
0-8 Patrik Berglund
0-9 Patrik Berglund
0-10 Patrik Berglund

Nja, tänker inte vara realistisk så jag säger 2-1 till DIF.

Västerås har 0-1 ledning inför 3.e då Djurgårdens egna Berglund kommit in ombytt inför sista perioden och gör 1-1 samt 2-1 inom loppet av 5minuter.

Challe blir matchhjälte men säger sen på presskonferensen att han sparkar sig själv som tränare och ska istället börja utbilda till ornitolog, eftersom han under en date med MrMadhawk fick upp tankarna gällande MIF's klubblogo.

Efter 4år på Mittuniversitetet i Sundsvall inser Challe att han istället blev journalist och blir omplacerad på AB där han börjar arbeta tillsammans med vår älskade Tomas Ros.

Ros får snabbt upp ögonen för Charles och fyra månader senare är de förlovade och har samt inskaffat ett adoptivbarn från nordöstra somalia.

Challe bedrar dock Ros efter en kväll hemma hos Anrell, med Anrell. Det visar sig dock att Lasse lider av HIV vilket han även smittar av sig till Challe.

2065, 100år gammal avlider Charles Berglund dessvärre i aids, glädjande däremot är att samma år vinner Djurgårdens IF Sm-guld efter ha spöat Värmdö HC i Smfinalen med 29-28 i matcher. Matchvinnare den gången blev Tomas Ros's 23åriga son Tomas JR Ros efter att satt den avgörande straffen mot Igor Anrell i Värmdökassen.

Så med andra ord hoppas jag Dif vinner på måndag så att vi såsmåningom vinner Smguld om ett par år. Iallfall sa en polare detta igår på fyllan

Tja
haha rofl, värmdö xD
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Det blir nog över 6000 imorgon, det verkar ha sålts ganska bra med biljetter i helgen.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Salas skrev:Det blir nog över 6000 imorgon, det verkar ha sålts ganska bra med biljetter i helgen.
Helt otroligt, har Djurgårdsledningen förbannat stora familjer eller vad är det frågan om? Jag har biljett till Leksandsmatchen nästa helg, och jag är mest förbannad över att jag ska behöva missa min innebandymatch för att få se vad som förmodligen kommer vara ren och skär skit.

Ser inte fram emot det alls....
StockholmDjurgårn

Manijock skrev:
Salas skrev:Det blir nog över 6000 imorgon, det verkar ha sålts ganska bra med biljetter i helgen.
Helt otroligt, har Djurgårdsledningen förbannat stora familjer eller vad är det frågan om? Jag har biljett till Leksandsmatchen nästa helg, och jag är mest förbannad över att jag ska behöva missa min innebandymatch för att få se vad som förmodligen kommer vara ren och skär skit.

Ja, Leksand kommer köra över oss :(

Alltid Oavsett
Manijock

Inlägg av Manijock »

StockholmDjurgårn skrev:
Manijock skrev:

Ja, Leksand kommer köra över oss :(

Alltid Oavsett
Ger blanka fan i Leksand, är mest förbannad över att DIF som vanligt på Hovet kommer vända arslet till och gladeligen ta den i tvåan inför oss som betalar deras löner. De skulle tamefan torska mot Hagamannen och Knutby-pastorn i nuläget!

Sådär all bitterhet bortblåst :D
Senast redigerad av Manijock den 2012-11-11 19:04:40, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Fantastiskt bra om det stämmer.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Throttle skrev:DIF - VIK 0-10

0-1 Patrik Berglund
0-2 Patrik Berglund
0-3 Patrik Berglund
0-4 Patrik Berglund
0-5 Patrik Berglund
0-6 Patrik Berglund
0-7 Patrik Berglund
0-8 Patrik Berglund
0-9 Patrik Berglund
0-10 Patrik Berglund
Vi borde vara mer skraja för Backlund än Berglund. Snubben är stekhet.

I övrigt hoppas jag att Reideborn står och att Bohman återfinns på vår blålinje i PP.
Expert.
Användarvisningsbild
Throttle

Inlägg av Throttle »

SirDIFalot skrev: Vi borde vara mer skraja för Backlund än Berglund. Snubben är stekhet.

I övrigt hoppas jag att Reideborn står och att Bohman återfinns på vår blålinje i PP.
Japp. Men var lite av ironin som jag ville få fram.

2-1 go
1891
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

FUCKA UR. MOT 0 POÄNG!
25/4-2025
Staten

Inlägg av Staten »

Jaha, då var det dags igen. Västerås står för motståndet och är självklara favoriter. En veckas helig semester utan lidande är över, men nu sätter vi igång igen. Ingenting har förändrats; Challe är kvar, Säcken i J20. Härliga Djurgårn!
Användarvisningsbild
minalman

Djurgårdens IF - Västerås IK 12/11 2012

Inlägg av minalman »

Jag tror det vänder nu. Det är färdigdeppat för min del.
Jag tror också det gäller för laget, som under uppehållet lyckats justera sitt spel för att spelidén och materialet bättre skall fungera ihop.
Jag säger 5-2!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
StockholmDjurgårn

minalman skrev:Jag tror det vänder nu. Det är färdigdeppat för min del.
Jag tror också det gäller för laget, som under uppehållet lyckats justera sitt spel för att spelidén och materialet bättre skall fungera ihop.
Jag säger 5-2!
hahaahahahha dra den om rödluvan och räven också
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Wennberg, Åberg och Arnesson spelade ju faktiskt match igår. Är det verkligen redo för spel idag?
Expert.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Kommer Conny Strömberg presenteras innan match, någon som vet? Nej nu får jag sluta drömma..

Vi vinner lätt med 3-1 mot Västerås, men mot Leksand den 18/11 får vi be till Hockeygudarna att vi vinner..
Bild
Skriv svar