Caveman skrev:Men inte CONNY.... Jag ger honom 1 (förväntar mig inte ett skit, möjligen att han & Linkan kan bjuda varandra på en "stänkare" ibland) i betyg redan nu... Snart är hela DIF fyllt med spelare som jag inte ALLS kan identifiera mig med.
Ja, fan vad dåligt att ta in spelaren som har vunnit HockeyAllsvenskans poängliga två av dom tre senaste säsongerna - och redan producerat i ett skitlag den här säsongen. Då kan han lika gärna producera i ett nytt skitlag, alltså i DIF.
Så jävla bra kan han inte vara, eftersom han harvar omkring i Allsvenskan, hur gammal är han nu 45?
Fast vi spelar ju också i Allsvenskan. Det är ju på den nivån vi är.
Han fyller 38 i november.
Om han nu är så jävla bra så borde han väl ha spelat upp något lag i elitserien. Men han åker omkring i denna lilla världen, den Allsvenska-världen säsong efter säsong. Han verkar inte direkt vara bäst när det gäller något.
Men är ni glada över Conny ni, jag skiter fullständigt i honom...
Caveman skrev:Men inte CONNY.... Jag ger honom 1 (förväntar mig inte ett skit, möjligen att han & Linkan kan bjuda varandra på en "stänkare" ibland) i betyg redan nu... Snart är hela DIF fyllt med spelare som jag inte ALLS kan identifiera mig med.
Ja, fan vad dåligt att ta in spelaren som har vunnit HockeyAllsvenskans poängliga två av dom tre senaste säsongerna - och redan producerat i ett skitlag den här säsongen. Då kan han lika gärna producera i ett nytt skitlag, alltså i DIF.
Så jävla bra kan han inte vara, eftersom han harvar omkring i Allsvenskan, hur gammal är han nu 45?
- Conny är en av de härligaste människor vi haft i föreningen och mycket av den kritik som han fått tidigare är väldigt uppförstorad. Conny har skött sig exemplariskt under sin vistelse hos oss och vi önskar honom ett stort lycka till i framtiden avslutar Lehto.
Men du har rätt, låt oss ta in en gammal Djurgårdsspelare som man åtminstone kan identifiera sig med. Det är ju viktigast.
Har jag nämnt något om att ta in en gammal Djurgårdsspelare? Det är flera i detta lag som jag inte identifiera mig med, men det är tydligen oviktigt....
Fast vi spelar ju också i Allsvenskan. Det är ju på den nivån vi är.
Han fyller 38 i november.
Om han nu är så jävla bra så borde han väl ha spelat upp något lag i elitserien. Men han åker omkring i denna lilla världen, den Allsvenska-världen säsong efter säsong. Han verkar inte direkt vara bäst när det gäller något.
Men är ni glada över Conny ni, jag skiter fullständigt i honom...
Jag är som sagt högst tveksam till Conny.
Anledningen till att han inte fått chansen i elitserien är väl för att han är en late bloomer som först kom till allsvenskan för några år sedan efter att han varit utomlands och ingen visste riktigt vilken nivå han var på. Nu är han ju för gammal och inget elitserielag vill satsa på honom.
Caveman skrev:Är det så att han ska spela i DIF under JVM, för visst kommer det med någon/några till JVm?
Åberg och Wennberg är högaktuella på forwardssidan. Men mycket kan ju ändras om lockouten fortsätter och spelare i NHL/AHL blir tillgängliga, som exempelvis Zibanejad.
Jag förstår liksom inte tveksamheten mot Strömberg. En lirare som bevisligen bidrar till alla lag han spelar i. Att han har haft problem med det goda i livet spelar väl ingen roll om han får komma in rätt i laget. Två månader kan nog bli längre om det funkar, men känns optimalt just nu.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
minalman skrev:Jag förstår liksom inte tveksamheten mot Strömberg. En lirare som bevisligen bidrar till alla lag han spelar i. Att han har haft problem med det goda i livet spelar väl ingen roll om han får komma in rätt i laget. Två månader kan nog bli längre om det funkar, men känns optimalt just nu.
Tveksamheten grundar väl i att vi redan har spelare av allsvensk toppklass. Men det är något som gör att INGEN får ut max och risken att det blir samma sak i fallet Strömberg är väl ganska stor.
minalman skrev:Jag förstår liksom inte tveksamheten mot Strömberg. En lirare som bevisligen bidrar till alla lag han spelar i. Att han har haft problem med det goda i livet spelar väl ingen roll om han får komma in rätt i laget. Två månader kan nog bli längre om det funkar, men känns optimalt just nu.
Tveksamheten grundar väl i att vi redan har spelare av allsvensk toppklass. Men det är något som gör att INGEN får ut max och risken att det blir samma sak i fallet Strömberg är väl ganska stor.
Jag tror att han är ketchupeffekten. Hoppas snarare...
Att det låst sig för alla andra kan inte lösas från insidan (något måste tillföras utifrån dom bryter mönstret) och att ersätta tränaren verkar ju inaktuellt tills vidare.
emilin skrev:Christian Gustafsson ?@CG_OT
Fick ett tips nyss: Conny Strömberg ska slutförhandla med Djurgården i detta nu. Detaljer kvar (typ boende). Tvåmånaderskontrakt.
Det börjar dra ut på tiden... Ingen här på forumet som har ett sofflock ledigt. Det kan bli en glad jul därhemma!
emilin skrev:Christian Gustafsson ?@CG_OT
Fick ett tips nyss: Conny Strömberg ska slutförhandla med Djurgården i detta nu. Detaljer kvar (typ boende). Tvåmånaderskontrakt.
Det börjar dra ut på tiden... Ingen här på forumet som har ett sofflock ledigt. Det kan bli en glad jul därhemma!
DIF brukar väl aldrig släppa nyheter på helger? Speciellt inte på söndagar?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jag har inget emot att Conny kommer, vi behöver få in lite offensiv spets speciellt om Åberg/Wennberg drar till JVM. Linkan kan lira i tredje/fjärdekedjan som han har spelat hittils.
pulverapa skrev:Conny kanske är katalysatorn för kunnandet som vårt lag på pappret har?
Tror mer på en riktigt grym tvåvägsback lex Ragge anno 08/09 typ. Blir nästan svårt att klämma in alla just. Vilka ska ut om Conny ska in? Verkar ju som att Tobias Lindberg ska få chansen också.