Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Finns det någon substans i snacket om Conny Strömberg? Något mer än att det förhandlas?
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Finns det någon substans i NHL12/13? Något mer än att det förhandlas?Rogga skrev:Finns det någon substans i snacket om Conny Strömberg? Något mer än att det förhandlas?
-Vilken fråga!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Jag tror nog att du förstår vad jag menar, det jag syftar på är att det helt plötsligt verkar vara klart med Conny Strömberg.minalman skrev:Finns det någon substans i NHL12/13? Något mer än att det förhandlas?Rogga skrev:Finns det någon substans i snacket om Conny Strömberg? Något mer än att det förhandlas?
-Vilken fråga!
- SirDIFalot
Christian Gustafsson ?@CG_OTRogga skrev:Jag tror nog att du förstår vad jag menar, det jag syftar på är att det helt plötsligt verkar vara klart med Conny Strömberg.minalman skrev:Finns det någon substans i NHL12/13? Något mer än att det förhandlas?Rogga skrev:Finns det någon substans i snacket om Conny Strömberg? Något mer än att det förhandlas?
-Vilken fråga!
Fick ett tips nyss: Conny Strömberg ska slutförhandla med Djurgården i detta nu. Detaljer kvar (typ boende). Tvåmånaderskontrakt. #twittpuck
Expert.
- minalman
Jag hoppas på det!Rogga skrev:Jag tror nog att du förstår vad jag menar, det jag syftar på är att det helt plötsligt verkar vara klart med Conny Strömberg.minalman skrev:Finns det någon substans i NHL12/13? Något mer än att det förhandlas?Rogga skrev:Finns det någon substans i snacket om Conny Strömberg? Något mer än att det förhandlas?
-Vilken fråga!
Ursäkta att mitt förra svar verkade litet drygt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Håkan Södergren
Tycker det känns som en total felprioritering att värva Strömberg. Tror inte vi kommer att avhjälpa problemen i dagens DIF med att tillföra laget nya "stjärnor" (stjärna på den här nivån alltså).
Det största problemet är mycket psykologi. Laget skall på pappret lätt vara ett top 3-lag och spelarna vet om detta men klarar inte av att hantera pressen. Vi har en för svag coach som inte heller kan hantera pressen och lyfta den från spelarna. I synnerhet Bremberg och Johner som var uttalade förväntade stjärnor i laget inför säsongen har underpresterat. Det blir en ond spiral, pressen ökar ytterligare, dålig stämning, leta syndabockar, ännu större press osv.
Inte ens Landeskog lyckades lyfta laget särskilt mycket. Strömberg lär inte göra det heller, jo kanske i ett par matcher men sedan tar andra "krafter" över.
Den enda lösningen är in med en ny coach om det fortsätter på samma sätt efter uppehållet. Bänka också gärna Bremberg och Johner helt under X antal matcher till dess förväntningarna på dem är helt borta. Då kanske de kan gå in igen och lyfta laget ett snäpp. Som det sett ut hittills, möjligen undantaget de 2-3 första matcherna, så har de istället varit en belastning för laget. En ny spelidé tror jag var ett stort problem i början av säsongen men bör inte vara det så mycket längre utan de sista matcherna tror jag det mer handlat om att man är inne i den negativa spiralen som måste brytas.
Lägg de pengar vi eventuellt har på en ny coach. Skulle man hitta en billig lösning (Säcken?) så är det bättre att ha slantarna över till sämre tider. Lagförstärkning är inte lösningen, speciellt inte på forwardsidan. Så tror jag i alla fall.
Det största problemet är mycket psykologi. Laget skall på pappret lätt vara ett top 3-lag och spelarna vet om detta men klarar inte av att hantera pressen. Vi har en för svag coach som inte heller kan hantera pressen och lyfta den från spelarna. I synnerhet Bremberg och Johner som var uttalade förväntade stjärnor i laget inför säsongen har underpresterat. Det blir en ond spiral, pressen ökar ytterligare, dålig stämning, leta syndabockar, ännu större press osv.
Inte ens Landeskog lyckades lyfta laget särskilt mycket. Strömberg lär inte göra det heller, jo kanske i ett par matcher men sedan tar andra "krafter" över.
Den enda lösningen är in med en ny coach om det fortsätter på samma sätt efter uppehållet. Bänka också gärna Bremberg och Johner helt under X antal matcher till dess förväntningarna på dem är helt borta. Då kanske de kan gå in igen och lyfta laget ett snäpp. Som det sett ut hittills, möjligen undantaget de 2-3 första matcherna, så har de istället varit en belastning för laget. En ny spelidé tror jag var ett stort problem i början av säsongen men bör inte vara det så mycket längre utan de sista matcherna tror jag det mer handlat om att man är inne i den negativa spiralen som måste brytas.
Lägg de pengar vi eventuellt har på en ny coach. Skulle man hitta en billig lösning (Säcken?) så är det bättre att ha slantarna över till sämre tider. Lagförstärkning är inte lösningen, speciellt inte på forwardsidan. Så tror jag i alla fall.
-
Strömberg kanske är precis vad vi behöver . Många har ju sagt här att vi behöver nån utifrån stockholm någon som inte har spelat i Djurgården. Som inte har samma press på sig som Bremberg har. Blir klart intressant o se hur det går.Om nu han blir klar för DIF återstår o se.Håkan Södergren skrev:Tycker det känns som en total felprioritering att värva Strömberg. Tror inte vi kommer att avhjälpa problemen i dagens DIF med att tillföra laget nya "stjärnor" (stjärna på den här nivån alltså).
- SirDIFalot
Höll med dig om allt förutom att bänka Johner och Bremberg skulle hjälpa dom på något sätt.Håkan Södergren skrev:Tycker det känns som en total felprioritering att värva Strömberg. Tror inte vi kommer att avhjälpa problemen i dagens DIF med att tillföra laget nya "stjärnor" (stjärna på den här nivån alltså).
Expert.
I vilket fall vet vi att det kommer dröja med Conny precis som det gör med alla värvningar till DIF. Först ska det offentliggöras, sen tre veckor efter det då ska han börja träna med laget. Lägg därtill att han inte spelat på denna nivå på några veckor och han inte kan våran "spelide". Det blir minst en månad med träningspass att lägga till det!
Så med sann Djurgårdslogik så kan man beräkna att ungefär vid januari då kanske vi har herr Strömberg med i laget....
Härliga Djurgårn
Så med sann Djurgårdslogik så kan man beräkna att ungefär vid januari då kanske vi har herr Strömberg med i laget....
Härliga Djurgårn
-
Dom pratar om hur bra det varit att dom tagit in en mental coach som samarbetar med Rönmark i juniorkronorna..tror det skulle vara det bästa o ta in i DIF oxå.
Men inte CONNY.... Jag ger honom 1 (förväntar mig inte ett skit, möjligen att han & Linkan kan bjuda varandra på en "stänkare" ibland) i betyg redan nu... Snart är hela DIF fyllt med spelare som jag inte ALLS kan identifiera mig med.
- Jim Morrison
Ja, fan vad dåligt att ta in spelaren som har vunnit HockeyAllsvenskans poängliga två av dom tre senaste säsongerna - och redan producerat i ett skitlag den här säsongen. Då kan han lika gärna producera i ett nytt skitlag, alltså i DIF.Caveman skrev:Men inte CONNY.... Jag ger honom 1 (förväntar mig inte ett skit, möjligen att han & Linkan kan bjuda varandra på en "stänkare" ibland) i betyg redan nu... Snart är hela DIF fyllt med spelare som jag inte ALLS kan identifiera mig med.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Så jävla bra kan han inte vara, eftersom han harvar omkring i Allsvenskan, hur gammal är han nu 45?Jim Morrison skrev:Ja, fan vad dåligt att ta in spelaren som har vunnit HockeyAllsvenskans poängliga två av dom tre senaste säsongerna - och redan producerat i ett skitlag den här säsongen. Då kan han lika gärna producera i ett nytt skitlag, alltså i DIF.Caveman skrev:Men inte CONNY.... Jag ger honom 1 (förväntar mig inte ett skit, möjligen att han & Linkan kan bjuda varandra på en "stänkare" ibland) i betyg redan nu... Snart är hela DIF fyllt med spelare som jag inte ALLS kan identifiera mig med.
- SirDIFalot
Fast vi spelar ju också i Allsvenskan. Det är ju på den nivån vi är. Och han är en av de bästa spelarna på vår nivå de senaste säsonger.Caveman skrev:Så jävla bra kan han inte vara, eftersom han harvar omkring i Allsvenskan, hur gammal är han nu 45?Jim Morrison skrev:Ja, fan vad dåligt att ta in spelaren som har vunnit HockeyAllsvenskans poängliga två av dom tre senaste säsongerna - och redan producerat i ett skitlag den här säsongen. Då kan han lika gärna producera i ett nytt skitlag, alltså i DIF.Caveman skrev:Men inte CONNY.... Jag ger honom 1 (förväntar mig inte ett skit, möjligen att han & Linkan kan bjuda varandra på en "stänkare" ibland) i betyg redan nu... Snart är hela DIF fyllt med spelare som jag inte ALLS kan identifiera mig med.
Han fyller 38 i november.
Expert.
- Jim Morrison
Dessutom har han uppträtt exemplariskt i Asplöven, som sett här; http://www.asploven.com/ingen-fortsattn ... stromberg/Caveman skrev:Så jävla bra kan han inte vara, eftersom han harvar omkring i Allsvenskan, hur gammal är han nu 45?Jim Morrison skrev:Ja, fan vad dåligt att ta in spelaren som har vunnit HockeyAllsvenskans poängliga två av dom tre senaste säsongerna - och redan producerat i ett skitlag den här säsongen. Då kan han lika gärna producera i ett nytt skitlag, alltså i DIF.Caveman skrev:Men inte CONNY.... Jag ger honom 1 (förväntar mig inte ett skit, möjligen att han & Linkan kan bjuda varandra på en "stänkare" ibland) i betyg redan nu... Snart är hela DIF fyllt med spelare som jag inte ALLS kan identifiera mig med.
- Conny är en av de härligaste människor vi haft i föreningen och mycket av den kritik som han fått tidigare är väldigt uppförstorad. Conny har skött sig exemplariskt under sin vistelse hos oss och vi önskar honom ett stort lycka till i framtiden avslutar Lehto.
Men du har rätt, låt oss ta in en gammal Djurgårdsspelare som man åtminstone kan identifiera sig med. Det är ju viktigast.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.