Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av SirDIFalot »

Sjöwall skrev:Vi måste få in en spelare som kan leverera poäng efter poäng så att vi kan göra mer än 2 mål per match och därför är jag positiv till Conny. Han kan bevisligen leverera överallt. Lär väl dock bli tvärtom i DIF.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Jag hoppas ju verkligen det blir så. Men jag tror han kommer vara en av flera kvalitetsspelare som försvinner i mängden i vårt så kallade spelsystem. Det finns ju ingen i vårt lag som verkar funka i detta. Förhoppningsvis kan han höja vårt PP i alla fall. Men hade hellre tagit en PP-back.
Expert.
Kall-El

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Kall-El »

Personligen är jag försiktigt positiv om Strömberg ansluter.

Vi skriker efter en spelare som levererar poäng på Allsvensk nivå och det vet vi att Conny gör.

Om han dessutom kan bidra med lite lugn och stabilitet i PP-spelet ( alltså allt det jag hade räknat med att Bremberg skulle göra ) kan det bli en riktig lyckoträff för vår del.

Många forwards visst, men jag ser inget fel med att peta spelare som Hank och Bremberg om det fortsätter att vara helt iskalla.

Fast å andra sidan spelar det väl ingen roll vilken spelare eller spelartyp vi plockar in till det här gänget för de lär väl bli drastiskt sämre tämligen omgående i alla fall. *suck*

En PP-back hade kanske inte heller varit fel, men med tanke på alla den "offensiva inriktning" vår backbesättning redan har hade det i alla fall enligt mig varit ohyggligt svårt att plocka in en back till utan att först skeppa bort någon.

Hur satans svårt kan det vara för övrigt att stå på blå som back, skjuta pucken och se till att den går mot motståndarens mål? Milt uttryckt borde någon av våra backar faktiskt klara av detta utan problem.

Det kan månne inte vara så att problemet inte är backarna utan att de passningarna som kommer upp till backarna kommer för långsamt samt håller för dålig kvalité vilket gör att de inte får den tid som krävs för att få till avslutningarna? Kan naturligtvis ha tokfel här, men jag får väldigt ofta uppfattningen att vi istället för att höja passningstempot i PP faktiskt sänker det.

Om detta stämmer skulle ju en slutsats kunna bli att om det kom in en spelare som kunde bli motorn och se till att vi får upp rätt rytm i ett PP skulle göra flera av våra backar klassen bättre i PP bara för att de ges tillräckligt med tid.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

Ställer mig rätt, eller snarare, väldigt skeptisk till att plocka in fler forwards. Speciellt på korttidskontrakt...

Gör Conny sina typ 1 poäng / match så är det väl förvisso positivt, men vad händer så fall sen när två månader har passerat? Är han riktigt billig så visst, och det låter väl inte som man har tänkt sig ge han någon monsterlön direkt. Men hur många forwards skall vi ha i laget, liksom?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Ställer mig rätt, eller snarare, väldigt skeptisk till att plocka in fler forwards. Speciellt på korttidskontrakt...

Gör Conny sina typ 1 poäng / match så är det väl förvisso positivt, men vad händer så fall sen när två månader har passerat? Är han riktigt billig så visst, och det låter väl inte som man har tänkt sig ge han någon monsterlön direkt. Men hur många forwards skall vi ha i laget, liksom?
Det känns felprioriterat som sagt. Visserligen behöver vi nog Conny i PP men vi ska fan ha tillräckligt bra spelare för att ha ett fungerande PP utan honom. Det beror på spelsystemet inte på truppen... Verkligen. En PP-back skulle dock kunna göra skillnad.

Vilken forward petas åt sidan om Conny kommer in? Hoppas inte det blir Wennberg eller Sörensen som får mindre istid i alla fall. Just nu är det väl Hank som går bort.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kan ju också vara så att man tar höjd för att lockouten upphör inom kort (vet inte riktigt status men låter ju som det är på väg att lätta och att det i vilket fall förs diskussioner)...?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Kan ju också vara så att man tar höjd för att lockouten upphör inom kort (vet inte riktigt status men låter ju som det är på väg att lätta och att det i vilket fall förs diskussioner)...?
Av vad jag läst är de inte särskilt nära en lösning. Även fast det varit täta möten nu så säger båda att de är långt i från varandra. Och framför börjar bägge parterna sätta hårt mot hårt och ingen vill vika sig. Bara en prestigesak. Senaste är ju att Donald Fehr från spelarfacket begär att spelarna ska få lön för 82 matcher även om det blir en förkortad säsong.
Expert.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av Sjöwall »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Kan ju också vara så att man tar höjd för att lockouten upphör inom kort (vet inte riktigt status men låter ju som det är på väg att lätta och att det i vilket fall förs diskussioner)...?
Av vad jag läst är de inte särskilt nära en lösning. Även fast det varit täta möten nu så säger båda att de är långt i från varandra. Och framför börjar bägge parterna sätta hårt mot hårt och ingen vill vika sig. Bara en prestigesak. Senaste är ju att Donald Fehr från spelarfacket begär att spelarna ska få lön för 82 matcher även om det blir en förkortad säsong.
Det kommer man aldrig få igenom och dom har ytterligare problem och skyller mestadels på varandra känns det som... Vilken tävla soppa det är egentligen............

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Violator77
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Violator77 »

Då välkomnar vi Conny Strömberg till DIF
Säsongskort | Hovet A9 | Tele2 A109
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
Ok, har inte riktigt följt förhandlingarna på senaste (mer än vad som gått att läsa i svensk media) så har inte stenkoll. Vi får väl se vad som händer.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Violator77 skrev:Då välkomnar vi Conny Strömberg till DIF
Gulligt med folk som häver ur sig påståenden utan källa. För att framstå som det minsta trovärdig kan du åtminstone meddela ungefär från vilket håll du hört det!
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

emilin skrev:Christian Gustafsson ?@CG_OT
Fick ett tips nyss: Conny Strömberg ska slutförhandla med Djurgården i detta nu. Detaljer kvar (typ boende). Tvåmånaderskontrakt.

Vad tror ni kan det stämma, om det gör det så är frågan vad han kan utföra på 2 månader.
På två månader, allt som Linkan skulle ha åstadkommit plus mer! Hoppas han stannar säsongen ut!
Bild
Violator77
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Violator77 »

Manijock: kom ihåg var du läste det först
Säsongskort | Hovet A9 | Tele2 A109
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Violator77 skrev:Manijock: kom ihåg var du läste det först
Du meddelade inte det först.
Expert.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Skulle inte en kedja som Landeskog - Strömberg - Johner producera gör nog ingen uppställning det i dagens DIF. ( Kommer inte Johner igång i den omgivningen gör han det nog aldrig heller för övrigt. )

Lägg därtill en bra lina med Ölvestad - Otto - Wennberg

Tim - Fimpen - Åberg låter inte så dumt det heller i min bok.

Bremberg / Ljungh / Sörensen / Honken / Hank får helt enkelt slåss om de sista 3 platserna. Att jag sedan helst skulle se Ljungh spelandes som center konstant i den linan är en annan historia...

Visst det skall villigt erkännas att jag "offrar" Åberg lite grand här, men det är en ren och skär prioriteringsfråga där jag helt enkelt anser att det är värt att eventuellt offra något Åberg mål mot att få igång Johner på allvar.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag har svårt att känna att Tim och Fimpen skulle vara mer givna än Bremberg / Ljungh / Sörensen / Honken / Hank. Jag tycker Fimpen haft en svag säsong överlag och Tim har väl blixtrat till då och då men bör inte känna sig given.
Expert.
Låst