DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Kungen
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: DIF i Media

Inlägg av Kungen »

JohanPez skrev:
Manijock skrev:
JohanPez skrev:
Manijock skrev:
JohanPez skrev: Ja, han går åt hårt den gode Jocken.
Reiderborn fick väl epitetet no-body eller loser efter att ha genomfört 1-2 matcher (som dessutom genomfördes på ett bra sätt) för några veckor sedan.
Kallade Reideborn för nobody det gjorde jag. Därmed inte sagt att han är dålig! MEN när man törstar efter framgång som en satans bajare så blir man knappast salig när sportchefen värvar en person som absolut ingen hört talas om, inte ens han själv. Nobody har inget med spelarens kompetens att göra, men antar att ingen av er heller visste vem fan den där killen var när han togs in?

Annars tycker jag att jag varit väldigt lugn och beskedlig denna säsongen gentemot förra. Erik är en kopia av Claesson och det är inget positivt. Visst i framgång kan en sån kille vara underbar att skåda men i det läget vi är i så föredrar jag inte backar som tar ett varv in framför eget mål med någon halvdan klubba skridsko dragning. Och nej det har inte bara hänt en gång! Minns matchen mot Karlskrona när jag hårdbevakade honom. Jag och min polare räknade till 4(!) GROVA misstag i egen zon av nr 56. Man kan räkna antalet bra matcher han gjort med en näve. Det är inte okej för att vara en toppback i ett förmodat topplag i Sveriges äckelträsk till liga.

Å andra sidan är han inte själv om grov underprestation, men Erik retar mig lite extra det medges.

Säga vad man vill om Bom Bom men den mannen hade varit en dröm att ha i detta lag. Han fixade resultat = Poäng framåt. Någon i detta lag som klarar av detta hand upp?
Jag visste inte vem han var inför säsongen men du skrev detta efter att han genomfört 2-3 matcher i HA och ET och gjort bra ifrån sig. Oavsett om man är okänd eller inte menar jag att man inte förtjänar glåpord om man presterat.
Men herregud karl... Sen när är nobody ett glåpord? Jag driver bara med faktumet att alla våra målvakter är totalt oscoutade och att det i långa loppet kan vara en ren mynning mot tinningen. Chansningar är något jag hatar, speciellt när det gäller BÅDA våra målvakter. Visar det sig nu att Reideborn fortsätter imponera så kommer Challe undan med hjärtat i halsgropen minst sagt. Pickard har visat sig vara lika flaxig som väntat dock...

Kom inte och säg att Chet är fantastisk bara för att han gör någon flaxig jävla bautaräddning då och då nu. Han har redan slagit "antal gjorda tabbar per säsong"-rekord och det är fan inte okej så här tidigt in. Kom inte heller och försök analysera klantigheterna som några gjort här på forumet likt: "men den tabben, är det verkligen en sådan? Det sitter någon på läktaren och skriker RUMPNISSE precis samtidigt som skottet kommer. Det är inte så lätt att fokusera då!". En tabbe är en tabbe, och en tabbe är när man gång på gång släpper höstlöv från blålinjen. En tabbe är när man hamnar med arslet brevid målet när någon skjuter bakom målet. En tabbe är sådant som väcker osäkerhet i hela laget. Han fixar inga framgångar åt oss! Pickard är ingen målvakt som kommer ta oss uppåt i tabellen. Han är en clown! Och dessutom är han tamefan ett värre nervvrak än undertecknad....

WE WANT YOU - TO RÖSTA REIDEBORN
Men herregud själv, nobody är väl tveklöst ett negativt laddat ord, med andra ord ett glåpord. Man är ingen, är man ett duktig/proffs så är man någon - kan inte bli mer solklart. Vi har pratat tidigare om att spelare läser här. Förmodligen unga killar i synnerhet och om nu Adam läser här och ser glåpord efter bra prestationer när han inte vill något hellre än att fria oss i publiken och skicka ner våra ärkerivaler i avgrunden blir jag lack. Jag tyckte också att våra målisar var chansningar inför säsongen. Adam var dock Järlans verk och där lyckades Bajen-Janne från Sköndal med något. Vet inte sen varför du snackar om Chet, det här handlade om Reiderborn.
Skitsamma! Ta det i PM.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

JohanPez skrev:
Men herregud själv, nobody är väl tveklöst ett negativt laddat ord, med andra ord ett glåpord. Man är ingen, är man ett duktig/proffs så är man någon - kan inte bli mer solklart. Vi har pratat tidigare om att spelare läser här. Förmodligen unga killar i synnerhet och om nu Adam läser här och ser glåpord efter bra prestationer när han inte vill något hellre än att fria oss i publiken och skicka ner våra ärkerivaler i avgrunden blir jag lack. Jag tyckte också att våra målisar var chansningar inför säsongen. Adam var dock Järlans verk och där lyckades Bajen-Janne från Sköndal med något. Vet inte sen varför du snackar om Chet, det här handlade om Reiderborn.
Men kära lilla vän jag hyllar ju Reideborn :lol: Tjatar ju jämt och ständigt för att han ska få stå...

Jag ser det inte som negativt när man kallar någon nobody i en bransch när man är så ung. Det tar tid att vinna publikens förtroende. Alla är nobodys till en början naturligtvis. Innan säsongen så ville jag dock ha spelare man kan lita på på en gång. Speciellt eftersom Chet knappast är en sådan. Därav att jag var tveksam till Adam innan! Snackar om Chet för att många tycker att jag är orättvis mot honom, så jag väntade mig det som motargument. Jag är allergisk mot Dembo-kopior!

Du skapar en konflikt som inte finns nu Pez.... Men om Reideborn nu läser detta. Manijock är på din sida och tycker att du förjänar förstaspaden. Du är en duktig målvakt och jag trivs med att ha dig i mål!

Nu hoppas jag att jag undviker en ledsen Adam nästa match!
Boharta

Inlägg av Boharta »

Att lovorda någon genom att kalla honom för nobody är möjligen den mest lågmälda hyllning jag tagit del av.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Boharta skrev:Att lovorda någon genom att kalla honom för nobody är möjligen den mest lågmälda hyllning jag tagit del av.
Men hyllade ju inte honom när jag kallade honom för nobody :lol: Sen sågade jag möjligtvis hans rutin men inte honom som person och målvakt. Kom in i matchen nu! Jag kallade honom det för bra länge sen dessutom....
Användarvisningsbild
Jepe

DIF i Media

Inlägg av Jepe »

2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Roppan

Inlägg av Roppan »

Visst måste något hända, men jag tror inte att Conny - i vår NUVARANDE sits - är lösningen på problemet. Jag följde Conny ganska noga när vi mötte Asplöven hemma och tyckte han såg rätt loj ut. Som Linkan. Hans poängskörd i all ära, men nej. Han kanske skulle komma perfekt in i rollen dock, men till vilket pris är vi beredda på att ta reda på huruvida så är fallet?

Jag hade gärna sett att Conny fått en chans i Djurgårdströjan denna säsong, om man inte hade signat Linkan. Men nu har vi Linkan, och Conny är inte en person som får fart på den här skutan. Håll i degen och lägg dessa på Bengan och/eller en till poängskördare(som gör MÅL).. om man inte får till en jättebra(för DIF) deal med Conny som ändå sporrar honom.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Roppan skrev:Visst måste något hända, men jag tror inte att Conny - i vår NUVARANDE sits - är lösningen på problemet. Jag följde Conny ganska noga när vi mötte Asplöven hemma och tyckte han såg rätt loj ut. Som Linkan. Hans poängskörd i all ära, men nej. Han kanske skulle komma perfekt in i rollen dock, men till vilket pris är vi beredda på att ta reda på huruvida så är fallet?

Jag hade gärna sett att Conny fått en chans i Djurgårdströjan denna säsong, om man inte hade signat Linkan. Men nu har vi Linkan, och Conny är inte en person som får fart på den här skutan. Håll i degen och lägg dessa på Bengan och/eller en till poängskördare(som gör MÅL).. om man inte får till en jättebra(för DIF) deal med Conny som ändå sporrar honom.
Jag tror inte Conny skulle göra någon skillnad i DIF heller. Vi har redan flertalet kvalitetsspelare som av någon anledning inte är närheten av att få ut max av någon anledning. Rätt övertygad att Conny skulle bli en i mängden av underpresterande spelare här också. Skulle nog hellre ge Connys istid till någon av våra up and coming spelare. Som Wennberg, Ljungh eller Sörensen.
Expert.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Sv: DIF i Media

Inlägg av seppuko »

Manijock. Det var Järlan som signa Adam. Valiquette var bra scoutad. Chet var tur.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Sv: DIF i Media

Inlägg av SirDIFalot »

seppuko skrev:Manijock. Det var Järlan som signa Adam. Valiquette var bra scoutad. Chet var tur.
Bra scoutad är väl att ta i? Om inte Challe hade bra koll på den italienska ligan ifjol. Vilket jag tvivlar på. Gick väl förmodligen på rekommendationer som med Chet.

Men ja, det stämmer att det var Järlan och vår före målvaktstränare som signade Reideborn.
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

seppuko skrev:Manijock. Det var Järlan som signa Adam. Valiquette var bra scoutad. Chet var tur.
Om jag minns rätt så hade inte Challe sett Valiquette heller. 100% rekommendationer! Sen har ju Valiquette ett lite saftigare namn också...

Om det stämmer att Järlan värvade Reideborn så är det ännu värre. Med tanke på denne mannens extrema inkompetens det sista säsongerna! En rejäl chansning med andra ord...
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Challe sa det själv på mötet, ang Adam alltså.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:
Om jag minns rätt så hade inte Challe sett Valiquette heller. 100% rekommendationer! Sen har ju Valiquette ett lite saftigare namn också...

Om det stämmer att Järlan värvade Reideborn så är det ännu värre. Med tanke på denne mannens extrema inkompetens det sista säsongerna! En rejäl chansning med andra ord...
Fast målvakter har väl Järlan alltid lyckats bra med? Förmodligen för att målvaktstränarens ord väger tyngst gällande dom värvningarna. (Och jag vet att Plante inte lyckades, men typ alla andra vi hade gjorde det)
Men ja, Challe har bekräftat att Adam redan var signat när han kom.

Jag misstänker att Adam var rätt billig trots rätt fina siffror hela karriären. Tanken var väl att väldigt mycket pengar skulle läggas på en bra förstamålvakt (läs Tellqvist) så då var väl Adam en optimal lösning.
Expert.
Rix

Inlägg av Rix »

SirDIFalot skrev:
Manijock skrev:

Fast målvakter har väl Järlan alltid lyckats bra med? Förmodligen för att målvaktstränarens ord väger tyngst gällande dom värvningarna. (Och jag vet att Plante inte lyckades, men typ alla andra vi hade gjorde det)

Jag misstänker att Adam var rätt billig trots rätt fina siffror hela karriären. Tanken var väl att väldigt mycket pengar skulle läggas på en bra förstamålvakt (läs Tellqvist) så då var väl Adam en optimal lösning.
Vad baserar du att Plante inte lyckades på? Han stog väl inte ens en match?
Adam vart värvad som en billig andra målvakt, men han ser mer och mer ut som en riktig contender till första spaden.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Rix skrev:
SirDIFalot skrev:
Manijock skrev:

Vad baserar du att Plante inte lyckades på? Han stog väl inte ens en match?
Adam vart värvad som en billig andra målvakt, men han ser mer och mer ut som en riktig contender till första spaden.
Ska jag behöva motivera varför Plante inte lyckades?

Djurgården var i en situation där man kände att Tim Sandberg inte höll som andramålvakt och behövde förstärka den posten för att kunna vila Wesslau. Man tog in Tyler Plante som vaktade båsdörren ett par matcher innan målvaktstränaren och ledarstaben insåg att Tyler Plante inte ens var bättre än Tim Sandberg. Så Sandberg fick börja vakta båsdörren igen.

Men värvar alltså en ny reservmålvakt för att den man har är för dålig, då visar det sig att den man värvat är ännu sämre än den man redan tyckte var för dålig.
Expert.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Om Järlan signade Reideborn betyder det alltså att Reideborns elitseriekontrakt gäller i HA men inte Mackans kontrakt. 8-)
Skriv svar