Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Jag orkar inte gå igenom hela truppen men kolla bara på vad Ljungh, Sörensen, Hank, Johner och Lidström höll för nivå i allsvenskan ifjol. Har någon av dom kommit upp i den nivån? Nej.
För mig är det inget snack om att den här truppen egentligen ska vara ett topp 3 lag. Och med Landeskog och Murray som bonus bör vi vara klara favoriter till att ta hem serien.
Känns som jag upprepat detta 100 gånger och orkar inte gå in på det djupare, men 25 spelare blir inte allihop jättemycket sämre över en sommar. Det är på tränarsidan något är enormt fel. Truppen är verkligen tillräckligt bra. Punkt slut. Du får givetvis tro vad du vill men jag kommer inte ändra ståndpunkt där. Jag kan verkligen inte tycka att den här truppen är överskattad.
För mig är det inget snack om att den här truppen egentligen ska vara ett topp 3 lag. Och med Landeskog och Murray som bonus bör vi vara klara favoriter till att ta hem serien.
Känns som jag upprepat detta 100 gånger och orkar inte gå in på det djupare, men 25 spelare blir inte allihop jättemycket sämre över en sommar. Det är på tränarsidan något är enormt fel. Truppen är verkligen tillräckligt bra. Punkt slut. Du får givetvis tro vad du vill men jag kommer inte ändra ståndpunkt där. Jag kan verkligen inte tycka att den här truppen är överskattad.
Expert.
+100SirDIFalot skrev:Jag orkar inte gå igenom hela truppen men kolla bara på vad Ljungh, Sörensen, Hank, Johner och Lidström höll för nivå i allsvenskan ifjol. Har någon av dom kommit upp i den nivån? Nej.
Det är den ledarsidan som det är stort jävla fel på...
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Strömberg: Den 36-årige forwarden står nu utan klubb sedan korttidskontraktet med Asplöven gått ut. Då försöker de allsvenska konkurrenterna Djurgården och Karlskrona att knyta till sig veteranen, enligt Blekinge Läns Tidning.
- SirDIFalot
Undra om vårt bud gäller korttidskontrakt som Strömberg verkar gilla att jobba med eller om det gäller säsongen ut?Enbom skrev:Strömberg: Den 36-årige forwarden står nu utan klubb sedan korttidskontraktet med Asplöven gått ut. Då försöker de allsvenska konkurrenterna Djurgården och Karlskrona att knyta till sig veteranen, enligt Blekinge Läns Tidning.
Expert.
-
Att Bremberg och Conny ska spela i olika kedjor som spelfördelare har du rätt i. Vi gör ju inte tillräckligt med mål som det är redan nu. Men i power play skulle jag vilja se dem tillsamans. Med Murray framför kassen. Och Johner och någon annan målskytt.Bremberg och Conny i samma kedja?Naaaeeeee... De ska väl agera spelfördelare i varsin kedja i så fall men jag tvivlar starkt på att Conny kommer hit. Vi har erbjudit ett skamkontrakt (enligt Expressen) som Karlskrona förmodligen komma buda över
Expressen skrev att vi lagt ett skambud men deras källa är en Karlskrona tidning. Så jag tycker inte att man kan lita på den informationen. Sen så handlar inte allt om pengar. Det är större att dra på sig mästa mästarnas tröja än karlskronas tröja.
Tror Conny kommer till dif. Men vad vi behöver igentligen är en målskytt. Jag drömmer om att få se Hörnqvist lira med bremberg igen. Men det kommer nog inte att hända.
När min pappa tog med mig till Globen första gången var jag 7år gammal. Jag såg hjältarna Challe Berglund och Håkan Södergren kriga på isen. En livslång kärlek tog sin start där.
Jag är väl jävligt skeptiskt till något som Blekinge Läns Tidning rapporterar först och främst, men jag tvivlar på att vi skulle erbjuda Strömberg ett kontrakt säsongen ut.
För det är precis vad vi behöver.. Ytterligare en spelare som är "över krönet".
Vi behöver folk i rätt ålder. Som har sin pik just nu! Mellan 25-30 år. Skulle vi värva ett fyllo kunde vi kört på Hannula istället då
Vi behöver folk i rätt ålder. Som har sin pik just nu! Mellan 25-30 år. Skulle vi värva ett fyllo kunde vi kört på Hannula istället då

- John Terry
- Djurgården Hockey
Nu skrev folk det efter mig, men jag skriver det själv ändå. Jag menade såklart att truppen på pappret är så pass bra i JÄMFÖRELSE med övriga allsvenska lag. Det var det jag menade med koll på AS och ES.sensei skrev:Jag vet inte om någon har hävdat att vi rent namnmässigt har ett lag bör 9:e plats i allsvenskan, däremot undrar jag hur ni som idag hävdar att vi bör ligga topp 3 har kommit fram till det.John Terry skrev:Ursäkta men nu kommer dryga jag här, men det här är till er som tycker truppen inte är bättre än där man ligger.
Följer man svensk hockey, och AS i synnerhet och jämför trupper så är det inget snack om att vi har en trupp som materialmässigt ska vara topp 3 i AS. Att man hävdar annat är jag ganska säker grundar sig på ren bitterhet över vår position i tabellen.
Vi har idag mött alla lag, och jag tycker inte att vi är så mycket bättre ens när spelet ser ut att fungera. Mot många lag vi möter, såsom lif,ssk m.fl, så tycker i alla fall jag att motståndaren är bättre på i stort sett alla moment.. Sån är min känsla. Vi vinner på en bra dag, en normal dag ser det tungt ut.
Jag tycker att alla grupperingar i DIF har svagheter. De äldre kulturbärarna är ej ledare/för gamla/för trötta etc.
De nya spelarna inkl. juniorerna är för lätta, för ofysiska och åker och duttar eller fullföljer inte.
En kedja som Tim-Fimpen-Hank/x får mycket speltid trots att ingen i kedjan i regel gör poäng.
Det är få spelare som sticker ut som extremt lyckade i DIF, därför ligger vi 9:a idag.
Varför borde vi ligga 3:a?
Sen idag är det givet att vi inte är bättre än vår tabellplacering.
Problemet är i ledarskapet, och NEJ jag tycker det inte är så enkelt som att bara peka på Challe. Ledarskapet från styrelsen, ledarskapet inne i truppen något tokigt är det minsann i Djurgården.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
Linkan - Conny - Hannula: PARTYKEDJAN! Genialt, fatta kemin dem emellan!Manijock skrev:För det är precis vad vi behöver.. Ytterligare en spelare som är "över krönet".

Conny tror jag faktiskt skulle kunna vara rätt bra, väldigt bra med erfarenhet och har bevisat att han fortfarande presterar även i ett bottenlag
På pappret har vi ett lag för topp 3, inget snack. Skulle alla prestera på normal nivå av deras kapacitet så skulle det se helt annorlunda ut! Det som jag tror saknas är GLÄDJE. Alla verkar ha tappat glädjen pga att de är pressade till att prestera och ta oss upp i ES igen. Lägg därtill en styrelse/ledarstab som inte kan få ut någonting av spelarmaterialet för andra året i rad..då blir det fiasko och underprestering =(John Terry skrev:Nu skrev folk det efter mig, men jag skriver det själv ändå. Jag menade såklart att truppen på pappret är så pass bra i JÄMFÖRELSE med övriga allsvenska lag. Det var det jag menade med koll på AS och ES.sensei skrev:Jag vet inte om någon har hävdat att vi rent namnmässigt har ett lag bör 9:e plats i allsvenskan, däremot undrar jag hur ni som idag hävdar att vi bör ligga topp 3 har kommit fram till det.John Terry skrev:Ursäkta men nu kommer dryga jag här, men det här är till er som tycker truppen inte är bättre än där man ligger.
Följer man svensk hockey, och AS i synnerhet och jämför trupper så är det inget snack om att vi har en trupp som materialmässigt ska vara topp 3 i AS. Att man hävdar annat är jag ganska säker grundar sig på ren bitterhet över vår position i tabellen.
Vi har idag mött alla lag, och jag tycker inte att vi är så mycket bättre ens när spelet ser ut att fungera. Mot många lag vi möter, såsom lif,ssk m.fl, så tycker i alla fall jag att motståndaren är bättre på i stort sett alla moment.. Sån är min känsla. Vi vinner på en bra dag, en normal dag ser det tungt ut.
Jag tycker att alla grupperingar i DIF har svagheter. De äldre kulturbärarna är ej ledare/för gamla/för trötta etc.
De nya spelarna inkl. juniorerna är för lätta, för ofysiska och åker och duttar eller fullföljer inte.
En kedja som Tim-Fimpen-Hank/x får mycket speltid trots att ingen i kedjan i regel gör poäng.
Det är få spelare som sticker ut som extremt lyckade i DIF, därför ligger vi 9:a idag.
Varför borde vi ligga 3:a?
Sen idag är det givet att vi inte är bättre än vår tabellplacering.
Problemet är i ledarskapet, och NEJ jag tycker det inte är så enkelt som att bara peka på Challe. Ledarskapet från styrelsen, ledarskapet inne i truppen något tokigt är det minsann i Djurgården.
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Tror han kommer efter landslags uppehålletPeter V. Janson skrev:Att Bremberg och Conny ska spela i olika kedjor som spelfördelare har du rätt i. Vi gör ju inte tillräckligt med mål som det är redan nu. Men i power play skulle jag vilja se dem tillsamans. Med Murray framför kassen. Och Johner och någon annan målskytt.Bremberg och Conny i samma kedja?Naaaeeeee... De ska väl agera spelfördelare i varsin kedja i så fall men jag tvivlar starkt på att Conny kommer hit. Vi har erbjudit ett skamkontrakt (enligt Expressen) som Karlskrona förmodligen komma buda över
Expressen skrev att vi lagt ett skambud men deras källa är en Karlskrona tidning. Så jag tycker inte att man kan lita på den informationen. Sen så handlar inte allt om pengar. Det är större att dra på sig mästa mästarnas tröja än karlskronas tröja.
Tror Conny kommer till dif. Men vad vi behöver igentligen är en målskytt. Jag drömmer om att få se Hörnqvist lira med bremberg igen. Men det kommer nog inte att hända.
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Han går till KHK! Eller... vi har ju Stureplan så han kommer nog hit i alla fall! En öl är alltid bara en öl..Morwin skrev:Tror han kommer efter landslags uppehålletPeter V. Janson skrev:Att Bremberg och Conny ska spela i olika kedjor som spelfördelare har du rätt i. Vi gör ju inte tillräckligt med mål som det är redan nu. Men i power play skulle jag vilja se dem tillsamans. Med Murray framför kassen. Och Johner och någon annan målskytt.Bremberg och Conny i samma kedja?Naaaeeeee... De ska väl agera spelfördelare i varsin kedja i så fall men jag tvivlar starkt på att Conny kommer hit. Vi har erbjudit ett skamkontrakt (enligt Expressen) som Karlskrona förmodligen komma buda över

- SirDIFalot
Tydligen är dörren inte stängd med Hannula. Men Challe vill att han skriver på för hela säsongen eller inte alls.
Känns bra. Vi behöver inte mer konstgjord andning.
Känns bra. Vi behöver inte mer konstgjord andning.
Expert.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Challe hade erbjudit Conny Strömberg en plats i laget om han pröjsa tio tusen, men Strömbergs agent avrådde.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)