Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen
Andreas Holmqvist ligger 3:a i poängligan i hela Tyskland.
16 poäng på 15 matcher.
16 poäng på 15 matcher.
Expert.
Säg vad man vill om Andreas i egen zon, men i PP och framåt hade han varit guldvärd i år tror jag. Saknar den klassiska skottfinten på blå hahaSirDIFalot skrev:Andreas Holmqvist ligger 3:a i poängligan i hela Tyskland.
16 poäng på 15 matcher.

- SirDIFalot
Jag saknar framför allt skotten från blå. Fan, han kunde ju träffa mål i alla fall.Rix skrev:Säg vad man vill om Andreas i egen zon, men i PP och framåt hade han varit guldvärd i år tror jag. Saknar den klassiska skottfinten på blå hahaSirDIFalot skrev:Andreas Holmqvist ligger 3:a i poängligan i hela Tyskland.
16 poäng på 15 matcher.
Står fast vid att vi borde behållit honom.
Expert.
Jag saknar när Holmqvist skottfintar, för att sedan ramla på offensiva blå och orsaka en kontring bakåt och ett givet mål...
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Jag vill motivera att man inte behöll honom eftersom han är rätt långsam och inte särskilt resolut i egen zon men det krävs inte särskilt mycket eftertanke för att inse att flera av våra nuvarande backar är likadana. Utan att ha AH:s skott då. Suck.SirDIFalot skrev:Jag saknar framför allt skotten från blå. Fan, han kunde ju träffa mål i alla fall.Rix skrev:Säg vad man vill om Andreas i egen zon, men i PP och framåt hade han varit guldvärd i år tror jag. Saknar den klassiska skottfinten på blå hahaSirDIFalot skrev:Andreas Holmqvist ligger 3:a i poängligan i hela Tyskland.
16 poäng på 15 matcher.
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen
Hade vi haft kvar Honken hade han bara tagit del av förbannelsen och åkt runt med gam-nacke som alla andra. Känns som att nån illvillig djävul sitter med en DIF-voodoo docka och trycker in nålar.
Skickat från min GT-I9305N
Skickat från min GT-I9305N
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
- -daniel-
Fast jag tycker vi har rätt skridskostarka backar, framförallt Philip Holm har en riktigt vass skridskoteknik när han får upp farten.JohanPez skrev:Jag vill motivera att man inte behöll honom eftersom han är rätt långsam och inte särskilt resolut i egen zon men det krävs inte särskilt mycket eftertanke för att inse att flera av våra nuvarande backar är likadana. Utan att ha AH:s skott då. Suck.SirDIFalot skrev:Jag saknar framför allt skotten från blå. Fan, han kunde ju träffa mål i alla fall.Rix skrev:Säg vad man vill om Andreas i egen zon, men i PP och framåt hade han varit guldvärd i år tror jag. Saknar den klassiska skottfinten på blå hahaSirDIFalot skrev:Andreas Holmqvist ligger 3:a i poängligan i hela Tyskland.
16 poäng på 15 matcher.
Det där med resolut i egen zon är en annan femma dock.
Jag menade att antingen är man rejäl men något långsam (Dogge) eller snabb och ettrig men har i många lägen inte styrkan och/eller skickligheten att avväpna motståndarna (flesta övriga backar)-daniel- skrev:Fast jag tycker vi har rätt skridskostarka backar, framförallt Philip Holm har en riktigt vass skridskoteknik när han får upp farten.JohanPez skrev:Jag vill motivera att man inte behöll honom eftersom han är rätt långsam och inte särskilt resolut i egen zon men det krävs inte särskilt mycket eftertanke för att inse att flera av våra nuvarande backar är likadana. Utan att ha AH:s skott då. Suck.SirDIFalot skrev:Jag saknar framför allt skotten från blå. Fan, han kunde ju träffa mål i alla fall.Rix skrev:Säg vad man vill om Andreas i egen zon, men i PP och framåt hade han varit guldvärd i år tror jag. Saknar den klassiska skottfinten på blå hahaSirDIFalot skrev:Andreas Holmqvist ligger 3:a i poängligan i hela Tyskland.
16 poäng på 15 matcher.
Det där med resolut i egen zon är en annan femma dock.
Det saknas dock konsekvens så jag menar inte att våra backar är kliniskt dåliga men de verkar sakna tillit till sig själva och varandra.
Ett exempel som gäller hela truppen, hur många gånger har vi inte brutit en pass eller liknande men att vi snurrar runt och börjar åka hemåt för att vi inte räknade med brytningen?
Sv: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen
Andreas Holmqvist är världens sämsta skridskoåkare.
- -daniel-
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5741114.ab
Marcus Nilson (förvisso genom Unionen men naturligtvis kommer det från Nilson) stämmer Djurgården. Är det redan 1:a april...? Det mest magstarka jag läst på väldigt, väldigt länge.
Det gör ont i själen.
Marcus Nilson (förvisso genom Unionen men naturligtvis kommer det från Nilson) stämmer Djurgården. Är det redan 1:a april...? Det mest magstarka jag läst på väldigt, väldigt länge.
Det gör ont i själen.
- SirDIFalot
Känns som DIF kunde skött hela grejen mycket snyggare istället för det där med att frysa ut honom när man inte ville ha honom kvar.-daniel- skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5741114.ab
Det gör ont i själen.
Expert.
- -daniel-
Tror inte ett dugg att det gick till på det sättet, men det är min åsikt.SirDIFalot skrev:Känns som DIF kunde skött hela grejen mycket snyggare istället för det där med att frysa ut honom när man inte ville ha honom kvar.-daniel- skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5741114.ab
Det gör ont i själen.
Marcus ville inte att hans kontrakt skulle brytas för att vi åkte ur. Punkt.
- SirDIFalot
Frågan är om han har rätt till de där pengarna eller inte. Han hade ju uppenbarligen något specialkontrakt där lönen inte var jämnt fördelad. Har han rätt till pengarna har jag full förståelse för att han vill ha dom..-daniel- skrev:Tror inte ett dugg att det gick till på det sättet, men det är min åsikt.SirDIFalot skrev:Känns som DIF kunde skött hela grejen mycket snyggare istället för det där med att frysa ut honom när man inte ville ha honom kvar.-daniel- skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5741114.ab
Det gör ont i själen.
Expert.
- -daniel-
Men hans kontrakt borde definitivt hamna under samma reglemente som alla andras vid en degradering. Om han inte hade en specialskriven text i sitt kontrakt som behandlade just den frågan; såfall är fallet glasklart. Men det är naturligtvis inte så. Marcus tycker däremot han borde ha rätt till pengarna, och gör sig själv till ett enda stort åtlöje i mina ögon.SirDIFalot skrev:Frågan är om han har rätt till de där pengarna eller inte. Han hade ju uppenbarligen något specialkontrakt där lönen inte var jämnt fördelad. Har han rätt till pengarna har jag full förståelse för att han vill ha dom..-daniel- skrev:Tror inte ett dugg att det gick till på det sättet, men det är min åsikt.SirDIFalot skrev:Känns som DIF kunde skött hela grejen mycket snyggare istället för det där med att frysa ut honom när man inte ville ha honom kvar.-daniel- skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5741114.ab
Det gör ont i själen.
Vill aldrig se honom mer i DIF.
Jag förstår inte detta. Mackan är till och med i toppen av realistiska spelare som jag VILL se i DIF. En mycket duktig hockeyspelare helt enkelt.-daniel- skrev: Vill aldrig se honom mer i DIF.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel