Challe Berglund

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Challe Berglund

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot: Allt som skrivs här. Inget produktivt, bara teeny-whine. Skär liksom i öronen. (ögonen)

"Jävla DIF" hit och "satans idioter och förpestade styrelse" dit. Hur fan orkar man. Räcker det inte att det går risigt på isen, att den proverbiala räven är där ute och raskar så det knakar om det.

Ni får ju för all del fortsätta lipa här - jag ville bara säga min åsikt. Need some bread to all that Whine?

Nu ska jag äta mat. Hej då!

Delar oro med många men säsongen är lång och att hålla på så här gagnar fan ingen. Inte oss och inte DIF Hockey heller. Vill man göra något effektivt ska man just nu befinna sig på medlemsmötet, om man är medlem förstås. (Alltid, oavsett)

Jag är inte alls övertygad om att det är tränaren som ska bytas - det finns många - redan ältade - orsaker till varför vi spelar så sjukt knackigt som vi gör. Kanske kunde det vara bra om Challe fick sällskap av en vrål-apa i båset som är själva definitionen av en levande hårtork, men det är jag heller inte säker på. Det enda jag har som magkänsla är att det sällan blir bra när tränarbyten sker...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Magnutz skrev:SirDIFalot: Allt som skrivs här. Inget produktivt, bara teeny-whine. Skär liksom i öronen. (ögonen)

"Jävla DIF" hit och "satans idioter och förpestade styrelse" dit. Hur fan orkar man. Räcker det inte att det går risigt på isen, att den proverbiala räven är där ute och raskar så det knakar om det.

Ni får ju för all del fortsätta lipa här - jag ville bara säga min åsikt. Need some bread to all that Whine?

Nu ska jag äta mat. Hej då!

Delar oro med många men säsongen är lång och att hålla på så här gagnar fan ingen. Inte oss och inte DIF Hockey heller. Vill man göra något effektivt ska man just nu befinna sig på medlemsmötet, om man är medlem förstås. (Alltid, oavsett)
Att folk blir upprörda ser jag som positivt. Det är väldigt många som bryr sig helt enkelt. Det är inte många föreningar som har så många supportrar som bryr sig.

Givetvis är ingenting vi skriver här produktivt då det självklart inte kommer få någon inverkan på Djurgården. Challe läser ju inte direkt här. Men framför allt är det ju en plats där vi diskuterar allt möjligt kring DIF. Och i en tid när Djurgårdens IF, mesta mästarna, ligger 9:a i HockeyAllsvenskan så är det rätt självklart att det är oerhört mycket som är sjukt i föreningen och det är oerhört mycket missnöje bland supportrarna. Konstigt vore det ju annars.
Expert.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Så du tror att "Coach X" istället för Challe, kan transformera spelare som Ljungh, Tim, Sörensen, Lidström, Wennberg och de andra som underpresterar till Topp3-matreal?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Re: Challe Berglund

Inlägg av pulverapa »

sensei skrev:Så du tror att "Coach X" istället för Challe, kan transformera spelare som Ljungh, Tim, Sörensen, Lidström, Wennberg och de andra som underpresterar till Topp3-matreal?
+1

Exakt min poäng.
Användarvisningsbild
minalman

Sv: Challe Berglund

Inlägg av minalman »

Jag tycker också att spelarna i laget har ett eget ansvar. Det kan inte vara enbart tränarens fel att alla blivit 25% sämre under sommaren. Samtliga har underskattat arbetsinsatsen som krävs i HA. Som många säger är Challe lika mycket kompis som tränare, vilket då enbart skulle vara negativt. Själv tror jag att laget, och då räknar jag in Challe, under uppehållet både inser situationen och börjar jobbet för att komma upp i tabellen. Jag är övertygad att ett tränarbyte skapar ännu mer kaos i truppen. Slutsats: Challe och laget han byggt måste få hela säsongen på sig. Himmel eller pannkaka? Vi får se. Det kan vara så att en parallell aktivitet för att förbereda ett år till i HA måste startas. Men det här laget inklusive Challe måste själva göra det bästa av årets serie.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

sensei skrev:Så du tror att "Coach X" istället för Challe, kan transformera spelare som Ljungh, Tim, Sörensen, Lidström, Wennberg och de andra som underpresterar till Topp3-matreal?
Jag tycker definitivt hela truppen tillsammans utger topp tre material.

Frågan jag vill rikta, främst till dig då pulverapa då du sa att säsongen var körd. Har vi större chans nästa år då? Vi har garanterat inte lika stor spelarbudget och vi kommer inte ha Murray eller Landeskog. Är det större chans att vi har topp tre material då? Det är väl rätt givet att truppen nästa år blir sämre än den vi har i år?
Expert.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Re: Challe Berglund

Inlägg av pulverapa »

SirDIFalot skrev:

Frågan jag vill rikta, främst till dig då pulverapa då du sa att säsongen var körd. Har vi större chans nästa år då? Vi har garanterat inte lika stor spelarbudget och vi kommer inte ha Murray eller Landeskog. Är det större chans att vi har topp tre material då? Det är väl rätt givet att truppen nästa år blir sämre än den vi har i år?
Ett lags framgång handlar inte enbart om spelarbudgeten. Det gäller att hitta ett lag med balans, man måste jobba för varandra och se till att alla vet sin roll i laget. Man kan med små medel göra underverk.

Felet nu är att Challe har värvat karaktärer som inte får sin roll fullt ut eftersom vi har gamlingar kvar som går i förstahand. Jag tänker på Johner, Granath, Hank osv.

Linkan spelar box play, Fimpen och hans grabbar spelar power play och Johner spelar inte förstacenter.

Alla vet att Jared Aulin spelar i förstafemman i Örebro men ingen vet i vilken kedja Ottosson spelar. Vi har haft samma problem i tre säsonger nu.

Detta ansvar ligger delvis på Challe, men kulturbärarna i laget är för orubbliga. Jag står för att vi får svårt att ändra någonting den här säsongen. Vi behöver inte vara skit nästa säsong bara för att vi har mindre budget och sämre spelare.

Vår enda chans är att få in Kronis och Bengan, då skulle "obalansen" i laget rubbas och stabiliseras.
Användarvisningsbild
minalman

Sv: Challe Berglund

Inlägg av minalman »

Jag håller i princip med pulverapa. Det är det här laget inklusive Challe som ska göra det i år. Vi får se hur det går. Nästa år måste vi ha ett helt annat upplägg. Oavsett vilken serie vi lirar.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Sv: Re: Challe Berglund

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:
SirDIFalot skrev:

Ett lags framgång handlar inte enbart om spelarbudgeten. Det gäller att hitta ett lag med balans, man måste jobba för varandra och se till att alla vet sin roll i laget. Man kan med små medel göra underverk.

Felet nu är att Challe har värvat karaktärer som inte får sin roll fullt ut eftersom vi har gamlingar kvar som går i förstahand. Jag tänker på Johner, Granath, Hank osv.

Linkan spelar box play, Fimpen och hans grabbar spelar power play och Johner spelar inte förstacenter.

Alla vet att Jared Aulin spelar i förstafemman i Örebro men ingen vet i vilken kedja Ottosson spelar.

Detta ansvar ligger delvis på Challe, men ryggraden i laget är för djupt rotad. Jag står för att vi får svårt att ändra någonting den här säsongen. Vi behöver inte vara skit nästa säsong bara för att vi har mindre budget och sämre spelare.

Vår enda chans är att få in Kronis och Bengan, då skulle "obalansen" i laget rubbas och stabiliseras.
Jag delar inte riktigt din analys. Självklart handlar inte allt om hur stor spelarbudget man har. Men att ersätta Murray och Landeskog samt ha en tightare budget nästa år kommer nog inte göra att truppen är starkare. Eller närmare topp 3 material om du hävdar att vi inte är där idag.

I fallet Hank så tror jag inte lösningen är att skicka iväg en sån som Ölvestad och chansa på att det väcker Hank. Klarar Hank inte av att prestera bara för att Ölvestad är i laget så är det Hank det är fel på. Inte Ölvestad.

Att en spelare som Johner inte kommit till sin rätt tror jag dels beror på att vi inte hittat de rätta kedjekamraterna för honom, rätt naturligt när vi har ett helt nytt lag. Jared Aulin gör ju inte sin första säsong i Örebro. Så den jämförelsen blir lite skev. Sen har ju Johner tyvärr haft lite skador.

Grundproblemet tycker jag fortfarande ligger i det taktiska och Challes kompetens som coach. Inte att lagbygget på något sätt skulle vara felbyggt. Men det är ju bara vad jag tror och känner. Därför är jag väldigt angelägen att se denna trupp med en annan tränare.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

pulverapa skrev: Linkan spelar box play, Fimpen och hans grabbar spelar power play och Johner spelar inte förstacenter.
Men herregud, det om något är väl en tränares ansvar att spela "rätt" spelare i "rätt" läge? Jag kan väldigt ofta tycka att Challe haft en oerhört konstig laguttagning. Handlar väl inte om att spelarna dikterar villkoren? Såfall är ju tränaren för svag och bör enkom av det skälet få gå.

I övrigt kan jag hålla med dig om att vi, OM, den här säsongen slutar i fiasko skall bygga helt nytt till nästa säsong. Någon kan vi ha kvar men inte till några stora feta summor som det är nu (vilket vi ej heller kommer ha råd med...).

Jag tror definitivt en tränare med klara riktlinjer och en tydlighet skulle lyckas betydligt bättre än vad vi presterat hittills. Tycker det verkar vara väldigt luddigt i nuvarande lag hur man vill spela hockey.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Challe spelar fel system sett till hans material. Därmed basta.

Målen vi släpper i röven kommer pga förvirring i egen zon.

Målen vi gör är slumpmål i 90% av fallen.

Man kommer ingenstans utan en spelidé. Inte ens i HockeyAllsvenskan.

Snälla, Challe..
25/4-2025
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Så skillnaden för Challe är att han nu kommer vara med på träningarna fullt ut eller vad hände?
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

pulverapa skrev:
SirDIFalot skrev:

Alla vet att Jared Aulin spelar i förstafemman i Örebro men ingen vet i vilken kedja Ottosson spelar. Vi har haft samma problem i tre säsonger nu.

Detta ansvar ligger delvis på Challe, men kulturbärarna i laget är för orubbliga. Jag står för att vi får svårt att ändra någonting den här säsongen. Vi behöver inte vara skit nästa säsong bara för att vi har mindre budget och sämre spelare.

Jag förstår hur du tänker. Men en tränare, en ledare för en grupp, är precis rätt person att ändra på interna strukturer i laget. En ledare har inte bara ansvaret för att coachningen och det taktiska är rätt. En ledare över en grupp människor har också möjligheten och ansvaret att leda gruppen och bygga dess infrastruktur på ett sätt som får gruppen att driva framåt av sig självt. Är rätt modell att ge Johner ett mycket större inflytande och utrymme så ska man såklart göra det. Men som SirDIFalot skrev så har han varit skadad mycket också.
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

Kan någon förklara hur Challes tränarroll kommer att ändras framöver när han nu ska fokusera mer på den? :roll:
FOC Farsta

Inlägg av FOC Farsta »

vad sägs på mötet?
Skriv svar