Det känns som att du och jag är lite inne på samma spår. (Men jag vill behålla Jimmie..)pulverapa skrev:Ingen tränare kan få ordning på detta i alla fall. Serien har satt sig. Vi slutar kring en niondeplats. Behåll Challe som tränare och sportchef, se till att rekrytera tränare nästa säsong, t.ex. Janne Karlsson (KHL-janne), och fasa ut spelare som Ottosson, Linkan, Jimmie, Fimpen, Timmy och Tim. För dessa pengar ska vi värva poänggörare. Vi har för dyra kostnader på ryggraden i DIF, de gör för lite poäng helt enkelt. Behåll Johner.
Ta det lugnt på mötet ikväll.
Challe Berglund
Re: Sv: Challe Berglund
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- John Terry
- Djurgården Hockey
Re: Sv: Challe Berglund
Jag kan inte säga att jag tycker det är helt fel heller.sensei skrev:Det känns som att du och jag är lite inne på samma spår. (Men jag vill behålla Jimmie..)pulverapa skrev:Ingen tränare kan få ordning på detta i alla fall. Serien har satt sig. Vi slutar kring en niondeplats. Behåll Challe som tränare och sportchef, se till att rekrytera tränare nästa säsong, t.ex. Janne Karlsson (KHL-janne), och fasa ut spelare som Ottosson, Linkan, Jimmie, Fimpen, Timmy och Tim. För dessa pengar ska vi värva poänggörare. Vi har för dyra kostnader på ryggraden i DIF, de gör för lite poäng helt enkelt. Behåll Johner.
Det enda man är orolig för är HUR mycket man har satsat i år. Alltså vad blir följderna om vi inte går upp.
Sv: Re: Sv: Challe Berglund
Tyvärr tror jag Jimmie är den som har mest betalt för minst antal poäng. Han är värdefull på många andra sätt säkert men när hans tacklingar inte ger något, när hans professionella attityd inte smittar av sig och när hans djurgårdshjärta inte får betalt så är det nog dags att skiljas åt. Han är inte den ledaren som många tror. Han betyder inte så mycket som många tror. Han är för dyr.sensei skrev:Det känns som att du och jag är lite inne på samma spår. (Men jag vill behålla Jimmie..)pulverapa skrev:Ingen tränare kan få ordning på detta i alla fall. Serien har satt sig. Vi slutar kring en niondeplats. Behåll Challe som tränare och sportchef, se till att rekrytera tränare nästa säsong, t.ex. Janne Karlsson (KHL-janne), och fasa ut spelare som Ottosson, Linkan, Jimmie, Fimpen, Timmy och Tim. För dessa pengar ska vi värva poänggörare. Vi har för dyra kostnader på ryggraden i DIF, de gör för lite poäng helt enkelt. Behåll Johner.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Sv: Re: Sv: Challe Berglund
Ser man på DIF de senaste säsongerna så är Jimmie helt klart den spelaren som saknas mest när han är borta. Han sätter sin prägel på hela laget när han är med. Man ser verkligen en brutal skillnad när han varit borta några matcher för att sedan komma tillbaka. Sprutar in energi i hela laget.pulverapa skrev:Tyvärr tror jag Jimmie är den som har mest betalt för minst antal poäng. Han är värdefull på många andra sätt säkert men när hans tacklingar inte ger något, när hans professionella attityd inte smittar av sig och när hans djurgårdshjärta inte får betalt så är det nog dags att skiljas åt. Han är inte den ledaren som många tror. Han betyder inte så mycket som många tror. Han är för dyr.sensei skrev:Det känns som att du och jag är lite inne på samma spår. (Men jag vill behålla Jimmie..)pulverapa skrev:Ingen tränare kan få ordning på detta i alla fall. Serien har satt sig. Vi slutar kring en niondeplats. Behåll Challe som tränare och sportchef, se till att rekrytera tränare nästa säsong, t.ex. Janne Karlsson (KHL-janne), och fasa ut spelare som Ottosson, Linkan, Jimmie, Fimpen, Timmy och Tim. För dessa pengar ska vi värva poänggörare. Vi har för dyra kostnader på ryggraden i DIF, de gör för lite poäng helt enkelt. Behåll Johner.
Kulturbärare är ändå viktigt. Jag tror inte vi har något att vinna på att skicka ut alla spelare som är över 30 år och är Djurgårdare bara för att de är just det. Varje fall ska väl utvärderas. Att behålla kulturbärare är minst lika viktigt som att släppa dom vid rätt tillfälle.
Behåller Challe båda rollerna säsongen ut så lär scoutingen inför nästa säsong bli lidande. Så hoppas inte på den lösningen.
Expert.
- SirDIFalot
Re: Challe Berglund
Challe pratade väl om vikten av kulturbärare när han tog över? Att han nästan var orolig att man tappat det och hur viktigt det var att behålla spelare som Jimmie som liksom vet vad det innebär att spela i Djurgården och får det vidare till yngre spelare.
Så jag tror inte han är sugen på någon utrensning av djurgårdare i alla fall.
Expert.
Visst, jag kan tycka att vi ska behålla Jimmie men då måste han ned från de i runda slängar 100 000 kr/mån han har.SirDIFalot skrev:Challe pratade väl om vikten av kulturbärare när han tog över? Att han nästan var orolig att man tappat det och hur viktigt det var att behålla spelare som Jimmie som liksom vet vad det innebär att spela i Djurgården och får det vidare till yngre spelare.
- SirDIFalot
Det får han säkerligen göra till nästa år då budgeten inte lär vara den samma och Jimmie ser inte ut att göra några monstersiffror när det kommer till mål eller assist.pulverapa skrev:Visst, jag kan tycka att vi ska behålla Jimmie men då måste han ned från de i runda slängar 100 000 kr/mån han har.SirDIFalot skrev:Challe pratade väl om vikten av kulturbärare när han tog över? Att han nästan var orolig att man tappat det och hur viktigt det var att behålla spelare som Jimmie som liksom vet vad det innebär att spela i Djurgården och får det vidare till yngre spelare.
Expert.
Glöm inte att köpa "Challe" t-shirten i shopen till mötet och visa att ni också har heta känslor! Ni som inte kan vara där kan köpa den på webbshopen!

Senast redigerad av Rocky3000 den 2012-11-07 17:45:25, redigerad totalt 1 gånger.
Avgå alla och död och hat åt allt. \o/
Fyfan vilken skittråd det här är. Och vilken omätbar smörja som skrivs i den. (min åsikt, inte kosmos sanning)
Jag ska med spänning se hur Challe och hans ökade fokus kan påverka spelet framöver.
Fyfan vilken skittråd det här är. Och vilken omätbar smörja som skrivs i den. (min åsikt, inte kosmos sanning)
Jag ska med spänning se hur Challe och hans ökade fokus kan påverka spelet framöver.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Challe Berglund
Säger bara <3 U Magnutz!Magnutz skrev:Avgå alla och död och hat åt allt. \o/
Till alla andra: Tagga ner!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- SirDIFalot
Exakt vilken del är det du anser vara smörja? Att Challe bör bytas ut? Det pulverapa skrev att om att fasa ut alla äldre spelare inklusive Jimmie och Fimpen etc? Eller Rockys väldigt märkliga bild på en Challe t-shirt som han har gjort själv? Eller den där skumma snubbens konspirationsteori om att Leif Boork har under flera år jobbat på Cmore och Expressen med en dold agenda, nämligen att ta sig in på en maktposition i DIF? (Den platsar fan i någon hall of fame lista)Magnutz skrev:Avgå alla och död och hat åt allt. \o/
Personligen har jag väldigt svårt att tro att vi kommer få se någon effekt på isen för att Challe lagt sportchefsrollen lite åt sidan. Jag tror inte ens det var en stor grej. Tror bara det var något han sa, att han lägger extra fokus på tränandet nu istället för sportcheferiet, men det gjorde han säkerligen innan också. Nu under pågående säsongen alltså. Bristen på spelidé finns ändå där. Tyvärr.
Expert.
Nu börjar det fyllas på på mötet. 40-50 pers här och alla tre tränare samt Fimpen och Timmy..
- SirDIFalot
Fimpen? Det brukar ju alltid vara Jimmie som får ta samtalen med supportrar när det går tungt. Han ställer alltid upp.Sjöwall skrev:Nu börjar det fyllas på på mötet. 40-50 pers här och alla tre tränare samt Fimpen och Timmy..
Att lagkapten Timmy är det är förstås rätt. Hoppas det är annat än bara politikersvar!
Expert.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Challe Berglund
Jag är lika besviken som alla andra här i forumet på det urusla resultatet. Jag tycker också att det är väldigt intressant att läsa alla idéer om hur vi borde spela och ställa upp laget. Men det jag tycker är fel är att så många kan uttrycka en sådan närapå lynchstämning som kommit fram senaste dagarna. Herregud, vi ligger tre poäng från en playoffplats. Allt är fortfarande möjligt. Vi måste vara litet mer positiva, även om det ser mörkt ut. Det behöver inte gå som förra året bara för att det börjat likadant. Många skriver att hade vi inte bytt tränare förra året hade Hardy klarat upp det hela. Är det samma skribenter som nu vill byta tränare?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- SirDIFalot
Att använda argumentet "vi ligger tre poäng från playoffplats" är nog inget som passar om du vill lugna ner folk. Men ja, givetvis är inget kört! Där håller jag verkligen inte med pulverapa om att den här säsongen är körd. Därför vill jag ta upp Säcken direkt och börja jobba oss uppåt. Hade det sett ut som vi var på rätt väg med Challe så, visst, kör på.. Men det är ju inte ens 1% förbättring. Spelarna ser fortfarande ut som att de spelar med varandra för första gången, varje match. Framför allt har ju Challe sagt att han inte klarar av att dubbelköra. Kännas givet att ta in Säcken direkt då och låta han få tid på sig än att vänta tills Challe helt enkelt går in i vägen eller att vi hamnat efter för mycket poängmässigt?minalman skrev:Jag är lika besviken som alla andra här i forumet på det urusla resultatet. Jag tycker också att det är väldigt intressant att läsa alla idéer om hur vi borde spela och ställa upp laget. Men det jag tycker är fel är att så många kan uttrycka en sådan närapå lynchstämning som kommit fram senaste dagarna. Herregud, vi ligger tre poäng från en playoffplats. Allt är fortfarande möjligt. Vi måste vara litet mer positiva, även om det ser mörkt ut. Det behöver inte gå som förra året bara för att det börjat likadant. Många skriver att hade vi inte bytt tränare förra året hade Hardy klarat upp det hela. Är det samma skribenter som nu vill byta tränare?
Expert.