Challe Berglund

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Challe Berglund

Inlägg av SirDIFalot »

Jepe skrev:http://difhockey.se/nyhet.php?news=9919

Nu bekräftat av DIF Challe fokuserar på tränarrollen...
Rätt skumt från början. Det är väl klart att tränarrollen har mer fokus än sportchefsrollen under pågående säsong? Märkligt om det har varit annorlunda.

Men men... Trist att Säcken inte kommer upp redan nu. Det kommer ju ske förr eller senare och hade verkligen hoppats att det skulle ske redan nu, innan det är för sent.
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem

Challe Berglund

Inlägg av Jepe »

SirDIFalot skrev:
Jepe skrev:http://difhockey.se/nyhet.php?news=9919

Nu bekräftat av DIF Challe fokuserar på tränarrollen...
Rätt skumt från början. Det är väl klart att tränarrollen har mer fokus än sportchefsrollen under pågående säsong? Märkligt om det har varit annorlunda.

Men men... Trist att Säcken inte kommer upp redan nu. Det kommer ju ske förr eller senare och hade verkligen hoppats att det skulle ske redan nu, innan det är för sent.
Japp, däremot så är ju sportchefsrollen viktig under pågående säsong också. Man måste ju ha möjligheten att följa egna laget samt hålla koll på framtida spelare för kommande säsong(er). Fokusera på hur det sportsliga sköts osv, oerhört viktig roll och ska inte vara samma som tränaren.
2014-04-07, vad hände?
Falconetti

Inlägg av Falconetti »

Det måste finnas en sportchef, speciellt nu när det krisar enligt media?
Drakarna (media) har fått som de vill, Dif håller på att bli en såpa.
Styrelsens orförande ska inte "fladdra" i media, han har troligen inte mandat att ensam aggera det är sportchefen som har hand om vardagen.
Leksand

Inlägg av Leksand »

Gott om motsägelser hela vägen. Även i pressmeddelandet lyckas man gör det oklart.
- I nuvarande läge är det viktigt att Challe helt och hållet kan fokusera på att vara tränare. Därför har vi sagt att sportchefsrollen kommer i andra hand för tillfället, säger Djurgårdens ordförande Kaarel Lehiste.
Ska han BARA jobba som tränare eller I FÖRSTA HAND jobba som tränare? Om det senare gäller: Innebär det någon förändring alls? Att han är tränare i första hand under pågående säsong är ju helt självklart.

Ni har det som vi hade det förr, innan vi fick in Salo som bestämmer allting. Blir lätt såhär när man plockar in gamla legender på ledande befattningar. Fy fan. Jag var mot det när vi höll på med det och jag tror inte att det är bra för er heller.

Den bästa lösningen är väl ändå helt uppenbar? Challe enbart sportchef. Säcken tränare för A-laget. Zabel tar över som huvudtränare för juniorerna. Dessutom i stort sett helt gratis.
Senast redigerad av Leksand den 2012-11-07 13:22:48, redigerad totalt 1 gånger.
Falconetti

Inlägg av Falconetti »

Styrelsen är arbetsgivare för sportchef och trännare.

Tänk på Challes arbetsmiljö!
Han är för lojal för att "gnälla till chefen"

Börja omedelbart med gratisvarianten: Lyft upp Säcken och ner med Sabel.
Challes visioner och ambitioner strålar han ner till tränarna!
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Challe Berglund

Inlägg av pulverapa »

Mrmadhawk hade alltså fel igen? Challe fortsätter som sportchef.
Marre Greenleaf
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Marre Greenleaf »

Jag tycker att svensk media håller på med rena rama häxjakten mot DIF. Redan ifjol kände jag att det var inte förens media började med rubriker som "kris i DIF" som det verkligen började gå åt helvete. Det är bara att kolla på Leif Boorks twitter inlägg, han gottar sig nå grymt i att det går dåligt för mesta mästarna.Det gör nog större delen av media Sverige också. Laget behöver finna trygghet i att ha alla emot sig. Åker man runt på isen och är skitnödig för att man är så rädd att förlora mot ett lag med bönder så kommer man att förlora. Dags att sluta gnälla över allt som är fel och istället visa lite jävlar anama! Vi kommer ite att få någonting gratis från varken media, motståndare eller deras fans.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Marre Greenleaf skrev:Jag tycker att svensk media håller på med rena rama häxjakten mot DIF. Redan ifjol kände jag att det var inte förens media började med rubriker som "kris i DIF" som det verkligen började gå åt helvete. Det är bara att kolla på Leif Boorks twitter inlägg, han gottar sig nå grymt i att det går dåligt för mesta mästarna.Det gör nog större delen av media Sverige också. Laget behöver finna trygghet i att ha alla emot sig. Åker man runt på isen och är skitnödig för att man är så rädd att förlora mot ett lag med bönder så kommer man att förlora. Dags att sluta gnälla över allt som är fel och istället visa lite jävlar anama! Vi kommer ite att få någonting gratis från varken media, motståndare eller deras fans.
Jag tycker de flesta medierna verkar uppriktigt ledsna över att det går riktigt dåligt för DIF. De vill ju förstås ha oss i elitserien för intressets skull. Håller inte med dig om att fallet började när media började påstå att det var kris.
Expert.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Jag börjar allvarligt talat att tvivla om det ens är någon mening att gå på mötet. Tror ni uppriktigt sagt att vi kommer få andra svar än den vanliga skiten?

Hur som helst, om jag går kommer jag att skriva på twitter om vad som händer på mötet och vilka frågor som ställs/besvaras.
Falconetti

Inlägg av Falconetti »

SirDIFalot skrev:
Marre Greenleaf skrev:Jag tycker att svensk media håller på med rena rama häxjakten mot DIF. Redan ifjol kände jag att det var inte förens media började med rubriker som "kris i DIF" som det verkligen började gå åt helvete. Det är bara att kolla på Leif Boorks twitter inlägg, han gottar sig nå grymt i att det går dåligt för mesta mästarna.Det gör nog större delen av media Sverige också. Laget behöver finna trygghet i att ha alla emot sig. Åker man runt på isen och är skitnödig för att man är så rädd att förlora mot ett lag med bönder så kommer man att förlora. Dags att sluta gnälla över allt som är fel och istället visa lite jävlar anama! Vi kommer ite att få någonting gratis från varken media, motståndare eller deras fans.
Jag tycker de flesta medierna verkar uppriktigt ledsna över att det går riktigt dåligt för DIF. De vill ju förstås ha oss i elitserien för intressets skull. Håller inte med dig om att fallet började när media började påstå att det var kris.
Det här är den stora faran!!!!
Leif Boorks största önskan är att bli sportchef/klubbdirektör i Dif så självklart kommer han att provocera och hettsa framgent i Cemore-studion och Expressen. Det var ju han som hettsade fram Hardys öde, vilket är resultatet till dagens problem inom Dif!!!!!!!!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Falconetti skrev:
SirDIFalot skrev:
Det här är den stora faran!!!!
Leif Boorks största önskan är att bli sportchef/klubbdirektör i Dif så självklart kommer han att provocera och hettsa framgent i Cemore-studion och Expressen. Det var ju han som hettsade fram Hardys öde, vilket är resultatet till dagens problem inom Dif!!!!!!!!
Say whaaaat?

Menar du att Leif Boorks kritik mot Djurgården inte beror på att Djurgården är enormt dåliga både på och utanför isen? Utan att Boork ska ha någon dold agenda att ta sig in på en maktposition i Djurgården genom att utnyttja sin position i media och kritisera bort nuvarande makthavare?

Och var det Boork som såg till att Hardy fick sparken? Och menar du verkligen att det är därför Djurgården ligger där de ligger? För att Hardy fick sparken?
Expert.
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Sjöwall skrev:Jag börjar allvarligt talat att tvivla om det ens är någon mening att gå på mötet. Tror ni uppriktigt sagt att vi kommer få andra svar än den vanliga skiten?

Hur som helst, om jag går kommer jag att skriva på twitter om vad som händer på mötet och vilka frågor som ställs/besvaras.
Vad heter du på Twitter?
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

https://twitter.com/HenrikSjowall

Bli inte besviken ifall jag inte dyker upp. Det är typ 60/40 nu till fördel att jag går dit mot 90/10 som det var i morse.
Senast redigerad av Sjöwall den 2012-11-07 14:37:12, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Nummer19 skrev:
Sjöwall skrev:Jag börjar allvarligt talat att tvivla om det ens är någon mening att gå på mötet. Tror ni uppriktigt sagt att vi kommer få andra svar än den vanliga skiten?

Vad heter du på Twitter?
https://twitter.com/HenrikSjowall

Edit: Ah fuck, 6 sek för sent ;)
Expert.
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Tack.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Skriv svar