Challe Berglund
Challe Berglund
Säga vad man vill om hastigheten på nyheter på difhockey.se MEN när något väl står där så är det definitivt.
Media vräker ur sig den ena varianten efter den andra där de gjort sina egna tolkningar och vinklar. Tänker inte läsa mer från media idag fram till medlemsmötet... Hoppas så många som möjligt tar tiden att gå dit!
Media vräker ur sig den ena varianten efter den andra där de gjort sina egna tolkningar och vinklar. Tänker inte läsa mer från media idag fram till medlemsmötet... Hoppas så många som möjligt tar tiden att gå dit!
2014-04-07, vad hände?
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Challe Berglund
Vilken soppa! Mediaträning på Kaarel nästa? De borde bara hålla tyst till de kan gå ut med korrekta fakta, tex som på mötet ikväll (?). "Inga kommentarer" hade funkat så länge.
Nu skiter jag i det här tills vidare.
Nu skiter jag i det här tills vidare.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Re: Challe Berglund
Välkommen till såpoperan Djurgården Hockey, visas nationsutbrett i landets alla media. Pågår från 08:30 till 00:00 - varje dag.
Missa inte chansen att få dig ett gott skratt.
Missa inte chansen att få dig ett gott skratt.
- SirDIFalot
Fast det var ju Challe som var lite otydlig mot media. Han kan ju inte säga som han gjorde och tro att de inte kommer skapa såna rubriker.Jepe skrev:Säga vad man vill om hastigheten på nyheter på difhockey.se MEN när något väl står där så är det definitivt.
Expert.
http://www.ebab.se/jobba-hos-ebab/vi-jo ... lehiste-2/
Kaarel förklarar hur man kommer framåt...
Kaarel förklarar hur man kommer framåt...
-
Pinsamt inför framtiden!
Varför alla turer med styrelseordförande hit och dit i media?
För Challes och klubbens skull gör något radikalt. Risken är att Challe "bränns ut" och offras, vad är då "nr 2" i taket värt?
Rädda Challe:
1. Challe enbart sportchef
2. Särkijärvi tränar A-laget, Sabel ett steg tillklbaka.
Rädda tillbaka Micke Johansson (25 i taket) att vara Säcken behjälplig.
3. In med Garpenlöv i organisationen intill Challe (räddas tillbaka)!
Det som inte sker nu kan aldrig återhämtas senare (efter jul/nyår). De andra Allsvenska lagen står inte stilla för tillfället för att vänta in Djuurgår´n, de axar ifrån!!!!!!

Varför alla turer med styrelseordförande hit och dit i media?
För Challes och klubbens skull gör något radikalt. Risken är att Challe "bränns ut" och offras, vad är då "nr 2" i taket värt?
Rädda Challe:
Det som inte sker nu kan aldrig återhämtas senare (efter jul/nyår). De andra Allsvenska lagen står inte stilla för tillfället för att vänta in Djuurgår´n, de axar ifrån!!!!!!
Challe Berglund
Svårt och veta vad han har sagt också, allt kan ju bli taget ur sitt sammanhang. Sen så verkade han ju berätta mer för DN tex än vanligt "Challe mått".SirDIFalot skrev:Fast det var ju Challe som var lite otydlig mot media. Han kan ju inte säga som han gjorde och tro att de inte kommer skapa såna rubriker.Jepe skrev:Säga vad man vill om hastigheten på nyheter på difhockey.se MEN när något väl står där så är det definitivt.
Jag personligen väljer att vänta tills mötet ikväll innan jag går bananas över det här. Som Mrmadhawk skrev igår nått i stil med "än är inte sista ordet sagt" eller nått sånt... Kan mycket väl bli så som Ek skriver nu, men jag orkar inte med cirkus-media idag.
2014-04-07, vad hände?
- BaronVonDif
Om det nu är så att den enda förändringen som skall ske är att Challe går ner i deltid i sportchef's rollen eller rentav lägger den åt sidan så fattar jag inte varför man ska ha ett möte som är så jävla hemligt att man inte ens får twittra? Om folk nu tar sig dit och offrar dyrbar fritid eller rentav familjetid för ett möte måste det ju vara något av vikt, vem fan vill höra att den stora förändringen vi gör är ingenting? Måste ju finnas nåt annat på agendan om det ska vara värt besväret.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
- SirDIFalot
Det lät ju så bra när MrMadhawk rapporterade om förändringarna som skulle göras. 
Challe som sportchef, Säcken som headcoach med Bäcklin som assisterande. Zabel i J20. "alla parter ska ha varit positiva och förändringarna kommer inte kosta Djurgården en krona".
Låter det för bra för att vara sant så är det väl det. Fyfan.

Challe som sportchef, Säcken som headcoach med Bäcklin som assisterande. Zabel i J20. "alla parter ska ha varit positiva och förändringarna kommer inte kosta Djurgården en krona".
Låter det för bra för att vara sant så är det väl det. Fyfan.
Expert.
Om DIF gått ut med korrekt information så skulle inte media behöva göra sina egna tolkningar. Hanteringen av den här frågan inger inte något förtroende. Antingen tar man inte informationsfrågan på allvar eller så har man inte samsyn på vad som beslutats. Båda alternativen känns oroväckande.Jepe skrev:Säga vad man vill om hastigheten på nyheter på difhockey.se MEN när något väl står där så är det definitivt.
- Remy Lebeau
Challes envishet och totala avsaknad av självkritik kan mycket väl köra ner oss i botten.
Säcken är mer kompetent på alla plan, och lyckas alltid få med spelarna med sin gameplan. Annat än vad man kan säga om Charles..
Säcken är mer kompetent på alla plan, och lyckas alltid få med spelarna med sin gameplan. Annat än vad man kan säga om Charles..
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Om vi ser lite framåt? Hur många matcher får Challe på sig att "vända skutan rätt" nu när ursäkten med dubbla stolar försvunnit?
På något konstigt sätt har jag fått en strimma hopp. Nu har Challe förhoppningsvis läge, tid och resurser att sätta sitt spel med heltid som tränare (om jag låter den evigt stryktålige optimisten i mig tala).
För mig personligen kommer mycket hänga på matchen mot Västerås efter uppehållet... ser vi ut som vanligt i två perioder och vacklar sista 10 minuterna?
På något konstigt sätt har jag fått en strimma hopp. Nu har Challe förhoppningsvis läge, tid och resurser att sätta sitt spel med heltid som tränare (om jag låter den evigt stryktålige optimisten i mig tala).
För mig personligen kommer mycket hänga på matchen mot Västerås efter uppehållet... ser vi ut som vanligt i två perioder och vacklar sista 10 minuterna?
DIF - red ut begreppen här nu och ut med information på hemsidan snarast möjligt. Det här är ju bara löjligt med alla turer fram och tillbaka i media.
-
Pinsamt inför framtiden!
Varför alla turer från styrelseordförande hit och dit i media?
Rädda Challe:

Varför alla turer från styrelseordförande hit och dit i media?
Rädda Challe:
Challe Berglund
http://difhockey.se/nyhet.php?news=9919
Nu bekräftat av DIF Challe fokuserar på tränarrollen... "pausar" Sportchefsrollen och tar hjälp av de tre nämnda i styrelsen.
Nu bekräftat av DIF Challe fokuserar på tränarrollen... "pausar" Sportchefsrollen och tar hjälp av de tre nämnda i styrelsen.
2014-04-07, vad hände?