SkönaDjurgårn skrev:Man kan väl ana också att Challe och Magnutz har rätt då de saknar spelare i mellanåldern. Våra gubbar är ju slut (inte Otto såklart) och våra yngre verkar spela utan krav och fokuserar mer på tv-spel och cafe latte än att vara järnkaminer.
Jag gillar egentligen uppstickande juniorer men då ska de komma fram som sådana också, någon åt gången. Inte utgöra halva truppen och ha pressen att leverera från sin första match typ.
Fast har vi en drös juniorer som hör till de hetaste i hela landet så ska de givetvis spela. Lex Arnesson, Wennberg och Åberg.
Har svårt att peka på några värvningar han borde skippat för att istället siktat in sig på spelare i rätt ålder, att stirra sig blind på åldern tycker jag i allmänhet är överskattat. En 19-årig Landeskog är bra mycket mer erfaren än en 20-årig Sörensen exempelvis.
SkönaDjurgårn skrev:Man kan väl ana också att Challe och Magnutz har rätt då de saknar spelare i mellanåldern. Våra gubbar är ju slut (inte Otto såklart) och våra yngre verkar spela utan krav och fokuserar mer på tv-spel och cafe latte än att vara järnkaminer.
Jag gillar egentligen uppstickande juniorer men då ska de komma fram som sådana också, någon åt gången. Inte utgöra halva truppen och ha pressen att leverera från sin första match typ.
Fast har vi en drös juniorer som hör till de hetaste i hela landet så ska de givetvis spela. Lex Arnesson, Wennberg och Åberg.
Har svårt att peka på några värvningar han borde skippat för att istället siktat in sig på spelare i rätt ålder, att stirra sig blind på åldern tycker jag i allmänhet är överskattat. En 19-årig Landeskog är bra mycket mer erfaren än en 20-årig Sörensen exempelvis.
De tre första du nämner köper jag givetvis, jag älskar de spelarna. Men de andra ynglingarna då, såsom Holm, Lennhammer och Blomstrand? De borde aldrig kunnat spela i vårt a-lag.
De tre första du nämner köper jag givetvis, jag älskar de spelarna. Men de andra ynglingarna då, såsom Holm, Lennhammer och Blomstrand? De borde aldrig kunnat spela i vårt a-lag.
Holm och Lennhammar är inte juniorer. Sedan tycker väl jag att de definitivt är tillräckligt bra för att spela i ett sista backpar i allsvenskan. Eller? De har ju överglänst både Timmy och Lidström. Minst sagt.
Blomstrand är junior ja, men han har ju inte haft någon ordinarie roll. Inte ens före Landeskog kom in.
Holm och Lennhammar är inte juniorer. Sedan tycker väl jag att de definitivt är tillräckligt bra för att spela i ett sista backpar i allsvenskan. Eller? De har ju överglänst både Timmy och Lidström. Minst sagt.
Blomstrand är junior ja, men han har ju inte haft någon ordinarie roll. Inte ens före Landeskog kom in.
Nu skrev jag ju "ynglingar" just för att de två inte är juniorer... Om man inte märker ord så menar jag iaf att även jag nu vill ha rejälare spelare i mellanåldern. Tyvärr sätter väl kanske ekonomin stopp för det så jag avgår.
Har du hellre Holm/Lennhammer i laget än Timmy/Lidström?
(Almtorp är ju annars en drömspelare i rätt ålder. )
Att Holm och Lennhammer har ''överglänst'' Timmy och Lidström är fruktansvärt felaktigt tycker jag. Att de däremot har spelat upp sig från sin enormt katastrofala start, det håller jag med om.
Helst av allt skulle jag vilja göra mig av med båda två och ha två äldre, mer erfarna backar där istället.
Lennhammer blir jag inte klok på. Vi måste kunna ställa mycket högre krav på honom än tex Holm, Gustafsson eller Arnesson (pga ålder, rutin). Men killen var katastrofal i inledningen, spelade upp sig en del men står nog oavkortat för mest felpass och icingar i detta lag. Man ser när han spelar hur han försöker passa utan att kolla adress flera gånger på en match. Man måste spela enklare än så och då kan han bli aningens bättre.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Tummen upp för Ljungh de senaste matcherna. Han har varit riktigt bra nu på slutet, och faktiskt helrätt att han fick lägga en straff med tanke på hans form.
Jag har hatat Lennhammers spel sen första skäret han gjorde i A-laget. Tyckte att han var vek, var usel i PP, klarade inte defensiven och var allmänt pissdålig. Men att klaga på Lennhammer nu är bara korkat. Jag tycker att han spelat upp sig något otroligt och är lugn med honom på plan. Tycker inte att han felpassar så mycket längre. Tycker att han lärt sig sina begränsningar och har varit riktigt bra på sistone. Pettersson och Lidström däremot har varit katastrof. Synd att Nisse skadade sig, då jag tror att han skulle ha presterat bättre än Lidström.
Tycker också att forwardsen kommer undan för lätt. Kanske kan det bero på att de är många fler, men seriöst? Vi förlorar oftast inte matcherna med många mål, så jag tycker inte att det är i försvaret de stora problemen ligger. Frågan vi ska ställa oss är varför forwardsen inte är framför mål för att skymma, styra puckar och ta returer på backarnas skott. Varför snurrar forwards hela tiden i hörnorna? VARFÖR ÅKER DEM OCH BYTER SÅ FORT VI FÅR IN PUCKEN I OFFENSIV ZON!!!!? Byter gör man ju fan när man åtminstone har 2-3 spelare som kan checka fast pucken. Inte när en ensam spelare åker in i zonen.
De spelare som borde få mest skit är:
Fimpen (sluta ta dumma utvisningar)
Timmy Pettersson (vad hände med försvarsspelet?
Lidström (sluta vara rädd för fan)
Blomstand (kommentarer överflödiga)
Ölvestad (vart är farten?)
Sörensen (målet är saken med röda stolpar och vitt nät)
Michael Holmqvist (målet är saken med röda stolpar och vitt nät)
Henrik Eriksson (så vältränad men så få tacklingar, vart är Hank the Tank?)
Fredrik Bremberg!!! (tappat puckkänslan? Obehagligt med backar som gör motstånd?)
Örebroarn skrev:
Michael Holmqvist (målet är saken med röda stolpar och vitt nät)
Fredrik Bremberg!!! (tappat puckkänslan? Obehagligt med backar som gör motstånd?)
Ha ha kan inte du ta över som ny coach? Strålande analys, "Örebroarn"!
haha I wish! Nej men seriöst blir jag så uppgiven av vissa spelares ageranden. Känner mig lite mindre frustrerad nu men blir väl lika frustrerad på måndag när det blir torsk med 0 - 5.
Var och titta på en division 4 hockey match idag. De visar fan mer vilja och kämpaanda än Djurgården gör i en normal match. Hur kan det vara så jävla svårt för våra gubbar att gå ut och ge allt i varje byte?
tomten skrev:Var och titta på en division 4 hockey match idag. De visar fan mer vilja och kämpaanda än Djurgården gör i en normal match. Hur kan det vara så jävla svårt för våra gubbar att gå ut och ge allt i varje byte?
Har vi inte släppt det där ännu? Våra spelare ger allt i varje byte, men man måste kämpa på rätt sätt. Det är spelet det är fel på, inte inställningen.
tomten skrev:Var och titta på en division 4 hockey match idag. De visar fan mer vilja och kämpaanda än Djurgården gör i en normal match. Hur kan det vara så jävla svårt för våra gubbar att gå ut och ge allt i varje byte?
Har vi inte släppt det där ännu? Våra spelare ger allt i varje byte, men man måste kämpa på rätt sätt. Det är spelet det är fel på, inte inställningen.
Full fart framåt!
En i taget!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Det verkar finnas en deal mellan DIF och Pickard att han ska stå 85-90% av matcherna... Trots att Reideborn har sett het ut så får han inte lira. Är Challe bakbunden här?
Challe MÅSTE få igång juniorer med bättre fysik och närkampsvilja om vi ska kunna kriga framöver. Ja, jag tänker på bland annat Blomstrand. Jag struntar i om han har spelat mindre bra i några matcher, vi måste få igång spelare med tyngd.
Försvinner NHL-gänget så ser det väldigt tunnt ut, bokstavligen talat.