Challe Berglund
-
Re: Challe Berglund
Har suttit och funderat ett tag på hur fan det kan vara möjligt att ha Challe kvar som tränare.. Det ända logiska jag kan komma på är att styrelsen har pratat med spelarna och lyssnat på deras åsikter om Challe som tränare och kommit fram till att de vill ha honom kvar i båset.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Spelarna har säkert stöd för Challe, men uppenbarligen är det ju en symbios där spelare underpresterar och en tränare som inte lyckats få spelarna till att prestera på en normal nivå. Det är inte enskilda spelares fel när ett helt kollektiv kollapsar, någon styr ju skutan och uppenbarligen går det ju inte speciellt bra. Istället för att kicka hela laget måste man ju inse att något måste göras och när vi nu hade en chans att åtminstone göra ett försök till en förändring så gör man just....ingenting. Som vanligt.minalman skrev:Ingen i tråden som spekulerat kring att Challe kanske känner ett stöd från spelarna! De känner kanske att felet ligger lika mycket hos dem som hos Challe. Förlorar vi klart de närmaste tre matcherna anser jag att Challe ska bort. Visar killarna på isen nu att de kämpar inte bara för klubben utan också för sin tränare kanske vi ska vänta med alla dödsrunor.

Det var en fundering jag hade också. Har han inte det stödet så ska han bort så fort det bara går. Vore en intressant fråga att ställa till någon av de spelare som ska vara med på mötet. Jag vet iofs vad svaret blir men vore intressant att se kroppspråk osv.minalman skrev:Ingen i tråden som spekulerat kring att Challe kanske känner ett stöd från spelarna! De känner kanske att felet ligger lika mycket hos dem som hos Challe. Förlorar vi klart de närmaste tre matcherna anser jag att Challe ska bort. Visar killarna på isen nu att de kämpar inte bara för klubben utan också för sin tränare kanske vi ska vänta med alla dödsrunor.
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Well, är det så att DIFs hemsida är världens sämsta eller är inte det spikat hur det ska se ut i ledarstaben...?
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Från Svenskafans forum:minalman skrev:Ingen i tråden som spekulerat kring att Challe kanske känner ett stöd från spelarna! De känner kanske att felet ligger lika mycket hos dem som hos Challe. Förlorar vi klart de närmaste tre matcherna anser jag att Challe ska bort. Visar killarna på isen nu att de kämpar inte bara för klubben utan också för sin tränare kanske vi ska vänta med alla dödsrunor.
Jag vet inte om det stämmer, allting på SF ska tas med en nypa salt, men det tyder i alla fall på att förtroendet inte är jättestort för Challe i alla led..1891 Vendelsö skrev: Postat via SvenskaFans-appen
Sänt: 2012-11-07 08:50
Bara att Landeskog säger i en intervju efter den senaste 3poängaren: "Vi vinner för att vi inte håller oss till vår gameplan utan vi kör på instinkt.."
Bara det visar att spelarna tappat förtroendet för Challe..
Som sagt, ska bli riktigt intressant med mötet ikväll..
Länge sedan man mådde så här dåligt som en Blue-stripe..
- minalman
Challe Berglund
Jo men det kan vara tvärt om. Bakom stängda dörrar skäms laget och inser att de snart mister ledaren de alla vill ha. Kanske detta är vad laget behöver för att inse allvaret och spela på samma sätt som senast i tredje. Hela tiden.SirDIFalot skrev:Vi har en drös professionella spelare. Officiellt och utåt kommer de alltid stötta tränaren. Bara titta på ifjol där Mackan, Fimpen och Wesslau och flera kallade Hardy för ES bästa tränare i media. Men bakom stängda dörrar hände både det ena och det andra, då Mackan ska ha slängt en klubba efter Hardy i omklädningsrummet och sparkat sönder en dörr.minalman skrev:Ingen i tråden som spekulerat kring att Challe kanske känner ett stöd från spelarna! De känner kanske att felet ligger lika mycket hos dem som hos Challe. Förlorar vi klart de närmaste tre matcherna anser jag att Challe ska bort. Visar killarna på isen nu att de kämpar inte bara för klubben utan också för sin tränare kanske vi ska vänta med alla dödsrunor.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- -daniel-
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5735030.ab
"Spelmässigt har det i stort sett varit bra"
Det uttalandet i sig är skäl för att avsluta hans roll som tränare. Nej Charles, det har inte sett bra ut. Korta jävla små sekvenser i matcher har det sett bra ut. När vi spelar utan press (eftersom vi redan ligger under) eller när vi möter motstånd som är sämre än Väsby. Icke annars.
"Spelmässigt har det i stort sett varit bra"
Det uttalandet i sig är skäl för att avsluta hans roll som tränare. Nej Charles, det har inte sett bra ut. Korta jävla små sekvenser i matcher har det sett bra ut. När vi spelar utan press (eftersom vi redan ligger under) eller när vi möter motstånd som är sämre än Väsby. Icke annars.
- -daniel-
Ja verkligen, för att spela "måste-matcher" är ju våra tofflor till spelare så fantastiskt bra på...det har vi ju sett tidigare.minalman skrev:Jo men det kan vara tvärt om. Bakom stängda dörrar skäms laget och inser att de snart mister ledaren de alla vill ha. Kanske detta är vad laget behöver för att inse allvaret och spela på samma sätt som senast i tredje. Hela tiden.SirDIFalot skrev:Vi har en drös professionella spelare. Officiellt och utåt kommer de alltid stötta tränaren. Bara titta på ifjol där Mackan, Fimpen och Wesslau och flera kallade Hardy för ES bästa tränare i media. Men bakom stängda dörrar hände både det ena och det andra, då Mackan ska ha slängt en klubba efter Hardy i omklädningsrummet och sparkat sönder en dörr.minalman skrev:Ingen i tråden som spekulerat kring att Challe kanske känner ett stöd från spelarna! De känner kanske att felet ligger lika mycket hos dem som hos Challe. Förlorar vi klart de närmaste tre matcherna anser jag att Challe ska bort. Visar killarna på isen nu att de kämpar inte bara för klubben utan också för sin tränare kanske vi ska vänta med alla dödsrunor.

Jag gillar att du försöker att vara positiv, det behövs som kontrast mot alla andra, men ibland blir det bara löjligt.
- minalman
Challe Berglund
Jag är hellre en glad Djurgårdare än en deprimerad. Jag har förstås redan fått mental coachning-daniel- skrev:
Jag gillar att du försöker att vara positiv, det behövs som kontrast mot alla andra, men ibland blir det bara löjligt.

- -daniel-
Alltså jag förstår dig, brukar också försöka fokusera på det positiva (även fast det kanske inte märks) men samtidigt någonstans så har man blivit så jävla luttrad när det gäller den här föreningen.minalman skrev:Jag är hellre en glad Djurgårdare än en deprimerad. Jag har förstås redan fått mental coachning-daniel- skrev:
Känns som man själv sjunker ner till samma dimmiga brus av förhoppningar och förväntningar som DIF's ledning om man hoppas & tror att det kommer vända av sig självt. Visst kan det göra det, men det är en oerhört mycket större risk att det INTE gör det. Lärde man sig ingenting från förra säsongen?
-
DIF hockey har fått en förbannelse över sig efter hur klubben betett sig mot deras medlemmar... Detta är det enda jag kan tänka mig och då hjälper det inte att byta tränare. Vi måste bli av med förbannelsen
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
- minalman
Challe Berglund
Jag tänker ge Challe tre matcher till. Sedan faller jag in i ledet. Konstigt nog har jag större förtroende för Challe än för styrelsen.-daniel- skrev:Alltså jag förstår dig, brukar också försöka fokusera på det positiva (även fast det kanske inte märks) men samtidigt någonstans så har man blivit så jävla luttrad när det gäller den här föreningen.minalman skrev:Jag är hellre en glad Djurgårdare än en deprimerad. Jag har förstås redan fått mental coachning-daniel- skrev:
Känns som man själv sjunker ner till samma dimmiga brus av förhoppningar och förväntningar som DIF's ledning om man hoppas & tror att det kommer vända av sig självt. Visst kan det göra det, men det är en oerhört mycket större risk att det INTE gör det. Lärde man sig ingenting från förra säsongen?
- -daniel-
Pogue Mahone skrev:DIF hockey har fått en förbannelse över sig efter hur klubben betett sig mot deras medlemmar... Detta är det enda jag kan tänka mig och då hjälper det inte att byta tränare. Vi måste bli av med förbannelsen

- SirDIFalot
Challe stannar - byter inte roll i Djurgården
Well, hoppas han hoppar av som tränare snart. Men hellre detta än nyheterna vi fick igår.
"Charles Berglund får i sitt sportchefsjobb hjälp av de tre styrelsemedlemmarna Jens Öhling, Patric Kjellberg och Ola Josefsson, som själva varit storspelare i Djurgården.
– De tre killarna är knutna till den sportsliga verksamheten och har ett samarbete med "Challe". De är ett stöd och ett bollplank åt "Challe", säger DIF-ordföranden Kaarel Lehiste,"
Det där är så typiskt DIF senaste åren. Alla ska vara med och peta i värvningarna.
Well, hoppas han hoppar av som tränare snart. Men hellre detta än nyheterna vi fick igår.
"Charles Berglund får i sitt sportchefsjobb hjälp av de tre styrelsemedlemmarna Jens Öhling, Patric Kjellberg och Ola Josefsson, som själva varit storspelare i Djurgården.
– De tre killarna är knutna till den sportsliga verksamheten och har ett samarbete med "Challe". De är ett stöd och ett bollplank åt "Challe", säger DIF-ordföranden Kaarel Lehiste,"
Det där är så typiskt DIF senaste åren. Alla ska vara med och peta i värvningarna.
Expert.
Det är klart att vi inte ska sparka någon, han kanske blir ledsen...SirDIFalot skrev:Challe stannar - byter inte roll i Djurgården