Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av SirDIFalot »

diftobbe89 skrev:
SirDIFalot skrev:
diftobbe89 skrev:Vad hände med backen som ryktades in, eller var det bara just rykten och spekulationer? Lät ju först som någon var ganska nära att krita på för oss.
Who? Menar du Printz?
Ja, om det nu va han, men det spekulerades ju om det.
Spekulationerna började ju bara för någon dag sedan. Så förstår inte riktigt "Vad hände med han" snacket?

Inget nytt just nu i alla fall.
Expert.
Användarvisningsbild
emilin
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av emilin »

Hej bönder! ?@Hejbnder

FLASH: hörde ett galet rykte nyss från en vanligtvis välunderrättad källa Bengan Hörnqvist lirar i #DIF efter Karjala? Bekräfta/förneka nån?
Vad tror ni? Hoppas.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

SirDIFalot skrev:
diftobbe89 skrev:
SirDIFalot skrev:
diftobbe89 skrev:Vad hände med backen som ryktades in, eller var det bara just rykten och spekulationer? Lät ju först som någon var ganska nära att krita på för oss.
Who? Menar du Printz?
Spekulationerna började ju bara för någon dag sedan. Så förstår inte riktigt "Vad hände med han" snacket?

Jag är bara jävligt nyfiken, jag tolkade iallafall länkarna som att vi nästan hade en back klar. Men det är ändå rätt tyst här inne om det, så ville veta om någon satt på mer info.
Spela fult
oskais

Inlägg av oskais »

emilin skrev:Hej bönder! ?@Hejbnder

FLASH: hörde ett galet rykte nyss från en vanligtvis välunderrättad källa Bengan Hörnqvist lirar i #DIF efter Karjala? Bekräfta/förneka nån?
Vad tror ni? Hoppas.
Visst är det underbart med Bengan och så och det finns väldigt få spelartyper som behövs mer (poängstark back är det enda jag kan tänka mig) men på riktigt, hur jävla dålig är en förening om det krävs tre NHL lirare av rang, en trupp med väldigt mycket elitseriespel i sig samt så pass duktiga juniorer för att det ska gå att konkurrera med toppen av andraserien?

Förstår inte hur styrelsen inte kan tycka att det är katastrof. Okej om ett brödgäng spelat dåligt och ligger på niondeplats men ett lag med sån här trupp? Glöm det.
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

diftobbe89 skrev:
SirDIFalot skrev:
diftobbe89 skrev:
SirDIFalot skrev:
Who? Menar du Printz?

Jag är bara jävligt nyfiken, jag tolkade iallafall länkarna som att vi nästan hade en back klar. Men det är ändå rätt tyst här inne om det, så ville veta om någon satt på mer info.
Jag är helt övertygad om att rykten, oavsett sannolikhetsgrad dyker upp i denna tråd så fort som någon har något.
Det brukar gå fort här.
Marre Greenleaf
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Marre Greenleaf »

emilin skrev:Hej bönder! ?@Hejbnder

Vad tror ni? Hoppas.
Jag har faktiskt ingenting emot att Bengan ansluter :D
Användarvisningsbild
minalman

Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av minalman »

oskais skrev:
Förstår inte hur styrelsen inte kan tycka att det är katastrof. Okej om ett brödgäng spelat dåligt och ligger på niondeplats men ett lag med sån här trupp? Glöm det.
Och om du satt i styrelsen. Skulle du offentligt gå ut och erkänna att allt är katastrof? Vad skulle det hjälpa? Skulle det till exempel fylla Hovet?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
oskais

Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och

Inlägg av oskais »

minalman skrev:
oskais skrev:
Och om du satt i styrelsen. Skulle du offentligt gå ut och erkänna att allt är katastrof? Vad skulle det hjälpa? Skulle det till exempel fylla Hovet?
Det här är självklart lätt att säga bakom skrivbordet på ett forum men jag skulle säga att saker är dåligt och det krävs stora förändringar och inte en massa trötta plattityder man har hört förut (många av dem för ungefär ett år sedan och se hur det gick). Känner man i styrelsen att man inte klarar uppdraget så ska man avgå.

Apropå fylla Hovet så är det väl inte mer än rättvist att man är ärlig och rättvis mot Sveriges mest lojala hockeypublik? Vilket annat lag skulle ha över 5000 per match i det läget DIF befinner sig i och har gjort ett tag nu? Supportrarna förtjänar bättre.

En av nycklarna av att dra publik är att skapa en fräsch känsla av nyskapande och framåtanda i klubben. DIF idag luktar unket och det ligger ett lik under golvbrädorna men ingen kan hitta det.
troyme

Inlägg av troyme »

Jag önskar och hoppas att det vänder för dif, det är en stor klubb som tillhör eliten. Det lyfter hockey sverige enormt mycket och jag lider mer er :((

Ut med challe få in ny energi i laget!! Gör en ändring bara!!

MVH Södertälje sport klubb!
Användarvisningsbild
minalman

Sv: Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster

Inlägg av minalman »

oskais skrev:
minalman skrev:
oskais skrev:
Det här är självklart lätt att säga bakom skrivbordet på ett forum men jag skulle säga att saker är dåligt och det krävs stora förändringar och inte en massa trötta plattityder man har hört förut (många av dem för ungefär ett år sedan och se hur det gick). Känner man i styrelsen att man inte klarar uppdraget så ska man avgå.

Apropå fylla Hovet så är det väl inte mer än rättvist att man är ärlig och rättvis mot Sveriges mest lojala hockeypublik? Vilket annat lag skulle ha över 5000 per match i det läget DIF befinner sig i och har gjort ett tag nu? Supportrarna förtjänar bättre.

En av nycklarna av att dra publik är att skapa en fräsch känsla av nyskapande och framåtanda i klubben. DIF idag luktar unket och det ligger ett lik under golvbrädorna men ingen kan hitta det.
Jag tror benhårt att styrelsen TYCKER att det är katastrof. Men det kommer de aldrig att erkänna. Visst vore det intressant om SF sa till sin publik att vi gillar er som kunder så mycket så vi erkänner att det är en skitfilm vi visar. Men sånt händer aldrig.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
David1891

Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av David1891 »

http://mrmadhawk.se/2012/november/uppgi ... ragan.html Vettfasen om det är rätt tråd. Inget nytt egentligen men ännu en källa bara. Hoppas verkligen det löser sig. Säcken måste bara in..
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

David1891 skrev:http://mrmadhawk.se/2012/november/uppgi ... ragan.html Vettfasen om det är rätt tråd. Inget nytt egentligen men ännu en källa bara. Hoppas verkligen det löser sig. Säcken måste bara in..
Diskuteras redan i "Challe tråden"...
2014-04-07, vad hände?
Marre Greenleaf
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Marre Greenleaf »

Jag tror att Conny Strömberg är på väg in. Challe och Conny var i kontakt med varandra under sommaren om ni inte minns det.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Marre Greenleaf skrev:Jag tror att Conny Strömberg är på väg in. Challe och Conny var i kontakt med varandra under sommaren om ni inte minns det.
Vad grundar du det på?
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Marre Greenleaf skrev:Jag tror att Conny Strömberg är på väg in. Challe och Conny var i kontakt med varandra under sommaren om ni inte minns det.
Haha, nä. Allt krut kommer att läggas på Hörnqvist och Kronwall.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Låst