Malmö - Djurgårdens IF 4/11 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
seppuko
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Re: Malmö - Djurgårdens IF 4/11 2012

Inlägg av seppuko »

Ja, alla är nog helt eniga om att vi inte skapar målchanser eller mål. Men det ser helt annorlunda ut i år jämfört med förra året. I år ser man att det är svårt att möta Djurgården, men man lyckas vinna mot oss till slut.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
zetterberg_88

Inlägg av zetterberg_88 »

Tycker vårat största problem är att vi oftast lyckas tabba till oss rejält och vi straffas på våra tabbar match efter match. Sen har vi oftast lägen men vi sätter inte dit pucken som våra motståndare gör.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Ja, vi är helt enkelt för dåliga. Det är egentligen busenkelt.

Att försöka intala sig att "det nog vänder bara vi...." känns inte helt rätt; den mentaliteten tycker jag ledningen & klubben hade tillräckligt av förra säsongen. Trodde man hade lärt sig något men tydligen inte.

I mitt tycke har vi inte ens ett rejält grundspel att falla tillbaka på, så fort vi blir stressade så tappar vi allt. När sen slaget redan egentligen är förlorat släpper alla på handbromsen och tokkör, vilket väldigt ofta stundtals kan se riktigt bra ut men det om något är ju bara ett tecken på att saker inte alls står rätt till. Kom inte och säg att det enkom är motståndarna som backar hem och ger oss initiativet för det tror jag inte på.

Min hobbyanalys är bristande tydlighet i coachningen och mentala spärrar på nyckelspelare. Dr.Daniels huskur är en stycken Särkijärvi och en styck mental coach. Blandas i en lagom dos och anrättas i god tid inför nästa match.

Snarare kommer DIF's recept bli Challe-soppa och "vi-får-hoppas-vi-börjar-göra-mål-snart"...
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Jag tror det är jävligt kul att spela hockey i DIF.

Bra gäng med killar som är kul att umgås med och köra lite allmänhetensåkning ihop med några ggr i veckan. Någon gång ibland kommer det ett annat gäng som vill dela på istiden och då är man allt som oftast snälla och ställer upp och spelar "match" mot dessa. Resultatet spelar inte så stor roll, det är ju trots allt rätt bra träning inför beach 2013.

Som bonus på allt detta trillar det in lite pengar varje månad på kontot som gör att man faktiskt inte behöver ha något arbete. Istället kan man när vaktis vill spola isen sticka och fika med gubbarna eller gå hem och spela tv-spel i väntan på att vaktis öppnar upp nästa dag.

Jag är helt övertygad om att det ställs för lite krav på spelarna. Detta är något som genomsyrar en stor del av föreningen vilket innebär att trots att omsättningen på spelare har varit stor så faller merparten in i samma gamla tempo.

Tom en sådan som Gabbe är påverkad av detta. Jag vill påstå att jämfört med hans första matcher så är han inte alls lika framåt som då. Han smällde på allt som rörde sig och jagade även om han inte skulle kunna ta pucken, det innebar dock att moståndarna stressades och någon annan i laget kunde vinna pucken i senare skede. Nu, not so much. Missförstå mig inte nu, han är inte dålig men han i likhet med många andra är inte så "på" som dom kan vara. Fan, Hank ser ju ut som om han tror moståndarna är gjorda av kryptonit, då vill jag inte jämföra honom med Stålmannen, långt därifrån, men han ska ju grisa...det är ju det enda han kan.
Shike

Inlägg av Shike »

-daniel- skrev:
I mitt tycke har vi inte ens ett rejält grundspel att falla tillbaka på, så fort vi blir stressade så tappar vi allt. När sen slaget redan egentligen är förlorat släpper alla på handbromsen och tokkör, vilket väldigt ofta stundtals kan se riktigt bra ut men det om något är ju bara ett tecken på att saker inte alls står rätt till. Kom inte och säg att det enkom är motståndarna som backar hem och ger oss initiativet för det tror jag inte på.
Du slår huvudet på spiken där med grundspelet. Tuta&köra hockeyn kan man vinna el vända strö matcher med men inte vinna gång på gång

Grundspelet enligt min mening upp till dom äldre i laget att styra. Jag ska inte rabbla upp dom för dom får nog med skit på denna adressen men givetvis vet dom om att det inte räckt till.
Med det sagt är det inte så enkelt så att man kan "bänka" dom äldre om dom i forumets tycke är för dåliga, det hjälper inte. DOM MÅSTE LEVERERA.

Dom unga grabbarna kan inte leda laget på det viset (Landeskog är ett undantag) och om dom ska göra det blir det bara fel.

Men å andra sidan, vad vet jag
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Shike skrev:
-daniel- skrev:
Du slår huvudet på spiken där med grundspelet. Tuta&köra hockeyn kan man vinna el vända strö matcher med men inte vinna gång på gång

Grundspelet enligt min mening upp till dom äldre i laget att styra. Jag ska inte rabbla upp dom för dom får nog med skit på denna adressen men givetvis vet dom om att det inte räckt till.
Med det sagt är det inte så enkelt så att man kan "bänka" dom äldre om dom i forumets tycke är för dåliga, det hjälper inte. DOM MÅSTE LEVERERA.

Dom unga grabbarna kan inte leda laget på det viset (Landeskog är ett undantag) och om dom ska göra det blir det bara fel.

Men å andra sidan, vad vet jag
Jag tycker det är mer upp till tränarstaben? Som Bom-Bom sa. Det lämnas för mycket ansvar på att de äldre spelarna ska styra upp allt i DIF. Han har ju ändå spelat i typ 20 klubbar. Men hade väl aldrig varit i en förening där tränarna tog så lite ansvar.
Expert.
Peter V. Janson

Inlägg av Peter V. Janson »

Jag tycker att man kunde se att vårat älskade Djurgården tagit
Ett steg framåt i matchen mot Danskarna. Jag tror att Dif är på gång nu.
Kul att Ottosson gjorde mål och en bra match. Han har ju varit bedrövlig i början av säsongen.
Och att Dustin Johner gjorde mål, var mycket viktigt. Då det är mål han ska göra.

Jag tror och hoppas på en vändning nu. Det är dags att Sveriges mest anrika Hockeylag börjar klättra i tabellen nu.
När min pappa tog med mig till Globen första gången var jag 7år gammal. Jag såg hjältarna Challe Berglund och Håkan Södergren kriga på isen. En livslång kärlek tog sin start där.
Div1Norra

Inlägg av Div1Norra »

Ahhhhh, vad jag avskyr landslagsuppehåll. Kom igen och ge oss en ny match(+tråd) nu. Vi vänder ingenting på träning eller att vi kanske, eventuellt, såg några positiva sekvenser i spelet mot Malmö.

Alla till Hovet på måndag! KROSSA Västerås!
Användarvisningsbild
minalman

Malmö - Djurgårdens IF 4/11 2012

Inlägg av minalman »

Tycker det behövs en DIF - Västerås matchtråd nu. Det är ju mindre än 60 timmar till nedsläpp...
Edit: 57!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Staten

Inlägg av Staten »

Ja, varför ska det vara så svårt? Vi vill diskutera uppställningar som Challe aldrig kommer spela för han gillar att köra på obalanserade femmor där spelarna knappast kompletterar varandra.
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Sv: Malmö - Djurgårdens IF 4/11 2012

Inlägg av Henkos »

Forumet har gått ner sig lika mycket som resten av föreningen tyvärr.
Skriv svar