Challe Berglund

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Sjöwall

Re: Challe Berglund

Inlägg av Sjöwall »

Någon som ska på mötet imorgon som kan fråga Challe detta från mig:
"Hur vill vi spela anfallsspel?"
Om han frågar hur du menar säger du:
"Jag har inte kunnat se några tydliga linjer hur ni vill spela, förklara spelidén när det gäller det offensiva"
Invänta sedan ett otroligt arrogant svar och lägg upp det här.

Tack...
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Enligt MrMadhawk blir det en rockad inom Djurgården:

http://mrmadhawk.se/2012/november/uppgi ... ragan.html
VäsbyMental
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av VäsbyMental »

Ska det ske så ska det ske nu och inte när det återstår 10 omgångar.

Tycker ordförandes uttalande senast låter som dom inte kommer flytta på Challe just nu
Användarvisningsbild
zetterberg_88

Inlägg av zetterberg_88 »

Är det artiklarna de senaste dagarna från AB som han har som källa? Enligt intervjun igår var det ju ett stenhårt nej.
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Challe Berglund

Inlägg av minalman »

Jag tror att om de sätter upp ett medlemsmöte under en stormig period då de egentligen måste fokusera på fortsättningen, så bör de ha något väsentligt att meddela.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
zetterberg_88

minalman skrev:Jag tror att om de sätter upp ett medlemsmöte under en stormig period då de egentligen måste fokusera på fortsättningen, så bör de ha något väsentligt att meddela.
Jag kan tänka mig att dom göra detta enbart för att visa att dom visst bryr sig om sina supportrar.
Så alla ni som klagar hela tiden på ledning/tränare/spelare ni ska väl ändå gå dit imorgon?
Majoriteten kommer sitta kvar på forumet och fortsätta gnälla.
Limpan

Inlägg av Limpan »

Har man redan nu börjat se över möjligheterna för Säcken att ta över Challes tränarpost ser jag ingen anledning till att detta inte skulle ske med omedelbar verkan. Med en niondeplats efter 19 spelade omgångar har det visat sig att det inte har funkat med Challe som tränare.
Han måste ju själv inse att det inte funkar just nu och inte hålla på någon sorts stolthet. Stoltheten och all heder kommer han för mig ha kvar om han lämnar tränarrollen nu... Därmed inte sagt att vi kommer skjuta i höjden av tabellen om Säcken tar över.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

zetterberg_88 skrev:
minalman skrev:Jag tror att om de sätter upp ett medlemsmöte under en stormig period då de egentligen måste fokusera på fortsättningen, så bör de ha något väsentligt att meddela.
Jag kan tänka mig att dom göra detta enbart för att visa att dom visst bryr sig om sina supportrar.
Så alla ni som klagar hela tiden på ledning/tränare/spelare ni ska väl ändå gå dit imorgon?
Angående medlemsmötet - är det någon som kan ta och filma det? Om det går bra för ledningen d.v.s. Vore intressant att höra det.
Hade själv åkt dit, men jag är tyvärr inte medlem och bor lite långt bort.
Användarvisningsbild
minalman

Challe Berglund

Inlägg av minalman »

zetterberg_88 skrev:
Jag tror inte forumet har en sådan stor tyngd i ledningens syn på verkligheten som vi själva tror. Man kallar inte in ett extra medlemsmöte bara för att få en massa skit, vilket kommer bli fallet om de inte har något att komma med. "Bussiga mot fansen" -- Det finns inget som heter så i dagens hockey. Kanske gratis T-shirts på en kvartsfinal då.
Användarvisningsbild
zetterberg_88

Tänkte väl inte först och främst på forumet utan först och främst för dom som går på matcherna.
Det jag menade var att många gnäller här men kommer inte visa sin fot på ett gratis möte med klubben man älskar för att få ställa sina frågor etc.
Användarvisningsbild
minalman

Challe Berglund

Inlägg av minalman »

zetterberg_88 skrev:Tänkte väl inte först och främst på forumet utan först och främst för dom som går på matcherna.
Det jag menade var att många gnäller här men kommer inte visa sin fot på ett gratis möte med klubben man älskar för att få ställa sina frågor etc.
Och jag tror det är ett självmordsuppdrag att kalla till möte nu om man inte har något positivt att berätta. Det kan aldrig sluta lyckligt om det enda som sägs är att "det här ska vi vända". Känslan i forumet att inte gå på mötet beror på att ingen tror att något alls kommer ut av mötet.
Användarvisningsbild
zetterberg_88

minalman skrev:
zetterberg_88 skrev:Tänkte väl inte först och främst på forumet utan först och främst för dom som går på matcherna.
Och jag tror det är ett självmordsuppdrag att kalla till möte nu om man inte har något positivt att berätta. Det kan aldrig sluta lyckligt om det enda som sägs är att "det här ska vi vända". Känslan i forumet att inte gå på mötet beror på att ingen tror att något alls kommer ut av mötet.
Man kan ju även spekulera i att ordförande igår satt och sa tvär nej till att Challe enbart skulle fokusera på sportchefsrollen eftersom dom ville berätta detta imorgon personligen till fansen.
Finns alltid spekulationer. Dock tycker jag det är konstigt att då Challe har tränat laget idag och inte Säcken.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

minalman skrev:
zetterberg_88 skrev:
Jag tror inte forumet har en sådan stor tyngd i ledningens syn på verkligheten som vi själva tror. Man kallar inte in ett extra medlemsmöte bara för att få en massa skit, vilket kommer bli fallet om de inte har något att komma med. "Bussiga mot fansen" -- Det finns inget som heter så i dagens hockey. Kanske gratis T-shirts på en kvartsfinal då.
Handlar ju naturligtvis om att de känner sig pressade, knappast av forumet utan av alla de 100-tals arga mail som lär trilla in...

De kommer inte ha ett smack att meddela som är av intresse. Kanske presenteras en ny spelare för att blidka arga fans (typ Hörnqvist) men inget organisatoriskt omvälvande.
Användarvisningsbild
minalman

Challe Berglund

Inlägg av minalman »

Även om det är speluppehåll är det spännande att vara Djurgårdare. Så mycket är säkert.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Challe Berglund

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Nu var väl iaf Madhawken typ tia på pucken?

Visst, har han rätt så kan det tyda på en viss inside information, men har han fel så kallnade han rätt rejält i mina ögon.
Skriv svar