Nu spekulerar jag ju rätt vilt här, men brukar det inte vara så att de klubbar som åker ur ES satsar rejält första säsong (dvs en dyr spelarbudget). Går man upp så är det okej och gör man inte så sitter man lite på pottan. Utan att ha någon aning om vad spelarna tjänar i laget så tror jag definitivt att vi har den dyraste truppen i AS. Kanske kanske att något lag har lite dyrare men känns inte så. Tycker man borde kunna få se spelarbudgeten någonstans, men det lär väl aldrig hända i Sverige precis som du säger.sensei skrev:Just det, man kan se snittvärden.android skrev:Eliteprospects truppsidor ger dig bevis på att våra spelare varken är kortare eller väger mindre än andra klubbars spelare i alla fall.sensei skrev:Jag skulle gärna se bevis för att vi egentligen är bättre än tabellplaceringen. Ett sätt att mäta det kan ju vara truppbudgetar. Om vi har den 3:e dyraste truppen så borde vi rimligen ligga kring plats 3, t ex. I brist på officiella spelarlöner så tvivlar jag på att det finns några sådana listor dock. Men om någon har en länk eller info, så posta gärna.-daniel- skrev:150% enig.
När jag ser på våra matcher så ser jag några få bra fullregister-spelare, resten är småväxta ynglingar som viftar med klubban och det äldre gardet som varken har fart eller vilja att göra det lilla extra som krävs för att få en edge.
Jag tror helt enkelt att vi inte är bättre än vad vi ser idag. Coacher kan givetvis påverka men bara till en viss grad antar jag.
Jag försöker främst förstå varför förväntningarna är så högt ställda. Att vi är DIF och "borde" ligga högt är ju inte speciellt relevant, även om de flesta känner så.
Ett problem som jag tror vi har är att vi har ett par riktigt duktiga individuella spelare men tyvärr så underpresterar dem och övriga också vilket gör att vi aldrig får ihop kedjor som klaffar.