Challe Berglund

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Challe Berglund

Inlägg av BaronVonDif »

-daniel- skrev:
Jim Morrison skrev:Inget tränarbyte. Challe sitter säkert.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5726364.ab
Kareel:
"Men vi jobbar som fan på det och gjorde faktiskt tre mål i går, det var längesen vi gjorde det. Dessutom gjorde vi en bra tredjeperiod."

:lol: :lol:
JAG ORKAR INTE HÖRA MER! Gah.
Bombom sa i nån intervju efter han slutade att ledningen inte ställer några krav, här har vi beviset, fy fan vilken misskött förening.

Skickat från min GT-I9305N
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Challe Berglund

Inlägg av SirDIFalot »

Jepe skrev:Om nu Challe sitter så jäkla säkert på tränarposten så är jag intresserad av att veta:

- Hur ser ekonomin EGENTLIGEN ut?
- Hur går ni vidare med fabriken och UCS? Om inte - VARFÖR?!
- Finns det något utrymme för nyförvärv ala Kronwall eller är det helt kört?

Finns möjligheten och det är en öppen dialog:

- Varför plockas inte Säcken upp?
- Vad är ambitionerna inför resten av säsongen när man inte är villig att göra förändringar?
- Det är ju inga dåliga spelare i laget i sig, varför plockar man inte in en mentalcoach?
Det kan jag svara på.

- Det är en tuff situation efter degradering men vi har ingen annan att skylla på än oss själva. Ekonomin blir givetvis sämre efter en degradering.

- Vi för alltid en dialog med våra medlemmar och supportrar.

- Det skulle krävas externa finansiärer i såna fall.

- Vi har fullt förtroende för Challe och är på rätt väg. Säcken är dock en kanonkille som gör det bra i J20.

- Vad är ambitionerna inför resten av säsongen när man inte är villig att göra förändringar?
- Vi är på rätt väg och det tar tid för truppen att sätta sig med många nya spelare in. Självklart är målet att gå upp i Elitserien.

- Det är ju inga dåliga spelare i laget i sig, varför plockar man inte in en mentalcoach?
- Vi jobbar efter en tight budget och har inte råd med fler löneposter just nu. Vi är på rätt väg sportsligt och har inget intresse av att utöka staben.

Typ så..
Expert.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Challe Berglund

Inlägg av BaronVonDif »

Mötet borde bojkottas av fansen i ren protest, vem vill höra deras svar på frågor om varför det går dåligt sportsligt när vi redan vet svaren? Challe's arroganta attityd lär knappast lätta på stämningen.

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

-daniel- skrev:Kareel:
"Men vi jobbar som fan på det och gjorde faktiskt tre mål i går, det var längesen vi gjorde det. Dessutom gjorde vi en bra tredjeperiod."

:lol: :lol:
JAG ORKAR INTE HÖRA MER! Gah.
Det var många som inte ville se Kareel som ordförande, nu förstår jag varför. Han kör huvudet i sanden han med, kanske man skall prova med det, ser tydligen mycket bättre ut därifrån.
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Vi är alltså, trots nionde placeringen, på rätt väg. Eller just fan, vi mäktade ju med att göra tre kassar mot Malmö Redhawks. Klart vi är på rätt väg.

Bra jobbat Djurgårn!

Alltså ärligt talat vad har man för mål med den här säsongen? Har man fortfarande som mål att komma tillbaka till ES så fort som möjligt? Verkar då fan inte som det. Hur kan man vara nöjd med situationen när vi, i omgång 19, ligger 9:a bakom lag som Troja/Ljungby, Oskarshamn osv.

Det funkar inte att ha kvar Challe i båset. Man märker ju i diverse intervjuer hur jävla pressad och dåligt han mår. Vet inte hur det är med er, men jag kan inte se framför mig att Challe coachar Djurgårn i en kvalserie framåt våren. Killen är ju helt förstörd.

Och vaddå "vi är på rätt väg spelmässigt". Vi har gjort en bra period mot Malmö, that's it.

Aja, skitsamma. In med en psykolog iallafall eller vad fan som helst. Ta in nån som spelarna kan sitta och prata med.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Challe Berglund

Inlägg av BaronVonDif »

Nummer19 skrev:Vi är alltså, trots nionde placeringen, på rätt väg. Eller just fan, vi mäktade ju med att göra tre kassar mot Malmö Redhawks. Klart vi är på rätt väg.

Bra jobbat Djurgårn!

Alltså ärligt talat vad har man för mål med den här säsongen? Har man fortfarande som mål att komma tillbaka till ES så fort som möjligt? Verkar då fan inte som det. Hur kan man vara nöjd med situationen när vi, i omgång 19, ligger 9:a bakom lag som Troja/Ljungby, Oskarshamn osv.

Det funkar inte att ha kvar Challe i båset. Man märker ju i diverse intervjuer hur jävla pressad och dåligt han mår. Vet inte hur det är med er, men jag kan inte se framför mig att Challe coachar Djurgårn i en kvalserie framåt våren. Killen är ju helt förstörd.

Och vaddå "vi är på rätt väg spelmässigt". Vi har gjort en bra period mot Malmö, that's it.

Aja, skitsamma. In med en psykolog iallafall eller vad fan som helst. Ta in nån som spelarna kan sitta och prata med.
Det är väl vi fans som behöver psykolog för allt lidande, ledningen och laget verkar vara väldigt till freds med allt.

Användarvisningsbild
minalman

Challe Berglund

Inlägg av minalman »

BaronVonDif skrev:Hm,medlemsmöte på onsdag där man kan fråga om det sportsliga, det ser jag som ett tecken på att Challe sitter säkert.
Skall väl inte ta åt mig äran, men detta var jag först ( i forumet i alla fall ) att föreslå. Men det var väl knappast därifrån idén kom...
Edit: Skrev det här litet för snabbt tror jag. Efter att ha läst igenom reaktionerna här på forumet apropå medlemsmötet kanske idén med ett möte inte var en så bra idé. Det måste varit någon annan!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
minalman

Challe Berglund

Inlägg av minalman »

SirDIFalot skrev:
Jepe skrev:Om nu Challe sitter så jäkla säkert på tränarposten så är jag intresserad av att veta:

Finns möjligheten och det är en öppen dialog:

Det kan jag svara på.

- Det är en tuff situation efter degradering men vi har ingen annan att skylla på än oss själva. Ekonomin blir givetvis sämre efter en degradering.

- Vi för alltid en dialog med våra medlemmar och supportrar.

- Det skulle krävas externa finansiärer i såna fall.

- Vi har fullt förtroende för Challe och är på rätt väg. Säcken är dock en kanonkille som gör det bra i J20.

- Vi är på rätt väg och det tar tid för truppen att sätta sig med många nya spelare in. Självklart är målet att gå upp i Elitserien.

- Vi jobbar efter en tight budget och har inte råd med fler löneposter just nu. Vi är på rätt väg sportsligt och har inget intresse av att utöka staben.

Typ så..
En given pressekreterare, minsann!
Bigge

Inlägg av Bigge »

Det värsta är att även om DIF nu va på gång enl ledningen. Så kommer det fallera direkt nu när det är uppehåll. Efter uppehållet lär det ta ca 10-15 omgångar med våra siraps spelare att få upp tempot igen, innan vi mäktar med att göra tre mål under en och samma match.. och dessutom gör en bra tredje period :roll:

Och vid omgång 40 inser ledningen, det som fansen och resten av Sverige insåg vid omgång tio att något måste göra. Så då tar man upp Säcken och tror att han ska fixa allt under de sista omgångarna och tadaaaa DIF lirar AS även nästa år...

Helt otroligt, Ledningens mål inför denna säsong, va att DIF skulle bara ner och vända. Och efter 19 omgångar ligger vi t.om utanför förkvals platserna. Och det finns ingen spelide eller som helst tanke bakom vårt spel. Hur fan kan man inom ledningen bara se på och inte göra något? Dessutom gå ut i media och påstå att vårat spel börjar bli bra.
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
DIF#1

Inlägg av DIF#1 »

Bigge skrev:Det värsta är att även om DIF nu va på gång enl ledningen. Så kommer det fallera direkt nu när det är uppehåll. Efter uppehållet lär det ta ca 10-15 omgångar med våra siraps spelare att få upp tempot igen, innan vi mäktar med att göra tre mål under en och samma match.. och dessutom gör en bra tredje period :roll:

Och vid omgång 40 inser ledningen, det som fansen och resten av Sverige insåg vid omgång tio att något måste göra. Så då tar man upp Säcken och tror att han ska fixa allt under de sista omgångarna och tadaaaa DIF lirar AS även nästa år...

Helt otroligt, Ledningens mål inför denna säsong, va att DIF skulle bara ner och vända. Och efter 19 omgångar ligger vi t.om utanför förkvals platserna. Och det finns ingen spelide eller som helst tanke bakom vårt spel. Hur fan kan man inom ledningen bara se på och inte göra något? Dessutom gå ut i media och påstå att vårat spel börjar bli bra.
Håller med dig till 110%. Det här känns inte bra. Serien har satt sig och vi är inte bättre än såhär. Därför måste en radikal förändring till. Vi kan inte bara gå och vänta, vecka efter vecka, på att spelarna ska "spela ihop sig" och helt plötsligt kommer utklassa alla lag. Så funkar det inte. Det vi fans såg efter 10 omgångar syns fortfarande nu efter 19, så jag ger mig fan på att det kommer se lika illa ut efter 30 omgångar också. Djurgårdshjärtat blöder...
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Användarvisningsbild
dif_henkan

Inlägg av dif_henkan »

Jag tycker det börjar kännas som vårkanten 2011/2012.

Ett klassiskt hockey citat: Det vi tar med oss är en bra tredje period.

Pust, suck och stön. Om man nån gång vann första och andra perioden så skulle man kunna säkra spelet i tredje och vinna, men om taktiken är att endast att spela en bra tredje period(ironi). Då är vi illa ute alla. Det är dags för alla i laget att inse att detta citat är ren lögn och en dålig ursäkt.

Om inte Karlskrona och Asplöven var så jävla dåliga så skulle degradering till ettan vara inom räckhåll.

Många gnäller på backarna, jag vill till 80% gnälla på forwards. Dags att visa sig för enkla pass och komma samlat i anfall. Ser jag ett nedlägg i anfalls zon utan att folk åker på pucken, då byter jag kanal.

punkt slut
Jimmie, Jimmie, Jimmie!
Bigge

Inlägg av Bigge »

Verkar bara va tränare hos DIF som hittar små jävla ljusglimtar vid varje förlust
Jag personligen tror inte det spelar ngn roll om DIF gjorde en bra tredje period förra matchen, för vad man lärt sig av DIF så kommer ingen av spelarna att fortsätta på den linjen. Dessutom tror jag inte såna små ljusglimtar spelar ngn roll då det är nya matcher, nya motståndare, nya förutsättningar och antagligen inte likadant spel under 60 min.

kan inte minnas när jag senast läste om ngn tränare från ES, där den personen gått ut och hittat ljusglimtar efter en förlust.

Som ex. Brynäs - Frölunda 0-4
Och efter att ha förnedrats av Frölunda inför storpublik sågade tränaren Tommy Jonsson både lagets och sin egen insats:

– Det är inte acceptabelt och under all kritik, säger han.
Tror aldrig vi får läsa/höra ngt sånt av Challe eller ngn DIF tränare
Även om jag inte tror att det är bra att ha en tränare som alltid skäller, men nog fan måste man som tränare kunna ryta till mot spelarna när de inte sköter sina uppgifter som te.x plocka bort spelare framför mål, va rejäla i egen zon, bättre/snabbare passningspel osv
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Har sagt det sen länge men hatar upprepa mig som en papegoja. Det här laget har inte den individuella skicklighet eller lagsammanhållning som krävs för ett avancemang till elitserien. Vi måste tyvärr förstärka och riva kontrakt med ett antal spelare som inte vill vara med och tävla och vara tillräckligt stolta att bära skölden. Ledningen i DIF bör inse att detta är ett mellanår o lyfta oket från lagets axlar att vi ska tillbaka till elitserien. Detta mantra som upprepats likt minareten i mosken har blivit en mental låsning som fan inte kan låsas upp. Jag lider med spelare o ledare som mår sååå jävla dåligt av denna press..Gamla DIF finns inte längre. Dax nu att bygga om organisationen och tänka nytt och återskapa gamla tuffa elaka DIF som står upp och inte tar skit av någon. Dit har vi en jävla lång väg att vandra.. (=o((:::::()
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Något som nästan ingen spekulerar i, men som jag tror man inte skall låta bli att ta med i diskussionen är: Inget annat lag har visat någon slags formsvacka ännu. Bara vi.
Men...
Alla som ser de andra lagen intygar att de höjer sig mot oss. Jag tror, med en dåres envisa optimism och blåögdhet, att det spel vi har idag räcker lätt för plats 4-7, då flera av lagen vi krigar mot för att nå de placeringarna kommer att få svackor. De kommer heller inte orka med hur många "nu-djävlar-ska-vi-slå-Stockholmarna"-matcher som helst.
Sedan kommer vi behöva förstärkningar med Bengan och en egen formtopp kommer precis när det blir dags för en raketspurt genom förkval och kvalserie. Då faller bitarna på plats och alla blir :D :D :D
Jag hoppas dessutom att Challe är klok nog att bereda plats för en elitserietränare innan dess, så han kan agera sportchef inför ES-13/14.
Ni läste det :arrow: här först.
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Challe Berglund

Inlägg av Tessan »

minalman skrev:Något som nästan ingen spekulerar i, men som jag tror man inte skall låta bli att ta med i diskussionen är: Inget annat lag har visat någon slags formsvacka ännu. Bara vi.
Men...
Alla som ser de andra lagen intygar att de höjer sig mot oss. Jag tror, med en dåres envisa optimism och blåögdhet, att det spel vi har idag räcker lätt för plats 4-7, då flera av lagen vi krigar mot för att nå de placeringarna kommer att få svackor. De kommer heller inte orka med hur många "nu-djävlar-ska-vi-slå-Stockholmarna"-matcher som helst.
Sedan kommer vi behöva förstärkningar med Bengan och en egen formtopp kommer precis när det blir dags för en raketspurt genom förkval och kvalserie. Då faller bitarna på plats och alla blir :D :D :D
Jag hoppas dessutom att Challe är klok nog att bereda plats för en elitserietränare innan dess, så han kan agera sportchef inför ES-13/14.
Ni läste det :arrow: här först.
Vad skönt det var att läsa ett positivt inlägg med hopp!!! ?
Skriv svar