Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
David1891
Säsongskort: Ja

Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av David1891 »

seppuko skrev:Berätta mer vad som hände på donken, säger A utan B för oss som inte var där :)
Totalt stupfull, kunde knappt stå på benen och behövde hjälp med att betala sin beställning då han inte lyckades få in korter i kortläsaren typ.. Förövrigt så såg han väl inte speciellt fit ut så att säga.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av DIF_Soldier »

Vilken syn. Kan inte varit lätt att förstå vad han sa. Karln sluddrar ju redan när han är nykter.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

1. Vi har redan fyllt våra icke EU platser.

2. Vi har inga pengar.

3. Goren är ett svin, vill aldrig se honom i Djurgården.
Birdlegbob

Inlägg av Birdlegbob »

Förvisso ett svin men han skulle kunna göra stor nytta i DIF. Med tanke på att han får sparken så kanske han inte behöver vara så dyr, men som du sa så har vi ju redan fyllt vår kvot med spelare utanför EU.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Goren är ett svin - vill se honom i Djurgården. :)
Användarvisningsbild
XantE

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av XantE »

Hur fan kan han inte få vara kvar med dem där pinnarna?
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Lee skulle tillföra så otroligt mycket till detta lag!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

#10 skrev:Lee skulle tillföra så otroligt mycket till detta lag!
Ja, men det är självklart inte aktuellt.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Men sluta, vi verkar inte ens ha råd att betala en modest tränarlön så inte fan skulle vi ha pengar till en dyr importspelare som Goren (dessutom har vi våra icke EU-platser fyllda redan).

Folk kan ju fortsätta drömma om Kronwall etc men den här klubben på dekis får nöja sig med en korv med bröd. I bästa fall.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Blir faktiskt rätt upprörd om vi skulle lägga resurser på att värva en spelare just nu. Oavsett om det är Printz eller Hörnqvist. Det är uppenbart att problemet är i båset och heter Challe Berglund. Vilket han själv säger. Att han inte klarar av båda rollerna. Finns det resurser så ska det definitivt läggas där. Om inte Säcken var sugen så finns det andra alternativ därute. Tänker främst på Niklas Czarnecki.

Edit:

Truppen är redan tillräckligt bra för top 3. Definitivt. Framför allt med Landeskog och Murray! Om Challe ligger 9:a (!) med den här truppen efter 19 omgångar så spelar det fan ingen roll hur mycket bättre vi gör truppen. Visst med Printz, Hörnqvist och Kronwall in skulle vi klättra. Men det är ju ett skämt att det skulle krävas ett sånt bra lag i så fall.

Problemet är i båset inte i truppen.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

150% enig.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev:150% enig.
Jag skulle gärna se bevis för att vi egentligen är bättre än tabellplaceringen. Ett sätt att mäta det kan ju vara truppbudgetar. Om vi har den 3:e dyraste truppen så borde vi rimligen ligga kring plats 3, t ex. I brist på officiella spelarlöner så tvivlar jag på att det finns några sådana listor dock. Men om någon har en länk eller info, så posta gärna.

När jag ser på våra matcher så ser jag några få bra fullregister-spelare, resten är småväxta ynglingar som viftar med klubban och det äldre gardet som varken har fart eller vilja att göra det lilla extra som krävs för att få en edge.

Jag tror helt enkelt att vi inte är bättre än vad vi ser idag. Coacher kan givetvis påverka men bara till en viss grad antar jag.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

sensei skrev:
Jag skulle gärna se bevis för att vi egentligen är bättre än tabellplaceringen. Ett sätt att mäta det kan ju vara truppbudgetar. Om vi har den 3:e dyraste truppen så borde vi rimligen ligga kring plats 3, t ex. I brist på officiella spelarlöner så tvivlar jag på att det finns några sådana listor dock. Men om någon har en länk eller info, så posta gärna.

När jag ser på våra matcher så ser jag några få bra fullregister-spelare, resten är småväxta ynglingar som viftar med klubban och det äldre gardet som varken har fart eller vilja att göra det lilla extra som krävs för att få en edge.

Jag tror helt enkelt att vi inte är bättre än vad vi ser idag. Coacher kan givetvis påverka men bara till en viss grad antar jag.
Eliteprospects truppsidor ger dig bevis på att våra spelare varken är kortare eller väger mindre än andra klubbars spelare i alla fall.
Född till sportchef.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

android skrev:
sensei skrev:

Eliteprospects truppsidor ger dig bevis på att våra spelare varken är kortare eller väger mindre än andra klubbars spelare i alla fall.
Just det, man kan se snittvärden.

Jag försöker främst förstå varför förväntningarna är så högt ställda. Att vi är DIF och "borde" ligga högt är ju inte speciellt relevant, även om de flesta känner så.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Låst