Challe Berglund

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Staten

Re: Challe Berglund

Inlägg av Staten »

Jaja, vi får se. Ska något hända så ska det ske idag eller senast imorgon så den nya tränaren får möjlighet att få till lite av "försäsong" innan serien sätter igång igen. Sitter Challe kvar så har styrelsen tagit beslutet att ge upp denna säsongen enligt mig.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Sannolikheten att vi får en utveckling likt förra säsongen är väldigt väldigt hög (pratar inte om degradering eller kval neråt, för där tror åtminstone inte jag vi hamnar), men vi kommer fortsätta varva bra stunder med överhängande många totalt värdelösa vilket får till följd att vi som bäst hamnar typ 6-7 och är helt mentalt slutkörda när en förkvalserie inleds. Det finns fortfarande en chans att det går bättre om man agerar och gör något Nu. Mental coach? In med Säcken? Gör något för helvete.

Agerar man, likt förra säsongen, först efter jul så kan jag garantera att vi inte ens hamnar i en förkvalserie utan får sluta på plats 8-11.
m0ng00se

Re: Sv: Re: Challe Berglund

Inlägg av m0ng00se »

minalman skrev:
m0ng00se skrev:4 p av 9 utlovade kan man ju inte vara nöjd med och efter landslagsuppehållet får vi bekänna färg på riktigt när vi möter topp 4 i 4 matcher på raken:

12/11 Västerås IK (h) Hovet, 19:00
14/11 BIK Karlskoga (b) Nobelhallen, 19:00
18/11 Leksands IF (h) Hovet, 16:00
21/11 Örebro IK (b) Behrn Arena, 19:00

jag hoppas på en förändring och nytändning under lagslagsuppehållet!
Vän av ordning måste gripa in och påpeka att det blev fem av nio.

aye så rätt så rätt 5 pinnar ska det vara och helt plötsligt så blev det ju faktiskt över hälften av beräknade poängen istället för under hälften!:)
VäsbyMental

Inlägg av VäsbyMental »

Att ingen info kommer ut direkt denna vecka verkar konstigt om det verkligen ska hända något. Kan DIF verkligen behålla Challe på tränarpositionen???
Boharta

Inlägg av Boharta »

-daniel- skrev:Sannolikheten att vi får en utveckling likt förra säsongen är väldigt väldigt hög (pratar inte om degradering eller kval neråt, för där tror åtminstone inte jag vi hamnar), men vi kommer fortsätta varva bra stunder med överhängande många totalt värdelösa vilket får till följd att vi som bäst hamnar typ 6-7 och är helt mentalt slutkörda när en förkvalserie inleds. Det finns fortfarande en chans att det går bättre om man agerar och gör något Nu. Mental coach? In med Säcken? Gör något för helvete.

Agerar man, likt förra säsongen, först efter jul så kan jag garantera att vi inte ens hamnar i en förkvalserie utan får sluta på plats 8-11.

Är ingen anhängare av att sparka tränare till höger och vänster men det man måste kunna kräva är att man tar in en mental coach. Har aldrig förstått att det är ok att träna start/stopp varje dag men inte ägna det mentala en stund, känns oerhört omodernt. Sen är det ju bara att kolla in Challes ansiktsuttryck för att se hur dåligt han mår. Otroligt tråkigt för honom på ett personligt plan.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Boharta skrev:
Är ingen anhängare av att sparka tränare till höger och vänster men det man måste kunna kräva är att man tar in en mental coach. Har aldrig förstått att det är ok att träna start/stopp varje dag men inte ägna det mentala en stund, känns oerhört omodernt. Sen är det ju bara att kolla in Challes ansiktsuttryck för att se hur dåligt han mår. Otroligt tråkigt för honom på ett personligt plan.
Precis,
Han är så mycket DIF man kan bli & hans engagemang för klubben kan knappast ifrågasättas.
Men i nuläget är det kanske lite det som är problemet, typ som om en operationsläkare ska genomföra en svår operation på sin bästa vän, det får liksom inte gå fel........& då gör det givetvis det.

Tydligt är iaf att ingen i DIF vare sig på isen eller vi på läktaren har en aning om hur Challe egentligen vill att spelet ska se ut.
Fixar dom inte Challes utpräglade Tumba-dialekt?
Tolk?
KBT?
KGB?

Nåt måste hända, helst nyss....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Div1Norra

Inlägg av Div1Norra »

Lee Harvey Oswald skrev: Nåt måste hända, helst nyss....
Jag är tyvärr skeptiskt till att det kommer hända något. Det största misstaget man gjorde inför denna säsong var att ta in Mats Bäcklin och därmed få ytterligare en lönepost på tränarsidan. Även om Mats är en bra person så kändes det inte genomtänkt och minskar dessutom handlingsutrymmet i det här läget.

Synd att de inte tog in en huvudtränare i stället för Mats. Då hade vi kanske sluppit den här diskussionen. In med den mentala coachen nu!
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Personligen tror jag inte att det är Challe som är problemet. Det är det mentala som är problemet. Hur kommer det sig att vi kan spela bra och åka skridskor när vi i princip redan förlorat matchen, för att sedan när vi kvitterat har chansen att vinna, inte längre kan spela hockey?
Kan inte Bäcklin eller Zabel ta en liten MT-kurs?

Information om Mental Träning

Information om utbildningen samt priser
PAKETPRIS
PUMT + PTL, 29.000:- (exkl. moms 25%)
Användarvisningsbild
Kungen
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Kungen »

Axel_K skrev:Personligen tror jag inte att det är Challe som är problemet. Det är det mentala som är problemet. Hur kommer det sig att vi kan spela bra och åka skridskor när vi i princip redan förlorat matchen, för att sedan när vi kvitterat har chansen att vinna, inte längre kan spela hockey?

PAKETPRIS
Inte sån dum idé, men helt orimligt då utbildningen tar 1-2 år. Hyr in en färdigutbildad snubbe istället, Nisse Ekman kan sponsra.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Kungen skrev:
Axel_K skrev:Personligen tror jag inte att det är Challe som är problemet. Det är det mentala som är problemet. Hur kommer det sig att vi kan spela bra och åka skridskor när vi i princip redan förlorat matchen, för att sedan när vi kvitterat har chansen att vinna, inte längre kan spela hockey?

PAKETPRIS
Inte sån dum idé, men helt orimligt då utbildningen tar 1-2 år. Hyr in en färdigutbildad snubbe istället, Nisse Ekman kan sponsra.
Har för mig att min lärare tog en kurs på en månad eller två, vilket skulle kunna vara rimligt om det händer NU.

Luleå tog in mental coach förra året, vann serien.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Hm,medlemsmöte på onsdag där man kan fråga om det sportsliga, det ser jag som ett tecken på att Challe sitter säkert.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
kaminor

Inlägg av kaminor »

"På plats kommer Kaarel Lehiste, Challe Berglund, Tony Zabel, Mats Bäcklin samt ett par spelare att vara."

Så hade man ju inte skrivit om Challe skulle ersättas. För då hade väl ändå ersättaren (Säcken) också varit med på mötet. :(
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

BaronVonDif skrev:Hm,medlemsmöte på onsdag där man kan fråga om det sportsliga, det ser jag som ett tecken på att Challe sitter säkert.
Challe sitter garanterat säkert, åtminstone för stunden. Han har köpt sig lite mer tid eftersom vi ju "spelade upp oss när matchen redan var förlorad i går" (...).
Rogga

Inlägg av Rogga »

-daniel- skrev:
BaronVonDif skrev:Hm,medlemsmöte på onsdag där man kan fråga om det sportsliga, det ser jag som ett tecken på att Challe sitter säkert.
Challe sitter garanterat säkert, åtminstone för stunden. Han har köpt sig lite mer tid eftersom vi ju "spelade upp oss när matchen redan var förlorad i går" (...).
Ja, det är väl det som är problemet... Däremot så skulle man kunna fråga om det är på gång att ta in en mental coach. :idea:
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Trist om Challe blir kvar. Vi ser ju faktiskt noll förbättring spelmässigt och har en trupp som ska klara av topp 3 även utan NHL-spelare.
Expert.
Skriv svar