Malmö - Djurgårdens IF 4/11 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Norenfalk

Re: Malmö - Djurgårdens IF 4/11 2012

Inlägg av Norenfalk »

Varför sitta och kasta skit på varandra? Vi älskar samma lag. Så skärpning! Blytung förlust efter straffar. Själv satt man och visste att vi skulle förlora på straffar när det var dags för det. I mina ögon gäller det att spela Adam istället för Pickard matcherna som kommer. 3 tuffa matcher väntar. Själv åker jag från Dalarna för att se Djurgården kriga mot bönderna Leksand den 18e. Som det nämnts tidigare, med Pickard mellan stolparna blir hela laget osäkert. Kolla mot IKO, Laget hade självförtroende, spelade kyligt även om det bara ett mål så tog vi 3 pinnar. 5 poäng på 3 matcher som kunde varit 0 poäng helt klart! Så lira Adam istället för Pickard!
RÖTT FÖR BLODET GENOM HJÄRTA OCH VEN
GULT FÖR SOLENS VÄRMANDE SKEN
BLÅTT FÖR HIMMEL,REGN OCH HAV
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Användarvisningsbild
Nummer19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Nummer19 »

Sen så tycker jag att det är dags att överge 1:a spaden till Adam Reideborn. Oerhört konstigt av Challe att välja Chet idag trots Adams nolla senast. Skiter i om dom hade en överenskommelse sen innan. Dom bästa ska spela.

Chet gillade jag i början och kunde då bortse hans "Dembo tabbar" då han, precis som Dembo, kunde blixtra till stundtals och göra en och annan idioträddning.

Svårare är det nu, då varenda lilla poäng är så jävla viktig för vår tabellplacering som i nuläget är helt åt helvete för usel. Tycker det är inte mer än fair att överge 1:a spaden till Reideborn redan till nästa match efter uppehållet, men med Challe vet man ju inte.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
norrlandsgold

Inlägg av norrlandsgold »

Nummer19 skrev:Sen så tycker jag att det är dags att överge 1:a spaden till Adam Reideborn. Oerhört konstigt av Challe att välja Chet idag trots Adams nolla senast. Skiter i om dom hade en överenskommelse sen innan. Dom bästa ska spela.

Chet gillade jag i början och kunde då bortse hans "Dembo tabbar" då han, precis som Dembo, kunde blixtra till stundtals och göra en och annan idioträddning.

Svårare är det nu, då varenda lilla poäng är så jävla viktig för vår tabellplacering som i nuläget är helt åt helvete för usel. Tycker det är inte mer än fair att överge 1:a spaden till Reideborn redan till nästa match efter uppehållet, men med Challe vet man ju inte.

Håller med dig ja.. Man ska ju gå efter prestation. Och Adam ser så mycket säkrare ut i kassen .. Och har ett sånt lugn.. Chet är så stressig och ivrig..
Men Adam kan ju inte hålla nollan jämt, men ser hellre honom som #1 målvakt.
Det finns bara ett mål.. Träffa det!
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

norrlandsgold skrev:
Lidingö DIF skrev:
norrlandsgold skrev:Ville bara lägga in denna länk med

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/k ... 5721916.ab
Sammanfatta lite snabbt istället för oss som vägrar bidra till Aftonhorans reklamintäkter.

Ja det handlar ju om att dom vill se Hans Särkijärvi som tränare i Djurgården. Då han tydligen redan finns inom klubben.

Sen var det ett sammandrag om hur jobbigt det var för aftonbladet att tycka illa om challe då han jobbat åt tidningen..

Men kontensan av det hela var att dom ville se challes avgång helt enkelt som tränare.. Och skulle hålla sig till sportchef
Tackar norrlandsgold. Inte helt främmande tankegångar. Så nu ska skiten bli ännu värre med falanger inom laget. Lysande! De får styra upp detta fort. Antingen Challe stenhårt kvar eller in med Säcken direkt för att slippa en massa ledarskapsdistrahering.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Mash

Inlägg av Mash »

Jag vill se Adam vakta kassen mot Västerås, Karlskoga, Leksand och Örebro. Ge killen en chans och visa vad han verkligen får för. Ska vi börja att städa upp någonstans så gör det längst bak.
Ett annat intressant "experiment" vore att ha Challe på läktaren / hyllan mot kommande motstånd och låta Bäcklin samt Zabel ha kommandot i båset och omklädningsrummet. Börja förändra nu för helvete!

Vi ligger alltså på nioende plats efter 19 omgångar. Kommande motstånd är Västerås, Karlskoga, Leksand och Örebro. Det är 12 poäng som kommer att avgöra vår framtid. Direkt plats i kvalserien, förkval, vidare spel i Allsvenskan eller nedflyttning. Förändra allt som går att förändra, nåja, låt forwards och backar ha kvar sina positioner men rör om i kedjorna, i båset, i omklädningsrummet - Vad som helst för att få en jävla förändring på detta skit.

Vi är överlägset det bästa laget i Allsvenskan på pappret. I praktiken är vi i klass med Karlskrona.
Dags att göra något vettigt med detta lag.
Användarvisningsbild
AdamPickard

Inlägg av AdamPickard »

Tycker det är fel att börja whina på Chet efter dagens match. Målen han släppte in tror jag Adam också hade släppt in.
Utan Chets tabbar tycker jag att han är bättre än Adam och bör förbli vår första kepper.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Det andra målet hade Reideborn definitivt haft. Pickard är betydligt svagare i kroppen och tenderar ständigt att hamna i konstiga situationer utanför målet. Ser ut som en satans innebandymålvakt stundtals!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:Det andra målet hade Reideborn definitivt haft. Pickard är betydligt svagare i kroppen och tenderar ständigt att hamna i konstiga situationer utanför målet. Ser ut som en satans innebandymålvakt stundtals!
Det skumma är väl att han typ är 20 kilo tyngre än Reideborn men ändå ser betydligt mindre ut i målet och inte alls lika tät heller.
Expert.
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

Manijock skrev:Det andra målet hade Reideborn definitivt haft. Pickard är betydligt svagare i kroppen och tenderar ständigt att hamna i konstiga situationer utanför målet. Ser ut som en satans innebandymålvakt stundtals!
Nja, ska man gnälla på någon på målen är det väl Linkan. På första står han ju bredvid Kollar på fel sida och låter honom styra lätt, och på andra ger han först fan i att backchecka vid blå och sedan bågar han bort från mål i stället för att följa den spelare som gör målet. Kanske i och för sig är back som skall upp på det första, men är han där måste han ju vara det ordentligt.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Måste faktiskt skriva attlaget stod upp i försvaret och mötte Räddhawks högt utan att falla ihop som gjorts så ofta tidigare. Det gladde mig! Tror inte jag såg ett enda såpnt tillfälle idag, kan ha fel för jag gjorde lite annat samtidigt som jag kikade på matchen (emellanåt) :oops:

En annan "analys" är den jag delar med experterna i TV idag. Vårt lag blir jävligt långt ganska ofta vilket ger spattiga anfall på ena kanten utan någon i slottet. Hur många gånger hade vi inte 1-2 av våra killar vid sarg till vänster om Räddhawks målis och inte en käft störtade på mål av de bakomvarande. De släpande spelarna är inte med i spelet på något vis. De är för långt undan och vågar? inte ta skären upp och hjälpa anfallet.

Hur som helst...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Linkan gör ALLTID bra matcher.....
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

DIF_Soldier skrev:"Jag är en av dem som ska leda laget (i fördärvet)" - #23

Linkan sämst på isen idag. Och i majoriteten av övriga matcher också förövrigt.
När man såg Linkans defensiv förr kunde man iallafall trösta sig med att han öste in poäng.

Vad ska man göra nu?
Tänkte precis detta under matchen.

Vore tråkigt om det slutade så här.

Jag har börjat fundera på om han ens blir kvar hela säsongen. Han är inte nöjd med vad han presterat och har stora krav på att producera. Vi får se.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
DIF_Soldier skrev:"Jag är en av dem som ska leda laget (i fördärvet)" - #23

Linkan sämst på isen idag. Och i majoriteten av övriga matcher också förövrigt.
När man såg Linkans defensiv förr kunde man iallafall trösta sig med att han öste in poäng.

Vad ska man göra nu?
Tänkte precis detta under matchen.

Vore tråkigt om det slutade så här.

Jag har börjat fundera på om han ens blir kvar hela säsongen. Han är inte nöjd med vad han presterat och har stora krav på att producera. Vi får se.
Mm, har alltid hävdat att Linkan är Sveriges bästa hockeyspelare genom tiderna tillsammans med Micke Johansson och önskar därför att han hade stannat i DIF när det nu var han försvann, gjort en bra säsong till och sedan lagt av.

Vilken djävla skillnad mot Otto som faktiskt bär laget långa stunder fortfarande, men blir alltför defensiv så fort han inte litar på sina ytterforwards. Det är emellertid för mig helt obegripligt att inte backarna vågar sticka varje gång Otto är inne, han tar ju deras plats direkt när de kliver framåt.
Användarvisningsbild
DIFference

Inlägg av DIFference »

Upp som en sol. Ner som en pannkaka.
Fy fan va dåliga vi är. Förtjänade inte ens en poäng egentligen. Och då ska vi egentligen spela sikten av Malmö och plocka tre pinnar.

Challe ser bara trött och orkeslös ut i båset. In med Säcken NU direkt! Då har han 10 dagar på sig att träna laget innan nästa match. Challe ska koncentrera sig på sportchefsrollen.
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
cosmokatten

Inlägg av cosmokatten »

Trodde nånstans att det här var ett forum för fans??
Tänk att man lyckats samla Sveriges alla bittra kärringar o surfittor på ett o samma ställe!!!!
Att sitta o klanka ner och gå på såna extrema personangrepp måste ju tyda på att man själv ligger på den lägsta nivån av hjärnkapacitet!!!
Vad fan har ni själva presterat??!!
Tror ju helt klart att dessa underbara DIF-killar ger sig in i varje match med tanke om att göra deras absoluta bästa, och inte tvärtom.
Tror ju knappast att det är eran inställning i vardagen!!!!

Borde finnas en sida som uppmuntrar spelarna istället.....

Och Sörensens fint var grym......hade den suttit så, vilket var förbannat nära, så hade det garanterat varit andra toner här.
Om jag inte minns fel så var det väl en väldigt ung kille vid namn Mikael Granlund som satte ett jävligt snyggt och otippat mål för Finland förra året....
Hade han missat, hade nog inte han blivit lika nerklankad....

Som sagt.....jag tycker att killarna kämpar.....och det är fanimej det viktigaste!!!
Skriv svar