minalman skrev:Jag tror att om vi i publiken, alla sektioner, stöttar laget, till att börja med hemma mot västerås, så kommer motivationen ligga kvar på en tillräckligt hög nivå för att de ska orka vända på detta. Om inte vi fans finns där, trots att det gått dåligt, blir det ännu svårare för killarna att orka. Vi får inte pressa men stötta. Positivt stöd från läktarna är ett bidrag till att detta vänder tror jag.
Så väldigt sant. Vi får inte ge upp nu. Låter jävlit klyschigt men vi måste visa, som faktiskt Expressen skrev, att vi fans är värda ett ES-lag. Skiter de på isen i allt under 50 min (som ikväll) så ska vi i alla fall inte göra det.
För övrigt så var det inte "snurrstraffen" som sänkte oss ikväll. Sluta sila lus och svälja kameler.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
SirDIFalot skrev:
Sörensens straff var ju fan betydligt närmare att gå in än de andra som missades.
Ja, den var närmare, men det är inte det som är poängen. När Sörensen åker fram och lägger en sån där straff så sänder det ut signaler (iallafall till mig) att han skiter i poängen och tabellplaceringen fullständigt och bryr sig bara om att det ska vara snyggt för att den förhopppningsvis ska bli en Youtube-succé så att han blir känd.
Föredrar, återigen, Linkans straffmiss framför Sörensens "show"straff.
Men herregud. Om Sörensen är mer inövad med den där varianten än någon annan så är det väl klart att han ska lägga den? Vi såg ju själva hur bra det var att bara åka fram och skjuta på de andra straffarna. Sörensen gör förstås det som han tror bäst ska rendera i mål.
Skiter i om den är inövad. Han ska ge fan i att lägga sånna straffar när otroligt viktiga poäng står på spel. Bättre att hänga den högt i klyckan än att åka fram som han gjorde nu.
Okej om det hade varit mot Asplöven i omgång 35 och vi ledde matchen med 5-0, då får han gärna lägga en sån straff, för då är redan 3 pinnar säkrade. Men inte nu, absolut inte nu och i detta läge.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
PÅ de senaste tre matcherna menade att jag att vi som minst hade behövt få in 7 poäng.
Nu fick vi 5 vilket tyvärr är för lite, på tok för lite.
Kan köpa en pinne nere i Skåne, men hemmamatchen mot Mora duger inte. Där skall det bara vara seger.
I övrigt en ytterst typisk match för vår del. Vi spelar bra delar av matchen och brutalt uselt i andra. Finns ingen jämnhet, stabilitet eller trygghet trots namnkunnig trupp.
SirDIFalot skrev:
Sörensens straff var ju fan betydligt närmare att gå in än de andra som missades.
Ja, den var närmare, men det är inte det som är poängen. När Sörensen åker fram och lägger en sån där straff så sänder det ut signaler (iallafall till mig) att han skiter i poängen och tabellplaceringen fullständigt och bryr sig bara om att det ska vara snyggt för att den förhopppningsvis ska bli en Youtube-succé så att han blir känd.
Föredrar, återigen, Linkans straffmiss framför Sörensens "show"straff.
Men herregud. Om Sörensen är mer inövad med den där varianten än någon annan så är det väl klart att han ska lägga den? Vi såg ju själva hur bra det var att bara åka fram och skjuta på de andra straffarna. Sörensen gör förstås det som han tror bäst ska rendera i mål.
Skiter i om den är inövad. Han ska ge fan i att lägga sånna straffar när otroligt viktiga poäng står på spel. Bättre att hänga den högt i klyckan än att åka fram som han gjorde nu.
Okej om det hade varit mot Asplöven i omgång 35 och vi ledde matchen med 5-0, då får han gärna lägga en sån straff, för då är redan 3 pinnar säkrade. Men inte nu, absolut inte nu och i detta läge.
Har du något bra resonemang till varför han inte får lägga en sån straff? För det har du fortfarande inte presenterat.
"Det är bättre att göra mål"-resonemanget räcker inte särskilt långt.
Om man ska försöka med något positivt så var Lidström riktigt bra idag. Liksom Nr 8 och Holm. I stället var ju Gustafsson tyvärr usel, men överlag bra backspel. De få byten Åberg, Otto och Landeskog gjorde ihop såg ju åxå bra ut. Men det är inte kul när det inte blir fart förrän Linkan petas ....
Edit; bättre backspel kanske man ska skiva, inte bra....
minalman skrev:Håll med om att om snurrstraffen funkat hade det låtit annorlunda här inne i tråden! Killen hade fått matchtröjan hissad närapå...
Funderade på det en kort sekund men det stämmer inte. Jag hade varit förbannad också oom han satt den. Imponerad till viss del, men jävligt irriterad på hur han gamblar med våra poäng.
Och hur i hela jävla helvetet - pardon my french - ska det där vara mer inövat än en "normal" straff? Via timmar framför playstation då för tid på isen för att träna extra-straffar har vi inte.
Det är på inga vis fel att ifrågasätta Sörensens val av straff-variant. Att säga att den är närmare att gå in än andras och att det är bättre att missa med en snurrfint än med ett dragskott rätt i kombinatet.. tja, det är väl kanske TVspelsgenerationen som tycker det. Jag anser att man har ett ansvar och det ansvaret gäller laget. Vi behöver poängen. Då chansar man inte.
Sen kan jag ställa mig undrande till valet av straffskyttar. Väljer Challe eller får de räcka upp handen?
Vem vet?
Hur som helst är jag bedrövad till 87% och positiv till 13%. Vi är bättre än så här.
SirDIFalot skrev:
Har du något bra resonemang till varför han inte får lägga en sån straff? För det har du fortfarande inte presenterat.
Men herregud. Det jag försöker få dig att förstå är att JAG tycker att det är helt åt helvete av Sörensen att lägga en sån där straff. Skicker som sagt negativa signaler. Sen får du gärna tycka att det var coolt och ballt.
Men jag har ett krav på Djurgården Hockey att vi ska gå upp i år. Och då passar inte Sörensens nonchalanta straff in. Men sen kanske du sitter och hoppas på att vi ska vinna i kategorin "Årets snyggaste mål" och då förstår jag varför du sitter och hyllar Sörensens respektlösa straff.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Challe, eller vem som helst som står i båset: sätt ihop skridskostarka offensiva kedjor som pressar över hela plan och åker på mål och returer. Sätt sedan ihop riktigt starka brunkarkedjor som grisar ner spelet och stör ut allt motstånd till sarg och hörn. Vi har bägge spelartyperna, men de får inte lira tillsammans vilket är illa.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Varför är det en större gamble att lägga en snygg straff än en ful sådan? Jag tycker spelarna ska lägga den som de känner sig mest bekväma med. Den som är mest inövad för just dom. Kanske särskilt om de studerat hur målvakten agerar på tidigare straffar. Och det funkade ju också. Sjögren var ju helt borta. Han sålde sig inte ett dugg på skott-straffarna dock.
SirDIFalot skrev:
Men herregud. Det jag försöker få dig att förstå är att JAG tycker att det är helt åt helvete av Sörensen att lägga en sån där straff. Skicker som sagt negativa signaler. Sen får du gärna tycka att det var coolt och ballt.
Men jag har ett krav på Djurgården Hockey att vi ska gå upp i år. Och då passar inte Sörensens nonchalanta straff in. Men sen kanske du sitter och hoppas på att vi ska vinna i kategorin "Årets snyggaste mål" och då förstår jag varför du sitter och hyllar Sörensens respektlösa straff.
Du lägger fram så korkade resonemang så jag vet inte vad jag ska svara tyvärr.
Det handlar inte om att göra det snyggt. Det skiter jag fullständigt i. Men skickar det negativa signaler att lura bort målvakten istället för att lägga ett skott mitt i magen så vet jag inte hur du resonerar. Och att kalla dig "respektlös" herregud. Visa lite nivå. Skärp dig för helvete.
Och att kalla den NONCHALANT?! Där går ju fan gränsen. Den var ju den som var mest inövad och fokuserad. Linkans straff var nonchalant. Han såg knappt ut att bry sig.
minalman skrev:Håll med om att om snurrstraffen funkat hade det låtit annorlunda här inne i tråden! Killen hade fått matchtröjan hissad närapå...
Funderade på det en kort sekund men det stämmer inte. Jag hade varit förbannad också oom han satt den. Imponerad till viss del, men jävligt irriterad på hur han gamblar med våra poäng.
Och hur i hela jävla helvetet - pardon my french - ska det där vara mer inövat än en "normal" straff? Via timmar framför playstation då för tid på isen för att träna extra-straffar har vi inte.
Det är på inga vis fel att ifrågasätta Sörensens val av straff-variant. Att säga att den är närmare att gå in än andras och att det är bättre att missa med en snurrfint än med ett dragskott rätt i kombinatet.. tja, det är väl kanske TVspelsgenerationen som tycker det. Jag anser att man har ett ansvar och det ansvaret gäller laget. Vi behöver poängen. Då chansar man inte.
Sen kan jag ställa mig undrande till valet av straffskyttar. Väljer Challe eller får de räcka upp handen?
Vem vet?
Hur som helst är jag bedrövad till 87% och positiv till 13%. Vi är bättre än så här.
Håller med om att det var fel tillfälle att chansa. Men jag tror tyvärr de flesta chansar på sina straffar...
Mitt inlägg var riktad mot dubbelmoralen hos de flesta som tycker något, även du till tretton procent
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Jag såg bara tredje perioden idag och fasen vilken energi man fick. Vad hade de ätit i sista pausen? Åsså samma gamla hicka när pucken nästan fladdrar in med 3-4 minuter kvar (tack för den räddningen Chet!!!)... Nånstans där kändes det som att vändningen kommer. Åsså slarvar vi bort ett 4-3 läge i sudden igen... Suck
Nåväl. Biljett fixad till Västeråsmatchen. Nu ställer vi oss upp för DIF den 12e! Laget får köra en veckas stenhård träning, kommer ut som pånyttfödda och käkar upp ALLA lag i den här eländiga serien!
SirDIFalot skrev:Varför är det en större gamble att lägga en snygg straff än en ful sådan? Jag tycker spelarna ska lägga den som de känner sig mest bekväma med. Den som är mest inövad för just dom. Kanske särskilt om de studerat hur målvakten agerar på tidigare straffar. Och det funkade ju också. Sjögren var ju helt borta. Han sålde sig inte ett dugg på skott-straffarna dock.
Håller med. Man måste våga för att vinna. Problemet är ju att ingen vågar eftersom man bara får skit om det går åt helvete. Behövs nån i båset som ger perspektiv på saker och ting och inte tar sig själva på så djävla stort allvar. Challe ser trött, osäker och sliten ut, de andra bara överseriösa. Mysgubbe med humor efterlyses.
SirDIFalot skrev:
Du lägger fram så korkade resonemang så jag vet inte vad jag ska svara tyvärr.
Det handlar inte om att göra det snyggt. Det skiter jag fullständigt i. Men skickar det negativa signaler att lura bort målvakten istället för att lägga ett skott mitt i magen så vet jag inte hur du resonerar. Och att kalla dig "respektlös" herregud. Visa lite nivå. Skärp dig för helvete.
Och att kalla den NONCHALANT?! Där går ju fan gränsen. Den var ju den som var mest inövad och fokuserad. Linkans straff var nonchalant. Han såg knappt ut att bry sig.
HAHA, va?! Jag får väl för fan uttrycka min åsikt och tycka att Sörensens straff var helt åt helvete utan att du går bananas? Du får tycka vad fan du vill om Sörensens straff, men börja inte lipa om inte vi övriga håller med dig.
Hoppas förövrigt Sörensen fick sig en rejäl utskällning efteråt.