Challe Berglund

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Bagman
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Challe Berglund

Inlägg av Bagman »

Tror stehårt på Challe Berglund som sportchef, det ser dessvärre ut som man kört fast sportsligt det är inte detsamma som att det är Challes fel. När det studsar emot och går tungt är jag övertygad om att det är en belastning att rösten i båset är samma röst som värvade och sålde in föreningen till spelarna tex, blir svårt att bibehålla förtroendet i ledarskapet i vissa situationer.

Truppen D.I.F har skall inte ha några problem att ligga topp 4 man har ett starkt manskap på pappret. Frågan är om spelarna förstår eller rentav köper spelidén där tror jag en stor del av problemet ligger.

Om Nu Challe vill minska bördorna för sig själv och satsa enbart på Sportchefsrollen inom D.I.F då skall han ha cred för det beslutet, det är få klubbar som kan visa upp bra resultat med en person med dubbelkommando inom Svensk hockey.

En som de definitivt borde kontakta och undersöka om han är intresserad att kliva in som Ass tränare eller Headcoach är Jeff Hällegard. En kille som verkligen har erfarenhet av att leverera bra resultat med små medel och unga spelare, han är rak och tydlig och samtidigt ödmjuk. Samtidigt kan han även vara väldigt ifrågasättande men på ett utvecklingsorienterat sätt, det är sådana personer som format några av Sveriges just nu mest framgångsrika klubbar. För övrigt finns det ju sjukt många duktiga människor inom D.I.F såsom K-G Stoppel, Tony Zabel, Hans Säärkijärvi, Nicklas Falk, Nisse Ekman tror D.I.F skulle försöka få med Garpenlöv på resan igen och bjuda in Jeff Hällegard också då tror jag man har en komplett stab för framtiden.
oskais

Inlägg av oskais »

Det är lugnt pojkar och flickor, förlust på straffar är inte en förlust!
Användarvisningsbild
northbluestriped
Säsongskort: Ja

Inlägg av northbluestriped »

ja du challe, 9 blev till 5, AVGÅ
FFF-HTB

JA MAMMA VI LIGGER I BOTTEN AV HOCKEYALLSVENSKAN - VAD BLEV DAGENS DUBBEL IKVÄLL

AVGÅ CHALLE, INNAN FOLK TAR TILL VÅLD OCH TVINGAR BORT DIG, FÖR DITT EGET BÄSTA
VäsbyMental

Inlägg av VäsbyMental »

Ni märkte väll vem som höll i trådarna i båset ikväll? Challe har redan backat av.
Tror det blir Zabel som tar över efter uppehållet.
Staten

Inlägg av Staten »

VäsbyMental skrev: Tror det blir Zabel som tar över efter uppehållet.
Tror jag inte, men kan nog bli så att han blir assisterande. Bäcklin verkar också gett upp, påväg bort kanske?
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

VäsbyMental skrev:Ni märkte väll vem som höll i trådarna i båset ikväll? Challe har redan backat av.
Hoppas jag verkligen inte, har han rutinen för att ta tag i ett lag på väg utför? Funkade ju inte sist. Vet att det inte är hans fel, men sedan han kom in i bilden har det inte gått speciellt bra.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

VäsbyMental skrev:Ni märkte väll vem som höll i trådarna i båset ikväll? Challe har redan backat av.
Vi har sett Montén sköta timeout-snack i flera år också. Behöver inte betyda något.
Expert.
Användarvisningsbild
Högdalen

Inlägg av Högdalen »

Challe kommer nog lämna över till Zabel snart, före uppehållets slut. Då står vi med Bäcklin och Zabel som headcoach. Kommer Zabel klara detta isåfall? Har han och bäcklin andra idéer än Challe? Har challe toppstyrt allt? Nej, jag tror att Zabel har minst lika stor del i coachningen som Challe även om Challe är den som kan sätta ner foten och säga att "vi gör så här nu".
Användarvisningsbild
Jepe

Challe Berglund

Inlägg av Jepe »

Ska något hända under uppehållet så bör det ske redan ikväll, senast imorgonbitti så att de får så lång tid som möjligt på sig innan första matchen.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Jag hoppas på någon utanför DIF. Kan man inte in någon NHL tränare som sitter hemma under lockouten? Men det blir skit om det löser sig, och kostar apa kanske.
Användarvisningsbild
minalman

Challe Berglund

Inlägg av minalman »

Stocky skrev:Jag hoppas på någon utanför DIF. Kan man inte in någon NHL tränare som sitter hemma under lockouten? Men det blir skit om det löser sig, och kostar apa kanske.
Slänger in tre namn: Carnezky (eller hur han nu stavar), Strömberg, Lückner. Inga DIF-kopplingar och alla väletablerade tränare.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Tror ni inte någon tränare som kan spelet i Allsvenskan och vet hur det fungerar skulle vara bäst?

Strömberg vill jag inte se i DIF.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Buford skrev:Tror ni inte någon tränare som kan spelet i Allsvenskan och vet hur det fungerar skulle vara bäst?

Förutom just Strömberg då eller?
Expert.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Buford skrev:Tror ni inte någon tränare som kan spelet i Allsvenskan och vet hur det fungerar skulle vara bäst?

Det trodde jag Challe kunde, men han får ju igång laget 5 min per match. En annan sak varför ser man inte att tränarna dunkar dom i ryggen vid bra insats eller mål? Ingen peppa Landeskog vad jag såg efter målet tex idag. Inte första gången jag reagerat på det.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

SirDIFalot skrev:

Förutom just Strömberg då eller?
Precis, du läste rätt.
Skriv svar