DIF Fotboll
- Hajduk
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Re: DIF Fotboll
Snart dags att knata iväg till sista höstmatchen någonsin på Stadion. Sen tar vi en öl i medlemstältet medan det är kallt, mörkt och vått ute. Kommer man bli nostalgisk och sakna det här om ett år? Vi får väl se. 

- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
DIF Fotboll
Jag hade nog gått på fotboll ikväll om det gått bättre i hockeyn. Nu känns det så meningslöst att se på när vuxna män jagar en boll.
Edit: från TV-soffan: Inte bättre fotboll härifrån. Vi måste vara sämst av alla "sista tredjedelen".
Edit2: Årets andra straff. Miss igen.
Edit3: Man sitter här och har forum med sig själv, men till saken; det var väl länge sedan både hockey och fotboll var i såna formsvackor samtidigt. Man har ju alltid kunnat glädja sig för åtminstone ett av lagen.
Edit4: Det här spelet lär ju i alla fall inte motivera en höjning av biljettpriserna till nästa säsong. Man får skaffa "inkastare" för att fylla Tele2.
Edit5:
Raja
Edit: från TV-soffan: Inte bättre fotboll härifrån. Vi måste vara sämst av alla "sista tredjedelen".
Edit2: Årets andra straff. Miss igen.
Edit3: Man sitter här och har forum med sig själv, men till saken; det var väl länge sedan både hockey och fotboll var i såna formsvackor samtidigt. Man har ju alltid kunnat glädja sig för åtminstone ett av lagen.
Edit4: Det här spelet lär ju i alla fall inte motivera en höjning av biljettpriserna till nästa säsong. Man får skaffa "inkastare" för att fylla Tele2.
Edit5:

- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Hajduk
- Kontakt:
Det är ju fan att det ska vara så svårt att göra mål. Trodde ärligt att vi inte skulle få med en pinne idag och vi var beredda att gå hem men som tur var fick man se ett mål iaf. Annars var det en rätt värdelös match.
Verkar som att Sjölund och Keene får gå ... Lite synd tycker jag då jag verkligen gillar Keene och Sjölund kan vara riktigt bra ibland.
- Hajduk
- Kontakt:
Det vore verkligen illa men det ser inte bättre ut. Jag skulle personligen gärna se att båda stannar kvar. Vi har ju en drös med andra spelare jag hellre skulle vilja få bort.Alexander skrev:Verkar som att Sjölund och Keene får gå ... Lite synd tycker jag då jag verkligen gillar Keene och Sjölund kan vara riktigt bra ibland.
Vårat största problem är vårt kantspel, imo. Vi har inga bra ytterbackar eller yttermittfältare, förutom Nymann. Rajalakso kämpar, visst, men han är inte speciellt bra. Oyal har varit blek, Broberg har visserligen varit skadad nästan hela säsongen, men han har inte övertygat, och Span är väl mer tänkt som ett framtidsnamn.
Behövs förstärkning där.
Behövs förstärkning där.
DIF Fotboll
Tio år sedan idag guldet 2002 bärgades på Ryavallen! Stefanidis klack i den matchen var magisk
- AdamPickard
Glöm inte PH, ingen höjdare!Enbom skrev:Vårat största problem är vårt kantspel, imo. Vi har inga bra ytterbackar eller yttermittfältare, förutom Nymann. Rajalakso kämpar, visst, men han är inte speciellt bra. Oyal har varit blek, Broberg har visserligen varit skadad nästan hela säsongen, men han har inte övertygat, och Span är väl mer tänkt som ett framtidsnamn.
Behövs förstärkning där.
Tycker att vi har helt okej kantspringare i Nymann som du nämner, men även Petter Gustafsson har varit stabil under säsongen. Dessutom har Broberg övertygat på slutet, så jag tycker inte att det främsta och mest angelägna problemet är våra ytterpositioner.Enbom skrev:Vårat största problem är vårt kantspel, imo. Vi har inga bra ytterbackar eller yttermittfältare, förutom Nymann. Rajalakso kämpar, visst, men han är inte speciellt bra. Oyal har varit blek, Broberg har visserligen varit skadad nästan hela säsongen, men han har inte övertygat, och Span är väl mer tänkt som ett framtidsnamn.
Behövs förstärkning där.
Vad vi saknar är tre saker.
- En stabil (mitt)back som utstrålar lugn och som kan styra och ställa i försvaret. Toivio är okej, inte mer, Bergström behöver mer rutin och Jarl ska vi inte ens prata om.
- En playmaker på mittfältet som är trygg med bollen och som kan stå för såväl avgörande passningar som avgörande mål. Nu har Fejzullahu tagit på sig den rollen och kommit ner väldigt långt i banan för att hämta boll. En till Erton tack!
- En striker, en målgörare, en kille som gör mål när vi behöver det som mest (och minst). Erton i all ära men det räcker inte med en kille som gör mål lite då och då. Vad Djurgården har saknat under en längre tid är en anfallare man kan lita på, en kille som gör målen när ingen annan lyckas. Keene är en maskin, men mer en assist- och energianfallare är en målspruta.
Victory is sweetest when you've known defeat.
- minalman
DIF Fotboll
Allt känns så slumpmässigt när vi lirar. Allt från laguppställning till kortpassningsspel. Enda säkra är att domarna dömer frispark mot oss när det är ett-mot-ett-lägen. Snacka om att ge ifk 1-0.
Hoppas vi lirar mer konkret nästa år.
Hoppas vi lirar mer konkret nästa år.
- Nummer19
Tycker ändå att det är ett ganska stort misslyckande att vi slutar på en nionde placering. Har varit alldeles för många halvdana säsonger på raken nu. Nästa säsong måste vi vara ett stabilt topplag om vi har som vision att vara nordens bästa klubb år 2015.
Kommande silly season kommer dock bli jävligt intressant. Hoppas på både en och två hemvändare, samtidigt som jag hoppas att vi skickar iväg en del spelare.
Kommande silly season kommer dock bli jävligt intressant. Hoppas på både en och två hemvändare, samtidigt som jag hoppas att vi skickar iväg en del spelare.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
- minalman
DIF Fotboll
Tänk om Tele2Arena blir ett lyft trots allt! Byta underlag och hemmaplan mitt i säsongen är annars ingen höjdare.
- SirDIFalot
Absolut, om man använder det till att bygga vidare på den framgången, för det finns en bra bit kvar att gå.SirDIFalot skrev:Bästa säsongen på fem år. Måste ändå vara OK?
Rent spontan så har vi ingen spets när vi väl når straffområdet utan Raja, PH och alla andra som ska vara framme och peta in den fastnar ALLTID (100%) av gångerna på backarna. Vi behöver en målgörare av El-Kabir klass. Just han är faktiskt den jag personligen vill ha, men det kommer nog inte hända.
Man kan rensa ganska friskt i truppen tycker jag men den är ändå bättre än förra årets, mycket bättre.
- Hajduk
- Kontakt:
Enligt Svt-text har Dajas flickvän skrivit på sin blogg att Daja inte fått nytt kontrakt trots att han ville stanna. MP vill inte kommentera. Fan den här klubben blir mer och mer en dokusåpa.