Dragan - Lat eller inte?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Är Dragan för LAT på isen?

Omröstningen slutade 2007-01-13 02:03:49

JA
20
30%
NEJ
46
70%

Antal röster: 66

Användarvisningsbild
Jack Daniel

Dragan - Lat eller inte?

Inlägg av Jack Daniel »

Vad tycker ni?
Är Dragan Umicevic lat i spelet, och därigenom en bidragande orsak till DIF:s nuvarande placering i tabellen?

Eller är han ett missförstått geni som spelar i helt fel omgivning och därför har mer att visa?
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Han är lat ibland, men det är inte därför vi ligger där vi ligger. Faktum är att vi legat efter Malmö om Dragan inte gjort de poäng han ändå mäktat med.
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

ASSÅ VA FAAN ÄRE HÄR FÖR TRÅD ?? :/:s
Kylskåp

Inlägg av Kylskåp »

Mans91 skrev:ASSÅ VA FAAN ÄRE HÄR FÖR TRÅD ?? :/:s
Fyfan, vad sinnessjukt usel du är på svenska! Jag rodnar. Det är pinsamt. Kom inte tillbaka förrän du kan skriva acceptabelt.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

När han äntligen börjat kämpa känns det ju lite synd med en sån här tråd...
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

Stocky skrev:När han äntligen börjat kämpa känns det ju lite synd med en sån här tråd...

Dragan är professionell hockeyspelare i DIF, ingen barnunge.
Jag såg matchen mot Luleå och visst han åkte ju hyfsat med skridskor, men jag såg även att han i flera situationer långt ifrån gav allt.
Detta trots att laget i övrigt spelade bra och kämpade hårt.

Därför är frågan berättigad, anser jag.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Jack Daniel skrev:
Stocky skrev:När han äntligen börjat kämpa känns det ju lite synd med en sån här tråd...

Jag såg matchen mot Luleå och visst han åkte ju hyfsat med skridskor, men jag såg även att han i flera situationer långt ifrån gav allt.

Han är ingen Fimpan/Ölvestad precis men att han skulle vara en väldigt stor orsak till att vi ligger där vi ligger tycker jag är lite väl tufft.

Men ibörjan på säsongen såg han ut som en Marre utan målsinne då var jag tokig på fanstyget!
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Stocky skrev:
Jack Daniel skrev:

Han är ingen Fimpan/Ölvestad precis men att han skulle vara en väldigt stor orsak till att vi ligger där vi ligger tycker jag är lite väl tufft.

Men ibörjan på säsongen såg han ut som en Marre utan målsinne då var jag tokig på fanstyget!
Nu har ju Dragan i alla fall varit mycket bättre än Fimpen, som man kan nämna som en större orsak till tabelläget, om man nu ska skylla sånt på vissa spelare.

Dragan är dock lite lik Marre (under lockouten) på ett sätt; han öste in poäng i början men det har trappats ner mer och mer och nån period har han ju t.o.m. varit petad. Läget är dock inte lika illa som när Marre var här under lockouten, långt därifrån.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Diffe89 skrev:
Stocky skrev:
Jack Daniel skrev:

Nu har ju Dragan i alla fall varit mycket bättre än Fimpen, som man kan nämna som en större orsak till tabelläget, om man nu ska skylla sånt på vissa spelare.

Dragan är dock lite lik Marre (under lockouten) på ett sätt; han öste in poäng i början men det har trappats ner mer och mer och nån period har han ju t.o.m. varit petad. Läget är dock inte lika illa som när Marre var här under lockouten, långt därifrån.

Du missförstog mig nog lite där.

Fimpens kämpande är betydligt bättre än tex Dragan, sen är finns det många saker Dragan är bättre än Fimpen på, men inställning ligger han lite i lä kan man väl säga
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Jag beundrar Dragans tekniska kunskaper, men det jag saknar hos honom är hjärta. Han har varken hjärta för Djurgården eller för sporten.

Skulle han börja trampa runt som en galning i varje byte så skulle jag ändra min åsikt om han. Men just nu är han lat.
Bild
espen21

Inlägg av espen21 »

Dragan är en jätte flopp hittills! Han har noll inställning känns det som. Men jag vill ändå att han ska vara kvar för han har en talang som är svår att få tag på och som vi har stor brist på!
Gäst

Inlägg av Gäst »

DRAGAN ÄR LAT SOM FAN
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Jag tycker att man ska låta bli att använda såna här uttryck om folk, oavsett vad de gör, om man inte känner dem väl. Dessutom så kommer man ingenstans som idrottare idag om man inte lägger ner kopiöst med träning. "Lata" spelare lär du nog hitta i division 2, men knappast högre upp i seriesystemet. Olika pelare har olika stilar och ger olika intryck.

Nu är det faktiskt så att både Dragan och Bäcker ligger topp-3 i vår interna poängliga. Det är möjligt att en del hade höga förväntningar om dessa två.. men om man kräver mer av dem så borde man kräva mer av en hel del veteraner i laget. Det går faktiskt inte att klaga speciellt mycket på någon av nyförvärvens insatser (med nåt undantag), problemet ligger i åldersstrukturen i laget samt bristande bredd (både på back och forwardssidan). Och det är väl sportkommiténs ansvar..
Leif

Inlägg av Leif »

Ritt: Så jävla väl skrivet!! Är man lat så spelar man inte i Elitserien och dessutom ligger tvåa i lagets interna poängliga och dessutom en av få på plusstatistik i +-!!!!!! Det säger allt! Onödig tråd.. Inte värdig detta annars grymma forum!
Är ett stort fan av Dragan sedan tiden i Södertälje.. Han är den största talangen som kommit ur föreningen.. Stämmer allt för den killen blir han omöjlig nästa år..
DIF är laget i mitt hjärta så nu jublar jag!!
Användarvisningsbild
Pompe
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Pompe »

Lat eller inte. Hade större förhoppningar att han skulle vara bättre än han varit detta år, men det är definitivt inta hans fel att vi inte är högre upp i tabellen än vad vi är!

God fortsättning!

//Pompe
Skriv svar