Dragan - Lat eller inte?
- Jack Daniel
Dragan - Lat eller inte?
Vad tycker ni?
Är Dragan Umicevic lat i spelet, och därigenom en bidragande orsak till DIF:s nuvarande placering i tabellen?
Eller är han ett missförstått geni som spelar i helt fel omgivning och därför har mer att visa?
Är Dragan Umicevic lat i spelet, och därigenom en bidragande orsak till DIF:s nuvarande placering i tabellen?
Eller är han ett missförstått geni som spelar i helt fel omgivning och därför har mer att visa?
- Jack Daniel
Stocky skrev:När han äntligen börjat kämpa känns det ju lite synd med en sån här tråd...
Dragan är professionell hockeyspelare i DIF, ingen barnunge.
Jag såg matchen mot Luleå och visst han åkte ju hyfsat med skridskor, men jag såg även att han i flera situationer långt ifrån gav allt.
Detta trots att laget i övrigt spelade bra och kämpade hårt.
Därför är frågan berättigad, anser jag.
Han är ingen Fimpan/Ölvestad precis men att han skulle vara en väldigt stor orsak till att vi ligger där vi ligger tycker jag är lite väl tufft.Jack Daniel skrev:Stocky skrev:När han äntligen börjat kämpa känns det ju lite synd med en sån här tråd...
Jag såg matchen mot Luleå och visst han åkte ju hyfsat med skridskor, men jag såg även att han i flera situationer långt ifrån gav allt.
Men ibörjan på säsongen såg han ut som en Marre utan målsinne då var jag tokig på fanstyget!
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Nu har ju Dragan i alla fall varit mycket bättre än Fimpen, som man kan nämna som en större orsak till tabelläget, om man nu ska skylla sånt på vissa spelare.Stocky skrev:Han är ingen Fimpan/Ölvestad precis men att han skulle vara en väldigt stor orsak till att vi ligger där vi ligger tycker jag är lite väl tufft.Jack Daniel skrev:Stocky skrev:När han äntligen börjat kämpa känns det ju lite synd med en sån här tråd...
Men ibörjan på säsongen såg han ut som en Marre utan målsinne då var jag tokig på fanstyget!
Dragan är dock lite lik Marre (under lockouten) på ett sätt; han öste in poäng i början men det har trappats ner mer och mer och nån period har han ju t.o.m. varit petad. Läget är dock inte lika illa som när Marre var här under lockouten, långt därifrån.
Diffe89 skrev:Nu har ju Dragan i alla fall varit mycket bättre än Fimpen, som man kan nämna som en större orsak till tabelläget, om man nu ska skylla sånt på vissa spelare.Stocky skrev:Han är ingen Fimpan/Ölvestad precis men att han skulle vara en väldigt stor orsak till att vi ligger där vi ligger tycker jag är lite väl tufft.Jack Daniel skrev:Stocky skrev:När han äntligen börjat kämpa känns det ju lite synd med en sån här tråd...
Dragan är dock lite lik Marre (under lockouten) på ett sätt; han öste in poäng i början men det har trappats ner mer och mer och nån period har han ju t.o.m. varit petad. Läget är dock inte lika illa som när Marre var här under lockouten, långt därifrån.
Du missförstog mig nog lite där.
Fimpens kämpande är betydligt bättre än tex Dragan, sen är finns det många saker Dragan är bättre än Fimpen på, men inställning ligger han lite i lä kan man väl säga
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Ritterwand
Jag tycker att man ska låta bli att använda såna här uttryck om folk, oavsett vad de gör, om man inte känner dem väl. Dessutom så kommer man ingenstans som idrottare idag om man inte lägger ner kopiöst med träning. "Lata" spelare lär du nog hitta i division 2, men knappast högre upp i seriesystemet. Olika pelare har olika stilar och ger olika intryck.
Nu är det faktiskt så att både Dragan och Bäcker ligger topp-3 i vår interna poängliga. Det är möjligt att en del hade höga förväntningar om dessa två.. men om man kräver mer av dem så borde man kräva mer av en hel del veteraner i laget. Det går faktiskt inte att klaga speciellt mycket på någon av nyförvärvens insatser (med nåt undantag), problemet ligger i åldersstrukturen i laget samt bristande bredd (både på back och forwardssidan). Och det är väl sportkommiténs ansvar..
Nu är det faktiskt så att både Dragan och Bäcker ligger topp-3 i vår interna poängliga. Det är möjligt att en del hade höga förväntningar om dessa två.. men om man kräver mer av dem så borde man kräva mer av en hel del veteraner i laget. Det går faktiskt inte att klaga speciellt mycket på någon av nyförvärvens insatser (med nåt undantag), problemet ligger i åldersstrukturen i laget samt bristande bredd (både på back och forwardssidan). Och det är väl sportkommiténs ansvar..
Ritt: Så jävla väl skrivet!! Är man lat så spelar man inte i Elitserien och dessutom ligger tvåa i lagets interna poängliga och dessutom en av få på plusstatistik i +-!!!!!! Det säger allt! Onödig tråd.. Inte värdig detta annars grymma forum!
Är ett stort fan av Dragan sedan tiden i Södertälje.. Han är den största talangen som kommit ur föreningen.. Stämmer allt för den killen blir han omöjlig nästa år..
DIF är laget i mitt hjärta så nu jublar jag!!
DIF är laget i mitt hjärta så nu jublar jag!!