Malmö - Djurgårdens IF 4/11 2012
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Malmö - Djurgårdens IF 4/11 2012
Om den här matchen åtminstone kunde leda till att det blev förbjudet för ungdjävlarna i publiken att slå på plexiglaset så vore jag litet gladare. 

- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Nummer19
En stilla undran.
Hur resonerar Charles Berglund när han utser sina straffskyttar? Hur?
Hur resonerar Charles Berglund när han utser sina straffskyttar? Hur?
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
- BaronVonDif
Sv: Malmö - Djurgårdens IF 4/11 2012
Man kan ju inte börja spela i tredje perioden, hade dom åkt skridskor från början hade det kanske hänt nåt. Varför låter man Linkan lägga en straff?
Skickat från min GT-I9305N
Senast redigerad av BaronVonDif den 2012-11-04 19:44:08, redigerad totalt 1 gånger.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Suck! Dessa eviga poängtapp kommer knäcka en till slut...
Nåja, med tanke på skadeläget inför matchen får en poäng ses som godkänt. Grymt kul att se firma Åberg/Landeskog, åtminstone i tredje; tyvärr räcker det allt som oftast inte att spela en bra period.
Nåja, med tanke på skadeläget inför matchen får en poäng ses som godkänt. Grymt kul att se firma Åberg/Landeskog, åtminstone i tredje; tyvärr räcker det allt som oftast inte att spela en bra period.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Powerplay på övertid visar ju hur jävla dålig kyla vi har, ingen jävel som kan titta upp och sätta dit dom trots feta chanser, johner tar skott från blå med fri sikt för keepern och ingen på mål, han hade ju kunnat avancera och i stort sett få friläge, åberg skjuter hellre hårt än att titta upp och se var luckorna är!
Nåja, bra upphämtning i tredje men spelmässigt totalt så var det ett steg tillbaka, uppehållet kan inte komma lägligare!
Nåja, bra upphämtning i tredje men spelmässigt totalt så var det ett steg tillbaka, uppehållet kan inte komma lägligare!
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Helvete vad bra tredjeperioder vi gör när vi ligger under. Tränarna måste få spelarna att spela lika bra hela tiden, för då är vi fan bäst i serien.
Avskaffa tre mot tre.
Nummer 56 tror han är Nicklas Lidström. Börja spela enkelt för fan och sluta kolla puck...
- Lee Harvey Oswald
Re: Sv: Malmö - Djurgårdens IF 4/11 2012
Men hallå, det är ju jobbigt i 60 minBaronVonDif skrev:Man kan ju inte börja spela i tredje perioden, hade dom åkt skridskor från början hade det kanske hänt nåt.
Finns risk att duschen måste användas då (med dusch-kö, schampo i ögonen & allt annat elände det kan innebära)
Helt rätt prioriterat DIF, det höll på att räcka till vinst.
Vad stolt jag är
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Hej, jag heter Stefan. Jag var bäst i Djurgårn idag.

- Daniel942
För helvete. Blir jävligt lack på detta lag, man visar i tredje att man kan snurra runt och spela hockey! Varför gör man inte det i 60 minuter? Helt jävla uppgivet.
Chet Pickard fortsätter sprida osäkerhet bakåt, dags nu att låta honom nöta bänk ett tag. Reideborn har visat i alla matcher han har stått att han är en grym målvakt. Helt jävla hjärndött att spela Chet idag efter Adams match i fredags.
Gustafsson är fortsatt nonchalant, helt otroligt.
Orkar inte med "vi tar med oss tredje perioden" som vi får höra hela tiden. Lira så hela matcher då? Fan, orkar inte med detta. Vi har återigen chans att avgöra när vi får PP i OT. Men nä, det slänger vi bort.
Nu är det landslagsuppehåll, dags för Challe att kliva av. Låt Säcken köra med Bäcklin, Zabel kör J20.
Chet Pickard fortsätter sprida osäkerhet bakåt, dags nu att låta honom nöta bänk ett tag. Reideborn har visat i alla matcher han har stått att han är en grym målvakt. Helt jävla hjärndött att spela Chet idag efter Adams match i fredags.
Gustafsson är fortsatt nonchalant, helt otroligt.
Orkar inte med "vi tar med oss tredje perioden" som vi får höra hela tiden. Lira så hela matcher då? Fan, orkar inte med detta. Vi har återigen chans att avgöra när vi får PP i OT. Men nä, det slänger vi bort.
Nu är det landslagsuppehåll, dags för Challe att kliva av. Låt Säcken köra med Bäcklin, Zabel kör J20.
DIF!
Lika usel idag som i DIFStaten skrev:Hej, jag heter Stefan. Jag var bäst i Djurgårn idag.
- -daniel-
Jag är så jävla less på det här pisslaget att jag skiter på mig.
Som vanligt börjar vi spela hockey när vi ligger under och det känns kört. Det är garanterat en psykologisk spärr... har sagt det förut; in med en mental coach snarast. Helst in med en annan huvudcoach också men det kommer aldrig ske. Hade vi kammat noll i de här två matcherna så hade det blivit fallet, dock.
Nä usch och fy vad det här suger.
Som vanligt börjar vi spela hockey när vi ligger under och det känns kört. Det är garanterat en psykologisk spärr... har sagt det förut; in med en mental coach snarast. Helst in med en annan huvudcoach också men det kommer aldrig ske. Hade vi kammat noll i de här två matcherna så hade det blivit fallet, dock.
Nä usch och fy vad det här suger.
- Nummer19
Uselt Sörensen. Kom tillbaka när du har växt upp. Man lägger inte "Youtube" straffar när viktiga poäng står på spel. Det där kan du få syssla med i en div.3 klubb, men inte i Djurgårdens IF.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
-
Varför är vi alltid så usla på att ta extrapoäng?????????
Djurgårdens IF
Tycker fortfarande den var bättre än linkans straffNummer19 skrev:Uselt Sörensen. Kom tillbaka när du har växt upp. Man lägger inte "Youtube" straffar när viktiga poäng står på spel. Det där kan du få syssla med i en div.3 klubb, men inte i Djurgårdens IF.