Crippe Sjögren

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Lugnet

Crippe Sjögren

Inlägg av Lugnet »

Känns riktigt skönt att styrlesen har lyckats knyta till sig Crippe. En av de duktigaste "Wikegårdspelarna" som jag sett i DIF dressen (since -89)
Vi har ju en hel del spelare av hans kaliber, som Thörn, Engqvist, Fimpen. Men Crippe för mig, är en klass bättre då det handlar om att "kötta ner" eller som Wikegård skulle ha sagt i Hockeykväll: Mangla eller gnugga ner motståndarna.

För mig är han snudd på en Per Ledin. Fast Ledin är en klass bättre med klubban.

Det börjar dra i hop sig till den fjärde. =)
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Hmmm var det inte Hardy och Matte som plockade upp Sjögren? Har för mig att Sjögren vann ett SM med DIF och då måste det varit under Hardy med tanke på att Wikegård aldrig vunnit något.

Sjögren funkade hyfsat som torped i fjärde uppställningen, men inte en chans att han skulle vara räddningen för DIF. Killen har helt enkelt inte den kompetens som krävs. Att dessutom från vissa håll kommentera Sjögren som en spetskompetensvärvning är bara skrattretande.

Att dessutom känna sig tvingade att köpa in en spelare som smäller på lite för att de andra spelarna inte gör det är ett fett underbetyg till tränarna vars uppgift det är att se till att få igång spelarna. Klarar de inte av detta bör de nog tänka på att skriva under sina avskedsansökningar.

Om man vill ha upp lite hjärta plocka upp lite junisar och låt dem få känna på hetluften. Jag lovar att deras hjärtan bankar hårdare för DIF än en spelare som lirade i klubben under två säsonger för länge sedan. Dessutom hade uppflyttning av junisar tydligt markerat att vi satsar på dem samtidigt som det dessutom hade blivit billigare.
Hillbilly
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Hillbilly »

Handen på hjärtat, om jag inte är helt ute och cyklar så är det är en spelare som kommer från spel i Norge, och läget är inte direkt så att vi slåss med flera andra klubbar om Sjögrens signatur... visst, har han varit bra, riktigt bra.. men nja, det känns inte som någon dundervärvning direkt..
Tjecken dock har jag större förhoppningar för.. och Bofors grabben.. (vad han nu heter) känns mer intressant..
Användarvisningsbild
mforce
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mforce »

En bra rollspelare som säkert kan bli nyttig. Det är ingen Micke Johansson på något sätt när det gäller skicklighet men var det något Sjögren visade var det kämpatakter och lagmoral. Om jag inte minns fel sa han när han skrev på förra gången att han var stolt över att spela för laget han alltid stått i klacken och hejat på. Detta behöver i sig inte försvara att få äran att spela i Djurgården.
Möjligen kan man se detta som en snålvärvning när vi behöver rejäla förstärkningar men finns inget bättre att tillgå så tycker jag att det är en godkänd värvning.
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Spel i norge? Danmark var det väl?

Tyckte Challe var väldigt tydlig om vad Sjögren har för uppgift i laget.

Allt kan tillföra laget i denna situation, allt som passar in i laget.
Saknar Kung Wikegård!
TexasPete

Inlägg av TexasPete »

Helt ärligt, Sjögren är ju precis vad Djurgårn behöver. Skulle dock hellre sett att man behållit Krisse, nån som kan gå in och ge nån på käften och få igång resten av laget. Det behövs nån man kan slänga in som tar ett matchstraff för laget. Plus att Sjögren är Djurgårdare
KapZ
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av KapZ »

Han fick ju inte ens nytt kontrakt med Malmö inför säsongen. Vet inte riktigt om han har att göra i DIF då.
Fast det klart, snittat över 1poäng/match i Danmark nu.
MAP

Inlägg av MAP »

Jag gick i samma skola som Sjögren och vet att det inte finns någon annan spelare som med samma stolthet drar på sig en Djurgårds-tröja. Han är en begränsad spelare, men allt hjärta vi kan få i detta läge är bra. Han har 2 sm-guld på 2 försök och är i rätt ålder. Jag hoppas han får chansen året ut och gärna längre.
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

Kall El>>>

Det jag menade med Wikegårdspelar är att han avgudar sådana som Crippe. Som smäller på och ger järnet hela tiden.

Crippe lirade i laget guldåren och gjorde det på ett väldigt skickligt sätt. Vi har många finlirare som inte kommer upp i rätt standard. Dragan, Otto. Jag vill se mer därifrån. Jag hoppas och tror att Otto kommer i gång nu. Han har mer att visa. Kanske kan Crippe ge mer ytor till exempelvis Dragan?

Backfronten tycker jag ser stabil ut. Även mot Brynäs tycker jag att de stod upp på ett bra sätt. Men rätt som det är så smäller det till om man inte är 100 % fokuserad. Vilket backarna inte var vid målen. Mot Luelå var det mer skärpa.
FredrikA

Inlägg av FredrikA »

Tjecken---kanon!
Sjögren---bra! alltid gillat honom.

Men det vi behöver mest allt är en riktig målskytt!!
fd skuggan

Inlägg av fd skuggan »

FredrikA skrev:Tjecken---kanon!

Hörnqvist är snart tillbaka....och det vore grymt om t ex Bäcker och Ottosson lyfte sig ett litet snäpp. Då ser det plötsligt mycket bra ut...
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

fd skuggan skrev:

Hörnqvist är snart tillbaka....och det vore grymt om t ex Bäcker och Ottosson lyfte sig ett litet snäpp. Då ser det plötsligt mycket bra ut...
Inte för att vara sån... men va fan ska vi med en bra målskytt till om vi inte kan hålla tätt bakåt?
isolerad

Inlägg av isolerad »

Rocker skrev:
fd skuggan skrev:

Inte för att vara sån... men va fan ska vi med en bra målskytt till om vi inte kan hålla tätt bakåt?
Inte för att vara sån men vi har inte släppt in överdrivet många mål om man jämför med övriga lag. Nio lag ligger mellan 92 och 100 insläppta mål. Endast LHC bryäns och MODO har mindre än 90 insläppta. Vi har 95 insläppta och fem lag har fler insläppta mål än vad vi har. Dvs om elitserietabellen grundades på minst antal insläppta mål skulle vi ligga sjua med väldigt goda chanser att avancera.
i
Djurgår'n Hockey<3

Inlägg av Djurgår'n Hockey<3 »

Är det Christian Sjögren ni snackar om? Som spelade i Luleå för ett tag sen? Och isåfall, var ser ni det nånstans att han är klar?
In magical hands I trust.
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Djurgår'n Hockey<3 skrev:Är det Christian Sjögren ni snackar om? Som spelade i Luleå för ett tag sen? Och isåfall, var ser ni det nånstans att han är klar?
Nää Timrå har han spelat i.
Han är inte klar men tränar med DIF, dom ska väl bestämma sig väldigt snart om han får ett kontrakt
Skriv svar