IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 2/11 2012
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 2/11 2012
+++++ Åberg & Adam
++++ Landeskog & Otto
- Gustafsson
Förstår inte varför Adam inte fått stå i fler matcher, han är ju vansinnigt bra. Räddar hur mycket svåra puckar som helst. Inga tavlor som Chet gjorde mot Mora, och även de 2 målen han släppte in mot Örebro som han bara skulle ha tagit!
++++ Landeskog & Otto
- Gustafsson
Förstår inte varför Adam inte fått stå i fler matcher, han är ju vansinnigt bra. Räddar hur mycket svåra puckar som helst. Inga tavlor som Chet gjorde mot Mora, och även de 2 målen han släppte in mot Örebro som han bara skulle ha tagit!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Haha, det värsta är ju att det är så uppenbart att polisen i såna hålor har varit så "taggade" i flera månader när stockholmarna ska komma på besök. Men men.. skönt att ingen blev kvar i alla fall.pulverapa skrev:Well, en händelserik dag. Polisen måste ju nå sin kvot! Så är det bara.Salas skrev:Pulver är huligan, pulver är huligan, hetsar mot snuten, åker i arrest, pulver är huligan!
Kebabturkarna får inte glömmas bort heller...
Man måste vara jävligt försiktig ute i de här hålorna runt om i Sverige, det är nästan tragiskt hur adrenalinstinna polisen är. Det händer ingenting på 364 dagar och sen helt plötsligt kommer det "huliganer" från Stockholm. Tycker synd om dem.
Salas! Tre poäng.
Expert.
Sådärja, har man nyktrat till och hunnit skratta ihjäl sig åt era inlägg
Låter som ni hade en fabulös resa ner dit mina herrar, och är mycket tacksam för er som delar med er av en detaljerad summering här efteråt. Mycket trevlig läsning och denna gången höll jag på att ramla av stolen
Pulver verkar ju sådär härligt mental 
Japp Reideborn vinner matchen snudd på egen hand. Visade en ofantlig likhet med Daniel Larsson när han stod hos oss. Fantastiskt lugn och säker och inte många returer släpps utan kontroll. Motsatsen mot Pickard som ser ut som en bandymålvakt big time. Flaxar som en vildvittra på crack. Grovt tjänstefel att inte lira Adam mot Malmö imorgon.
I övrigt så sköt faktiskt Tim ett skott igår, fast pucken for konstigt nog bakåt
Tror nog att han snott tillbaka titeln Djurgårdens sämsta avslutare från Hank nu...

Japp Reideborn vinner matchen snudd på egen hand. Visade en ofantlig likhet med Daniel Larsson när han stod hos oss. Fantastiskt lugn och säker och inte många returer släpps utan kontroll. Motsatsen mot Pickard som ser ut som en bandymålvakt big time. Flaxar som en vildvittra på crack. Grovt tjänstefel att inte lira Adam mot Malmö imorgon.
I övrigt så sköt faktiskt Tim ett skott igår, fast pucken for konstigt nog bakåt

Bästa var ju att deras TIFO inte gjorde någon nytta
Dom klarade ju knappt av att hålla i flaggorna heller 

RÖTT FÖR BLODET GENOM HJÄRTA OCH VEN
GULT FÖR SOLENS VÄRMANDE SKEN
BLÅTT FÖR HIMMEL,REGN OCH HAV
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
GULT FÖR SOLENS VÄRMANDE SKEN
BLÅTT FÖR HIMMEL,REGN OCH HAV
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Jag kan fortfarande inte fatta att polisen gjorde som de gjorde igår. Jag har alltid haft väldigt bra kontakt med polis och har alltid fått uppfattningen att de är resonliga. Har man något problem så lyssnar de alltid på vad man säger och försöker hjälpa en.SirDIFalot skrev:Haha, det värsta är ju att det är så uppenbart att polisen i såna hålor har varit så "taggade" i flera månader när stockholmarna ska komma på besök. Men men.. skönt att ingen blev kvar i alla fall.pulverapa skrev:Well, en händelserik dag. Polisen måste ju nå sin kvot! Så är det bara.Salas skrev:Pulver är huligan, pulver är huligan, hetsar mot snuten, åker i arrest, pulver är huligan!
Man måste vara jävligt försiktig ute i de här hålorna runt om i Sverige, det är nästan tragiskt hur adrenalinstinna polisen är. Det händer ingenting på 364 dagar och sen helt plötsligt kommer det "huliganer" från Stockholm. Tycker synd om dem.
Salas! Tre poäng.
Igår var det helt tvärtom, något som var nytt för mig. Jag försökte lugnt förklara för polisen att de ska ta det lugnt för att personen de "plockade" först försökte bara elda på klacken när vi skulle köra "Vad tycker vi om ...". "Det är vanligt på DIF-matcher att man hetsar varandra för att få bättre stämning". Polisen vägrade svara utan de sa bara "backa". Då gjorde jag det men jag skulle tydligen backa längre så han skrek åt mig igen varpå jag backar ytterligare en bit, samtidigt som jag försökte förklara. Den tredje gången han skriker "backa" så får jag nog och går tillbaka till klacken och när jag kommit upp på ståplats så vänder jag mig om och skriker "pajas!" till honom. Då slog det slint i skallen på honom och sen fick man höra massor av påhittade historier om vad jag gjort när jag vet precis hur det gick till. Jag döljer ingenting. Jag tänker inte heller dölja det faktum att han skrek "kom aldrig mer tillbaka till Oskarshamn" åt mig. Jag blev extremt besviken på det uttalandet.
Polisen borde ägna sig åt att ta de som faktiskt försöker slåss. Mycket märkligt agerande.
IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 2/11 2012
Ingen rök utan eld... Sluta förstöra för DIF!!pulverapa skrev:Jag kan fortfarande inte fatta att polisen gjorde som de gjorde igår. Jag har alltid haft väldigt bra kontakt med polis och har alltid fått uppfattningen att de är resonliga. Har man något problem så lyssnar de alltid på vad man säger och försöker hjälpa en.SirDIFalot skrev:Haha, det värsta är ju att det är så uppenbart att polisen i såna hålor har varit så "taggade" i flera månader när stockholmarna ska komma på besök. Men men.. skönt att ingen blev kvar i alla fall.pulverapa skrev:Well, en händelserik dag. Polisen måste ju nå sin kvot! Så är det bara.Salas skrev:Pulver är huligan, pulver är huligan, hetsar mot snuten, åker i arrest, pulver är huligan!
Salas! Tre poäng.
Igår var det helt tvärtom, något som var nytt för mig. Jag försökte lugnt förklara för polisen att de ska ta det lugnt för att personen de "plockade" först försökte bara elda på klacken när vi skulle köra "Vad tycker vi om ...". "Det är vanligt på DIF-matcher att man hetsar varandra för att få bättre stämning". Polisen vägrade svara utan de sa bara "backa". Då gjorde jag det men jag skulle tydligen backa längre så han skrek åt mig igen varpå jag backar ytterligare en bit, samtidigt som jag försökte förklara. Den tredje gången han skriker "backa" så får jag nog och går tillbaka till klacken och när jag kommit upp på ståplats så vänder jag mig om och skriker "pajas!" till honom. Då slog det slint i skallen på honom och sen fick man höra massor av påhittade historier om vad jag gjort när jag vet precis hur det gick till. Jag döljer ingenting. Jag tänker inte heller dölja det faktum att han skrek "kom aldrig mer tillbaka till Oskarshamn" åt mig. Jag blev extremt besviken på det uttalandet.
Polisen borde ägna sig åt att ta de som faktiskt försöker slåss. Mycket märkligt agerande.

Senast redigerad av android den 2012-11-03 17:58:44, redigerad totalt 1 gånger.
Född till sportchef.
Tråkigt att höra om Polisens betende själv missade jag hela händelsen trots att jag var på stå plats.
Oskarshamn's publiken kan vara bland de tråkigaste jag upplevt.
Folk på sittplats var förbannade över att Djurgårdare ställde sig upp och vad jag hörde hotades även de Djurgårdare som ställde sig upp i vissa ramsor att bli utslängda av matchvärdar.
Det mest komiska måste vara när speakern som jag omöjligt kunde höra vad han sa förklarade vad ett tifo var för något.
För övrigt många överförfriskade landsorts supportrar på plats vilket märktes på val av ramsor och tempot i dessa. Vissa ramsor sjöngs så fort att jag trodde alla hade tagit speed i klacken ett tag.
Kunde inte räkna hur många gånger inget sm guld till ajkå och den som inte hoppas kördes
Matchen då?
Stark defensiv och bra målvakt spel
Offensiven fanns inte så svårt att prata om den
Oskarshamn's publiken kan vara bland de tråkigaste jag upplevt.
Folk på sittplats var förbannade över att Djurgårdare ställde sig upp och vad jag hörde hotades även de Djurgårdare som ställde sig upp i vissa ramsor att bli utslängda av matchvärdar.
Det mest komiska måste vara när speakern som jag omöjligt kunde höra vad han sa förklarade vad ett tifo var för något.
För övrigt många överförfriskade landsorts supportrar på plats vilket märktes på val av ramsor och tempot i dessa. Vissa ramsor sjöngs så fort att jag trodde alla hade tagit speed i klacken ett tag.
Kunde inte räkna hur många gånger inget sm guld till ajkå och den som inte hoppas kördes
Matchen då?
Stark defensiv och bra målvakt spel
Offensiven fanns inte så svårt att prata om den

- SirDIFalot
Självklart tror jag mer på ordningsmakten än några fulla supportrar.android skrev:Ingen rök utan eld... Sluta förstöra för DIF!!pulverapa skrev:Jag kan fortfarande inte fatta att polisen gjorde som de gjorde igår. Jag har alltid haft väldigt bra kontakt med polis och har alltid fått uppfattningen att de är resonliga. Har man något problem så lyssnar de alltid på vad man säger och försöker hjälpa en.SirDIFalot skrev:Haha, det värsta är ju att det är så uppenbart att polisen i såna hålor har varit så "taggade" i flera månader när stockholmarna ska komma på besök. Men men.. skönt att ingen blev kvar i alla fall.pulverapa skrev:Well, en händelserik dag. Polisen måste ju nå sin kvot! Så är det bara.Salas skrev:Pulver är huligan, pulver är huligan, hetsar mot snuten, åker i arrest, pulver är huligan!
Salas! Tre poäng.

Skämt åsido. Så länge de i alla fall håller sig till verbal felbehandling så går det väl att leva med. Men när det ska vevas i onödan tror jag de flesta tröttnar.
Expert.
Då var man två för två i år då, imorgon hoppas jag på tre av tre (upp med tråd!).
Mina stora plus går till Adam (självklart), vilket lugn han visade. Snabb med plocken och inga returer det gillar vi. Även Åberg som verkligen försökte igår och trampade på bra förtjänar att plussas.
Matchen i stort tycker jag hade ok tempo, båda lagen var dock ganska intetsägande i anfallszon, berodde även på bra försvarsspel men kreativiteten saknades från båda sidor. Vi lyckades ju faktiskt stoppa seriens skyttekung.
Landeskog ser jag gärna återtar den plats han hade i första matcherna, igår körde han dubbla byten men jag tycker han var rätt osynlig faktisk.
Det finns en stor sak som är så enkel att fixa för Erik och det är hur han väljer att slå förstapassen. Han har en förkärlek för att transportera pucken några meter, få checking på sig och då välja att slå en flipp-pass förbi motståndaren. För fan med den isen som var igår (även i vanliga fall) så är en sådan pass helt jävla jubelidiotisk i egen zon. Resolut ska det vara och ofta kan passen vallas i sargen för att komma förbi motståndaren.
Mina stora plus går till Adam (självklart), vilket lugn han visade. Snabb med plocken och inga returer det gillar vi. Även Åberg som verkligen försökte igår och trampade på bra förtjänar att plussas.
Matchen i stort tycker jag hade ok tempo, båda lagen var dock ganska intetsägande i anfallszon, berodde även på bra försvarsspel men kreativiteten saknades från båda sidor. Vi lyckades ju faktiskt stoppa seriens skyttekung.
Landeskog ser jag gärna återtar den plats han hade i första matcherna, igår körde han dubbla byten men jag tycker han var rätt osynlig faktisk.
Det finns en stor sak som är så enkel att fixa för Erik och det är hur han väljer att slå förstapassen. Han har en förkärlek för att transportera pucken några meter, få checking på sig och då välja att slå en flipp-pass förbi motståndaren. För fan med den isen som var igår (även i vanliga fall) så är en sådan pass helt jävla jubelidiotisk i egen zon. Resolut ska det vara och ofta kan passen vallas i sargen för att komma förbi motståndaren.
Har Oskarshamn polis? Är ni säkra på att det inte var den lokala hembygdsföreningen eller grannsamverkan som klätt ut sig?
- SirDIFalot
Medborgargarde kanskeStaten skrev:Har Oskarshamn polis? Är ni säkra på att det inte var den lokala hembygdsföreningen eller grannsamverkan som klätt ut sig?

Expert.
Sv: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 2/11 2012
Vi tog tre poäng, det är det enda som betyder nånting för mig. Bara att gå vidare, ingen idé att älta polisen.
Dock var matchvärdarna relativt trevliga en stor kloss råkade springa in i mig när vi båda hade huvudet åt fel håll.
Fick en ursäkt och en klapp på axeln och så frågade han gick det bra?.
Hade förväntat mig en käftsmäll och att bli anklagad för våld mot tjänsteman
- SirDIFalot
Och ett pissprovsubba1891 skrev:Dock var matchvärdarna relativt trevliga en stor kloss råkade springa in i mig när vi båda hade huvudet åt fel håll.

Expert.
+ Alexander Wennberg - Lätt att glömma killen, men tycker att han har spelat riktigt bra under säsongen, inte minst med tanke på hans ringa ålder. 92-93-94 kedjan tycker jag ska få fortsatt förtroende mot Malmö. Snabba, tekniska och skapar rikligt med chanser, förhoppningsvis får de mer utdelning mot Malmö.Omnimodo skrev:Rättvis seger, dock måste offensiven bli betydligt mer kreativ.
+ Adam - killen är ju iskall.
+ Ljungh
+Arnesson - kommer bli riktigt bra, mycket följsam och modern back.
+ Lagets få misstag, dock finns betydligt mer att önska vad gäller att sätta passarna.
skönt att för en gångs skull få gå och lägga sig utan att känna sig helt uppgiven, vilket man förmodligen får göra på söndag kväll.
Victory is sweetest when you've known defeat.