IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 2/11 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 2/11 2012

Inlägg av Salas »

Skumpa är jävligt gott. /Daniel942
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Salas skrev:Nu på hemvägen efter en händelserik resa till hålan Oskarshamn så känns det som om att det är dags att sammanfatta dagen.

Klockan 13:20 rullade minibussen, innehållande 9 Djurgårdare, iväg från Stockholms stadion. Efter ungefär 5 timmar i bussen, var vi framme i Oskarshamn.
Daniel942 är partyt själv!

Matchen började sedan, och 17 minuter in i första perioden åkte fyra av nio in till polisstationen. Tre av de fyra åkte in pga ifrågasättande av polisens beteende.

Sedan fortsatte det i andra perioden. Jag skrek åt domaren vid en djurgårdsutvisning, och det dröjde inte många sekunder, innan poliserna, som vi det laget, hade suttit en grov huliganstämpel på oss, kom fram med en arg röst och sa åt mig att vårda språket, i klacken, för att en mamma med 3 barn stod i närheten.

Lite mer därtill hände, och som vi alla vet så vann vi matchen. En underbar känsla, och i slutet av tredje, kom snutarna fram till Daniel942, och frågade honom, som om att han vore någon diktator över klacken, om det var ok om dom höll kvar vår klack efter matchen.

Inget problem för oss direkt, som hade planerat att stanna kvar länge efter matchen. Så vid matchens slut, stod vi kvar i ca 20 minuter tills det att poliserna på plats mer eller mer släpade ut oss. På den tiden hade vi fått fram en vink och ett skratt från Håkan Södergren, och sjungit "vi vägrar att gå hem" ett x antal gånger.

Sen bar det av ut, där vi väntade ut Fredrik Bremberg för att gratulera till målet, och fick oss ett kort prat innan vi begav oss till parkeringen där vår buss stod parkerad. Linkan gillade Daniel942s seger-cigarr som han stod och puffade på medans vi väntade. Ett skratt bjöd han på. När vi skulle köra iväg, insåg vi dock att en polisbil följt efter oss för att bevaka, och vi stannade då upp, och bad om poliseskort till polisstationen där de anhållna plockades upp.

Till sist avslutades allt med segerfirande i bussen med skumpa och segerlåtar, och en härlig resa till ännu en håla i Sverige var ett faktum!

Pulverapa är huligan!

Danne942 är typ den grymmaste snubben jag har träffat under mina 14 år här på moder jord.
Salas är 14 år alltså.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ja det gick ju bra att hålla sig borta, såg matchen (otippat?).

3 pinnar. Nu går vi mot 3 mot Malmö på söndag, Reideborn med två hållna nollor på tre matcher måste definitivt få chansen igen i nästa match.

Linkan gjorde förövrigt sin solklart bästa arbetsprestation under säsongen. Såg verkligen ut som han ville ha puck så fort han var inne. Gott så.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Ja det gick ju bra att hålla sig borta, såg matchen (otippat?).

3 pinnar. Nu går vi mot 3 mot Malmö på söndag, Reideborn med två hållna nollor på tre matcher måste definitivt få chansen igen i nästa match.

Linkan gjorde förövrigt sin solklart bästa arbetsprestation under säsongen. Såg verkligen ut som han ville ha puck så fort han var inne. Gott så.
Pickard ska stå. Sa Charles.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:

Såg just det också... vet inte, kanske iofs är bra att man skapar en konkurrens-situation mellan de bägge. Vad vet jag. Kanske triggar dem till än bättre prestationer; vissa målvakter fungerar definitivt bättre under de omständigheterna.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:

Såg just det också... vet inte, kanske iofs är bra att man skapar en konkurrens-situation mellan de bägge. Vad vet jag. Kanske triggar dem till än bättre prestationer; vissa målvakter fungerar definitivt bättre under de omständigheterna.
Ja, där finns det inget facit direkt. Alla målvakter verkar fungera olika.

Ska bli mycket intressant att se vad Challe gör med Timmy när han är tillbaka...
Expert.
Användarvisningsbild
Alexander

Inlägg av Alexander »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:

Ja, där finns det inget facit direkt. Alla målvakter verkar fungera olika.

Ska bli mycket intressant att se vad Challe gör med Timmy när han är tillbaka...
Kanske bara jag som tycker det skulle vara lite lustigt om lagkaptenen blev bänkad men han har ju inte presterat om man säger så
Stadion

Inlägg av Stadion »

sensei skrev:Seger, 13 sidor text och ingen uppmärksammar att Murray spelar felfritt och råstabilt i 30+ minuter?!

Murray klart bästa spelaren idag. Adam gjorde det han gjorde perfekt även om han inte riktigt sattes på prov tack vare det mycket stabila backspelet i frånvaro av främst Lidström.
Det där kan inte stämma alls eller så var matchen en ren lyckoträff från Murrays sida, för jag fick minsann lära mig på forumet på Svenska Fans att Murray har varit sämst och att han inte håller hög allsvensk klass.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Är lagom berusad så känner att detta uttalande bör klara sig fint....

Reideborn vinner matchen ensam denna kväll. Finns inte en chans att fladder-Pickard står nästa match oavsett vad Challe känt på förhand. Adam gör en perfekt match! Inga returer, lugnt och fint, blandat med monster räddningar.

Förutsättningarna är enkla, med Reideborn vinner vi mot Malmö. Med Pickard är det gjuten torsk!

Förövrigt så har jag aldrig sett Linkan backchecka som idag... Vilken inställning! Helt underbart...
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Manijock skrev:Är lagom berusad så känner att detta uttalande bör klara sig fint....

Reideborn vinner matchen ensam denna kväll. Finns inte en chans att fladder-Pickard står nästa match oavsett vad Challe känt på förhand. Adam gör en perfekt match! Inga returer, lugnt och fint, blandat med monster räddningar.

Förutsättningarna är enkla, med Reideborn vinner vi mot Malmö. Med Pickard är det gjuten torsk!

Förövrigt så har jag aldrig sett Linkan backchecka som idag... Vilken inställning! Helt underbart...
Såg inte matchen idag, men att måla fan på väggen för att Pickard skulle stå? Så dålig är han inte även om jag också tycker Adam ska stå.
Avgå Jocke.
Manijock

Inlägg av Manijock »

B.I.B.A skrev:
Manijock skrev:Är lagom berusad så känner att detta uttalande bör klara sig fint....

Såg inte matchen idag, men att måla fan på väggen för att Pickard skulle stå? Så dålig är han inte även om jag också tycker Adam ska stå.
Reideborn storspelar idag. Vet inte hur många ggr han kommer upp idag som en jätte i kassen och dessutom ständigt håller i pucken. Inga returer alls! Fruktansvärt bra match av Adam.

Att lira en skakig Chet som minst sagt sugit den senaste tiden när Adam är stekhet är fruktansvärt respektlöst och förjävla fult gjort. Dessutom Bara för att Reideborns namn kanske inte lyser lika starkt på pappret som Chets gör, och det retar mig så in i helvete. Pickard är ett nervvrak och hans gigantiska tavlor måste bort. Det hjälper inte att han gör förbannade bandyräddningar emellanåt. Reideborn har helt enkelt överglänst Pickard i de tre matcher han stått....
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Rätt intressant att kolla skottstatistiken. Vi skjuter totalt 26 skott, 5 utav dom är från Landeskog, efter honom kommer Hank, som skjuter 4. Därefter är det rätt jämnt fördelat i laget, de flesta ligger på 2-3 skott. Förutom Johner, Tim och Wennberg, som alla tre skjuter 0 skott. Tycker att Challe borde ha som krav att alla bör skjuta minst ett skott på mål, rätt naturligt att vi då har möjligheten att göra fler mål. Överlag så skjuter vi alldeles för lite, och letar gärna en extra passning istället. Antar att det har att göra med den situation vi är i nu, gärna göra det lite för svårt istället för att spela enkelt.
Mash

Inlägg av Mash »

Salas skrev:Nu på hemvägen efter en händelserik resa till hålan Oskarshamn så känns det som om att det är dags att sammanfatta dagen.

Klockan 13:20 rullade minibussen, innehållande 9 Djurgårdare, iväg från Stockholms stadion. Efter ungefär 5 timmar i bussen, var vi framme i Oskarshamn.
Daniel942 är partyt själv!

Matchen började sedan, och 17 minuter in i första perioden åkte fyra av nio in till polisstationen. Tre av de fyra åkte in pga ifrågasättande av polisens beteende.

Sedan fortsatte det i andra perioden. Jag skrek åt domaren vid en djurgårdsutvisning, och det dröjde inte många sekunder, innan poliserna, som vi det laget, hade suttit en grov huliganstämpel på oss, kom fram med en arg röst och sa åt mig att vårda språket, i klacken, för att en mamma med 3 barn stod i närheten.

Lite mer därtill hände, och som vi alla vet så vann vi matchen. En underbar känsla, och i slutet av tredje, kom snutarna fram till Daniel942, och frågade honom, som om att han vore någon diktator över klacken, om det var ok om dom höll kvar vår klack efter matchen.

Inget problem för oss direkt, som hade planerat att stanna kvar länge efter matchen. Så vid matchens slut, stod vi kvar i ca 20 minuter tills det att poliserna på plats mer eller mer släpade ut oss. På den tiden hade vi fått fram en vink och ett skratt från Håkan Södergren, och sjungit "vi vägrar att gå hem" ett x antal gånger.

Sen bar det av ut, där vi väntade ut Fredrik Bremberg för att gratulera till målet, och fick oss ett kort prat innan vi begav oss till parkeringen där vår buss stod parkerad. Linkan gillade Daniel942s seger-cigarr som han stod och puffade på medans vi väntade. Ett skratt bjöd han på. När vi skulle köra iväg, insåg vi dock att en polisbil följt efter oss för att bevaka, och vi stannade då upp, och bad om poliseskort till polisstationen där de anhållna plockades upp.

Till sist avslutades allt med segerfirande i bussen med skumpa och segerlåtar, och en härlig resa till ännu en håla i Sverige var ett faktum!

Pulverapa är huligan!

Danne942 är typ den grymmaste snubben jag har träffat under mina 14 år här på moder jord.
Låter som en händelserik resa!
Komiskt att samtliga 08-klubbar ses som huliganer och hot mot sporten när vi är motsatsen. Sport vore ingenting utan oss!

Mot Malmö!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Fyfan vilken skev resa. Bästa på länge.
Men ack så skönt att få komma hem till Stockholm.
DIF!
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Hahahahaha. Alltså. Så jävla skönt med tre poäng. Mycket ska man vara med om i livet men ingenting slår tre poäng på bortaplan.

Säg aldrig PAJAS! till en snut från Oskarhamn.

Helt sjukt.
Skriv svar