IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 2/11 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Blueberry hill
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 2/11 2012

Inlägg av Blueberry hill »

Hemkommen med en viktoria i bagaget. IKO hade en ramträff, skapade inte så mycket mer.
DIF hade inte så mycket mer framåt heller men det kändes ganska lugnt och stabilt hela matchen.
DIF har en bra målvakt i Reideborn, låt han stå.
Mycket DIF i hallen, hälften bonde-DIF, tror inte ni hade något emot det 08-DIF, eller hur ?
DIF Småland
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

@Android: Har varit full ikväll och bara sett lite av matchen. Dvs jag har unte kunnat kolla om vi fallit ner i säcken eller inte.

3 pinnar, det är vad vi tog och det är vad jag räknar.

Jag älskar DIF Hockey
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

AdamPickard skrev:Aa men får väl hoppas att han äter ännu en dålig kyckling :D
Kvällens bästa! Ha ha
Bild
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

#87 skrev:Vilken jäkla match!

Adam är stabil, försvaret är mycket, mycket stabilt, anfallet är speedigt och kreativt.

Hyll!
Såg vi samma match? Oskarshamn var mycket frejdigare och skickligare med puck. Våra uppspel är ett skämt. Man ser på forwards att de har noll aning om var de ska göra av pucken när de får den i mittzon, och 7 gånger av 10 är de helt ensamma över rödlinjen.

Det duger inte.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
AdamPickard

Inlägg av AdamPickard »

Varför spelade inte Timmy idag?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

AdamPickard skrev:Varför spelade inte Timmy idag?
BildBild

Inlägget sponsras i samarbete med Rocky.
Expert.
Användarvisningsbild
AdamPickard

Inlägg av AdamPickard »

SirDIFalot skrev:
AdamPickard skrev:Varför spelade inte Timmy idag?
BildBild

Inlägget sponsras i samarbete med Rocky.
Ryggskott? Fyndigt hehehehehehe :P
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Japp. Och Jimmie var skadad och Fimpen sjuk.

Hoppas inte Sörensen petas när de är tillbaka. Han känns bra ihop med Linkan.
Expert.
Användarvisningsbild
AdamPickard

Inlägg av AdamPickard »

SirDIFalot skrev:Japp. Och Jimmie var skadad och Fimpen sjuk.

Hoppas inte Sörensen petas när de är tillbaka. Han känns bra ihop med Linkan.
Han imponerade på mig också, dock som jag nämnde tidigare flyger han som en vante vid minsta kroppskontakt. Utöver det, miyicke bra
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

DIF_Soldier skrev:
#87 skrev:Vilken jäkla match!

Adam är stabil, försvaret är mycket, mycket stabilt, anfallet är speedigt och kreativt.

Hyll!
Såg vi samma match? Oskarshamn var mycket frejdigare och skickligare med puck. Våra uppspel är ett skämt. Man ser på forwards att de har noll aning om var de ska göra av pucken när de får den i mittzon, och 7 gånger av 10 är de helt ensamma över rödlinjen.

Det duger inte.

Skrev inlägget lite väl snabbt kanske, var så jävla glad över 3p, så jag tog i lite väl!

Däremot inte sagt att jag tycker vi var dåliga, utan vi genomför en med beröm godkänt bortamatch. Saknar lite i anfallszon, men jag upplevde det som att vi var väldigt mycket mer rörliga idag. Ett fall framåt, så att säga.
Leksand

Inlägg av Leksand »

Grattis!
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Seger, 13 sidor text och ingen uppmärksammar att Murray spelar felfritt och råstabilt i 30+ minuter?!

Murray klart bästa spelaren idag. Adam gjorde det han gjorde perfekt även om han inte riktigt sattes på prov tack vare det mycket stabila backspelet i frånvaro av främst Lidström.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Tycker DIF gjorde en helt godkänd match på bortaplan. Adam i målet var grym, Åberg, Ljungh & Wennberg var riktigt bra idag.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

sensei skrev:Seger, 13 sidor text och ingen uppmärksammar att Murray spelar felfritt och råstabilt i 30+ minuter?!

Murray klart bästa spelaren idag. Adam gjorde det han gjorde perfekt även om han inte riktigt sattes på prov tack vare det mycket stabila backspelet i frånvaro av främst Lidström.
Det har blivit så att man tar det för givet att Douglas spelar resolut /råstabilt/felfritt + att han tar hand om buset där ute på plan.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Nu på hemvägen efter en händelserik resa till hålan Oskarshamn så känns det som om att det är dags att sammanfatta dagen.

Klockan 13:20 rullade minibussen, innehållande 9 Djurgårdare, iväg från Stockholms stadion. Efter ungefär 5 timmar i bussen, var vi framme i Oskarshamn.
Daniel942 är partyt själv!

Matchen började sedan, och 17 minuter in i första perioden åkte fyra av nio in till polisstationen. Tre av de fyra åkte in pga ifrågasättande av polisens beteende.

Sedan fortsatte det i andra perioden. Jag skrek åt domaren vid en djurgårdsutvisning, och det dröjde inte många sekunder, innan poliserna, som vi det laget, hade suttit en grov huliganstämpel på oss, kom fram med en arg röst och sa åt mig att vårda språket, i klacken, för att en mamma med 3 barn stod i närheten.

Lite mer därtill hände, och som vi alla vet så vann vi matchen. En underbar känsla, och i slutet av tredje, kom snutarna fram till Daniel942, och frågade honom, som om att han vore någon diktator över klacken, om det var ok om dom höll kvar vår klack efter matchen.

Inget problem för oss direkt, som hade planerat att stanna kvar länge efter matchen. Så vid matchens slut, stod vi kvar i ca 20 minuter tills det att poliserna på plats mer eller mer släpade ut oss. På den tiden hade vi fått fram en vink och ett skratt från Håkan Södergren, och sjungit "vi vägrar att gå hem" ett x antal gånger.

Sen bar det av ut, där vi väntade ut Fredrik Bremberg för att gratulera till målet, och fick oss ett kort prat innan vi begav oss till parkeringen där vår buss stod parkerad. Linkan gillade Daniel942s seger-cigarr som han stod och puffade på medans vi väntade. Ett skratt bjöd han på. När vi skulle köra iväg, insåg vi dock att en polisbil följt efter oss för att bevaka, och vi stannade då upp, och bad om poliseskort till polisstationen där de anhållna plockades upp.

Till sist avslutades allt med segerfirande i bussen med skumpa och segerlåtar, och en härlig resa till ännu en håla i Sverige var ett faktum!

Pulverapa är huligan!

Danne942 är typ den grymmaste snubben jag har träffat under mina 14 år här på moder jord.
Skriv svar