Då tycker jag att vi startar en insamling för Säckens psykologutbildnng!bastis7 skrev:Dags att ta in en pskykolog nu! Anfallspelet måste bi bättre och effektivare och nu när det ser ut att Challe kommer bli kvar så borde det vara givet!
Challe Berglund
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Challe Berglund
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Re: Challe Berglund
Så fort det går dåligt så ska vi alltså sparka tränaren. Det blev ju inte bättre av att göra så förra säsongen. Jag tycker att Challe ska få chansen en HEL säsong. Tror inte att vi skulle börja vinna en massa med en ny tränare. Jag tror att laget kan vända det här och nej jag heter inte Järlefelt.
- SirDIFalot
Så fort vi vinner en match så glömmer vissa allt som sett fruktansvärt dåligt ut också.Jonas1891 skrev:Så fort det går dåligt så ska vi alltså sparka tränaren. Det blev ju inte bättre av att göra så förra säsongen. Jag tycker att Challe ska få chansen en HEL säsong. Tror inte att vi skulle börja vinna en massa med en ny tränare. Jag tror att laget kan vända det här och nej jag heter inte Järlefelt.
Jag tror inte det finns en chans att vi tar oss till kvalserien med Challe tyvärr.
Expert.
- minalman
Challe Berglund
Varför skulle just Challe vara den förste att klara både att vara Sportchef och headcoach? Nä, oavsett dagens resultat mot oink, så måste en fokuserad headcoach in i båset.SirDIFalot skrev:Så fort vi vinner en match så glömmer vissa allt som sett fruktansvärt dåligt ut också.Jonas1891 skrev:Så fort det går dåligt så ska vi alltså sparka tränaren. Det blev ju inte bättre av att göra så förra säsongen. Jag tycker att Challe ska få chansen en HEL säsong. Tror inte att vi skulle börja vinna en massa med en ny tränare. Jag tror att laget kan vända det här och nej jag heter inte Järlefelt.
Jag tror inte det finns en chans att vi tar oss till kvalserien med Challe tyvärr.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Ska det in en ny tränare ska det ske SNARAST! Inte med 10 omgånger kvar likt förra året
- SirDIFalot
Haha ja, idiotin ifjol var ju helt sanslöst. "Vi byter tränare när det redan är först sent och vi bara kommer få uppleva den korta perioden i början med den nya tränaren när det går sämre än innan"Glory1 skrev:Ska det in en ny tränare ska det ske SNARAST! Inte med 10 omgånger kvar likt förra året
Och sedan gör man om samma tabbe i kvalserien... genom att byta tränare, igen.
Det är ju klart att det ser sämre ut 5-15 matcher efter ett tränarbyte. Innan han börjar sätta sin prägel på laget och det faktiskt syns.
Expert.
Då kan han väl sluta som sportchef. Jag tror att det finns många faktorer till att DIF spelat uselt denna säsong och det kan inte vara bara hans fel. Visst har han högsta ansvaret! Det kanske är naivt av mig men magkänslan säger att vi mot alla odds kan vända detta och få självförtroende och börja vinna mer.minalman skrev:Varför skulle just Challe vara den förste att klara både att vara Sportchef och headcoach? Nä, oavsett dagens resultat mot oink, så måste en fokuserad headcoach in i båset.SirDIFalot skrev:Så fort vi vinner en match så glömmer vissa allt som sett fruktansvärt dåligt ut också.Jonas1891 skrev:Så fort det går dåligt så ska vi alltså sparka tränaren. Det blev ju inte bättre av att göra så förra säsongen. Jag tycker att Challe ska få chansen en HEL säsong. Tror inte att vi skulle börja vinna en massa med en ny tränare. Jag tror att laget kan vända det här och nej jag heter inte Järlefelt.
Jag tror även att mycket handlar om att vi har många nya spelare och många unga spelare, samt de rutinerade som inte kanske har så mycket erfarenhet av HA.
- SirDIFalot
Mycket intressant och unik åsikt.Jonas1891 skrev:Då kan han väl sluta som sportchef. Jag tror att det finns många faktorer till att DIF spelat uselt denna säsong och det kan inte vara bara hans fel. Visst har han högsta ansvaret! Det kanske är naivt av mig men magkänslan säger att vi mot alla odds kan vända detta och få självförtroende och börja vinna mer.minalman skrev:Varför skulle just Challe vara den förste att klara både att vara Sportchef och headcoach? Nä, oavsett dagens resultat mot oink, så måste en fokuserad headcoach in i båset.SirDIFalot skrev:Så fort vi vinner en match så glömmer vissa allt som sett fruktansvärt dåligt ut också.Jonas1891 skrev:Så fort det går dåligt så ska vi alltså sparka tränaren. Det blev ju inte bättre av att göra så förra säsongen. Jag tycker att Challe ska få chansen en HEL säsong. Tror inte att vi skulle börja vinna en massa med en ny tränare. Jag tror att laget kan vända det här och nej jag heter inte Järlefelt.
Jag tror även att mycket handlar om att vi har många nya spelare och många unga spelare, samt de rutinerade som inte kanske har så mycket erfarenhet av HA.
Du ser hellre att han slutar som sportchef än som coach? Det måste du nog vara ensam om. Han har ju gjort ett riktigt bra jobb som sportchef enligt mig. Har svårt att tänka mig en bättre trupp med en allsvensk budget som har en skön mix av elitserierutin, djurgårdshjärta, talang och etablerade spelare från allsvenskan.
Som coach har han dock fortfarande inte fått ett grundspel att sitta eller få ordning på powerplay. Faktiskt inte ens några tendenser till att det börjar se bättre ut heller.
Så du får gärna lägga fram ett längre resonemang till en sån, ursäkta uttrycket, udda åsikt.
Expert.
Enligt mig så är Challe en helt perfekt sportchef! Många bra egenskaper för det främst har han ju många kontakter och så är han en jävel på att prata så tror han kan övertala en del spelare. Så in med Säcken i båset och ha kvar Challe som sportchef deras sammarbete tror jag skulle funka utmärkt också!
Jag tycker att han har skött sig som sportchef men jag menade att det är så lätt att skylla motgångar på tränaren och jag är inte säker på att det endast är hans fel att det ser ut som det gör. Jag är emot tränarbyte under säsong då jag tycker att det sällan hjälper. Jag tycker att han ska få lite längre tid på sig men då finns ju såklart risken att det blir som förra säsongen. Jag har inget att klaga på honom som sportchef jag ville väl provocera lite när jag skrev som jag gjorde.SirDIFalot skrev:Mycket intressant och unik åsikt.Jonas1891 skrev:Då kan han väl sluta som sportchef. Jag tror att det finns många faktorer till att DIF spelat uselt denna säsong och det kan inte vara bara hans fel. Visst har han högsta ansvaret! Det kanske är naivt av mig men magkänslan säger att vi mot alla odds kan vända detta och få självförtroende och börja vinna mer.minalman skrev:Varför skulle just Challe vara den förste att klara både att vara Sportchef och headcoach? Nä, oavsett dagens resultat mot oink, så måste en fokuserad headcoach in i båset.SirDIFalot skrev:Så fort vi vinner en match så glömmer vissa allt som sett fruktansvärt dåligt ut också.Jonas1891 skrev:Så fort det går dåligt så ska vi alltså sparka tränaren. Det blev ju inte bättre av att göra så förra säsongen. Jag tycker att Challe ska få chansen en HEL säsong. Tror inte att vi skulle börja vinna en massa med en ny tränare. Jag tror att laget kan vända det här och nej jag heter inte Järlefelt.
Du ser hellre att han slutar som sportchef än som coach? Det måste du nog vara ensam om. Han har ju gjort ett riktigt bra jobb som sportchef enligt mig. Har svårt att tänka mig en bättre trupp med en allsvensk budget som har en skön mix av elitserierutin, djurgårdshjärta, talang och etablerade spelare från allsvenskan.
Som coach har han dock fortfarande inte fått ett grundspel att sitta eller få ordning på powerplay. Faktiskt inte ens några tendenser till att det börjar se bättre ut heller.
Så du får gärna lägga fram ett längre resonemang till en sån, ursäkta uttrycket, udda åsikt.
Jag gillar inte tränarbyten under säsong och tror faktiskt att de fortfarande kan ändra på detta det var det jag ville ha sagt.
Det folk påpekar inne här mest nu, Säcken som huvudtränare och låta Challe steppa tillbaks ett steg och enbart koncentrera sig på sportchefsrollen kan man väl ändå inte riktigt se som en "tränar-spark".Jonas1891 skrev:Så fort det går dåligt så ska vi alltså sparka tränaren. Det blev ju inte bättre av att göra så förra säsongen. Jag tycker att Challe ska få chansen en HEL säsong. Tror inte att vi skulle börja vinna en massa med en ny tränare. Jag tror att laget kan vända det här och nej jag heter inte Järlefelt.
Hoppas att diskussionen förs i ledningen iaf. Både sportchef och tränare samtidigt är nog en för stor befattning och är två tjänster och inte något jag vill se i vårt kära Djurgården. Tror inte någon annan skulle fixa dom två saker samtidigt bättre heller men sitter man på två stolar så det blir svårt att riktigt få ut 100% på bägge bitar.
Jag gillar Challe men måste man välja "En" position att ha honom på så skulle jag säga: Sportchef. Inför säsongen tycker jag han gjorde ett fint jobb med värvningarna och fick ihop ett intressant lag som har potential.
Det jag tycker är väldigt synd är att skador/hjärnskakningar har ställt till endel. Kan ju gjort sitt för att "spela ihop sig". Sen, har det inte varit mycket hattande med kedjorna, vilka som spelar med vem från start också? Men det kanske just har berott på skador, etc.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
- SirDIFalot
-
Känns bara lite konstigt att vi ersätter en tränare som blev sparkad från sitt gamla jobb, med en som också blev sparkad från sitt gamla jobb... 

Jag ser ett mönster...
- SirDIFalot
Finns det några "osparkade" tränare kvar där ute? Sån är branschen helt enkelt.HomeOfSvenTumba skrev:Känns bara lite konstigt att vi ersätter en tränare som blev sparkad från sitt gamla jobb, med en som också blev sparkad från sitt gamla jobb...
Expert.